Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 10 of 10
    Hall of famer

Strikeforce Challengers

För det första: skjut alla cp-domare i detta event! Knappa 10 sekunder hinner gå på marken innan första passivitetsvarningen kommer, den andra fem sekunder senare och så ställer man dem upp... idioter! Sen när är inte brottning/grappling en del av MMA? Det är så jag blir arg.

Gurgel är fortfarande ett klantarsel och slåss som på en krog. Tappar respekten lite för honom nu måste jag säga.

Kul att de har börjat köra fem minuter för tjejerna också även om denna match inte var någon höjdare kanske. Ska bli skoj att se Carano vs Cyborg i 3 x 5!

Gott klipp Tim Kennedy verkar ha i nävarna :shock: Trodde dock hans arm skulle gå åt fel håll i början där.

Huvudfighten var väl rätt bra tempo i och sådär får man säga. Såg ut att göra ganska ont i högerbenet där på vår käre mexikan. Snyggt att jobba sig till domslutet i alla fall. Kunde önskat lite mer brottning i denna match, om inte annat så bara för att mixa upp det hela lite.

Ingen toppengala, och tyvärr svärtade den litegranna ner det annars på uppgående varumärket Strikeforce med värdelösa domare denna gala. Hoppas det bättras till nästa gala!

Hall of famer

Re: Strikeforce Challengers

Vad har varumärket Strikeforce att göra med att domaren är dålig när det inte är organisationerna som utser domaren? :|

Hall of famer

domarna förstörde produkten oavsett vem som valde dem..

Hall of famer

correctomundo Kane.

saerbarnet - att tro att folk gör skillnad på produktion och dess deltagare är ganska så rejält naivt. Även om det inte var UFC som bestämde att Sherk skulle dopa sig så skadar det deras varumärke och trovärdighet. Är dessutom rätt så övertygad om att gemene man inte är medveten om hur athletic commission är uppbyggt och fungerar kring dessa evenemang...

Hall of famer

Ja galan va ingen höjdare men bättre än ingenting.

Gurgel fightas så otroligt dumt. Frågan är om han vill stå och trada eller om han är så rädd för att publiken ska tycka att han gjorde en tråkigt fight så han står av den anledningen. Han tror väl att han höjer underhållningsvärdet om han boxas istället för att brottas. I min värld är underhållingen som störst när fighters gör det som de är bäst på oavsett om det handlar om att boxas eller brottas.

Hall of famer

Dessutom är det väääääldigt generöst att kalla det han gör för boxning. Han är ju knappast någon touch and go-fighter direkt, utan tar ju nästan lika mycket stryk som han ger. Bara att han verkar kunna ta en hel del. Nej, jag skulle vilja se om hans BJJ är så bra som den hypas till. Men det verkar man ju få leta i stjärnorna efter...

Hall of famer

Quote Originally Posted by drue
    correctomundo Kane.

saerbarnet - att tro att folk gör skillnad på produktion och dess deltagare är ganska så rejält naivt. Även om det inte var UFC som bestämde att Sherk skulle dopa sig så skadar det deras varumärke och trovärdighet. Är dessutom rätt så övertygad om att gemene man inte är medveten om hur athletic commission är uppbyggt och fungerar kring dessa evenemang...

Och du tror att dom obildade fansen fattar BJJ-delen av MMA då eller? Det är dom idioterna som buar så fort en fight spenderar mer än 30 sekunder på marken utan att någon får ett slag i ansiktet. Precis dom fansen som domaren var som gjord för. Finns juh mängder av sånna fans i USA. Dessa fans är också orsaken till att fighters som Sherk, Gurgel med flera inte gör det dom är bäst på, för då blir dom utbuade trots att dom vinner. Tror snarare den där domaren (hur fel han än gjorde) kan ha gett vissa tittare orsak att hålla sig kvar vid kanalen oavsett hur fel han än gjorde.

Och att Sherk åker fast för doping skadar väll knappast UFC som organisation så länge dom hanterar det på rätt sätt, dvs att dom tar titeln från honom (vilket dom gjorde efter mycket om och men). Däremot om det är utbredd doping som inom cykling eller finska skidlandslaget för ett par år sedan så kan det skada organisationer eller sporter men knappast om en snubbe gör det.

Hall of famer

1. Ännu större anledning att INTE döma upp dem eftersom det är sporten MMA de pysslar med, inte kickboxning. Hoppas innerligt att fotbollsdomare inte tillåter hårdare tacklingar bakifrån om fans skulle visa att de uppskattar det mer.

2. Att Gurgel gör som han gör tror jag inte har att göra med folks buande med tanke på att han inte är brottare utan grappler. Dvs ordnar avslut, inte LnP. Sherk/Hamill kan jag däremot köpa resonemanget mer på (även om Hamill knappast hör folk bua ) men det handlar ju snarare om att de måste lära sig utveckla sin brottning till att kunna avsluta matcher. Alldeles oavsett vad är i alla fall jag övertygad om att bara man vinner sina matcher så kommer fansen till slut - se på Machida som var allt annat än populär i början.

3. Att UFCs bästa LW åker fast för doping ser i sig rätt värdelöst ut, och att de sedan hanterade det dåligt gjorde ju bara saken värre. Så jo, det tror jag skadade dem. Och icke att förglömma skadade det nog (amerikansk) MMA i slutändan.

Sen tror jag inte att vi kommer komma överrens i denna fråga hur länge vi än fortsätter, så let's agree to disagree.

Hall of famer

Quote Originally Posted by drue
    Alldeles oavsett vad är i alla fall jag övertygad om att bara man vinner sina matcher så kommer fansen till slut - se på Machida som var allt annat än populär i början.
    Jag kan bara tala för mig själv, men jag kommer aldrig börja gilla sherk, maynard osv om de inte visar att de kan avsluta fights.

Hall of famer

Gilla och gilla - jag respekterar dem mer för att de vinner matcher än vad jag tycker om dem för att de står upp och får stryk. Sen behöver de som sagt (och alla duktiga brottare) lära sig översätta sin grymma brottning till en avslutande stil UTAN att ta onödiga risker stående, men det behövs något slags nytänk där tror jag.