Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 9 of 9
    Moderator

strikeforce: henderson vs babalu

Knockout-gala deluxe

Lindlands förlust var väl väntad, finns det nån som fixar att stå med lawler?

Daley studsar tillbaks från sitt avskedande med en vinst över slagpåsen smith. Slagpåse som i att han har mma-världens sämsta strategi. Ta stryk så länge som möjligt och satsa sen allt på knock. Det funkar dock inte mot en fighter som kastar tjottablängare som semtex gör.

Huvudmatchen fick ett abrupt slut. Jag trodde babalu skulle stå sig bättre mot henderson.. Gubben ser ut som vanligt med högerslägggan klistrad vid hakan och bara väntar. Men det funkar ju ofta och så även ikväll
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Re: strikeforce: henderson vs babalu

SF levererar KOs!
    Gubben som sagt ser ut som han alltid gör. Den första ronden påminde mig om matchen mot Shields, hade Shields blivit knockad hade han varit SF MW-mästare. Men ja, han blir trött efter andra ronden Hendo. Lite synd.

Daley; fräscht med en som levererar KOs gång på gång.

Hall of famer

Mike Kyle var också riktigt grym. Riktigt nära att han avslutade Bigfoot, men i slutändan förlorande för att han var typ hälften så stor.

Daleys krok var riktigt fin! Kul också att Smith drog en faceplant, sånt uppskattas alltid.
    Lawlers knock var också fin, fast där tyckte man mer synd om Lindland. Pension nästa!

Skulle vilja se Henderson mot Kyle härnäst, såvida inte Kyle får en titelmatch.

Moderator

Kyles match var ju helt otrolig, iallafall första ronden! Snacka om att ha krut i nävarna. Jag tyckte så synd om honom när han inte lyckades avsluta när han droppat Silva för man visste väl egentligen att om det inte slutade där så skulle silva vinna på sin storlek. Han är ju rätt massiv
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Hade ju varit läge för Kyle att backa undan och tvinga Bigfoot att ställa sig upp kan jag tycka. Men men, friskt vågat - inget vunnet. Semtex imponerar, och Lindland visar att han skulle ha lagt av efter sin fight mot Fedor som ändå kan räknas som någon slags topp för honom. Hendo finns inte mycket att säga om. Nog har han rätt i att han har flera matcher kvar i sig... i Strikeforce. Han har inget kvar i Top10 MW i alla fall.

Hall of famer

Quote Originally Posted by drue
    Hendo finns inte mycket att säga om. Nog har han rätt i att han har flera matcher kvar i sig... i Strikeforce. Han har inget kvar i Top10 MW i alla fall.
    Vad får dig att säga det?
    Hendo har alltid varit lite off från och till, hans båda matcher mot Misaki är rätt bra exempel på det.
    Jämför med hur Frank Trigg hanterade Misaki med brottning t.ex.

Hendersons förlust mot Shields tycker jag var ett exempel på en sån prestation.

Så även om han börjar bli lite till åren och med det långsammare så tycker jag han är rätt given i top 10.

Champ

Om henderson hade återvänt till UFC så hade han fortfarande varit bland de bästa.

Moderator

Förlusten mot shields handlade väl till stor del om en ryggskada? jag kan inte se hendo som mästare eller ens utmanare.. men jag är helt säker på att han inte är nån lätt match för någon i toppen av varken mw eller lhw

Hall of famer

Han är ingen tomatburk, det är inte det jag säger. Men jag tycker att alla som bör få rymmas i top-10 MW och LHW (i världen då) borde ha skicklighet och intelligens nog att kunna lägga upp en taktik som utesluter och nollställer Hendos, i mitt tycke, ganska endimensionella game. Med jabbar, rörelse bort från storsläggan, explosiv kontring in-och-ut och att hålla huvudet lugnt så bör samtliga top-10 kunna åtminstone poänga sig till en seger mot Hendo. Sen har han alltid en bra chans med sin högernäve och bra brottning på det, men det räcker inte i min bok.

Jag kan mycket väl ha fel, men Babalu och Bisping är inte rätt namn att bevisa detta tycker jag.