Champ Nick Diaz def. Paul Daley via TKO (punches) – Round 1, 4:57
Strikeforce Welterweight Championship
Champ Gilbert Melendez def. Tatsuya Kawajiri via TKO (strikes) – Round 1, 3:14
Strikeforce Lightweight Championship
Gegard Mousasi vs. Keith Jardine – majority draw (29-27 Mousasi, 28-28, 28-28)
Shinya Aoki def. Lyle Beerbohm via submission (neck crank) – Round 1, 1:33
Kollade på galan live på Eurosport 2, och blev besviken av att det var Svenska kommentatorer.
Dom var inte lika irriterande som Robertos, men dom var väldigt okunniga.
Den ena visste inte att det betydde poängavdrag när domaren ropade "one point", och den andra trodde matchen pausades för att torka ögonen, när det var tandskyddet som flög ut och domaren ropade "mounth-piece".
Lite småstörande saker, och sen lät dom väldigt trötta och ointresserade.
Nåväl.
Big John McCarthy, som är min favoritdomare gjorde bort sig ordentligt genom att stoppa en av årtiondets bästa mainevent.
Med fem sekunder kvar så stoppar han en match som kunde gå precis hur som helst.
Även om jag hatar Paul Daley så lider jag med honom.
Diaz var riktigt illa ute och hans nonchalans kunde ha kostat honom matchen. Han var groggy ett par gånger i matchen.
Så går det när man inte håller upp händerna mot en värsklass striker.
Nu tror jag Diaz hade vunnit ändå, men riktigt dåligt av domaren.
Skithögen Aoki vann på sub. Lite för snabbt avslut för att det skulle bli intressant.
Han kan grapplas, inget snack om saken, men han är en irriterande grinande snorunge oavsett.
Gilbert Melendez såg vassare ut än någonsin, och det där var klasskillnad, inget annat.
GeRard Musashi som kommentatorn uttalade hans namn, såg lite segare ut än vanligt.
Jag förstår att det blev en draw, men det bevisar återigen att poängsystemet måste göras om.
Den som tycker Keith vann den där matchen måste va helt tappad. Total utklassning av Gegard var det.
Enda jag har att säga om Keith är att det är en riktigt krigare, och han fick faktiskt ner Gegard rätt enkelt, men det var det enda.
Kul gala, som hade lite för snabba avslut och en del felaktiga domslut, annars riktigt bra!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote