Jag har bara sett Nogueiras match hittils och jag tycker att han gjorde rätt dåligt ifrån sig. Han vann på domslut efter en tråkig, väldigt avvaktande match.
Rimbon verkade inte kunna någonting. 3x vildöverhandssving och 2x karatespark, mer tror jag inte han slängde iväg på hela matchen. Nogueira fick ett par nertagningar och hade inga problem med att kontrollera på marken även om han faktiskt inte uträttade något direkt. Vad är mojs rimbossons styrkor egentligen, nån som vet nåt? Han backade vaggandes fram och tillbaka hela matchen med händerna vid midjan. Rogerio borde kunnat avsluta i första men gick aldrig loss.
Besvikelse.
[EDIT]
Gomi förlorar på domslut, split. Fel säger jag.
I min bok.. vinner Gomi första ronden mot ryssen (?) golyaev. I andra däremot blir han träffad väldigt tungt och det ser nästan ut som att matchen är slut efter att gomi vimsar runt i ringen och försöker samla sig och skydda från den gänglige ryssens attack. Han klarar sig in i tredje ronden, som jag såg medans jag pratade i telefon ska tillägas, men jag tycker att han vann den rätt klart. Mountade och köttade på GnP (mest i bakhuvudet på japanskt manér) och pressade och träffade fint stående. Det var en hyfsat jämn match men jag tycker som sagt att Gomi vann första och tredje ronden, inte domarna tydligen..

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote