Vilken gala/fight fick dig att svälja kaffet i vrångstrupen, ramla ur stolen eller ställa dig i soffan och gapa som en fågelholk? Vi har alla någon fight eller gala som fortfarande ger oss en kick av att se, vilken är din?
Jag lade denna tråd i spoilerdelen av forumet, så spoilers ahead!
Jag personligen har några favoriter som jag kan komma ihåg nu:
1. UFC 52: Matt Hughes vs. Frank Trigg 2
Dana White seal of approval på denna! Hughes hamnar tidigt i trubbel och ser ett tag ut att förlora, bara för att sen vända på steken, slamma Trigg och avsluta honom med en RNC (precis som i deras tidigare möte). Helt klart nervpirrande, och får man inte gåshud när Hughes slammar Trigg så har man ingen själ.
2. Ultimate Finale 1: Forrest Griffin vs. Stephan Bonnar
Den här behöver väl ingen närmare förklaring? Kanske den viktigaste fighten i MMA-historia, och den som räddade ett konkurshotat UFC från undergång. Ett blodigt krig från klocka till klocka som bör ses av alla.
3. Ultimate Finale 4: Scott Smith vs. Pete Sell
Scott Smith i ett nötskal. Efter en och en halv runda av flygande läder lyckades Sell få in ett leverslag som fick Smith att gå till reträtt. Sell rusade in för att avsluta men räknade inte med att Smith skulle samla sina sista krafter för en höger som knockade Sell och gav Smith en vinst via TKO.
Det finns många att välja mellan, men ska vi hålla oss till 3 st kanske?

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
. Wanderleis comeback mot "Rampage" var fin också. Gillar Fedors blixtsnabba armbars, hur kan en kille med ölkagge vara så snabb? Fedorfan forevvaaa....