Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 24 of 24
    Hall of famer

EliteXC Strikeforce Shamrock vs Baroni

Bra gala. Frank dominerade Baroni totalt. Nu får du dela med dig av dina reflektioner Kilroy :lol:

Frank Shamrock vs. Phil Baroni

Frank imponerande stort, trots att jag trodde att han skulle vinna. Phil hade inte en susning. Förhoppningsvis är det sista gången vi får se honom i något MMA event. Hursomhelst så var det ett bra bevis på att Frank verkligen håller. Det ska bli kul att se honom mot bättre motstånd.

Cung Le vs. Tony Fryklund

Totalt misshandel i 2 ronder. Vad sysslade Fryklund med? Kul att se Cung Lee`s klockrena standup dock.

Paul Buentello vs. Carter Williams

Konstig gameplan av Carter. Paul kunde vinna rätt enkelt pga av Carter`s misstag. Det hade varit mer intressant att se ett standup war.

Joey Villasenor vs. Ninja

Jag hade väl inga större förväntningar på Joey. Men jag tyckte absolut inte Ninjan imponerade. Jag tror inte en sekund på att han kommer hålla bältet.[/b]

Hall of famer

Heheh gick nästan som jag trodde det skulle gå..
    men Frank var skadad sa han i intervjun, 2 veckor innan matchen pajjade nått, så han kunde inte gå på takedowns.

hårda lowkicks,knän och slag så lekte han ut Baroni, var enda vapen är hans händer i 2min '(kanske tränar med Tank)
    Märktes att Franks cardio inte är vad den brukade vara i andra perioden, såg lite farligt ut..ett dåligt takedownförsök, sen smack där sitter den moahahah
    phil var tok-ute, ska bli intressant att se vad Phil säger nu..

yes, fattar inte varför Frank var underdog, han låg ju till och med på + i betting, synd ingen svensk sida hade så man kunde betta på han..

Frank kommer nog aldrig bli top3 kanske top 5-7...
    tuff viktklass

Okej, kvällens sämsta gameplane går tilll

FRYKLUND som inte gjorde ett enda rätt i denna fighten..
    skadad?

Paul Buentello vs. Carter Williams

Trevlig match, hade faktist tippat Carter som vinnare här..
    direkt när matchen börjar blixtsnabb kombo av carter så tänkte man nu är det kört för Paul men det var fan..
    lite förvånad över Carter faktist, vad var det som hände? en tumme ala chuck i ögat eller?

Jason Von Flue vs. Luke Stewart
    Komigen Jason, du tränar med Chucky, lite bättre kan du väl, tror du att händer är det enda man ska använda i MMA eller? ta in en thaicoatch och en jujtsi-coatch

Blev jag lite förvånad faktist att Joey gick ner..
    märklig match, tur jag inte bettade på denna iaf

Duane Ludwig vs. Paul Daley

inte sett

Mike Pyle vs. Aaron Wetherspoon

senil, satt uppe så sent så kommer inte ihåg så mkt :P

Josh Thomson vs. Nick Gonzalez
    Vill dom hypa josh kan dom väl ta in lite motstånd..

Eugene Jackson vs. Danny Higgins

inte sett

jävligt bra matcher, nöjd!

Up and coming
    Väldigt bra matcher.

Jag trodde Baroni skulle knocka Shamrock, men tji fick jag (hade Suloev-Baroni i huvudet).

Cung Le var väldigt imponerande. Fryklund försökte ta ner honom några gånger och när han försökte minska avståndet fick han där där sidosparken i magen hela tiden. Cung Le påminner mig om Bruce Lee.

Ninjas stående var också imponerande.

Hall of famer
    Video: Frank Shamrock Talks Big Win
    http://www.sherdog.com/videos/videos.asp?v_id=1202

Cung Le Post-Fight Video Comments
    http://www.sherdog.com/videos/videos.asp?v_id=1203

Exclusive: Baroni Talks Shamrock, Injury
    http://www.sherdog.com/videos/videos.asp?v_id=1201

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Haha, han är skön Frank! :lol:

"I'm an old dude and it's a lot of rules these days, I just thought that the back of the head where a good place to hit him"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by noname
    Haha, han är skön Frank! :lol:

"I'm an old dude and it's a lot of rules these days, I just thought that the back of the head where a good place to hit him"
    Hahah Frank är för jävla bra =)

Hall of famer
    Bra event med underhållande fighter. Tyckte det var tråkigt att dom inte har armbågar med men som tur var så var det inte så mycket fight på marken så det spelade mindre roll på detta eventet.

Frank imponera och Baroni imponera inte. Baroni verkar helt slut...

Nu måste dom sätta in en bra takedown fighter mot Chung så man får se hans groundgame, Fryklunds försök var ju patetiska.

Fan vad mycket bra MMA vi har nu och det blir bara bättre och bättre!

Ikväll är det Jens, BJ, Diaz och Kimbo! Fett!

Contender
    En helt ok underhållande underhållande tillställning var detta. Höjdpunkterna gjorde galan väl värd allt och kompenserade det mindre bra.

Paul Buentellos knock såg inte direkt hård ut, men Williams gick i sank ändå. Så frågan är vad som hände med Williams?

Det var kul att se Ninja Rua med ett bälte runt midjan. Villasenor började piggt och för etttag var jag lite små orolig, men sen fick Ninja tag i fighten.

Nick Gonzalez hade inte mycket att sätta emot Josh Tomson. Kanske en lite svårare motståndare nästa gång vore att tänka på.

Cung Lee imponerade stort med sin stående fight. Fryklund imponerade...med ingenting alls. Vad killen tänkte är helt oklart för mig. Fast iof, Lee kan ju ha slagit ut förståndet ur huvudet på honom. För Fryklund underlättade ju inte för sig själv genom att inte gå på nedtagningar.

Shamrock vs Baroni var en riktigt underhållande fight. Shamrock inledde klart bäst och dominerade Baroni hela första ronden. Slagen i bakhuvudet var ju inte dom mest genomtänkta, men jag tycker att han vann ronden trots poänavdraget. Shamrock var bättre även i andra och jag ser det som ett mindre under att inte Baroni blev knockad. Starkt av honom att klara sig så länge som han gjorde.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Ozmond
    Paul Buentellos knock såg inte direkt hård ut, men Williams gick i sank ändå. Så frågan är vad som hände med Williams?
    Jag vet inte heller vad som hände där men jag tror Paul fick in något i ögat på Carter och att det var det som fick han att lägga sig.

Contender
    Vad tror ni om Cung Lee? framtida champ?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Madda Fakka
    Vad tror ni om Cung Lee? framtida champ?
    Otestad på marken..=)

Men mot en strike som Joe R hade sagt "World class striker"

Up and coming
    Frank är en sån imponerande atlet, synd bara att han är allt annat än ödmjuk och fortsätter kalla Baroni "idiot" efter att han vunnit. Att han sparkade bort Baroni efter att han strypt honom var också dålig stil. Han sa att Baroni var tung och att det skulle se bra ut på kamera, men han verkar hitta på allt i samma ögonblick som han säger det.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by mathidler
    Frank är en sån imponerande atlet, synd bara att han är allt annat än ödmjuk och fortsätter kalla Baroni "idiot" efter att han vunnit. Att han sparkade bort Baroni efter att han strypt honom var också dålig stil.
    Han puttade först bort honom, sen sparkade inte hårt iaf bort han för han låg ju på hans ena ben..

Baroni är en idiot..

Up and coming
    Quote Originally Posted by mathidler
    Frank är en sån imponerande atlet, synd bara att han är allt annat än ödmjuk och fortsätter kalla Baroni "idiot" efter att han vunnit. Att han sparkade bort Baroni efter att han strypt honom var också dålig stil.
    Han puttade först bort honom, sen sparkade inte hårt iaf bort han för han låg ju på hans ena ben..

Baroni är en idiot..
    Han är inte smart, men han är inte ond, som Frank kan vara.

Man kan vara dålig förlorare, men även dålig vinnare.

Rookie
    trodde inte frank skulle vinna men höll på honom. det var det bästa.. på länge.. hoppas bara pulver vinner ikväll med men tror inte det.. men om han gör det så blir jag riktigt glad :wink:

blev överraskad över Paul Daley vs. Duane Ludwig, visste inte ens att den fighten fanns med på fightcardet.. hade hellre sett ludwig vinna men men.. daley är bra..

hoppas på fler bra.. "galor" från elite xc/strike force

Moderator
    Lagom underhållande gala..
    Kul att se Ninja med ett bälte men han imponerade inte direkt. tyckte att han slogs slarvigt.

Synd för Baroni men han verkade inte ha en chans alltså. trodde han skulle bli KO'ad i första ronden där strongt att hålla ut såpass länge men han blev upptrollad inget snack om saken!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    haha älskade att frank la händarna vid huvet och pekade ppå baroni 20 sec senare blev baroni knockdownad. jag trode hn skulle somna oxå, det var fett.
    bra gala.

Hall of famer
    Då är jag nog den enda som inte va speciellt imponerad utav Shamrock. Visst han hade Baroni ordentligt skakad i första ronden och chokade ut honom i andra. Men först och främst ska vi komma ihåg att det är Baroni han har aldrig vart något top material. Sen träffade han Shamrock lite i andra ronden.

Cung Lee tror jag inte heller kommer bli någon top fighter. Herregud vilken dålig gameplan Fryklund hade. Ge honom en brottare som t.ex. Kos så kommer han ligga på rygg rätt fort efter att han har gett bort ryggen efter sina cirkussparkar. Sen tycker jag personligen att det är jävligt tråkigt att se fighters som Machida och Lee som bara cirkulerar, backar och sparkar.

Daley imponerade mest på mig mycket snygg stand upp mot Bang som inte är dålig stående. Kul för Ninja att han fick vinna bältet och en snygg heelhook i första matchen.

Övrlag en bra gala som var över förväntningarna. Intressant samarbete som jag gärna ser mer utav men ta bort de dansande brudarna som får det mer att se ut som en strippklubb än en seriös idrottsgala. Snacka om att framhäva steriotypbilden av oss fightfans.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Snacka om att framhäva steriotypbilden av oss fightfans.
    Ja, och tur att ingen kommer klara av att sudda ut den! Det sitter djupt i oss, i en del av oss då så klart, den större delen av oss har vi ju kommit fram till i en liten omröstning här på forumet.

Bra initiativ av Strikeforce som fler borde ta efter tycker jag.

Moderator
    Ja jag håller med venom vad fan va det där? en jävla cheerleader squad som dansade mellan ronderna!?
    Vilket skräp alltså. Vad har det med fightingen att göra? Ring girls i all ära men en danstrupp blir ju bara fånigt.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    �rligt talat, kändes nästan som att Baroni-Shamrock var riggad. Inte för att Baroni la sig, men varför i hela fridens namn avslutade inte Frank fighten? Det var inte bara en eller två, utan tre eller fyra-fem gånger han hade solklara möjligheter. Baroni blev total-dominerad, men Frank ville underhålla?

Champ
    Håller med om att Baroni inte är direkt nära toppen men tycker ändå Frank visade att han är rätt bra, som någon sa, kanske top 5-7 MW.
    Tror Frank ville leka lite med Baroni för att visa hur överlägsen han var men rond pausen efter första verkar hjälpa Baroni väldigt mycket och jag tycker det såg ut som Frank var nära på att bli knockad själv ett par ggr.

Rätt rolig match att kolla på, många film sparkar som jag aldrig sett i fighting förut, antagligen finns det en anledning till att folk inte använder det.. Tror inte Cung Lee kommer bli nå stor (utanför EliteXC Strikeforce).

Tråkigt att se en titelfight med så låg kvalitet på fighters, har aldrig sett Ninja förut eftersom jag inte följt Pride så länge men även fast jag visste att han inte är lika bra som brorsan så var det en besvikelse.

Duane Ludwig vs. Paul Daley
    Kommer inte ihåg namnet på den som vann men tror det kan bli en intressant fighter att följa genom hans mma-karriär, den andra snubben hade helt ok takedown försvar men han borde nog övat lite mer.

Josh Thomson vs. Nick Gonzalez
    Tycker Thomson visade att han är rätt bra iaf men mot sånt dåligt motstånd ser de flesta bra ut. Josh verkar iaf ganska intressant fighter att kolla på om jag kommer ihåg rätt så var hans matcher i UFC44 o 46 rätt bra också.

Vad gäller de dansande tjejerna tycker jag inte det är så störande faktiskt, om de inte har nå bättre att fylla ut tiden med så varför inte.. Det är ju samma sak på fotboll- och hockeymatcher fast tjejerna är lite mer klädda, men det är ju mer familjesporter.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Olyckan
    Ärligt talat, kändes nästan som att Baroni-Shamrock var riggad. Inte för att Baroni la sig, men varför i hela fridens namn avslutade inte Frank fighten? Det var inte bara en eller två, utan tre eller fyra-fem gånger han hade solklara möjligheter. Baroni blev total-dominerad, men Frank ville underhålla?
    varför skulle det göra den riggad?
    frank kastade sig över baroni och försökte subba honom efter knockdownen med slag.

och man har jue alltid ett övervägande att fråga sig själv vill jag boxas smart och äga honom lr ska jag rusa in och knocka lr bli lucky puncchad.

tyckte det var bra jobbat av frank som avslutade matchen och bjöd på en show.

Champ
    Tony Fryklund, vem är det? Jag såg matchen men är inte klokare. Är det nån svenskättling?