Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Results 1 to 22 of 22
    Hall of famer

Strikeforce/Elitexc: "Frank Shamrock vs Cung Le"

Shit vilken bra match mellan Frank och Cung. Vet inte exakt varför Frank kastade in handduken, alltsÄ vart han har ont. Men han fick rÀtt mycket spö Àven om han inte blev riktigt sÄrad av nÄgon av dem enskilt. LÀgger man ihop alla smÀllar sÄ blev det nog en del blÄmÀrken.

haha, shit vilken smÀll av Villasenor. Fin knock..

Champ
    Shanrock bröt armen, inte sÄ konstigt att man bryter dÄ. Konstigt att han vÀljer att stÄ med Le hela matchen, tror han hade kunnat vinna relativt enkelt med ett par shoot. KÀnns lite som ett bestÀllningsjobb frÄn Showtime/Elite men det Àr bara spekulationer. De behövde en underhÄllande, stÄende match som huvudmatch men jag tycker inte det sÄg helt naturligt ut. Möjligt för att jag vÀntade pÄ Shamrocks shoot hela tiden... men men. Cung Le Àr champ men han kommer fÄ problem att behÄlla den titeln mot en mer mÄngsidig motstÄndare, eller snarare en motstÄndare som Àr beredd att vara mer mÄngsidig.

Hall of famer
    Fan va bra match, synd att det sltuade sÄ dÀr... satt hela tiden och undrade nÀr frank skulle försöka ta ner honom, tror han hade vunnit relativt lÀtt pÄ marken... frank Àr en utav mina favoritfighters helt klart, skulle vilja se honom mot anderson silva!!!

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Moonalisa
    Shanrock bröt armen, inte sÄ konstigt att man bryter dÄ. Konstigt att han vÀljer att stÄ med Le hela matchen, tror han hade kunnat vinna relativt enkelt med ett par shoot. KÀnns lite som ett bestÀllningsjobb frÄn Showtime/Elite men det Àr bara spekulationer. De behövde en underhÄllande, stÄende match som huvudmatch men jag tycker inte det sÄg helt naturligt ut. Möjligt för att jag vÀntade pÄ Shamrocks shoot hela tiden... men men. Cung Le Àr champ men han kommer fÄ problem att behÄlla den titeln mot en mer mÄngsidig motstÄndare, eller snarare en motstÄndare som Àr beredd att vara mer mÄngsidig.
    Bröt han armen eller "bröt han armen" ??
    Har mÀrkt att sÄ fort man skadar sig inom MMA, sÄ har man direkt brytit nÄnting :P

Champ
    Jag satt inte endast och vÀntade pÄ en nertagning, satt och vÀntade pÄ att han skulle gör nÄgonting överhuvudtaget. Varför ger han honom utrymme för sparkarna om han nu tÀnkt stÄ med honom? Blev bara irriterad nÀr jag tittade pÄ fighten, med han Àckliga sparkar som Frank vÀgrade gör nÄgot Ät. BlÀ

Ja, han bröt armen, finns röntgen bild pÄ den nÄgonstans hittar den inte nu dock. StrÄlbenet tror jag det heter Àr knÀckt och ligger bredvid varann. Otydlig beskrivning, ska hitta bilden..

edit: Ska tydligen vara Àkta;

Hall of famer
    Bröt armen, Äfan. Jag skulle nog fortsatt dock, han Àr lite klen den dÀr Frank. :roll:

Men som jag skrev pÄ nÄgot annat stÀlle..
    Hur dum fĂ„r man vara? Ok, det Ă€r vĂ€l lite respektingivande och ett mĂ„tt pĂ„ “mod”. Men vad fan, han borde tagit ner honom i 2a eller 3e ronden nĂ€r han mĂ€rkte att Cung plockade poĂ€ng efter poĂ€ng pĂ„ honom. Dock var han ju inte helt chanslös, han verkade ha mer kraft i sina nĂ€var Ă€n vad Cung hade. Det var en fin smĂ€ll som skakade om Cung i 3e ronden, som han sedan följde upp med ytterligare nĂ„gra trĂ€ffar.

Hall of famer
    kanonmatch! frank stod och tradade som han sa att han skulle göra!
    var ju ett par Ärsen frank tog ner nÄgon =)
    lite otur att han bröt armen, i slutet dÀr fick han in ett par bra smÀllar pÄ Lee..
    hade velat se 2 ronder till, tror nog Frank hade taggat till.

föresten checka http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=757555
    ryktas om matchen var ett setup

Champ
    Quote Originally Posted by JEJE
    Bröt han armen eller "bröt han armen" ??
    Har mÀrkt att sÄ fort man skadar sig inom MMA, sÄ har man direkt brytit nÄnting :P
    Antyder du att de överdriver sina skador?`Vet inte vad du menar med att "bryta armen" men uppenbarligen hade Shamrock vansinnigt ont i armen som de lindade om pÄ plats, dessutom sa han att "I could feel the bones clicking".

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Moonalisa
    Quote Originally Posted by JEJE
    Bröt han armen eller "bröt han armen" ?
    Antyder du att de överdriver sina skador?`Vet inte vad du menar med att "bryta armen" men uppenbarligen hade Shamrock vansinnigt ont i armen som de lindade om pÄ plats, dessutom sa han att "I could feel the bones clicking".
    Ja, eller sÀger inte att ALLa gör det men vissa, man har ju mÀrkt att i vissa intervjuer och sÄ vidare sÄ sÀger vissa fighters att dem bröt armen pÄ den killen osv..
    DÄ pratar dem ju inte om sig sjÀlva men men.

Men nu har jag sett röntgen pÄ hans arm och dÄ tror jag sjÀlvklart pÄ det.

Hall of famer
    Varför försökte inte Frank Shamrock med takedowns? Han försökte. han clinchade vid nÄt tillfÀlle men cung le kom undan, t.o.m nÀr han hade hans rygg. har för mig att han faktiskt fick ner honom en kort stund men att cung stÀllde sig upp direkt.

Frank Shamrock kunde inte ens ta ner Baroni, som blev totalt sönderbrottad av Minowa nÀr de möttes, speciellt andra gÄngen.

Cung Le Àr tydligen 4 time all american, och har helt klart bÀttre credentials inom brottning Àn vad Shamrock har.

Slutsats: Shamrock kunde inte ta ner Le.

Hall of famer
    hade Frank haft sin acl hel sÄ hade han nog plockat ner endel folk

Contender
    jag tycker det var en dÄlig match, frank fulade ner sig, skakade hand med varran nÀr dom fick in en bra smÀll,, skakar man han i match ska man utnytjja det smÀlla pÄ direkt.. Varför tog inte frank ner han nÀr han kunde? För lite mma för mycket show...

Champ
    WOOOHOOO VILKEN MATCH! Jag skiter i att jag inte vet hur mycket show det var att inte gÄ pÄ nertagning utan konstaterar bara att det sprutade adrenalin ur mig, blir skitsugen pÄ att gÄ in o banga sjÀlv i nÄn match!

Jag bugar mig för Franks affÀrssinne, han kan verkligen fÄ en att hata honom och höja tempen före och under en match.

Jag sÄg direkt sparken som bröt hans arm, 3:23 kvar av tredje ronden. Jag visste naturligtvis inte att den var bruten men det var tydligt att han blev skadad, han tog ner höger arm och skakade den ett tag. Det var inte den först stenhÄrda sparken han tog emot över armarna. Goldberg kommenterade det ocksÄ.

Peter Aerts vann pÄ samma sÀtt över Lebanner i K1, Lebanner blockade höga sparkar tills nÄgot gick sönder i armen.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Sirre
    jag tycker det var en dÄlig match, frank fulade ner sig, skakade hand med varran nÀr dom fick in en bra smÀll,, skakar man han i match ska man utnytjja det smÀlla pÄ direkt.. Varför tog inte frank ner han nÀr han kunde? För lite mma för mycket show...
    BÀsta matchen pÄ lÀnge!!!

Fulade ner sig? att de skakade hand nÀr de gjorde snygga saker var ju galet kul,

Han kunde inte ta ner honom som det sagts hÀr innan
    1 han hadde trasig acl
    2 cung lee Àr en bÀttre brottare Àn frank
    3 Jag tror att Frank skulle vÀnta med nertagningsförsöken tills lee inte förvÀntade sig dem lÀngre typ tidigt i r4

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Sirre
    Jag hÄller med dig i alla fall Sirre. Alldeles för mycket show, flinande, tecken hit och dit, handskakningar.

Sen de alla snackar om att Frank inte kunde ta ner Chung va fÄr ni de ifrÄn, han försökte ju inte ens!

Nej jag gillar inte sÄna hÀr show matcher och jag gillar inte fighters som hÄller pÄ med konstsparkar som Chung Le och Machida.

De övriga matcherna va annars bra, kul att Fickett vann och jag ser fram emot hans match med Shields.

För mig Àr mycket med Elite XC för mycket show för lite kvalitativ mma.

Contender
    löjligt med folk som tro det var work imo. frank tar itne ner folk genom o dyka han litar pÄ sina hÀnder vilket han oftast gör rÀtt i. dessutom ver frank hur mkt bÀttre brottare cung Àr. han vill inte trötta ut sig. det var en riktigt bra match tycker jag.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Nej jag gillar inte sÄna hÀr show matcher och jag gillar fighters som hÄller pÄ med konstsparkar som Chung Le och Machida.
    Menar du att du gillar fighters med konstsparkar eller glömde du slÀnga in ett inte dÀr? Meningen ser konstig ut, ville bara veta vad du menar.

AngĂ„ende om Frank försökte ta ner Cung eller inte. Jag tyckte inte att han gjorde mer Ă€n 1 försök till att ta ner honom. Men om det Ă€r sĂ„ som t.ex. rövaren sĂ€ger ovan att han helt enkelt trodde att han bara skulle slösa energi pĂ„ att försöka. SĂ„ varför inte hoppa till guard, Ă€r det lika svĂ„rt som att ta ner honom, skulle han inte ha tjĂ€nat pĂ„ det? Jag vet inte hur Frank brukar fĂ„ ner folk pĂ„ marken och fĂ„ in sina subs, har sett honom för lite. Åtminstone kommer jag inte ihĂ„g hans matcher. Ska nog se pĂ„ lite matcher med honom för att se.

Dock tycker jag inte att han var sÄ otroligt utklassad, visst han lÄg under rÀtt stort pÄ poÀng. Men som sagt sÄ fick han in nÄgra rediga smÀllar pÄ Cung i slutet av rond 3, om hans arm hade hÄllt lite lÀngre hade han kanske haft kvar sitt bÀlte idag. Dock sÄ Àr vÀl risken hyfsat hög att han skadar nÄgot i armen nÀr han tar emot sÄ mÄnga sparkar över armen, sÄ man kan ju inte sÀga att han hade otur och Cung hade tur.

Hall of famer
    han vinner ju alltid sÄ
    han Àr en Fighter som fightas bÀst under flera ronder, han plockar inte poÀng han tröttar ut motstÄndaren och besegrar dem i sista ronderna.

Champ
    Nej jag gillar inte sÄna hÀr show matcher och jag gillar fighters som hÄller pÄ med konstsparkar som Chung Le och Machida.
    HÄller med om det mesta du skrev i ditt inlÀgg men dÀremot tycker jag inte Machidas stil kan jÀmföras med Cung Le's (jÀmföra kan man alltid göra, men jag tycker inte de Àr sÀrskilt lika varandra förutom att de bÄda i huvudsak Àr stÄende fighters). Machida prickskjuter sina motstÄndare medan Cung Le maler ner dem.

löjligt med folk som tro det var work imo. frank tar itne ner folk genom o dyka han litar pÄ sina hÀnder vilket han oftast gör rÀtt i. dessutom ver frank hur mkt bÀttre brottare cung Àr. han vill inte trötta ut sig. det var en riktigt bra match tycker jag.
    Shamrock förlorade matchen, om du inte mÀrkte det.
    Work eller inte, att Shamrock valde att stÄ med Cung Le gav EliteXC en betydligt mer sÀljande huvudmatch pÄ galan Àn vad de hade fÄtt med hans normala stil. Pöbeln vill ha stÄende brawling. Möjligt att han var skadad, hade storhetsvansinne eller hade fÄtt instruktioner frÄn högre ort. Helt utan grunder tror jag pÄ det sista.

Ska man gissa att ACL Àr "korsband" pÄ svenska eftersom ingen skriver ut det?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by biffmedpommes
    Menar du att du gillar fighters med konstsparkar eller glömde du slÀnga in ett inte dÀr? Meningen ser konstig ut, ville bara veta vad du menar.

Det ska va ett inte dÀr ja

Jag ska Àndra det sÄ det inte blir mer missförstÄnd

Moderator
    haha vad mycket tjat det har blivit om uppgjorda matcher pÄ sistone? Jag tycker iallafall att det va en skitrolig match och den som showade mest var ju helt klart Frank som t.o.m sÄg ut att ÄterhÀmta sig frÄn en hÄrd smÀll genom att larva sig lite sÄ att inte Le skulle gÄ pÄ. Riktigt fina oortodoxa sparkar frÄn Le som tydligen satt precis dÀr dom skulle eftersom franks arm gick av )

MÄste man vÀlja nÄt av dina alternativ mona sÄ Àr det ju helt klart att Frank har storhetsvansinne. Men det visste man ju redan ?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N.I.B.
    Jag sÄg direkt sparken som bröt hans arm, 3:23 kvar av tredje ronden. Jag visste naturligtvis inte att den var bruten men det var tydligt att han blev skadad, han tog ner höger arm och skakade den ett tag. Det var inte den först stenhÄrda sparken han tog emot över armarna. Goldberg kommenterade det ocksÄ.

Peter Aerts vann pÄ samma sÀtt över Lebanner i K1, Lebanner blockade höga sparkar tills nÄgot gick sönder i armen.
    Var det inte en liknande spark Gonzaga drog ivÀg som bröt armen pÄ Randy?

AlltsÄ jag ska inte spÀ pÄ det hÀr med uppgjorda matcher, men jag fick den kÀnslan precis nÀr jag sett matchen. Vet inte om det hör ihop med super-hypade matcher dÀr dom ska showa och snacka massa skit. Bröt han nu armen sÄ tror jag nog inte att den var uppgjord i alla fall. Scenariot jag mÄlade upp i huvudet var i alla fall att Frank ska fÄ en rematch pÄ Lee som han vinner.

Var i alla fall ett ganska intressant card. Helt sjuk knock av Villasenor, sÄ jÀkla klockren trÀff alltsÄ. Mendez skulle jag vilja se i UFC, mot The Caveman kanske?!?!?!