Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 20 of 20
    President
    Blog Entries
    30

Strikeforce Barnett vs Kharitonov Resultatdiskussion

Strikeforce Barnett vs Kharitonov resultaten hittar ni nedanför.. Grymma fighter i seminfinalerna där nya stjärnan Cormier fullständigt körde över Bigfoot Silva, hade inte väntat mig det.

Barnett visade sin klass återigen . Blir en spännande final trots allt.
    Sedan fick vi in forumbettingen också!

OFFICIAL MAIN CARD RESULTS
    • Josh Barnett def. Sergei Kharitonov via submission (head-arm triangle choke) - Round 1, 4:28 to advance to grand prix finals
    • Daniel Cormier def. Antonio Silva via knockout (strikes) - Round 1, 3:56 to advance to grand prix finals
    • Luke Rockhold def. Ronaldo Souza via unanimous decision (50-45, 48-47, 48-47) to become new Strikeforce middleweight champion
    • Muhammed "King Mo" Lawal def. Roger Gracie via KO (punch) - Round 1, 4:33
    • Pat Healy def. Maximo Blanco via submission (rear-naked choke) - Round 2, 4:24
    OFFICIAL PRELIMINARY CARD RESULTS
    • Mike Kyle def. Marcos Rogerio de Lima via unanimous decision (29-28, 29-28, 30-27)
    • Rafael "Feijao" Cavalcante def. Yoel Romero via KO (strikes) - Round 2, 4:51
    • Jordan Mein def. Evangelista "Cyborg" Santos via TKO (strikes) - Round 3, 3:18
    • Alexis Davis def. Amanda Nunes via TKO (punches) - Round 2, 4:53
    • Dominique Steele def. Chris Mierzwiak via unanimous decision (29-28, 29-27, 29-27)

Last edited by KanoBlack; 09-11-2011 at 08:16 AM.

Champ
    Kunde inte vänta till ikväll med att se galan, så såg den nyss nu innan jobbet!

Barnett är grym, fighten gick ungefär som jag trodde, men blev lite orolig i början när Kharitonov manglade på honom ordentligt.
    Cormier är en framtida stjärna, tror han dödade myten om att Bigfoot skulle vara grym en gång för alla nu!
    King Mo spöade skiten ur Gracie, som väntat!

We're back in business!

Hall of famer
    Bra gala faktiskt! jäklar vad förvånad jag blev när cormier ägde silva fullständigt, trodde det där var en walkover för silva. Har svårt att se hur cormier ska ha nån chans mot Barnett dock, som faktiskt fightades smart idag genom att ta ner det och avsluta när han känt på hur bra han kunde tradea med kharitonov stående. Trist för Kharitonov som är en av mina absoluta favoriter, men jag gillar barnett också, hoppas han går till UFC efter vinsten i finalen.

Hall of famer
    Jävlar vad dålig Fedor måste ha varit om Daniel Cormier kunde göra såhär haha

SJukt bra gala!

Barnett alltså, aldrig sett någon i UFC/MMA som sitter i fullmount bara sådär en hel rond. Andra fighten han gör det i också... Sjukt cool.

Champ
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Jävlar vad dålig Fedor måste ha varit om Daniel Cormier kunde göra såhär haha

SJukt bra gala!

Barnett alltså, aldrig sett någon i UFC/MMA som sitter i fullmount bara sådär en hel rond. Andra fighten han gör det i också... Sjukt cool.
    jag tänkte precis samma sak när silva åkte ner som en stor säck med brasilianskpotatis.. han hade spöat en stor säck med rysk potatis innan..
    kan det vara så att fedor går runt med dålig coaching och gameplans?alla håller nog med..

king mo var övertygande mot gracie som må vara världens bästa BJJ människa men har inte lärt sig att använda sin reach rätt . förövrigt så är det svårt att ta king mo på allvar

Champ
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    jag tänkte precis samma sak när silva åkte ner som en stor säck med brasilianskpotatis.
    Kanske han underskattade Cromier. Rätt lätt då man nyss mött bland de största namnen i MMA för att sedan möta en "nobody". Cromier var iaf riktigt snabb.med nävarna. Silva såg seg och långsam ut. Den där nedtagningsförsöket var fan pinsamt.

Contender
    Cormier är fan tung! Silva hade ingen chans. Barnett får det svettigt då det kommer bli svårt att få ner cormier så som han fått ner sina motståndare innan.
    Sen kan det vara farligt att stå och byta slag.. Cormier till UFC efter barnett vinsten!

Gillar att strikeforce gör recaps av sina galor efteråt som postades på forumets fb, räcker nästan med att se dem när man inte hinner se hela galan

Moderator
    Jag skrev ett jätteinlägg men sedan hoppade min browser iväg så nu är jag skitsur. jag summerar..

Jacare är tråkig och ingen av dom kommer bli mer än strikeforcemästare. Gracies ska hålla sig till BJJ. Blanco var skitkul men orutinerad, på gott och ont.

Cormier är galans stora överraskning och glädjeämne. Fantastisk prestation mot silva. Han viftade ner den stora klunsen som ingenting. Alla som säger att silva inte är bra är ute och cyklar, han är grym. MEN han verkar ha stora problem med sin haka i matchens startskede.

Barnett vs Kharitonov slutade exakt som förväntat med ett undantag. Fan va vass kharitonov såg ut innan han blev nedtagen. I matchen mot arlovski tyckte jag att han såg väldigt långsam och fet ut och inte nåt vidare alls. Här såg han riktigt rapp ut i steget och träffad barnett ordentligt innan han kunde svälja stoltheten och ta ner matchen och catch-as-catch-can låsa ut den tunge ryssen.

Finalen blev helt plötsligt oändligt mer intressant. Cormier vs Barnett. Vilken match! Barnett ÄR bra stående om än ingen A. silva men cormiers stående game har verkligen utvecklats i rasande takt. Frågan är om han kan hänga med en rutinerad fighter som barnett på fötterna. På mattan blir det än mer intressant. barnett är en power-grappler av rang men cormier kan ju ett och annat om brottning själv. Frågan är om barnett ens kan ta ner OS-brottaren till sin catch värld. Den som lever får se. Jag kommer INTE att missa det
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Trist att man måste vänta så länge till finalen. Känns verkligen som att Cormier är favorit mot Barnett. Kommer bli ruggigt!

Pat Healy verkar vara rätt skön på nåt sätt, kul att han vann!
    King Mo knockar Gracie, kanske årets minst skrälligaste händelse.

Hall of famer
    Nejdå, Barnett kirrar det.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Barnett vs. Cormier blir spännande. Får givetvis inte missas. Två utomordentliga brottare. Cormier är troligen den bättre strikern och det är lite svårtippat. Men Barnett har rutin, submissions och en ruggig vinnarskalle. Jag undrar, som ShogunRua, om Barnett kan ta ner Cormier?
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Kharitanov vs Barnett gick precis som jag tankte! lite synd att Kharitanovs brottning inte ar den basta men hans striking blir bara battre och battre desto mer han tranar pa golden glory, men han borde aka over till staterna och trana ren brottning mer! sag lite val latt ut for Barnett att ta ner honom!

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag tror inte Barnett kommer ha det lätt att ner Cormier, men om jag inte missminner mig så har Barnett rätt grymma svep och reversals. Om han blir nedtagen av Cormier gäller det för Barnett att få in en snabb reversal och jobba från top position. Finns risk att detta blir ett stående krig då Barnett kommer få svårt att ta ner Cormier och Cormier kommer tveka att ta ner en såpass duktig catchwretsler som Barnett. Cormier gjorde väl inte ens ett försök att ta ner Monson? Om det blir en stående match behöver Barnett överleva den första ronden. Efter det tror jag Barnetts erfarenhet tar över och hjälper honom igenom rond 2 och 3.

Moderator
    Vafan, barnett är ingen dålig striker!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    haha kul att folk får det att framstå som att barnett är dålig medan cormier är anderson silva stående.

Hall of famer
    Håller med. Även Barnett har bra tryck i nävarna, bara att fråga Pedro Rizzo.
    Barnett ser ju lika "awkward" ut stående, men tyckte han träffade rätt bra och undvek Kharitonovs slag ganska bra.

Champ
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Jag tror inte Barnett kommer ha det lätt att ner Cormier, men om jag inte missminner mig så har Barnett rätt grymma svep och reversals. Om han blir nedtagen av Cormier gäller det för Barnett att få in en snabb reversal och jobba från top position. Finns risk att detta blir ett stående krig då Barnett kommer få svårt att ta ner Cormier och Cormier kommer tveka att ta ner en såpass duktig catchwretsler som Barnett. Cormier gjorde väl inte ens ett försök att ta ner Monson? Om det blir en stående match behöver Barnett överleva den första ronden. Efter det tror jag Barnetts erfarenhet tar över och hjälper honom igenom rond 2 och 3.
    Barnett är ju ingen dålig brottare + att han har storleken på sin sida vilket jag tror kommer leda till att Barnett får ner matchen förr eller senare.

Sen att Cormier inte försökte ta ner Monson är ju inte konstigt då han nog är den tungviktaren med störst meriter inom grapplingvärlden och visat att han kan submitta folk även i mma. Är för stor risk att ta ner någon som Monson.

President
    Blog Entries
    30
    "I had a game plan, but I could never imagine he’d punch me like that. I wasn’t underestimating him, but after he punched me I couldn’t see a thing, I wasn’t controlling my body anymore. I was doing things automatically, I could only see shadows. When I stood up I was dizzy. I was really dizzy after that jab, but I went for it. If I’m losing, at least I’ll lose while fighting. It happened, he deserve the credits. I was well prepared, but he punched me. We didn’t even really fought."
    skön förklaring av bigfoot
    mera MMA !!

Moderator
    Ja inga ursäkter där inte. Respekt!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ja inga ursäkter där inte. Respekt!
    exakt, inte ofta man får höra såna ärliga ord. han måste fått in en jäkla bra smäll
    mera MMA !!