Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 17 of 17
    Hall of famer

K-1 WGP Final i Yokohama

Visste inte om jag skulle posta här eller i "K1 och Kickboxning"-forumet men det är ju en spoiler, om än inte mma. Jag tycker att det behövs en tråd där vi diskuterar resultaten.. såg nån/några kommentarer som kan ha avslöjat lite i någon av de andra trådarna.

Jaha, vad tyckte ni då? Jag tyckte att det var hyfsat underhållande matcher, det var bra tempo i de flesta.

Le Banner gjorde en grymt bra match mot Choi. Han fightades mycket smart, vilket inte är så likt honom faktiskt. Han brukar bli frustrerad och gå in och kriga, det gjorde han ibland men tog det ändå rätt försiktigt.

Fan vilken fin karatespark Feitosa fick in på jättebebisen Schilt, blev förbannad som få när han var så seg på att följa upp. Schilt var skakad av sparken, jag tror att han hade åkt i backen om repen inte tagit emot honom. I övrigt hade han ju inte så mycket att sätta emot, Schilt fick utrymme för sina tekniker. Feitosa blockerade Schilts knän väldigt bra dock.

Badr Hari skulle vunnit över Bonjasky eller så skulle det blivit draw tycker jag.

Klassskillnad mellan Aerts och Junitchi, annat går ju inte att säga.

Semifinalen mellan Le Banner och Schilt började ju grymt, Le Banner pressade Schilt och gav honom inte mycket utrymme för sina äckliga tekniker. Jag tycker absolut matchen gick fransmannens väg, jag var på helspänn. Sedan händer det.. Le Banner ramlar ihop efter en spark som han blockerar med knät/skenbenet. FAAAAAN! Så jävla tråkigt.

Semifinal 2 var rätt jämn, har inte så mycket att säga om matchen, den var underhållande och jag tyckte Aerts förtjänade domslutet.

Så var det dags för finalen och Aerts kör på i ett bra tempo och pressar, liksom Le Banner gjorde, Schilt. Men så händer det omöjliga, även skogshuggaren faller ihop i en hög på marken och tar sig på benet. Jag saknar ord.

Jerome Le Banner är världens mest otursdrabbade människa och Schilt är en ful och efterbliven jätte som hade tur denna turnering.
    Jag tycker inte om hans fula, oföränderliga frilla (fulare än matt hughes frilla) och hans stora panna.

Ok, nu har jag fått ut lite av min avsky mot Schilt :wink:
    Ni behöver inte komma med en massa argument för att kontra mina inlägg mot Schilt, jag vet att han är en bra fighter. Han utnyttjar sin storlek bra och det är rätt motsägelsefullt att säga att han är en tråkig fighter då han har haft många KO's de senaste typ 8 matcherna. Men jag tycker personligen att han är tråkig.

Hall of famer
    Ja det var fruktansvärt tråkigt att turneringen avgjordes pga skador.

Matcherna var underhållande ändå. Aerts hade bra chans att klå Schilt om han inte skadat knät.

Nu vill jag ha viktindelningar 2008 som de har pratat om länge. Så slipper man 60+ kgs skillnad på fighters.

Hall of famer
    mycket kul gala, förutom att Schilt vann :/. Badr vann över bonjasky f.ö

Contender
    Är det bara jag som tycker att Bonjasky sög? Förstår inte hur man kan tycka att det var ens lite jämnt mellan honom och Aerts.

Blev också rätt peppad när jag såg hur Le Banner gick lös på Schilt, tjockisen såg ju faktiskt nästan rädd ut. Sen kom nåt nytt pucko i lägenheten och började veva om något så jag missade andra ronden
    Jag gillar inte heller Schilt. Enda behållningen med galen var väl att Banner spöade Choi som jag ogillar ännu mer. Tungvikten i K-1 känns inte så värd längre, behövs lite nya roliga förmågor!

Hall of famer
    såg endast finalen igår på eurosport, och jag är lite ledsen att inte aerts vann men glad att hong-man choi inte var i final mot shilt :P

Hall of famer
    Badr är ju helt klart intressantast av de som körde senast. han är ju bara 23 eller nåt och är redan erfaren.. som sagt tyckte jag att han vann över bonjasky, han vann första och andra ronden, medan den tredje gick till bonjasky.

Contender
    Såg hela galan för två dagar sen, de enda ja nu i efterhand tycker va bra o kan komma ihåg e Feitosas spark i schilts ansikte o Badr Hari i matchen mot Bonjansky.
    Hari var mycke bättre o blev bestulen, han e framtiden.
    Aerts o JLB kör på lånad tid nu, schilt o hong man kan dra åt helvete.

-100kg e receptet för k1, resten kan dom sända på cirkus.

Champ
    Förstår inte riktigt varför folk ogillar Schilt så mycket. Nog för att han är stor - 212cm, men de andra är inte direkt små. Feitosa är 193cm, Aerts 192cm, Le Banner är 190cm, och alla är stadiga över 100 kg. Han bevis att bevisar att han kan ta en smäll mot ex.v. Feitosa och knockade Rey Sefo med en jabb.

Kanske inte så spektakulär eller vacker att titta på, men han vinner. Annars K1-MAX om man inte gillar spektaklet WGP.

Hall of famer
    Håller med här. Shilt avslutar oftast sina matcher - trots det är han tråkig. Jäklar vilka krav ni har.

Han är ju lätt den som kominerar slag och sedan knän mot huvudet bäst av alla. Han är sjukt bra på det.

Visst ser det lite kantigt ut, men är man 212 så är man. Tror inte att det går att röra sig som någon som är 20 cm kortare.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Moonalisa
    Förstår inte riktigt varför folk ogillar Schilt så mycket. Nog för att han är stor - 212cm, men de andra är inte direkt små. Feitosa är 193cm, Aerts 192cm, Le Banner är 190cm, och alla är stadiga över 100 kg. Han bevis att bevisar att han kan ta en smäll mot ex.v. Feitosa och knockade Rey Sefo med en jabb.

Kanske inte så spektakulär eller vacker att titta på, men han vinner. Annars K1-MAX om man inte gillar spektaklet WGP.
    Alla ogillar Schilt på samma sätt som alla ogillar Sylvia. De har förvisso vissa skills men förlitar sig framförallt på sin abnormala storlek..

Contender
    Quote Originally Posted by Moonalisa

Tänkte på det under galan, det är inte så stor skillnad mellan dom. Le Banner ser inte så lång ut men det är ju för att han är bred som en lada. Det jag stör mig på med Schilt är att han inte har.. nån snärt i teknikerna. Låter kanske dumt men det ser mest ut som att han sträcker ut armarna eller lyfter på knät. Le Banner är som sagt inte så mycket mindre men han boxas ju på riktigt. Anyways, kul för Schilt, tråkigt för de som vill se lite sköna slagutväxlingar. Max it is

Edit: 20 cm är iofs en del men eh ja.

Champ
    Bonjasky-Hari
    Sansa er nu. Bonjasky är en rutinerad turneringsfighter och sparade energi i två ronder, var aldrig illa ute även om han var efter på poäng. Han gick på offensiven i sista ronden och vann den med mersmak, då Hari tog helt slut, och det kändes som Remy var nära att avsluta matchen ett par gånger.
    En draw hade varit rättvist, håller med om att Remy absolut inte låg före på poäng.

Moderator
    Där satte du huvudet på spiken "Imightbe" ärligt talat! Han ser så kantig ut när han slåss som jeppe sa. tråkig teknik eller vad man ska säga..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Ja, det är ju subjektivt om man tycker att han är tråkig eller ej.

Vissa förstår inte hur man kan ogilla fighters när de är duktiga, som typ Schilt eller Machida som det snackades om i en annan tråd. Vissa fighters tycker man helt enkelt inte om! :shock:

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N.I.B.
    Bonjasky-Hari
    Sansa er nu. Bonjasky är en rutinerad turneringsfighter och sparade energi i två ronder, var aldrig illa ute även om han var efter på poäng. Han gick på offensiven i sista ronden och vann den med mersmak, då Hari tog helt slut, och det kändes som Remy var nära att avsluta matchen ett par gånger.
    En draw hade varit rättvist, håller med om att Remy absolut inte låg före på poäng.
    jag vet iofs inte hur poängsystemet är i kickboxning, jag utgick ifrån 10-9 för vunnen rond och då skulle Badr ha vunnit.

Contender
    Quote Originally Posted by Kane
    Alla ogillar Schilt på samma sätt som alla ogillar Sylvia. De har förvisso vissa skills men förlitar sig framförallt på sin abnormala storlek..
    Lite skillnad i att försöka gå och vinna matcher på KO och att spendera UFC titel-fighter på 5 ronder med att jabba och sprawla?

Hmm, vad vill man helst se? :roll:

Hall of famer
    Sprawl and jabb