Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8
    Moderator

Sengoku Raiden Championship

Jag har bara sett Diegos match.
    Han hade första ronden ganska klart tycker jag, våran Diego, men Gono tog över mer och mer och Gonzales blev tröttare och tröttare. Jag har hellre sett att han försökte möta Gono stående med kombinationer istället för att hela tiden avvakta och jaga knockouten med 1-2 svingar. Och hur var det egentligen med flåset? Ungefär lika mycket flås som magen hällde ut över kanten på shortsen. Ska man möta en fighter som Gono ska man komma bättre förbered, det är iallafall min åsikt.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Re: Sengoku Raiden Championship

Ja, det har ju inte nämnts ett ord om denna fight på förhand här på forumet fastän jag har försökt få igång en tråd om det, men kanske någon mer har sett fighten nu i alla fall. Såg den precis, och det var väl inte direkt en upplyftande upplevelse.

r1.
    Båda fighters känner på varandra och tar det uppenbart lugnt. Känns mer som en K1-fight än MMA-fight. Ingen av de båda lyckas med något särskilt, men därmed sköter sig Diego bra.

r2.
    Gono börjar här ösa på lite, och halvvägs in börjar han träffa med några jabbar. Då öppnar Diego också upp och kastar rejält med läder som snuddar men inte gör någon skada. Ingen av fightersen får något egentligt uträttat, men tempot ökar.

r3.
    Gono ser bättre ut, och Diego möter detta genom ett bra nedtagningsförsök. Han har sånär lyckats när Gono (delvis med hjälp av repen) lyckas vända situationen och hamnar överst istället. På väg upp får Gono in ett knä som öppnar upp Diegos ögonbryn (eller strax under), och efter någon minut kollar läkaren på det. Matchen får fortsätta, men efter detta har Diego inte mycket att sätta emot. Gono verkar mest bara vilja gå tiden ut och sätter någon jabb och drar sig tillbaks medan Diego gör vad han kan, men tyvärr inte får träff. Gono vinner rättvist en ganska blek match.

Tankar: Diego hade nog behövt en nedtagning eller två till. Hans markgame är grymt och hand GnP är riktigt fin. Lite mer aggressivitet också kanske, det hela såg lite ... jag vet inte, lite tamt ut. Sedan kändes Gonzalez också (och om du läser detta Diego - jag menar inget illa) lite rund och mjuk i kroppen. För att tävla i -77 fanns det nog några extra kilon där som kan försvinna, åtminstone såg det ut så för en keyboardwarrior Hoppas vi snart får se Diego in action igen!

*edit* oops, samtidigt shogge. Vill du sätta ihop denna tråden med din är du snäll? */edit*

Moderator

Fixat
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Ser ut som diego kan gå ner ett par kilo... rätt mycket löshud på den kroppen... synd att han inte vann dock.

Hall of famer

Ja det gör det verkligen.. tyckte han nästan såg fet ut brevid Gono

Contender

Jag tycker att Diego gjorde bra ifrån sig sett till att det var hans första riktigt stora match.
    Angående formen så tog han mig veterligen matchen med relativt kort tid att förbereda sig och kanske därför konditionen kändes sådär.

När det gäller magen och lös hud. Är det inte så att Diego tidigare vart mycket tyngre och successivt gått ned i viktklasser? Kan ju vara så att formen är god under det lösa skinnet, det är trotts allt ingen BB-tävling.

Champ

Jag tycker att Diegos respekt för Gono vann matchen - åt Gono.

Hall of famer

Jag tycker inte heller att Diego gjorde så värst dåligt ifrån sig. Första ronden vann han enligt mig. Andra ronden va jämn men den förlorade han nog och tredje förlorade han klart.

jag tror också han hade lite för stor respekt för Gono. Han lät Gono styra matchen. De va Diegos första stora match så jag tror han gör det bättre nästa gång. Men ska han ha nått att säga till om i UFC så lär han nog vinna dom har matcherna.