Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 32
    Champ

Strikeforce - Diaz vs Daley - Resultaten

Champ Nick Diaz def. Paul Daley via TKO (punches) – Round 1, 4:57
    Strikeforce Welterweight Championship
    Champ Gilbert Melendez def. Tatsuya Kawajiri via TKO (strikes) – Round 1, 3:14
    Strikeforce Lightweight Championship
    Gegard Mousasi vs. Keith Jardine – majority draw (29-27 Mousasi, 28-28, 28-28)
    Shinya Aoki def. Lyle Beerbohm via submission (neck crank) – Round 1, 1:33

Kollade på galan live på Eurosport 2, och blev besviken av att det var Svenska kommentatorer.
    Dom var inte lika irriterande som Robertos, men dom var väldigt okunniga.
    Den ena visste inte att det betydde poängavdrag när domaren ropade "one point", och den andra trodde matchen pausades för att torka ögonen, när det var tandskyddet som flög ut och domaren ropade "mounth-piece".
    Lite småstörande saker, och sen lät dom väldigt trötta och ointresserade.

Nåväl.
    Big John McCarthy, som är min favoritdomare gjorde bort sig ordentligt genom att stoppa en av årtiondets bästa mainevent.
    Med fem sekunder kvar så stoppar han en match som kunde gå precis hur som helst.
    Även om jag hatar Paul Daley så lider jag med honom.
    Diaz var riktigt illa ute och hans nonchalans kunde ha kostat honom matchen. Han var groggy ett par gånger i matchen.
    Så går det när man inte håller upp händerna mot en värsklass striker.
    Nu tror jag Diaz hade vunnit ändå, men riktigt dåligt av domaren.

Skithögen Aoki vann på sub. Lite för snabbt avslut för att det skulle bli intressant.
    Han kan grapplas, inget snack om saken, men han är en irriterande grinande snorunge oavsett.

Gilbert Melendez såg vassare ut än någonsin, och det där var klasskillnad, inget annat.

GeRard Musashi som kommentatorn uttalade hans namn, såg lite segare ut än vanligt.
    Jag förstår att det blev en draw, men det bevisar återigen att poängsystemet måste göras om.
    Den som tycker Keith vann den där matchen måste va helt tappad. Total utklassning av Gegard var det.
    Enda jag har att säga om Keith är att det är en riktigt krigare, och han fick faktiskt ner Gegard rätt enkelt, men det var det enda.

Kul gala, som hade lite för snabba avslut och en del felaktiga domslut, annars riktigt bra!

President
    Blog Entries
    30
    tycker också att kommentatorerna låter trötta, de ser säkert sändningen en halv sekund innan oss på tv så att hinna tänka till på vad de just sett på tv och tala ut högt gör de svårare för de att snappa upp mindre saker rätt. En konst som några inte behärskar

Diaz är sjukt stark, Daley slår så jäkla hårt och Diaz tog dem. En riktigt bra fight där Diaz hade publiken på sin sida, han hade sin haka på sin sida och Daley gjorde allt han kunde. Fan vad jag är glad Sedan måste man beundra melendez och applådera Jardine techno viking

Vill ni se fighterna igen eller för första gången så hittar ni mainevent fighterna i mmaforum så länge zuffa inte hittat dem själva
    Kolla på Strikeforce Diaz vs Daley fightvideos här
    Last edited by KanoBlack; 04-10-2011 at 11:09 AM.

Hall of famer
    Herregud vilken skandal i Mousasi - Jardine..... Jag känner fan att det här var droppen, gör antingen om bedömningssystemet eller sätt domarna på en kurs i striking eller förklara för dem att en takedown inte ska ge i princip några poäng alls om man inte GÖR NÅGOT med den. Jardine blev helt utklassad.

Gött som fan att Diaz vann över Daley. Var nära där när han blev rocked men han har ju riktigt bra haka och recovery så det var lugge. Tycker stoppet var okej, och man ska väl knappast som domare tänka "det är så kort tid kvar, jag bryter inte även om jag normalt sett hade gjort det".

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Herregud vilken skandal i Mousasi - Jardine..... Jag känner fan att det här var droppen
    Har faktiskt lite konspirationsteorier kring domslutet >=) tror vi vart inne på de i en annan tråd rätt nyligen

Kul att Aoki vann så pass lätt över Lyle som ändå är tung, Lite glädje åt några Japaner

Då jag är helt lycklig idag måste jag även lägga till, Cesar gracie sa att Diaz skulle knocka Daley.
    Daley är en liten tyson kopia och Diaz stod framför honom utan att tveka. Det kosta honom nästan titeln men som en sann mästare tog han och gav tillbaka och var den som stod upp sist. Ingen är mer bully än Diaz
    Last edited by KanoBlack; 04-10-2011 at 12:21 PM.

Moderator
    Aoki gör sin grej och vinner på submission ganska oinspirerat. Han tappade det lilla, lilla han hade kvar hos mig när han förlorade mot Melendez och nu vill jag bara se honom förlora.

Mousasi vs Jardine var en överraskande historia från början till slut. Det märktes att Jardine hade tagit matchen med kort varsel men han höll ändå undan rätt bra tycker jag. Själv dömde jag första ronden till Jardine som uträttare mer och fick ett antal nedtagningar. Nedtagningar räknas som effektiv grappling då du lyckas ta ner din motståndare mot hans vilja och skall självklart generera poäng även om du "inte gör något med den". Annars skulle inte en enda av st pierres jabbar mot Kos räknats heller då? Dom syftade ju inte till att avsluta matchen på KO dom var bara effektiv striking............ Mousasi har blivit för slö och oinspirerad när han matchar och det förlorar han på. Han pressar nästan ingenting även om det är helt uppenbart att han skakar jardine varje gång han försöker. Jag ger honom ändå ronderna 2&3 och detta gjorde matchen till en draw 28-28. Gayhard får 8+10+10 och Jardine 10+9+9, inga större konstigheter.

Melendez ser bättre ut än någonsin och totaldominerar crusher trots att sagda japan såg ut att lyckas med många av sina kontringar. Jag skulle inte ha något emot att se en unifiering av bältena men det lär inte komma, åtminstone inte än, då man säger sig ha bestämt att de två galorna ska samexistera och således skulle strikeforce bli värt noll om bältet försvinner till UFC.

Diaz gör även han sin grej men med mindre framgång än vanligt även om resultatet blir detsamma som det brukar. Daley gjorde väl ändå rätt bra ifrån sig och lyckades näääästan avsluta diaz innan stocktonsonen samlade sig och tog sig upp på benen. Rätt korkat egentligen att vara så öppen i boxningen när man möter den främste kontringssluggern i viktklassen men respektlöshet är ju diaz signum så jag blev inte förvånad. Undrar vad som händer med daley som är persona non grata hos Zuffa nu efter att han förlorat
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Gayhard får 8+10+10 och Jardine 10+9+9, inga större konstigheter.
    Inga större konstigheter i nuvarande bedömningssystem nej, hade som sagt också dom där siffrorna här hemma.
    Dock så bevisar det väl även i dina ögon hoppas jag att poängsystemet måste göras om ordentligt.
    För jag förmodar att du inte direkt tycker matchen var jämn?

Hall of famer
    ni har blivit för vana vid pisset UFC osv bidrar med i bedömningsväg

Moderator
    Med japanskt bedömningssätt hade jag gett matchen till gayhard helt klart men enligt unified rules tycker jag att en draw var riktig och jag ser inget större problem med det. Det är så det funkar när ronderna bedöms individuellt. Halvpoäng hit eller dit tror jag inte nödvändigtvis blir bättre.

Var det någon mer än jag som tyckte att det var mycket obehagligt att se cecil peoples som ringdomare? Den människan har inte att göra i närheten av en mma-bur, än mindre inuti den med domarkläder
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Grym gala!

Tycker precis som Shogun gällande domslutet, Jardine fick ändå 4 (?) nedtagningar, och även fast han inte uträttade ett skit så brukar ju domarna ge många poäng för sånt. 10-8 till Jardine i första alltså, och de andra två 10-9 till Mousasi (Såvida man inte dömer 10-8 till Mousasi i tredje när han manglar sönder en omkringstapplande Jardine i 5 minuter). MMA behöver hursomhelst uppenbarligen ett nytt poängsystem och fler bildade domare.

Melendez såg grym ut. Finns inga andra ord för det, vill omgående se honom mot UFC fighters, och t.om. Coker hintade ju att det inte var en omöjlighet.

Tråkigt att Diaz - Daley slutade som den gjorde, men vilken underbar fight! Satt verkligen och tänkte "Hoppas, hoppas, hoppas den går 5 ronder"! Jag gillar inte Daley, men Big John borde inte brutit 5 sekunder innan ronden slutade.

Bästa MMA-galan på länge, om man frågar mig.

Hall of famer
    Men rampage, "domarna brukar ju ge många poäng för sånt" är inte ett argument för att han verkligen vann matchen. Mousasi vann första ronden oavsett vad domarna tycker.

Hall of famer
    Melendez! Fyfan va bra han såg ut!
    Diaz! Jag kan inte ogilla honom riktigt lika mycket längre, han är fantastiskt bra.

Mousasi vann matchen men det vart ett draw. Såklart vann han fighten och såklart är det jävligt trisst när det blir så här men man ska komma ihåg två saker. 1) han gjorde en regelöverträdelse som kosta honom matchen. Hade han inte fått ett poängavdrag hade han vunnit. 2) han skulle han kunna gå hårdare för att avsluta matchen själv. Han fightades nonchalant och saknade killer instinct, vilket också kanske kostade honom fighten.

Han har fantastisk teknik och det är en fröjd att se honom fightas, så jag hoppas att han verkligen lär sig läxan denna gång. Träna brottning nu för sjutton och gå hårdare för avslut när det finns läge!

Moderator
    Mousasi träffade ett par signifikanta smällar men Jardine fick flera nedtagningar och vann därför första ronden.

Jag håller med om att man satt och hoppades på att det skulle bli en längre match, main eventet. Jag tycker inte att McCarthy gjorde fel som bröt men han hade gärna fått vänta så att vi fått rond 2...

President
    Blog Entries
    30
    ni som fortfarande har lite emot Diaz
    The word out of Nick Diaz's camp is that he always intended and trained to stand with Paul Daley. In fact, he wanted to make it a point not to take Paul Daley to the ground
    Strikeforce Diaz vs Daley fighten här

Champ
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Men rampage, "domarna brukar ju ge många poäng för sånt" är inte ett argument för att han verkligen vann matchen. Mousasi vann första ronden oavsett vad domarna tycker.
    Det var inte ett argument för att han verkligen vann matchen i mina ögon, men då jag har sett domare döma ronder till fighters efter nedtagningar om och om igen hade jag en stark känsla av att just nedtagningarna skulle ge Jardine rond 1. Om man däremot som ett fan tittar på ronden i helhet så vann Mousasi utan tvekan.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Det hade självklart varit roligt att se fler ronder mellan Diaz och Daley. Men jag tycker ändå att Big John gjorde rätt i slutändan. Tycker att Daley var "borta" i blicken och hans snubbeldans tyder väl på att han var ganska illa däran. Dessutom tog det en bra stund innan Daley lyckades sätta sig upp på den lilla pallen. Till råga på allt hade han den där blicken som säger "vad faan hände???" efteråt. Matchuret kan ju inte få styra när domaren ska bryta.
    Last edited by TXS; 04-10-2011 at 10:48 PM.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Melendez! Fyfan va bra han såg ut!
    Håller med och håller honom som nr 1 efter att ha sett flera av hans fighter.
    Ett citat från Melendez efter fighten.
    "I know I'm not the UFC champion, but I've been around this sport a lot longer than Frankie Edgar and Gray Maynard," Melendez said. "If you look at the past and what I've accomplished, I've accomplished more."
    En annan intervju direkt efter fighten

Last edited by KanoBlack; 04-10-2011 at 10:52 PM.

Hall of famer
    Gilbert Melendez är nästan en ny favorit alltså... Fyfan vad nice.

Diaz vs Daley har fight of the year status. Enough said alltså.

Sen vet jag inte vad jag ska tycka om Jardine vs Mousasi. Det finns ju ett regelverk som både känner till, Jardine fixade nedtagningar. Och Mousasi fick ett poängavdrag, så om något så blame Mousasi som är så nonchalant.

Champ
    Fight of the year hoppas jag verkligen inte dom får, en dum Diaz som spelar apa å håller på att få smörj mot en Daley som slänger iväg allt va teknik heter efter att ha blivit träffad en gång.

Satans skitdommare.
    Håller med Kane, detta va fan skandal.
    Syntes klart å tydligt(enligt mig) efter första nertagningen att Mousasi lät Keith jobba med dom för att trötta ut sig. I andra eller tredje så stod han ju tom med händerna rätt upp i luften när Keith höll på.

Har dock inget med domslutet att göra....
    Om ja inte minns fel så bedöms en rond på:

Effective Grappling: Nyckelord effective..... Keith fick inget gjort på marken och Mousasi ställde sig när han ville

Effective Striking: Mousasi (jämför ansikten)

Octagon Control: Mousasi trampade frammåt nästan hela tiden efter nån minut in i första

Damage: Mousasi solklart

Så såg ja det i alla tre ronder och då blir det 29-27 Mousasi efter poängavdrag.

Men rätta mig gärna om ja har fel i bedömningskriterierna!

Champ
    Bara jag som tyckte det såg ut som om Semtex drattade omkull för att han stukade foten? Den såg ut att vika sig i en konstig vinkel, och jag kunde inte se att han i sekvensen före blev träffad av något slag? Kanonmatch för övrigt, jag trodde Daley skulle vinna för att Diaz' taktik är alltid att låta motståndaren slå sig trött på hans ansikte och det funkar inte mot Semtex. Men han fick honom att missa. Feta kroppsslag av Diaz, triathlonkondis FTW!

Mousasi är en kontinuerlig besvikelse, han verkar oinspirerad och halvtaskig form i varje match sista året.

Melendez såg bättre ut än nånsin, synd bara att det var mot Kawajiri, jag håller alltid på japaner mot jänkare. Kawajiri såg dessutom mindre och lättare ut.

Aoki fick en lätt match, var det nån can han mötte? Har aldrig hört talas om snubben, Beergut.

Moderator
    Ja du har fel linkan. Nedtagning räknas som effektiv grappling.

Champ
    Inte helt fel att det är gamla proffsfighters som går över och blir domare,

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Appropå Mousasi vs. Jardine: självklart måste något göras åt poängsystemet. Frågan är bara vad? Vi har sett massor av fighter under de senaste åren som dömts rent åt helvete. Tyvärr har jag ingen patentlösning för tillfället

Bara jag som tyckte det såg ut som om Semtex drattade omkull för att han stukade foten?
    Jag tror att Daley helt enkelt var tok-groggy och tappade balansen i bästa Lesnar-stil
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Ja jag kan inte för mitt liv förstå folk, även på det här forumet som tycker matchen var oavgjord, och att poängsystemet är i sin ordning.
    Matchen var en otroligt ensidig uppgörelse, en slakt, en dominering utan dess like. Det var klasskillnad så det skrek om det.
    Det var en match som bevisar för hela världen hur fel det nuvarande poängsystemet är.

Sen kan man diskutera hur den första ronden skulle dömas. Som jag sa i mitt huvudinlägg så förstår jag att det blev oavgjort med dagens poängsystem.
    Men eftersom det är så ruttet system som det är så borde man som domare tänka lite när matchen är över hur poängen skall fördelas. Man skulle till exempel kunna ge Gegard en 10-8 i sista ronden för att undvika en draw. Som domare skulle jag skämmas att efter den där matchen visa oavgjort på tavlan. Fyfan.

Hall of famer
    Ja precis, jag hade aktivt "felbedömt" när jag kände att en fighter KLART vunnit en match, och sen hade jag gått ut och sagt det in public och sedan sprängt en bomb i nån athletic commision office om jag blev kritiserad för det. Ja, så arg är jag just nu.

poängavdraget var för övrigt löjligt, det var knappast avsiktligt ändå... ge honom lite tid att återhämta sig och kör sen för fan.

Bra sagt av Mauro Ranallo som bara har tappat och tappat sedan pride-tiden.

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ja du har fel linkan. Nedtagning räknas som effektiv grappling.
    Tyvärr så verkar det ju göra det, i sammanhanget ungefär lika effektivgt som att slå i luften....

President
    Blog Entries
    30
    Allt är inte helt som man tror, speciellt inte efter fighterna då fighters även Diaz och Daley visar respekt för varandra

Page 1 of 2 12 LastLast