Mendez vs Thompson, bara se det, bästa titelmatchen i år, helt galet!
Mendez vs Thompson, bara se det, bästa titelmatchen i år, helt galet!
Ja Melendez vs Thomson va grym, båda gav allt. Thompson växlade lite för mycket slag denna gången men jag tycker han förlorade med flaggan i topp.
Fyfan va frustrerad jag blir av att kolla på Smith. Han måste ha en av de dummaste stilarna av alla. Han står alltid, alltid, alltid rakt framför sin motståndare på precis det avståndet som motståndaren vill och bara tar emot. Han blir pepprad varej gång och håller på att tappa matchen flera gånger i varje fight. Men så har han nån superkraft som göt att han ibland träffar med den där stålnäven och sänker sin motståndare i sista ronden. Men fan, tänk om ha kunde utnyttja sin styrka bättre och röra sig ifrån sin motståndares farligaste vapen. Då skulle han vara farlig(are). men han agerar alldeles för mycket slagsäck. Cung Le hypen sjönk en aning nu i alla fall.
Jacare vann som väntat också. Lindland börjar se gammal ut nu asså. Han ser inte alls bra ut. Jacare vann stående och då förstod man att de bara var en tidsfråga för på marken skulle inte Lindland kunna vinna heller.
King Mo är rätt intressant, hur bra är han? Jag tror inte han är top10 bra men han ser jävligt avslappnad ut och att knocka Whitehead så snabbt är rätt bra även om inte Mike är någon topfighter. Mike har ändå vart med länge, vägde betydligt mer och har mött rätt många bra i sin karriär. King Mo vs Henderson i LHW nu kanske?
Jag skulle i och för sig hellre se Henderson i MW mot Shields.
Har alltid tyckt at cung är lite överskattad, han har lite mysko striking, inte så bra händer och okej sparkar, tycker det va skönt att någon släckte hypen lite
Cung Le hade grymma sparkar, riktigt kul att se. Men Scott Smith är en hård jävel så är det bara. Fy fan sicken comeback!
Tror du inte king mo kommer bli top 10 venom? lite beroende på vilken viktklass han kommer slåss i tror jag att han kommer bli det. Slåss han i MW är det 99% säkert, i LHW inte omöjligt det heller.
Kan han ens gå matcher i mw? Han känns rätt klippt och skuren för lhw och jag tror han har bra möjligheter till att bli ett stort namn i den divisionen i framtiden.
Klart att han kan bli men han är inte just nu i alla fall. Han har nog rätt goda chanser att bli en top10 men jag vill se mer av honom innan jag vill säga nått definitivt.Originally Posted by Kane
King Mo är ju helskön. Hans stance påminde lite om Fabers vid tillfälle och han ser så grymt avslappnad och säker ut. Antagligen lite för säker med tanke på att han är förhållandevis grön. Bra jobbat att släcka whitehead så bestämt.
Lindland får dom ju släppa nu, han är för gammal och för dålig. Man satt ju och fnittrade i inför-videon när han pratade om att utvecklas med sporten. Jacare såg mycket bättre ut stående än vad han gjort tidigare, det kanske kan bero på vem han mötte men i vilket fall såg han jävligt snabb ut med händerna.
Melendez tar tillbaka sitt bälte, underbartThompson såg väldigt frustrerad ut sista ronderna och hade väl egentligen inte mycket att ge. Han träffade Melendez rakt på med sina tyngsta kombinationer utan att allas vår Gilbert ens reagerade nämnvärt och blev själv sänkt ett antal gånger. Underbar match
Le vs Smith sen, jag håller med Venom - Smith är så jävla korkad. han agerar slagpåse genom hela matchen för att sedan träffa en tung vänster i slutet och lyckas avsluta.. Ja taktiken funkar ju hjälpligt men han lär ju inte kunna räkna med någon randy couture karriär efter att han har ätit slag och spark i alla sina matcher. Le såg ju framförallt dålig ut för att han var så trött i sista ronden, sluta göra filmer för fan!
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Det är nog mer troligt att det blir Henderson - Shields och att King Mo får ytterligare någon lite enklare fight innan det är dags för honom att slå Mousasi.King Mo vs Henderson i LHW nu kanske?
Vill inte se Smith fightas nåt mer, sitter bara och tycker synd om honom hela tiden.
Riktigt synd att Cung Le körde slut på sig där i andra ronden. Kanske han inte skulle hamrat så mycket i första.
Nåja, ser iallafall fram emot hans nästa match.
Som tidigare sagts var titelmatchen riktigt grym!
Kul att se Whitehead åka på ordentligt med däng.
Angående Henderson sa han väl nästan rakt ut att han kommer att gå i 185lbs. Och förmodligen får han väl titelmatchen på en gång med tanke på att han är en av världens bästa mellanviktare, betydligt bättre än Shields iallafall.
Va? Thompson vann väl de tre första ronderna? jag slutade kolla efter det, fattade inte att melendez vann. orkar inte se om den men det kändes fel.
Nej Thompson vann första ronden och Melendez tog alla andra, förutom på ett domarkort där domaren hade en rond lika också.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
okej, slötittade på matchen så.. men har för mig att thompson träffade mer/bättre.
*edit* lol jag kollade på den som var uppe på mmacore, och det var tydligen fel fight.. det var det första möten dem emellan. Inte konstigt att jag blev chockad när du sa att Melendez vann då, Thomson vann ju den första med 50-45![]()
Hah ja den första var det inte mycket snack i men den andra är ju den man vill se![]()
Helt okej gala, visst känns deras rooster fortfarande lite tunn, men det blir ändå okej fighter. King Mo imponerar, Chung Lee har grymma sparkar som med lite bättre händer och ett välutvecklat markgame skulle kunna ta honom långt. Smith är väl ingen mästertaktiker nej, och han lär ju vara det första offret för demens (eller vad det nu är boxarna får) inom MMA.
Glöm inte Nogueira, Drue. Herregud vad stryk den mannen har tagit genom alla år han fightats.
Sant, och Don Frye. Men båda de sistnämna känns slöa sen starten, så där kan man nog skylla på annat![]()
Hendo har sagt att en eventuell match mot King Mo inte kommer att hända förens King Mo är känd utanför hardcore-kretsarna. Dessutom är väl Hendos plan i Strikeforce att möta Shields, ta MW-bältet utan några större problem (för han möter en endimensionell WW) sedan möta Mousasi och om han vinner den matchen till slut möta Fedor.Originally Posted by Venom