Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 33
    Champ
    Blog Entries
    28

Största WOW!-ögonblicket för dig?

Vilken gala/fight fick dig att svälja kaffet i vrångstrupen, ramla ur stolen eller ställa dig i soffan och gapa som en fågelholk? Vi har alla någon fight eller gala som fortfarande ger oss en kick av att se, vilken är din?

Jag lade denna tråd i spoilerdelen av forumet, så spoilers ahead!

Jag personligen har några favoriter som jag kan komma ihåg nu:

1. UFC 52: Matt Hughes vs. Frank Trigg 2

Dana White seal of approval på denna! Hughes hamnar tidigt i trubbel och ser ett tag ut att förlora, bara för att sen vända på steken, slamma Trigg och avsluta honom med en RNC (precis som i deras tidigare möte). Helt klart nervpirrande, och får man inte gåshud när Hughes slammar Trigg så har man ingen själ.

2. Ultimate Finale 1: Forrest Griffin vs. Stephan Bonnar

Den här behöver väl ingen närmare förklaring? Kanske den viktigaste fighten i MMA-historia, och den som räddade ett konkurshotat UFC från undergång. Ett blodigt krig från klocka till klocka som bör ses av alla.

3. Ultimate Finale 4: Scott Smith vs. Pete Sell

Scott Smith i ett nötskal. Efter en och en halv runda av flygande läder lyckades Sell få in ett leverslag som fick Smith att gå till reträtt. Sell rusade in för att avsluta men räknade inte med att Smith skulle samla sina sista krafter för en höger som knockade Sell och gav Smith en vinst via TKO.

Det finns många att välja mellan, men ska vi hålla oss till 3 st kanske?

Moderator
    När frankie edgar överlevde första ronden i andra matchen mot maynard.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Edit:
    Nu är detta väl kanske inte de största wow ögonblick men det här är ett par matcher jag tappat andan i:
    1. En Pridematch i för sig men hoppas det är okej. Randleman slammar Fedor på skallen, ser typ ut att bryta nacken på han. Fedor kommer tillbaka som den kejsare han är!!!
    2. Shane Carwins förlust mot Lesnar. Lesnar är mitt hatobjekt och det finns nog inga matcher jag skriker lika mycket som i hans. Så när Carwin spöade på han i första ronden så skrek jag av glädje men mina drömmar grusades snabbt när jag insåg att Carwin hade stamina som en gammal alkis.
    3. Edgar-;Maynard andra matchen, vilken jäkla comeback!!! Så gör han dessutom om nästan samma sak i tredje matchen.
    Last edited by Sami; 10-14-2011 at 03:40 PM.

Champ
    De två senaste Edgar vs Maynard matcherna har man ju blivit sjukt imponerad av Edgar hur mycket stryk han kan ta och ändå vända på det.

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    1. En Pridematch i för sig men hoppas det är okej. Randleman slammar Fedor på skallen, ser typ ut att bryta nacken på han. Fedor kommer tillbaka som den kejsare han är!!!
    Jag höll på att tappa hakan när jag såg det!

Champ
    1. Som flera redan har nämnt, Edgars två comebacks från första ronderna mot Maynard. Klass!

2. Kongos comeback mot Barry senast, nedslagen två gånger och vinner tillslut på knockout.

3. Rampage's knockout-slam på Arona. (Skiter i att det var en skallning.)

Contender
    Ja Rampage slam tänkte jag också på, finns många fina Pride ögonblick. Wanderleis comeback mot "Rampage" var fin också. Gillar Fedors blixtsnabba armbars, hur kan en kille med ölkagge vara så snabb? Fedorfan forevvaaa....
    Sedan alla matcher med stora viktskillnader, typ Hongmanchoi eller vad han nu heter, de var också roliga. Aoki mot Fedor, "tyvärr" var ju det bara en uppvisningsmatch där de lekte men den hade jag velat se på riktigt, LMAOF.

Hall of famer
    Duffee mot ... står helt stilla. Russow.

President
    Blog Entries
    30
    Hendos knock på Bisping, inte för att det inte var väntat men den blev mer Wow än vad jag trodde
    hendos vinst över fedor i legend fighten
    Silvas tåpaj i ansiktet på Belfort

Contender
    Ja när Hendo slänger sig med armen på en knockad Bisping, den är skön. Han sa väl till och med i interjuven efter matchen att han redan visste att the Cunt var knockad, lol. Fult men är man stor i käften så får man väl ta sånt.
    Tåpajen är en en klassiker med tiden!

Hendos vinst mot Fedor vet jag inte vad jag ska tycka om. Tyckte att fighten kunde ha gått åt vilket håll som helst så som båda kom svingande. Såg inte både Fedor och Hendo otroligt nervösa ut, tyckte båda såg riktigt obekväma och skakiga ut.
    Är en stor Fedorfan men gillar Hendo otroligt mycket så det var väl inte så farligt. Tror dock att Fedor har en hel del kvar att ge, villl fortfarande se honom i UFC! Fedor är 35 bast så ett par år till skulle han kunna ha kvar, hoppas han går ner till Light H och tar bältet i UFC(kan ju alltid drömma).
    Hendo tror jag på allvar är den enda som kan ta Silvas bälte! Sonnen torskar väl snart igen för steroider
    På tal om det så är Silvas sub på Sonnen efter 5 förlorade ronder också ett WOW ögonblick!

Ursäkta all OT.

Moderator
    Ett annat oväntat ögonblick var när Stann knockade den tjockskallige chris leben
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Frankie vs Maynard II

Och min största "YES WOW OMFG"-ögonblick var när Shogun kn***ade sönder Machida i rematchen. En av mina favoritmatcher än idag <3

Contender
    En annan match är ju Silva-Franklin när Silva i båda matcher kunde med hjälp av thaiclinch knäa sönder Franklin. När man såg Franklins näsa efter så kom det ett STORT......WOW!!!!!

Champ
    Vitor Belforts knock på Matt Lindland fick fan mig å tappa hakan.

Även Tim Boetsch "nack kast" mot David Heath vart ballt som fan

Moderator
    Jon Jones vs Stephan bonnar var ett enda långt wow-ögonblick. Greco kasten, snurrarmbågen...

Contender
    Svenskt mmaforum och ingen nämner Alexanders Gustafssons debut i ufc? "RAKA SLAG ALEX RAKA SLAG" rakt slag, pang, KO efter 35 sek? =) Det var WOW'ernas WOW för min del :P

Champ
    Fast hans debut match har jag för mig var längre än 35 sek... Minns dock att man blev lite förvånad efter hans ufc debut då man inte hade någon aning om vem han var medan man kunde en massa andra svenska fighters.

Contender
    okej förlåt, 41 sekunder var det exakt

Contender
    Rampage2010: Måste hålla med dig om att hans slam var ett WOW ögonblick för mig med, fast i en annan direktion

Champ
    Quote Originally Posted by aikon View Post
    okej förlåt, 41 sekunder var det exakt
    Oj fan jag hade för mig det var runt 2-3 minuter han första UFC match.

Contender
    np dessa 41 sek var anledningen till mitt WOW

Champ
    Silvas tåpaj på Vitor, Russow knockar Duffee, Kongo knockar Pat Barry. Edgar vs Maynard 2 när Edgar kommer tillbaka i de senare ronderna.
    Sen har vi ju ett "Wow hände det där nyss eller?" när Machida vann mot Shogun.

Hall of famer
    *när domarna av någon outgrundlig anledning ansåg att machida vann över shogun.

Champ
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    *när domarna av någon outgrundlig anledning ansåg att machida vann över shogun.
    +1
    Shogun vann båda fightsen mot Machida.

Aikon: Misstänkte att du skulle vara av den uppfattningen.

Contender
    Den första matchen var väldigt jämn men jag kan ju förstå att man som Shogun fan tyckte att han vann. Jag själv har kollat matchen flera gånger och kan helt ärligt tycka att Machida kan ha vunnit ronderna 1,3 o 4. Det som i mitt tycke var avgörande var att Shogun inte slog mästaren! To be the champ u need to beat the champ! Kommer man in och kör en skitjämn match mot mästaren så ska man inte vinna.
    Sedan tycker jag att det är skitlöjligt att han fick rematch direkt, UFC är ibland en sån jäkla pajasliga(tråkigt nog). Oh no Shogun kunde inte visa domarna att han vann även fast Dana o fansen tyckte det, nä då måste vi ju ge han en rematch. Men när sporten fortsätter växa så är jag övertygad om att det kommer komma ett RIKTIGT rankingsystem som bestämmer matcher till större del.
    Nä nu ska jag sluta babbla

Hall of famer
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Oj fan jag hade för mig det var runt 2-3 minuter han första UFC match.
    Det var en ögonpetning som gjorde att klockan stannades ett tag. Därför kändes den nog längre än den officiellt var.

Page 1 of 2 12 LastLast