Fan vad illa, jag brukar ofta försvara Zuffa i diskussioner, men detta är ju en skandal! Skulle verkligen vilja veta vad som har hänt förutom Overeemsituationen, för den kan väl inte vara tillräckligt för att sparka alla tre?!
Fan vad illa, jag brukar ofta försvara Zuffa i diskussioner, men detta är ju en skandal! Skulle verkligen vilja veta vad som har hänt förutom Overeemsituationen, för den kan väl inte vara tillräckligt för att sparka alla tre?!
Även den andra Overeem har blivit släppt från zuffa. Är inte någon som brukar tro på så mycket konspirationer men det här känns fan konstigt att helt plötsligt är 4 Golden glory medlemmar borta från Zuffa. Kharitonov är ju visserligen kvar men han ju dock match inbokad i turneringen så det kan ju hända att han åker ut efter turneringen.
Det är säkert en konspiration, de är rädda för att Reem ska spöa Cain![]()
Det här hade jag missat
kunde inte hitta en utveckling på det hela..
tror ni att det kan vara något riktat mot golden glory? eller sammaträffande?
vore korkat av zuffa om det ligger något tjafs bakom, skapar badwill på högnivå
kom som en chock för golden glory iaf
http://mmajunkie.com/news/24669/gold...its-unfair.mma
Last edited by KanoBlack; 08-04-2011 at 10:05 AM.
mera MMA !!
"Is this the future of MMA?" tycker jag stämde överens med hur det känns för tillfället. Zuffa har dollar tecken till ögon, trots att de är och förblir störst så ska de ändå ha mer. Får de inte som de vill så kan man dra, liksom.
den här fula stilen öppnar ändå för andra konkurrenter, för de som blir kickade är trots allt oftast inarbetade varumärken som kan gå och höja en mindre gala. Det positiva från detta är att andra galor får kända namn som kanske inte är de bästa men som folk känner igen och som tillför en nivå till i underhållning och utmaningar för fighters som finns där. I slutändan vill man bli underhållen och då funkar dessa UFC rejects bra om man förstår att de inte är gsp nivå på dem men hög nivå absolut.
nu har även kejsaren Fedor blivit kickad från Strikeforce av Zuffa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tänk er den organisation som nu får en Fedor oavsett sina 3 förluster,Hoppas han bygger upp sig själv ,kanske i Dream?Spöa Mousasi och ta bältet?
Last edited by KanoBlack; 08-04-2011 at 11:47 PM.
mera MMA !!
Fan också, jag som vill att Fedor ska vinna mot bra motstånd! Så han vinner tillbaka lite tappad respekt. Nu får han spöa loosers igen...
Dana white förklarar att zuffa bryter med GG p.g.a deras affärsmodell. Gg vill ha betalt till managern som sedan i sin tur ska betala fightern. Zuffa agerar enligt usas atletiska kommissioner och kan bara betala direkt till fighters. Senaste matcherna inkl. Einemo verkar ha varit undantagsfall men nu vill GG ha betalt till gymet och zuffa kann/vill inte betala så.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Varför vill GG så gärna ha betalt först? Vill de ha sin del av kakan så kan de väl skriva kontrakt med sina fighters att de i efterhand får en viss procent av lönen som fightern tjänar på sin fight. Jag förstår verkligen inte hur någon sådant kunde gå så långt att UFC sparkar en hel drös med fighters.