Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 20 of 20
    Hall of famer

Kimbo Slice vs Ray Mercer

Såg precis fighten och Kimbo totalt körde över Ray. Ray hade inte något att säga till om. Kimbo körde bra MMA med takedowns, armbågar, knä, slag och sen avslutade han med en perfekt giljutin i guarden. Allt detta på en minut!

Kimbo imponerade men det var mycket tackvare att det var en boxare han mötte. Det sak bli kul att se han mot en MMA fighter.

Hall of famer
    Ja nog anser jag att det är en freakshow endå. Visst såg han "okej" ut men jag vet i alla fall inte hur mycket MMA Mercer har tränat eller om han trodde han skulle klara sig på sin boxning.

Champ
    jag vart faktiskt förvånad över hur bra kimbo klarade sig!
    ska bli kul att se han mot en riktigt MMA fighter.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Visst såg han "okej" ut men jag vet i alla fall inte hur mycket MMA Mercer har tränat eller om han trodde han skulle klara sig på sin boxning.
    Det skulle inte förvåna mig om han inte har tränat någon MMA alls, boxare verkar tror att dom är bäst i världen på fightas.

Quote Originally Posted by Venom
    Ja nog anser jag att det är en freakshow endå.
    Freakshow tycker jag däremot inte att det var, inte om man jämför med japanarnas freakshows iallafall men om man jämför med UFC och dom andra topp organisationerna kan jag hålla med.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by gorQi
    jag vart faktiskt förvånad över hur bra kimbo klarade sig!
    ska bli kul att se han mot en riktigt MMA fighter.
    Han tränade med Bas ju, vad förväntar du dej :wink:

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Han tränade med Bas ju, vad förväntar du dej :wink:
    Hehe, ja. När jag såg dom filmerna fattade jag att Kimbo tog det på allvar och att han skulle ta det till marken. Undra vad han fick betala för dom lektionerna.

Contender
    Den vinsten för Kimbo säger för tillfället nog mer om Mercer än om Kimbo. Men ok, ge killen en ordentlig fight så får vi se vad han går för. Men jag tror inte på honom i längden.

Contender
    Såg detta på sherdog:
    Originally Posted by Bas Rutten
    OK guys, I have to say something here.

I am training Kimbo right now, and I have to say that he is one of the BEST fighters I have EVER trained. He really listens to you and does what you say, do you know how hard that it? If he's dead tired, and I tell him five more rounds, he looks at me, but doesn't say anything, he just does it.
    I entroduced him to the Bas Rutten MMA workout, he was SO tired, he told me that he has never been as tired. Today I was teaching him again, he asked me in the beginning "Are we ging to do the Bas Rutten workout?" But he said it in a crazy way, so I asked him "Do you want to do it?". He said "Please, yes!" I asked him why, because all my PROFESSIONAL fighters don't want to do it.
    He said "Bas, I want to conquer this thing, I want to do it!" Man, he gets, Lots, and losts of respect!

All the shit that people write about him, I am telling you, and I hope you know I don't lie, he's a trooper! I wish that all my fighters would be like him. Even my wife loves the guy. He is SO respectful and uses NO bad language in front of kids (my two little daughters love him, and they don't like anybody!), I am REALLY, blown away.

He really deserves this, I think this. Can a boxer be a MMA FIGHTER? We all know the answer, but can a street fighter be an MMA fighter? We all KNOW the answer to that!

I would wish that all my fighters were like him, like I said, I can put him through every workout I give him, he WILL do it, no questions asked.

I hope you guys meet Kimbo one day, you will be blown away. I just came back from an MMA event and I brought him there, just see how he is with the fans, it's crazy!

You also know that I would NEVER train an asshole, so trust me, but he's got me, Shawn Tompkins (who trained him longer than I have,) and Randy Kathami (boxing coach for my gym) respect. I REALLY love the guy.

El Guapo says:

Party one and Godspeed!!

Moderator
    Så jävla ointressant match alltså. Vad trodde man skulle hända när Kimbo har tränat med Bas osv? självklart skulle han försöka GnP'a mercer eller en enkel sub. Säger inte så mycket om kimbo egentligen när han går en mma match mot en boxare.. ställ honom mot en riktig mma fighter som cro-cop, nog, fedor eller randy så skulle han inte ha nåt att säga till om. Lite freakshow vibbar över det faktiskt.

Det ska bli roligt att se om han fortsätter och får köra mot lite bättre motstånd. (inte Tank :P )

[EDIT] Det skulle trots allt vara kul att se Kimbo vs Sapp mupparnas match
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    ställ honom mot en riktig mma fighter som cro-cop, nog, fedor eller randy så skulle han inte ha nåt att säga till om.
    så han kan inte få värma upp först? dom flesta får stryk av top5 fighters. Ingen har påstått att han är världsmästare.
    Jag tyckte det var bra gjort att han tog åt sig hela mma-gamet och implementerade det på ett bra sätt! med det bas skrev blir jag ännu mer imponerad! vill se han mot någon halvbra mma fighter under mma regler, paul buentello verkade ju sugen.

Moderator
    Jaja jag menade inte att han skulle gå en titelmatch det va lite dumt formulerat .. det jag ville ha fram var att jag inte tror att han skulle klara sig mot en riktig mma fighter som kan ground-gamet bra. Sen ska han väl inte komma in som nybörjare han är ju en bare-knuckle brawler så lite motstånd måste han ju få..

Jag blev också grymt överraskad när Bas säger att han är en trevlig kille.. ser inte så ut direkt..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jaja jag menade inte att han skulle gå en titelmatch det va lite dumt formulerat

Jag blev också grymt överraskad när Bas säger att han är en trevlig kille.. ser inte så ut direkt..
    ja det var dumt formulerat :P

jag med på hans youtube videor hänger han med allt annat än trevliga människor iaf.

Ans
    Ans is offline
    Contender
    Tycker det är bra att Kimbo har gått in i buren nu och kanske lämnar street fightingen. Hoppas han lyckas med det han vill. Killen har helt klart talang med händerna och så länge han fortsätter att träna hans brottning och markkunskaper så tror jag att han kan klara sig rätt okej. Och som tidigare skrev, ser inte varför man skulle sätta honom mot CroCop, eller liknande. Han har gått en MMA match. Han kommer säkerligen att vara bra i sina första matcher, fortsätta att utvecklas, och sen kanske vi någon gång ser honom i en av de större organisationerna. Tror att han skulle klara sig okej mot de lägre killarna i UFC för tillfället, han har kämparglöden som inte många har.
    Tycker jag att det är en freakshow? Nej, han fick kanske en lite lätt motståndare med vad ska man vänta sig, det var hans första MMA match. Och sen, Kimbo är ingen annan än en solbränd Tank Abbot, så kallar ni Tanks matcher för freakshows, okej. Kalla då Kímbos matcher för freakshows också. Men jag anser att det ej är det.

Hall of famer
    Om allt går som det ska så ska han möta Tank den 14:e September...

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Henrik
    najs. WAR tank

Hall of famer
    kimbo mördar tank

Hall of famer
    Det tror jag med...

Up and coming
    Hoppas Tank är i bättre form än när han mötte Smiler i Cage Rage...annars blir han heller inget test för Kimbo som har "haka" så att det räcker...

Hall of famer
    Quote Originally Posted by jenk
    Hoppas Tank är i bättre form än när han mötte Smiler i Cage Rage...annars blir han heller inget test för Kimbo som har "haka" så att det räcker...
    När såg vi senast Tank iform, var nog mot Oleg Taktarov..
    lite synd för han har bra drag i hans jackhammers!

Hall of famer
    Jag tror Kimbo kommer subba tank. Men jag hoppas definitivt Tank tar denna.