Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 48
    Hall of famer

Spoiler: Strikeforce: Carano vs. Cyborg

Sett tre korta matcher.

Cyborg gnpade ut Carano precis i slutet på rond 1. Carano var steget efter hela tiden och såg trött ut efter halva ronden. Bra action i matchen annars, upp ner fram occh tillbaka. Tyckte att det var en bra match

Mousasi gnpade ut Babalu totalt efter kanske bara 1 minut i rond 1.

Werdum drog ut Kyle på giljotin i rond 1. Där var Shimada domare (har var huvuddomare i Pride).

Det såg bra ut totalt sett, men lite för korta matcher dock.

Hall of famer

Re: Spoiler: Strikeforce: Carano vs. Cyborg

Ja de va lite för korta matcher men jag ska inte klaga då alla matcher gick som jag ville

Carano vs. Cyborg
    Det kändes aldrig som Carrano va med i matchen. Cyborg va för stark och för aggressiv. Gina såg hela tiden klenare ut och hade inget att sätta emot. Jag njöt i fulla drag av Cyborgs överkörning och tänkte på alla fans som suktar så djupt efter Ginas skönhet. Synd bara att hon inte vart lite blodig så de hade gjort lite extra ont i hjärtat hos dessa själar.

Melendez vs. Ishida
    Meldendez såg riktigt bra ut i den här matchen. Kontrollerat och metodiskt arbetade han ner Ishida. Jag brukar inte tycka brottare är tråkig i första taget men Ishida är tråkig. I den här matchen fick han aldrig chansen att kramas med Melendez som såg riktigt skarp ut. Jag gillade när Melendez istället tog ner Ishida som på riktig GSP maner.

Sobral vs. Mousasi
    Den här matchen gick också som jag trodde, Mousasi vann relativt (väldigt) enkelt. En riktig högklassig GnP kan va vackert att se. Undra hur bra Mousasi är? Jag känner på mig att han inte skulle va så bra som man förväntar si i UFCs LHW men om han istället gick ner till MW så tror jag han skulle kunna ställa till rikligt med problem för herrarna där.

Werdum vs. Kyle
    Den här matchen kändes minst sagt sval om man jämför med de övriga matcherna. Men den va över snabbt också. Det hade vart kul om Kyle hade fått in armbaren på Werdum, de hade nog ingen räknat med men Werdums BJJ visade sig vara bättre och ströp ut Kyle.

Hall of famer

Mousasi imponerade verkligen, har aldrig sett Babalu blivit kontrollerad på det sättet.

Hall of famer

blev nog mest förvånad över att ishida inte lyckades med nedtagningar....

Mousasi är så jävla bra!

Som många sagt innan så gick cyborg bara igenom carano

Hall of famer

War Mousasi! Jag gillar han skarpt. Vilket lungn han har, de måste komma från fedor
    Trodde inte han skulle köra över en kille som babalu på det där viset.
    Jag tycker absolut han är en av dom bästa 205orna i världen. Jag har bara Anderson och Lyoto före han.

Hall of famer

Måste säga att jag älskade Carano v.s. Cyborg matchen. Cyborg körde över henne verkligen. Fast det var en nice brawl

Ska precis nu kolla på Mousasi matchen

Hall of famer

Snacka om att Carrano inte hade någonting att hämta emot Cyborg. Carrano grinade, varför? "du" var ju slut redan efter 2:30 in i 1:a ronden. Helt ok event

Hall of famer

Hahaha. Ja hon försökte dock ändå slå lite tebax, men cyborg var ett nummer för stort.

Samma sak med Mousasi som hade lekstuga.

Hall of famer

Huvudmatchen var rätt så facinerande.
    Tyckte det kändes som att de var för snälla mot varandra, inte den där riktigt killerinsticten.
    Bra att Cyborg inte fick in heelhooken iallafall, hatar heelhooks då jag har lite besvär med ena knät. Sedan borde Carano utnyttjat mounten hon fick lite bättre. Såg ut som att hon bara matade slag och inte tänkte på att hålla positionen.
    Men som sagt, Cyborg var helt enkelt för bra.

Trist att Babalu blev så överkörd.

Och en liten parentes är att Strikeforcebältet är betydligt snyggare än UFCs bälte.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Venom
    Jag njöt i fulla drag av Cyborgs överkörning och tänkte på alla fans som suktar så djupt efter Ginas skönhet. Synd bara att hon inte vart lite blodig så de hade gjort lite extra ont i hjärtat hos dessa själar.
    :roll: :|

Hall of famer

Det absolut bästa med galan var att Shimada var domare! Fan va grym han är asså, legend.

Mousasi fick ett tufft test och klarade det med galans, vilket jag också hade trott att han skulle göra. Snygg nedtagning och imponerande GnP, lite kul att se hur mycket han försöker efterapa Fedor innan och efter matchen :P Hoppas han går till UFC som MW, men LHW är helt okej det också.

Satt och höll på Carano ändå märkte jag, är väl ytligare än vad jag trodde. Väldigt väntat dock att Cyborgs styrka skulle vara räcka.

Fan så synd att Ishida förlorade, gillar ju i princip alla asiater och Melendez är en liten fjant. "pojken" gjorde trots allt en bra fight, han förtjänade väl att vinna.

Bra att Werdum vann, då har Fedor en legit contender till efter Overeem.

Hall of famer

Jag hejade tur nog på Cyborg, och när det kommer till de där ytliga så.. Tycker jag inte dreadsen passar alls.

Hall of famer

dreads? Menar du Gina Caranos Cornrows nu eller? För det har hon enbart när hon fightas för att inte håret skall komma i vägen som jag har förståt det.

Var väll inget resultat på galan som var överraskande (kanske Melendez vs Ishida men jag bryr mig inte om den fighten så jävla mycket..).
    Fabricio Werdum höll juh på att klanta bort en vinst igen med den där armbaren som var jävligt nära att sitta. Han kommer bli mördad av Fedor om dom någonsin möts. Nae.. En vinst mot Mike Kyle (för så var väll namnet? lol) gör ingen contender av Herr Werdum, hade varit bättre om han mött Rogers eller någon lite bättre tungviktare istället för en LHW-fighter.

Gegard Mousasi är antagligen den bästa 205 lbs fightern utanför UFC. Tyvärr finns det inte så många motståndare kvar för pöjken utanför UFC vilket gör det ganska tråkigt.
    Strikeforce har väl bara Bobby Southworth, Feijao och Mike Kyle som han skulle kunna möta och ingen av dom är särskilt intressanta fighter.

Hall of famer

Varenda vinst gör en till en bättre contender, menar inte att det var en speciellt imponerande vinst.

Up and coming

Tycker Carano gjorde en riktigt bra fight men vist var det en grym skillnad mellan hon och Cyborg.

Carano får nog tillbringa många timmar till i gymmet innan hon på allvar kan ha en chans mot Cyborg..

Trist att vi inte fick se mer av Babalu fighten...
    Snacka om att han var borta i blicken när kameran zoomade in i reprisen..

Melendez gjorde en grymt bra fight...Ishida hade ju ingenting att sätta emot..

Allt som allt tycker jag att det var riktigt underhållande

Hall of famer

Cornrows hette det! =)

Hall of famer

Även om det var lite klantigt tycker jag aldrig Verdum var i någon särskild fara med armbaren. Den satt lite sloppy och på sidan, skulle bara kunnat sitta med hjälp av ett fulryck och inte kontrollerat alls. Skönt att han vann i alla fall. Kan dock inte säga att detta påverkade hans legitimitet som contender över huvud taget - han behöver slå ut något större namn för den platsen. Rogers/Arlowski (eller är han bootad?) vore en fin match.

Sicket smörj babalou fick, fin match att se. Däremot vill jag nog inte skrika ut Mousasi som bäst utanför UFC än (och verkligen inte top3 efter machida/silva) då han behöver lite tuffare motstånd i fler matcher innan dess. Babalou är dock en riktigt fin vinst, och Mousasi såg galet kontrollerad och avslappnad ut. Skulle vara kul att se honom i UFC som sagt.

Melendez gjorde var han skulle. Nära att RnC satt mot slutet där, det hade varit creddigt! Men en GnP-seger är ju heller ingen skit, slå mot öronen bara så löser sig resten.

Avslutningsvis: KvinnoMMA är ändå helt okej att titta på! Visst, inte samma killer-instinct som någon sa och inte samma tryck i rörelserna, men ändå skoj att se. Tycker inte Carano var så tappad som många säger, hon visade sig vara duktig i brottningen där hon lyckades hamna i top-position flertalet gånger trots att Cyborg styrde nedtagningarna från början. Carano fick dock stryk så det räckte och blev över, och mot slutet blev det helt enkelt för mycket. Hade varit kul med en round 2 får jag säga, se lite var tjejernas flås låg och sådär.

Hall of famer

Jag menade inte att Mousasi ska rankas topp 3 i lhw. Med tanke på det motstånd han haft, så är det självklart inget han förtjänar. Men min personliga åsikt är ändå att han skulle kunna ge dom flesta top 205orna i ufc rejält med däng och det baserar jag endast på det intryck jag fått genom hans matcher.
    På samma vis som jag tyckte att Lyoto redan var den bästa 205an efter han slagit Tito, även om han vid det tillfället inte var topprankad.

Moderator

Melendez gjorde verkligen en otroligt bra match. Skönt att se att han är "tillbaka", hoppas han fortsätter att jobba på sitt game så att han kan ta tillbaks bältet från Thompson. Riktigt bra transitions mellan RnC och mount där i slutet när Ishida ålade sig runt!

Werdum bröt ut Kyle, inga konstigheter.

Mousasi ÄR sådär grym. Han har det där speciella lugnet, det har han alltid haft. Han hade verkligen lekstuga med Babalu, grymt imponerande. Och han är fan legit 24-åringen.
    Hans senaste 6 vinster är Kang, Yoon, Manhoef, Jacare, hunt och Sobral. Det är fan ingen dålig lista! (Kang var högrankad vid tillfället, det var innan han gick till UFC)

Jag sa ju att Cyborg skulle mosa Carano. Jag tycker det är kul med dam-mma men man ser verkligen en klass-skillnad. Var det bara jag som reagerade på Cyborgs "nedtagningar" när det såg ut som att hon skulle försöka dra guard och ryckte ner Gina ovanpå sig i sidemount typ. Kul ändå att hon vann, jag tror framförallt att det är bra för sporten i sig för det visar att kvinnlig mma inte bara handlar om att vara söt utan att även dom matchas på lika villkor.
    Alltid kul att se Shimada! och Mauro Ranallo
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Ja och det var fan mer action i Carano - Cyborg än i många andra UFC fighter som sänds live haha. Det var roligt att se, även om det var en viss klass skillnad ^^

Hall of famer

Quote Originally Posted by Krang
    Jag tycker absolut han (Mousasi red anm) är en av dom bästa 205orna i världen. Jag har bara Anderson och Lyoto före han.
    Quote Originally Posted by Krang
    Jag menade inte att Mousasi ska rankas topp 3 i lhw.
    You sure got me fooled :]

Gillar också Melendez, har alltid tänkt lite illa om honom men det är ju ett riktigt fint record han har och han skötte sig snyggt. Kanske lite väl ihopkrupen i det stående eller?

Hall of famer

Quote Originally Posted by drue
    Kanske lite väl ihopkrupen i det stående eller?
    P g a att han mötte en väldigt brottande brottare ja =)

Hall of famer

Quote Originally Posted by drue
    You sure got me fooled :]

Det är inte alltid så lätt o förstå sej på allt lustigt jag skriver.
    Närå, men jag menade bara att officella rankings och personliga åsikter inte nödvändigtvis överensstämmer.

Hall of famer

Mousasi såg så sjukt läskig ut, så kal och känslolös, det var sjukt hur han dominerade sobral

Hall of famer

kal? han har ju en del hår så?????

Hall of famer

Strikeforce lightweight Mitsuhiro Ishida, who suffered a third-round knockout loss to interim lightweight champion Gilbert Melendez at Saturday’s “Carano vs. Cyborg” event in San Jose, has filed a verbal complaint with the California State Athletic Commission alleging that Melendez “greased” in the bout, according to Dave Meltzer at f4wonline.com.

http://mmafrenzy.com/11297/mitsuhiro-is ... force-win/

Page 1 of 2 12 LastLast