Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 17 of 17
    President
    Blog Entries
    30

Strikeforce Diaz vs Cyborg resultaten

Strikeforce Diaz vs Cyborg resultaten från nattens gala där mästarna lyckades försvara sina titlar. Roger Gracie vann och kommer bli riktigt spännande att följa hans utveckling, kan The Gracies återigen dominera mma världen?
    NDiaz är tuffare än någonsin och nu blir det svårt att hitta en vettig utmanare.
    Se matcherna nedanför medans det går

MAIN CARD Strikeforce

• Champ Nick Diaz def. Evangelista "Cyborg" Santos via submission (armbar) - Round 2, 4:50
    • Champ Ronaldo "Jacare" Souza def. Robbie Lawler via submission (rear-naked choke) - Round 3, 2:00
    • Herschel Walker def. Scott Carson via TKO (strikes) - Round 1, 3:13
    • Roger Gracie def. Trevor Prangley via submission (rear-naked choke) - Round 1, 4:19

PRELIMINARY CARD

• Nate Moore def. Nathan Coy via KO (punches) - Round 2, 0:25
    • Isaiah Hill def. Bobby Stack via submission (triangle choke) - Round 1, 1:02
    • Ron Keslar def. Eric Lawson via submission (armbar) - Round 1, 1:57
    • Germaine de Randamie def. Stephanie Webber via TKO (strikes) - Round 1, 4:25
    • James Terry def. Lucas Gamaza via TKO (strikes) - Round 1, 3:26
    • Jenna Castillo def. Charlene Gellner via TKO (strikes) - Round 2, 3:57
    • Anthony Dariano def. Alan Perez via unanimous decision (no scores announced)*
    • Ricky Jackson def. Niko Jackson via unanimous decision (no scores announced)*
    • Armin Safiari def. Sam Bracamonte via unanimous decision (no scores announced)*

Last edited by KanoBlack; 01-30-2011 at 11:37 AM.

Champ
    Tack för videorna! Diaz är grymt bra och hans armbar var klass
    Tror även att ingen i Strikeforce kommer komma undan Gracies bjj, killen är en mänsklig anakonda
    Last edited by pellepersson; 01-30-2011 at 12:46 PM.

Champ
    Gick bra för Santos innan nedtagningen. Riktigt hård armbar av Diaz. =)

Rookie
    Tyckte Diaz vann stående fastän han åt så mycket lowkicks. Jag hatar egentligen Diaz, men fick rätt mycket mer respekt för honom nu.
    Han träffade ju fan hela tiden, med allt han kastade.

Champ
    Diaz är komplett, fantastisk striking den här matchen och på marken är han ännu farligare. Han är kanske inte världens trevligaste men han är stenhård och backar aldrig undan. Cyborg är ingen dålig fighter och har svart bälte i BJJ vilket gör vinsten än mer imponerande. WAR!

Bra gala det här, tummen upp för Strikeforce

President
    Blog Entries
    30
    Det här tjänade de för sina matcher, Inga dåliga siffror för the champs, desto sämre för Cyborg?
    The full payouts include:

Champ Nick Diaz: $150,000 (no win bonus)
    def. Evangelista "Cyborg" Santos: $20,000

Champ Ronaldo "Jacare" Souza: $85,000 ($15,000 win bonus)
    def. Robbie Lawler : $65,000

Herschel Walker: $5,000 (no win bonus)
    def. Scott Carson: $5,000

Roger Gracie: $75,000 (no win bonus)
    def. Trevor Prangley: $30,000

Nate Moore: $4,000 ($2,000 win bonus)
    def. Nathan Coy: $3,000

Isaiah Hill: $3,000 ($1,500 win bonus)
    def. Bobby Stack: $1,500

Ron Keslar: $3,000 ($1,500 win bonus)
    def. Eric Lawson: $1,500

Germaine de Randamie: $3,000 ($1,000 win bonus)
    def. Stephanie Webber: $1,000

James Terry: $3,000 ($1,500 win bonus)
    def. Lucas Gamaza: $1,500

Jenna Castillo: $3,000 ($1,500 win bonus)
    def. Charlene Gellner: $1,000

Champ
    Ja det var en riktigt trevlig gala.
    Strikeforce galor är oftast mer underhållande än UFC på senare tid.

Nick Diaz fortsätter att imponera, men han är inte direkt omänsklig.
    Han hade inte mkt försvar till bensparkarna heller.
    Men han är grym, det enda jag skulle vilja se honom göra mer är sparka. Han boxas nästan bara, men han lär sig väl mer han också, som alla andra.

Tyckte det var synd att Lawler förlorade, han är oftast väldigt underhållande att se på.
    Lite skumt när han åkte på subben, varken publiken eller kommentatorerna var speciellt upphetsade, va vare som hände egentligen? Det var helt avslaget när den satt..

Champ
    Riktigt bra matcher, sög dock att äckel Diaz vann.
    Tror Cyborg hade gjort slarvsylta av honom tillslut om han hade haft lite kondis.

Btw, var Diaz vänd mot Mrs Cyborg när han stod lutad mot gallret och sa "fuck you bitch" direkt efter vinsten?

Jacare imponerar stort på mig då han bara blir bättre och bättre stående, tror han kan bli svår å plocka på ett tag

Moderator
    Det kändes som att lawler gav upp? Som att han tröttnade på att bli utgrapplad av krokodilen och till slut bara "jaha skit samma då för fan stryp mig så jag får gå hem"
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Linkan View Post
    Btw, var Diaz vänd mot Mrs Cyborg när han stod lutad mot gallret och sa "fuck you bitch" direkt efter vinsten?
    Nej, det verkar som att det är till en snubbe med vit tröja. Diaz ville inte gå in på det när han snackade med Ariel Helwani efteråt, utan det rörde bara dem.

Håller helt med Shogun, såg verligen ut som att det inte var Jacare som satte subben utan Lawler som gav honom den för att han var leds. Riktigt synd att Lawler gick ner på marken när han hade honom skakad.

Vet heller inte om jag tycker att Cyborg ska ha mer än 20 000$, han är ändå bara en dussinlirare enligt mitt sätt att se på det.

Moderator
    Ja det är han men han gav Diaz stora problem stundtals !
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ja det är han men han gav Diaz stora problem stundtals !
    Precis. Hade han orkat fortsatt som i första ronden så hade matchen kunnat sluta hur som helst. Jag menar, Cyborg ledde ett tag till och med.
    Men kondition är en stor del av MMA, och på den punkten ligger han en bit efter.

Skulle vilja se Diaz mot ännu större motstånd, men vilka finns kvar att slå i Strikeforce som han inte vunnit mot egentligen? Känns som att det kommer ett gäng sparkade UFC-föredettingar strax o trillar in eller nå..

Moderator
    Vad säger ni om roger gracie då? Jag är klart oimponerad. som sig bör av en kille med låg erfarenhet och få matcher. Det är väl snarare så att han inte har på ett maincard att göra egentligen..

Hall of famer
    Så fort jag hör namnet Gracie vill jag bara spy. Så sjukt leds på allt snack och Gracies hit och Gracies dit, vad har de uträttat detta årtusende liksom.
    Är inte heller så imponerad av honom, vilket kanske framgick av meningarna ovanför. Han gjorde väl ungefär vad en mindre Tim Kennedy redan gjort, fast på något längre tid.

Kändes som att Diaz hade kunnat sänka Cyborg för gott med ett knä när han böjde sig frammåt efter att han blivit träffad, men att Diaz valde att försöka ta ryggen istället.
    Måste ju bli Paul Daley härnäst.

Champ
    Är inte så Gracie-anti som Darbog direkt Kan fortfarande slå på UFC 1-4 och se Royce Gracie vinna turneringarna hur många gånger som helst och få gåshud! Har inte varit något grymmare ögonblick inom MMA sedan dess, även om det självklart var pajaser som slogs på den tiden.

Är iaf inge imponerad av Roger Gracie, eller någon Gracie idag.
    Det enda positiva med Roger till skillnad från de andra är att han lyckas vinna, och att han har NÅNTING mer än bara grappling.
    Han verkar förstå skillnaden mellan ren BJJ och MMA.
    Men han har otroligt mkt kvar för att han ska bli nåt i mina ögon.

Hall of famer
    Fyfan vad grym Diaz är!!

Han träffade fan varenda slag han slog och även dom som ser ut som barnslag verkar ju connecta som baseball-trän om man kollar på Evangelistas huvud, det verkligen studsade fram och tillbaka och då är inte han nån mes direkt hehe, sjukt imponerande!

Men Evangelista är också en riktigt bra fighter, det var en bra match, riktigt bra match!

Hade velat se Nick knocka typ Paul Daley nu hehe...

President
    Blog Entries
    30
    Är jag ensam om att tycka mig se Roger Gracies potential?
    Han är ändå snäppet vassare än Jacare på backen, tror han blir något att räkna med trots en seg fight nu senast
    Nick & Daley vore en bra match som Nick ändå vinner men bra vore den