Visste inte om jag skulle posta här eller i "K1 och Kickboxning"-forumet men det är ju en spoiler, om än inte mma. Jag tycker att det behövs en tråd där vi diskuterar resultaten.. såg nån/några kommentarer som kan ha avslöjat lite i någon av de andra trådarna.
Jaha, vad tyckte ni då? Jag tyckte att det var hyfsat underhållande matcher, det var bra tempo i de flesta.
Le Banner gjorde en grymt bra match mot Choi. Han fightades mycket smart, vilket inte är så likt honom faktiskt. Han brukar bli frustrerad och gå in och kriga, det gjorde han ibland men tog det ändå rätt försiktigt.
Fan vilken fin karatespark Feitosa fick in på jättebebisen Schilt, blev förbannad som få när han var så seg på att följa upp. Schilt var skakad av sparken, jag tror att han hade åkt i backen om repen inte tagit emot honom. I övrigt hade han ju inte så mycket att sätta emot, Schilt fick utrymme för sina tekniker. Feitosa blockerade Schilts knän väldigt bra dock.
Badr Hari skulle vunnit över Bonjasky eller så skulle det blivit draw tycker jag.
Klassskillnad mellan Aerts och Junitchi, annat går ju inte att säga.
Semifinalen mellan Le Banner och Schilt började ju grymt, Le Banner pressade Schilt och gav honom inte mycket utrymme för sina äckliga tekniker. Jag tycker absolut matchen gick fransmannens väg, jag var på helspänn. Sedan händer det.. Le Banner ramlar ihop efter en spark som han blockerar med knät/skenbenet. FAAAAAN! Så jävla tråkigt.
Semifinal 2 var rätt jämn, har inte så mycket att säga om matchen, den var underhållande och jag tyckte Aerts förtjänade domslutet.
Så var det dags för finalen och Aerts kör på i ett bra tempo och pressar, liksom Le Banner gjorde, Schilt. Men så händer det omöjliga, även skogshuggaren faller ihop i en hög på marken och tar sig på benet. Jag saknar ord.
Jerome Le Banner är världens mest otursdrabbade människa och Schilt är en ful och efterbliven jätte som hade tur denna turnering.
Jag tycker inte om hans fula, oföränderliga frilla (fulare än matt hughes frilla) och hans stora panna.
Ok, nu har jag fått ut lite av min avsky mot Schilt :wink:
Ni behöver inte komma med en massa argument för att kontra mina inlägg mot Schilt, jag vet att han är en bra fighter. Han utnyttjar sin storlek bra och det är rätt motsägelsefullt att säga att han är en tråkig fighter då han har haft många KO's de senaste typ 8 matcherna. Men jag tycker personligen att han är tråkig.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote