Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 35
    President
    Blog Entries
    30

Strikeforce Fedor vs Henderson resultatdiskussion

Strikeforce Fedor vs Henderson resultaten
    Här kommer ni kunna diskutera alla resultaten mellan Fedor vs Henderson när galan är över..
    Just nu pågår Lawler fighten så resultaten kommer snart, en intressant kommentar sas av kommentatorerna kring fighten precis: Kennedy is winning the game, Lawler is winning the war.

Här kan ni se fedor vs hendo fighten live just nu:
    Showtime - www.watch2.tv - Seeon.tv
    mera MMA !!

President
    Blog Entries
    30
    Fedor fick precis stryk av en 40årig mellanviktare!!
    Hendo är kungen över MMA. Fyfan vad glad jag är. det här förstörde min bettning som ni ser till höger men det skiter jag i för Hendo är numera odödlig oavsett!! Det här hade inte många förväntat sig och inte jag heller trots att jag hoppades på det
    mera MMA !!

Champ
    Vart verkligen Fedor knockad där? Han vände ju sig mot Hendo när det bröts?

Champ
    Tycker att Fedor var borta, han föll ihop som en säck där efter Hendersons uppercut bakifrån. Han vaknade upp till en jäkla massa slag sedan och vände sig om men han var helt ute där ett par sekunder på marken då är det friskt av domarn att stoppa snabbt.

Daley var skön i sin fight, gillade hans takedown defence men brottaren var för mycket för strikern denna gång med som så ofta. Lawler vs Kennedy fighten var riktigt bra. Hoppades på att Lawler skulle ta det med hans klockrena uppercut där med men Kennedy var stark, sedan var det vackert att han hyllade soldaten som blivit av med sina armar. fftopic: tänk vad usa befolkning måste gå igenom i alla dessa krig dem blir utskickade till...

Plattfall

OFFICIAL MAIN CARD RESULTS

Dan Henderson def. Fedor Emelianenko via TKO (punches) - Round 1, 4:12
    Miesha Tate def. Marloes Coenen via submission (arm-triangle choke) - Round 4, 3:03 (to become new women's bantamweight champion)
    Tim Kennedy def. Robbie Lawler via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
    Tyron Woodley def. Paul Daley via unanimous decision (29-28, 29-28, 29-28)
    Tarec Saffiedine def. Scott Smith via unanimous decision (30-26, 30-27, 30-27)

OFFICIAL PRELIMINARY CARD RESULTS

Gesias Cavalcante def. Bobby Green via split decision (29-28, 28-29, 29-28)
    Tyler Stinson def. Eduardo Pamplona via knockout (punch) - Round 1, 0:15
    Alexis Davis def. Julie Kedzie via unanimous decision (29-28, 30-27, 30-27)
    Derek Brunson def. Lumumba Sayers via submission (rear-naked choke) - Round 1, 4:33
    Gabriel Salinas-Jones def. Bryan Humes via submission (D'Arce choke) - Round 3, 1:19

Gillar Calvante numera efter hans statist insatser i miami hustle serien
    Last edited by pellepersson; 07-31-2011 at 10:30 AM.

Hall of famer
    Trodde också det var en för tidigt stop först, men så fort man såg vad som hände med Fedor efter slaget bakifrån så fattade jag att Herb gjort rätt faktiskt.

Fyfan vilken legend han är Dan Hendersson. Jag blev emo över Fedor förlorat, men skulle blivit det om Dan förlorat också.
    Lose-lose situation haha Aja, dags för Fedor att gå i pension tycker jag.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Trodde också det var en för tidigt stop först, men så fort man såg vad som hände med Fedor efter slaget bakifrån så fattade jag att Herb gjort rätt faktiskt.

Fyfan vilken legend han är Dan Hendersson. Jag blev emo över Fedor förlorat, men skulle blivit det om Dan förlorat också.
    Lose-lose situation haha Aja, dags för Fedor att gå i pension tycker jag.
    Håller med, hans legendariska oövervinnliga rykte /legend är bortblåst. han kunde gått i pension med den och vart störst men det vore inte logiskt. Den här förlusten är ovanligt tung, 1. det är mot hendo en annan legendar som dessutom är äldre men en av de större fighterna som fanns kvar för bägge, 2 hendo har för det mesta tävlat i mellanvikt, 3, det här var 3e förlusten i rad och vad motiverar honom till att vinna kommande fight som blir mot någon mindre känd som ska bygge sig ett namn ?

hela fedor vs hendo fighten

mera MMA !!

Contender
    nu har jag sett fighten och oavsett vad fedor säger så var han ute. det ser man klart och tydligt.
    Sen sa kommentatorerna att när kameran inte filmade så ställde han sig upp efter att hendo sprungit iväg och förut och såg då ut som en drunken monkey. Han måste nästan säga nånting efter den här förlusten. Dan Henderson!

Synd att Daley förlorade och Kano tack vare dig torskade jag pengar! 20kr haha

Hall of famer
    Min tanke just nu är, tänk er om Fedor mött typ Cain Velasquez, Dos Santos eller typ Carwin.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Min tanke just nu är, tänk er om Fedor mött typ Cain Velasquez, Dos Santos eller typ Carwin.
    japp, tänkte jag med direkt efter hendo fighten.
    Han blev en gammal gubbe ganska snabbt fedor. Kommer man börja ifrågasätta honom officiellt i pressen precis som vi börjat göra här nu tror du? eller får han en legendsrespekt.. av alla förutom dana såklart

carlespuyol: jag är skyldig dig 20kr! :P

http://video.aol.com/aolvideo/aol-sp.../1087794905001
    Last edited by KanoBlack; 07-31-2011 at 06:45 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Även jag förlorade pengar på denna fighten, men det skiter jag i! Team Henderson! Hoppades på Hendo men trodde Fedor skulle vinna pga storleksskillnaden, som iof visade sig vara ganska obetydlig.

Daley borde inte ha försökt knäa och sparka öht, speciellt när han gjorde det halvhjärtat för att han var rädd för takedowns. Varje gång han sparkade eller knäade försökte Woodley ta ner honom. Han landade fina kombinationer med händerna stående, och borde fortsatt med det.
    Hade han slagit mot huvudet istället för att försöka sig på en jävla submission i slutet så skulle han knockat Woodley, som var i survivalmode och helt slut.

Edit: Dags för Fedor att sluta fightas.

Champ
    Ser inte varför Fedor ska sluta fightas egentligen, han såg riktigt bra ut i matchen mot Henderson.
    I mina ögon var det ett för tidigt stopp då han direkt var med igen efter smällen.
    Han hade Dan som i en liten ask fram tills dess och ledde i min bok.

Mot Verdum var han bara klantig, för den matchen ledde han helt klart, och mot Bigfoot var han för liten.

Klart 3 förluster på rad inte är trevligt, men man kan ju titta på HUR man förlorar också. Inte direkt så han blivit utklassad.

En riktig skitgala var det för övrigt! Main Event var väl mest drag i överlag.

Hall of famer
    Han var klantig en match, blir tokdominerad och sönderslagen den andra. Och sen tokknockad den tredje. Snubben faceplantade ju.
    Det var så han förlorade, om du tänkte på hur.
    Han är antingen för liten eller för klantig i dina ögon.

Fedor är en av mina topfavoriter. Visst han kan ju fortsätta slåss för cashen, men då pajar han sin egen legacy.
    Dan är en middleweight. Han kom in på 207 pounds, alltså som en LHW.
    Jag vet inte, jag hoppas om Fedor ska slåss igen att han kommer till den absoluta toppen, annars så är det meningslöst

Champ
    H4z3, vilken match tittade du på? Det gick fram och tillbaka hela ronden, båda gav och fick smällar, och Hendo hade Fedor upptryckt mot väggen i ca. 2 minuter. Visst hade Fedor dominant position alldeles innan, men Hendo kom upp löjligt lätt.

Är Fedor, som är tungviktare, inte starkare och överlägsen en naturlig 205:a som väger mindre än t.ex. Anderson Silva, så ser jag ingen mening för honom att fortsätta. Det enda han har kvar i sig är "freakshow" fights som förmodligen kommer förstöra hans rykte ännu mer.

Att förklara hans förlust mot Bigfoot med att Bigfoot var för stor är att erkänna att han inte har något i tungviktsvidisionen att göra, han har inget att sätta mot världseliten, och har i ärlighetens namn inte mött elitmostånd sen Pride.

Moderator
    Grym gala!

Woodley såg rätt bortkommen ut när hans nedtagningar försvarades men lyckades ändå jobba sig in i matchen bra. Vart lämnar det Daley?

Lawler gör en väldigt oinspirerad insats, vart är hans attack? Killer instinct?

Kvällens höjdpunkt var ju när supersöta Miesha Tate submittar grapplern coenen i fjärde ronden efter en rätt jämn match. Jag hade tate två ronder mot en men det var en jämn affär och det kändes som att coenen tog över mer och mer.

Henderson vs Fedor sen då...
    Första gången på åratal som man ser dan henderson fightas i mma och vilken syn det är. Fedor ser däremot ut att ha tappat all motivation till att matcha och vem kan klandra honom. Hans bästa dagar och med dem hans bästa matcher verkar onekligen vara förbi. Frågan är om han ska lägga handskarna på hyllan eller emigrera till japan?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Nej jag tycker Fedor ska slåss i LHW faktiskt, han är för liten som HW som sagt.

Men att säga att han blev "tokknockad" i den matchen mot Hendo är väl att ta i? Min syn är att matchen stoppades för tidigt och att han inte blev knockad överhuvudtaget.
    Matchen dömdes som en TKO till att börja med, ett domarstopp dvs, men den som har ögon att se med såg också hur Fedor direkt efteråt var med och försvarade sig.
    Klart han var groggy, men det är inte först och sista gången en fighter varit groggy efter en smäll.

Champ
    Blog Entries
    28
    Såg på galan nu i morse, och jag måste säga att jag inte förväntade mig något av det som hände!

Scott Smith såg sjukt trött ut redan innan han smordes in, han vaknade inte till förrän under de 2 sista minuterna av 3:e rundan och då var det redan alldeles försent för honom. Saffiedine gjorde ett alldeles utmärkt jobb med att plocka isär Smith och jag vill gärna se mer av honom i framtiden.

T-Wood såg bra ut mot Daley och förhoppningsvis för det honom ett steg närmare en fight om bältet som Diaz har lämnat efter sig.

Lawler vs. Kennedy... Vad ska man säga? Trodde (läs: hoppades) att Lawler skulle ta den här, men Kennedy var i sjukt bra form.

Att Coenen skulle förlora bältet var inte någon dunderchock men att hon skulle bli det på det sättet hon blev förvånade mig.

Maineventet: FUUUUUUUUUU!!!
    Jag visste innerst inne att Fedor skulle förlora den här matchen, men det gör inte mindre ont för det. Nu vet jag i alla fall den sanna potentialen av "The H-bomb"!

Väldigt brottardominerad gala förresten :O

Moderator
    Saffiedine var den som imponerade mig mest. Smith har aldrig varit någon strålande tekniker men Saffiedine plockade isär honom totalt tre ronder i sträck.

Jag tycker nog också att huvudmatchen stoppades lite tidigt men jag kan inte kalla det för ett felaktigt stopp.
    Första smällen som henderson skickar under armhålan knockar fedor. Det är inget snack om saken man ser att han svimmar och landar i mattan med huvudet först. Men det var en flash-knockout för två sekunder senare är han med i matchen, henderson uppfattar inte att fedor var ute och fortsätter trots att domaren försökt gå emellan i en sekund redan. Då försvarar sig fedor men matchen är slut.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by toelock View Post

Väldigt brottardominerad gala förresten :O
    japp tyvärr då jag alltid hejar på strikers som är mer underhållande oftast.
    Fedor blev knockad , vakna till och det blev stoppat, sen vänder han sig om då han blir väckt av hendos slag och blir sedan hjälp upp på benen och kan knappt stå och blir kallad drunken monkey av strikeforce mauro

hittar inga videos på det men såhär kan det ha sett ut !

Last edited by pellepersson; 08-01-2011 at 01:42 PM. Reason: bild!

Moderator
    Haha veckans bild !

Hall of famer
    ‪Strikeforce CEO Scott Coker on CBS, Fedor and Gina Carano‬‏ - YouTube
    coolt att det var dans plan hela tiden hes a doer indeed.
    Respekt!

Hall of famer
    Ångrar att jag ens går in i den här tråden. Jag låtsas som att Fedor gick i pension efter fighten mot Rogers.

Moderator
    hahaha. ja det tycker jag!

Hall of famer
    Det var rätt av Herb Dean att gå in och bryta maineventet, dock borde han istället för att stoppa matchen gett Henderson poängavdrag för de 2 slagen han drar i bakhuvudet direkt efter faceplanten.

Trist att Miesha Tate vann. I jämförelse med henne är ju Fitch rena virvelvinden.

Också trist att Daley förlorade, samma med Lawler.

Att Smith skulle komma att agera slagpåse måste ha varit det mest oväntade på hela galan!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    japp tyvärr då jag alltid hejar på strikers som är mer underhållande oftast.
    Fedor blev knockad , vakna till och det blev stoppat, sen vänder han sig om då han blir väckt av hendos slag och blir sedan hjälp upp på benen och kan knappt stå och blir kallad drunken monkey av strikeforce mauro

hittar inga videos på det men såhär kan det ha sett ut !

fedor måste gå i pension, 3 raka förluster, den här bilden och vad mer kan han göra nu? vad är nästa steg? vilken fighter kan han möta och hur obetydlig blir den fighten? 4raka förluster klarar inte hans svajande legendstatus..
    jag kanske är för pessimistisk, men om någon har någon ljusglimt när det gäller hans närmsta potentiella framtid, dela med er
    mera MMA !!

Moderator
    Jag tror minsann att bilden är äldre.. så det är ett slag mindre mot kejsaren

Moderator
    Ariel helwani twittrade för en timme sen att jon olav einemo, marloes coenen och alistair overeem är släppta från strikeforce och ufc alla tre. Beef med golden glory och zuffa!? Skit för fansen..

Page 1 of 2 12 LastLast