Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 13 of 13
    Hall of famer

Strikeforce diaz vs shamrock

okej först så vill jag bara säga, fy fan va dryga kommentatorer? varför skulle man säga om frank shamrock "Some day you will wake up and just not have it anymore", alltså så säger dom att han vaknade up och är kass... riktigt dryka kommentatorer igenom hela galan, ena killen verkade ha en lowkick fetich som heter duga!

aja...

Diaz mot shamrock... relativt tråkig fight, diaz boxade sönder shamrock som va rätt så väntat, synd bara att han är en idiot och sjukt dryg!

annars så snabbspolare jag bara genom resten :P

Hall of famer

Re: Strikeforce diaz vs shamrock

Förstår inte varför du snabbspolade genom resten..

Jag blev positivt överraskad av den här galan, tyckte att det var bra matcher samt en bra produktion. Roligt med mycket statistik, bra presentation av de som skulle fightas och allt kändes väl planerat. Lite kul att de visade taktiker inför matcherna med en animation, kan ju vara bra för nybörjare.

Sen måste jag bara säga, fan vad jag gillar Scott Smith. Så jävla skön snubbe , han är ödmjuk och sen en riktig krigare därtill. Jag blev förbannad på honom när han emellanåt stod helt still med både huvudet och hela kroppen i rond 1 samt lite i rond 2. Men han var väl lite groggy fortfarande. Det är sjukt hur grym han är när han är skadad alltså, först matchen mot Pete Sell och nu denna. Jag skrek högt när han fick in högern!!
    Gillar Radach också dock, han har ju finare och mer teknisk boxning enligt mig.

Melendez motståndare hade inte fått träna tillräckligt med cardio, det märktes tydligt.

Vad tror ni om Brett Rogers? Hur tror ni att han skulle stå sig mot tungviktarna i UFC?

Edit: Vem hade lowkick-fetisch? :P I vilken match märktes det?

Edit2: Haha, gillar Radach ännu mer nu när jag såg hans "tale of the tape".. Style: FACESMASHING FU :lol:

Hall of famer

jag såg första matchen, scott smith's match och diaz shamrock matchen, i ALLA så säger en utav dom "the key to the fight is lowkicks" eller något liknande.

vet inte hur många kommentatorer dom hade, lät som minst 3 st iaf :P kände bara igen han som va i pride.

Contender

+1 angående Scott Smith, vilket hjärta den mannen har!

Diaz imponerade verkligen, det skulle vara kul att se honom bygga upp ytterligare lite muskelmassa och gå till UFC's mw. En väl förberedd Diaz skulle vara sjukt intressant att se mot Anderson Silva.

Edit: Var det bara jag som smälte som is varje gång Carano log mot kameran?? Kommer knappt våga titta när/om hon möter Santos.

Hall of famer

Ja, där sa du faktiskt nåt Rasken. En förberedd samt ännu biffigare Nick Diaz skulle vara en bra motståndare för A. Silva!

Jo, det är svårt att inte tycka om det där blyga rodnande leendet

Edit:

Kom på en sak angående Brett Rogers, de lär ju vilja bygga honom för en match med Overreem? Kanske blir en titelutmaning hans nästa match..
    Rogers har byggt upp ett record ganska likt vår käre vän Shane Carwin. Han har 9-0 och stoppat nästan alla i rond 1.

Hall of famer

Vilken match det var mellan benji och scott, tycker iofs att radach förtjänade att vinna, men vilket hjärta "hands of steel" har.

Var inte speciellt imponerad av Rogers, tyckte att det gick rätt långsamt och klumpigt.. imponerande av motståndaren att ta så otroligt många hårda smällar :P

Jag hatar Nick diaz, men han är jäkligt bra. Inte för att den testades idag, men hans haka måste vara en av de bättre i MMA-världen. Han är grym på marken, hans boxning äger.. han skulle nog ha en chans mot Anderson om han la på sig några kilo muskler.

Contender

Var det inte Pat "den kroatiska sensationen" miletich som satt och kommenterade om lowkicks, tyckte det lät som honom iallafall.

Herrn som melendez körde mot tog väl den där matchen med kort varsel vad jag förstod.

Roligt att dom fortsätter med kvinnomatcherna, synd bara att dom inte är 3*5 minuter och att det e så svårt å få till viktklasserna

Överlag en bra gala, trodde dock att det skulle vara mycke jämnare i diaz - shamrock matchen än vad det var

Hall of famer

Cyborg är så grym. Jag hoppas hon vinner över Carrano. *duckar för diverse flygande föremål*. Gina må va snygg men jag tror hon skulle må bra av ett as whoppin.

Diaz är grymt bra men Shamrock fame är över. Det verkar som att han vill slå motståndaren i deas eget spel. Mot Le sparka han hela tiden och mot DIaz boxade han bara.

Hall of famer

han hade ju en knäskada mot chung le eller hur det stavas, han kunde inte göra bra nedtagningar, mot diaz vettefan...

Hall of famer

Cung Le sa, i sin intervju på galan, att han var förvånad att se Frank tillbaka så tidigt. Han opererade sig i knät (tror jag) efter matchen mot Le, kanske inte helt återställd?

Hall of famer

Quote Originally Posted by Venom
    Cyborg är så grym. Jag hoppas hon vinner över Carrano. *duckar för diverse flygande föremål*. Gina må va snygg men jag tror hon skulle må bra av ett as whoppin.
    Cyborg vann övertygande det håller jag med om, men hon mötte juh för fan en fighter som brukar fightas i 135lbs klassen och hon själv vägde in på 150lb.. Inte riktigt fair game.

I övrigt var den en underhållande gala men få matcher som faktiskt var spännande och jämna (förutom Smith vs Radach där Smith återigen visar att man aldrig skall räkna bort honom )

Och ni som vill se Diaz vs A. Silva, vore det inte bättre o testa honom mot Lawler först? (det var väldigt längesen dom möttes)

Hall of famer

Jo, det skulle jag kunna tänka mig särbarnet. Jag tycker inte nödvändigtvis att han skulle få match mot Silva direkt. Men kanske om han slår folk som lawler eller Cung Le..

Moderator

Jag tror inte Diaz har nåt att hämta mot Anderson Silva. Ja han är bra och avig stående men silva är bättre, att han lyckas boxa ut F. Shamrock i en catchweight match med en halvmeter längre reach tycker jag inte säger speciellt mycket. Shamrock gjorde förövrigt en ovanligt dålig match vill jag påstå.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"