Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11

Thread: Sengoku II

Moderator

Sengoku II

Att ingen har skrivit om det här redan...

Josh Barnett vs Jeff Monson.
    Första ronden stående. Båda ser lite fläbbiga ut, Josh verkar ha lagt på sig lite igen men han verkar vara i bra form iallafall. Barnett slänger bl.a iväg en blixtsnabb spinning back-kick och dom boxar relativt jämnt ronden ut även om Josh är lite bättre. Det blir lite stående och lite grappling och Josh sätter en till, riktigt fin, spinning back-kick och även ett par ordentliga knän tills sista ronden är slut. Precis i slutet gjorde han ett riktigt snyggt move, Barnett, när han försökte avsluta på ett fotlås men Monson höll ut men fick ändå se sig besegrad på Unanimous dec.
    Skitrolig match, Barnett är verkligen underbart bra.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag trodde på förhand att Barnett skulle kunna avsluta Monson men de va tydligen fel. JAg blev mest imponerad avatt Monson lyckades hålla matchen såpass jämn. I sista ronden körde Barnett ifrån lite och hade de vart en rond till tror jag att Monson hade fått ge upp striden.

Monson klarade sig rätt bra i boxningen mot den märkbart längre Barnett iaf. I första ronden hände det dock inte speciellt mycket. Det va kul att se vilken nästintill överdriven repsekt och omtanke de visade varandra. I innan matchen i den obligatoriska handskakningen vart den en mindre omkramning och i varje rondpause va de klapande på axlarna. Kanske är det bara att inte jag kan förstå det professionella planet de befinner sig på men de kändes "lite för mycket".

Annars tyckte jag att Randlemans enade domslut va konstigt. Han gjorde igentligen ingenting under hela matchen. Han tog japansen rygg ett flertal gånger men försökte aldrig ta ner honom eller utföra någon skada. Japanen pressade i alla fall de två avslutande ronderna och vad jag minns så fick han mer ut av det stående.

Det ska bli kul att se Roger Gracie i framtiden också mot lite tuffare motstånd.

Contender
    tyckte det var ett riktigt tråkigt evenemang men lite för mkt fighters jag knappt känner till + inte så bra matcher då är det svårt kanske. dream > wvr hårt hittills.

Hall of famer
    Kawamura eller vafan japanen hette som mötte Randleman blev helt klart robbad, Randleman gjorde ingenting medan japanen gick på massa subs och försökte även fightas stående.

Vilken mismatch det var mellan Roger Gracie och .. står helt stilla.. kondo? sånt namn får man ju inte glömma. Iaf, han vägde ju minst 30 pounds mer.

per
    per is offline
    Hall of famer
    Yuki Kondo

Hall of famer
    Quote Originally Posted by per
    Yuki Kondo
    tack höll på att säga genki sudo först, blandar ihop de två :P

Champ
    SÃ¥g just Kondo-matchen, vafan var det inga viktklasser alls?

Contender
    Kondo är väl annars rätt känd för att slåss utanför sin viktklass?

Moderator
    Hee hAssu du sammurai sprirituu
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

per
    per is offline
    Hall of famer
    När kommer Sengoku III tråden då![/code]

Hall of famer
    starta den själv per? :P