Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 53
    Hall of famer

EliteXC - Street Certified

Tank Abbot vs Kimbo Slice

Fan, börjar jag med att säga.

Kimbo plockade isär Tank direkt, knappt utan motstånd.

Tank, hade en hyfsad gameplan, försöka ta ner Kimbo och jobba med jabben för att hålla avståndet.
    Men Kimbo's boxning var alldeles för kompakt och säker, han hade ingen chans.
    I varenda utbyte så träffade Kimbo med alla slag, Tank träffade med nån sunkig jabb.

Fast, dem gjorde iaf vad alla förväntade, gick ut och brawlade, utan betänkligheter!
    Och det ska båda ha credd för, för alla visste att ett slag från någon av killarna skulle kunna avgöra matchen!

Fast, direkt så tjöt varningsvisslan för lägg-match i huvudet, för det var inte ett så jävla hårt slag som Tank fick, han har klarat mycket hårdare slag än så förut.
    Kan det vara så att det var meningen att Kimbo skulle ta över Tank's plats i MMA'n som streetfighter, så det här var bara en fasad match?
    Är det realistiskt?

Champ
    Du har lite rätt i det du säger angående Tank's haka, jag har fått för mig att den var något i hästväg..
    Här är en .gif på knocken för de intrtesserade:

Hall of famer
    En annan detalj man inte ser i GIF'en, är att direkt efter att Tank har fallit så ligger han och tittar sig omkring, han ser helt klar ut i ögonen.

Han ser itne ut som en knockad kille och han kämpar inte heller för att ställa sig upp, som gamla Tank hade gjort, nej, jag tror fortfarande att det kan vara en läggmatch.
    Ser att samma sak diskuteras på andra forum med, många misstänker det.

Det kanske var därför som Tank såg så o-entusiastisk ut när han gick in i ringen, inte samma vanliga brawler-Tank, för han visste att han bara skulle gå in, åka på stryk utan att ge igen och sen tappa hela sitt rykte och bli utbytt av Kimbo.

Hall of famer
    1. Jag hade rätt för nån månad sedan när jag sa att tank inte hade en chans
    2. jag tvivlar på att det är en läggmatch. Tror inte kimbo behöver en läggmatch mot tank faktiskt, han borde vinna och jag tror han gjorde det fair and square också.

Hall of famer
    Det var ju tredje gången Tank gick i backen.
    Att tjata om läggmatch känns lika löjligt som dom som påstår att Kimbo nu bevisligen är en tungviktare av världsklass...

Tank är gammal, han gjorde vad han kunde.
    Han kunde kanske ställt sig upp igen, men varför?
    Han hade förlorat.
    Att han saknar den riktiga glöden gör det inte till en läggmatch.

Contender

Re: EliteXC - Street Certified

Quote Originally Posted by Sprawler

Fast, direkt s場j?arningsvisslan f?䧧-match i huvudet, f?et var inte ett s堪䶬a h岴 slag som Tank fick, han har klarat mycket h岤are slag 䮠s堦?.

Slaget sitter ju helt klockrent, och det ser ju helt klart ut som de är tryck bakom slaget.

Hall of famer
    yves knock är nog den snyggaste jag sätt någonsin. hans sparkvändning iufc va rätt snygg också men denna tar nog priset

Champ
    Vill bara kommentera Kimbo vs Tank en snabbis, det är väldigt mycket som talar för att det var en läggmatch från tanks sida. Jag återkommer imorgon eller så när jag sett hela galan. Måste bara ventilera lite, jag likt de andra jag såg matchen med vart minst sagt upprörda. Sammanfattningsvis har tank ALDRIG gjort en så dålig match trots att han faktiskt ska ha tränat till denna, återkommer med mer detaljer.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Reellron
    Sammanfattningsvis har tank ALDRIG gjort en så dålig match trots att han faktiskt ska ha tränat till denna, Återkommer med mer detaljer.
    Aldrig?

Tank vs. Paul Buentello?
    Tank vs. Frank Mir?
    Tank vs. Cabbage 1?
    Tank vs. Vitor Belfort?
    Tank vs. Don Frye?
    Tank vs. motherfucking KIMO???

Jag fattar inte, är folk förvånade över att Kimbo mosade honom?

Jag tycker allt prat om läggmatch är riktigt löjligt iaf...

Champ
    Att han skulle torska var det nog inte många som tvivlade på, det är mer sättet han förlorade på det handlar om

Hall of famer
    Quote Originally Posted by jr162
    Att han skulle torska var det nog inte många som tvivlade på, det är mer sättet han förlorade på det handlar om
    Mjo, men det är ju just det jag pratar om.

Han blev skakad tidigt och sen gick det utför.

Jag menar, han blev totalt ägd av Kimo som blev totalt ägd av Ken Shamrock som blev totalt ägd av Sakuraba som blev besegrad av Royce Gracie som blev totalt ägd av Matt Hughes som blev totalt ägd av GSP som blev tok-knockad av Matt Serra så vad trodde ni en tungviktsfighter med krut i nävarna skulle göra med honom?

EDIT: Och tänk då på att Tank var en mycket bättre fighter då än han är nu...

Up and coming
    Jag har sett Tank/Kimbo matchen ett par gånger nu och jag förstår inte var någon hittar tvivel i sättet Tank förlorar på.

Kimbo träffar honom hur fint som helst, Tank slåss på precis samma sätt som han gjorde back in the days...dvs rak vänster för att sen försöka träffa med högern...Kimbo är helt enkelt för bra för honom. Tank åkte ner en gång precis innan matchen var slut, varpå han ställer sig upp för att återigen bli slagen 2-3 ggr på hakan.

Jag tycker inte det finns något att diskutera, Tank är ingen direkt fighter, han är en kille som tycker om barslagsmål och har själv sagt att hans träning förr bestod av att slåss på barer och andra liknande ställen.

Hall of famer
    Kimbo vs Tank är bara en pajas match jag inte bryr mig om. Kimbo vinner över en gammal gubbe som inte ens va bra när det begav sig.

Däremot va Yves jävligt rolig att se (som vanligt), ännu en högklassig avslutning. Lika Smith vs Noke va också okej. Smith har verkligen stål i nävarna.

Hall of famer
    ricco matchen var fett tråkig jag kollade inte ens klart på den :P

yves Ko var sjukt snygg.

bara för motivet finns fär läggmatch beetyder inte det att det är det.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N1clas
    ricco matchen var fett tråkig jag kollade inte ens klart på den :P

yves Ko var sjukt snygg.

bara för motivet finns fär läggmatch beetyder inte det att det är det.
    Finns det ett motiv kan man inte utesluta att det inte är det.

Hall of famer
    nej orka ricco, jag kollade inte ens på ricco vs nogueira när jag tankat gpn från 2003.

det fanns inget jävla motiv för läggmatch. Kimbo kör över tank 99 gånger av hundra. /end thread (lol)

Contender
    Vad skulle Tank vinna på att lägga sig?
    Tror knappast han ville förlora mot Kimbo, varför pröjsa någon att lägga sig när man vet att han ändå kommer få däng.

Champ
    Quote Originally Posted by CHSC
    Vad skulle Tank vinna på att lägga sig?
    Tror knappast han ville förlora mot Kimbo, varför pröjsa någon att lägga sig när man vet att han ändå kommer få däng.
    Money

edit: Säger inte att det är läggmatch, gav bara ett alterativ till VARFÖR han skulle lägga sig

Moderator
    Haha lägg av för fan.

Skapligt rolig gala. Det är andra gången jag ser hoppknät a´la Yves edwards och han satte det bättre än urijah Faber.. Win!

Smith såg ganska blek ut tycker jag även om han fick in ett klockrent knockout slag. Vad var det för liv i dörren precis efter matchen det såg typ ut som slagsmål mellan sekonderna )

Ang. Tank vs Kimbo. Jag gillar Tank och tycker att det är synd att han förlorade även om det var väntat men vafan, läggmatch? såg det ut som att det behövdes Kimbo sänkte honom med slag 3-4 gånger ner på knä innan han fick in knockout-träffen som såg ut att ge tank whiplash. Lite dålig kontroll på själva matchen med en konstig (men helt rätt) time out och sen en till för att nån idiot hade kastat in en burk eller nåt i ringen? Folk kanske trodde att dom kollade på ett barslagsmål med dom två i ringen iofs men vafan..

Jävligt störig publik för övrigt 2-3 gånger var jag tvungen att ställa mig upp och vråla åt dom att hålla käften när dom börjar bua vid helt sjuka tillfällen..

Snyggt brösthår Kimbo hade rakat till, det såg ut som att han hade en halv behå på sig.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Yves knä gjorde den här galan, damn det var snyggt.

I övrigt ganska sådär matcher. Får instämma med Shogun att publiken var grymt störig, blir tokig när de börjar bua så fort det inte flyger tänder. Trist att domarna verkade "lyssna" också med ett par för tidiga uppställningar (även om just den av dem ledde fram tills Yves sköna hoppknä).

James Thompson - Brett Rogers
    Thompson visade upp sin bristande teknik och glaskäke igen. Känner inte till Rogers, men alla fighter med Thompson får ett drag av freak-fights imo..

Edson Berto - Yves Edwards
    Yves by hoppknä! Bra tempo i fighten även innan dess både stående och på marken. Bra fight!

Scott Smith - Kyle Noke
    Avvaktande förstarond, som jag dock inte tyckte var direkt tråkig (vilket publiken verkade tycka). Noke scorade med jabben och Smith hade problem att komma in. Andra ronden var över före den började med en härlig högerdänga från Smith.

Antonio Silva - Ricco Rodriguez
    Rätt sömnig fight. Ingen av dem lyckades åstadkomma något stående, men Silva drog det längre strået med GnP. Enda försöket till sub från någon av dem var när Silva gjorde ett ganska halvhjärtat försök till en anaconda. Silva på poäng.

Kimbo Slice - Tank Abbott
    Ungefär vad jag väntat mig. Kimbo har ju onekligen bra boxning och rejält krut i nävarna, han sluggar inte okontrollerat utan har rätt bra precision. Tank däremot sluggar som en tok och lämnar sig vidöppen, vilket Kimbo utnyttjar och landar träff på träff. Snacket om läggmatch tycker jag känns rätt osannolikt, dels för att det knappast skulle behövas (Kimbo är helt enkelt bättre) och dels så tycker jag inte att det är något konstigt med att även någon med Tanks haka går i golvet efter den behandlingen. Den sista högern är ju bara grädden på moset.

Innan jag vill räkna Kimbo som någon seriös MMA-fighter vill jag se honom mot någon motståndare som inte spelar hans spel utan faktiskt försöker sätta honom på arslet. Då får vi se vad Bas lyckats uträtta för mirakel

Rookie

Hmm

Tycker helt ärligt talat att man ska kasta ut folk som busr, dom började ju bua 15sek in i en match när dom stod och kännde av varandra, man börjar faktiskt undra...

Up and coming
    Jag tycker det var synd att Tank förlorade eftersom det alltid är roligt med comebacks. Trodde faktiskt att han hade goda chanser att plocka Kimbo men ack så fel jag hade. Det såg ut som att Kimbo hade ett sjukt reach-advantage på Tank och Tank gjorde såklart helt rätt i att försöka ta ner Kimbo på mattan men han hade verkligen inte en chans stående.

Kimbo gjorde precis så som han borde. Landade tunga kombinationer utan att gå allt för nära in på Tank. De som snackar om läggmatch är helt ute och cyklar enligt mig. Har man någon som helst erfarenhet av boxning ser man att det är en klockren knock. Kimbo kör en snabb kombo och får hela sin tyngd med i slaget. .vilket är en hel del. Få människor hade stått pall för den där smällen. Tank ska vara glad att den sista uppercutten inte satt också.

Däremot syntes det att Kimbo har jävligt svårt att behärska sig. Slagen i Tanks bakhuvud var betydligt mer avsiktliga än de som exempelvis Mir fick ta emot av Lesnar och det såg dessutom ut som om Kimbo tänkte stompa Tank i huvudet när han låg ner.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by apu47
    Däremot syntes det att Kimbo har jävligt svårt att behärska sig. Slagen i Tanks bakhuvud var betydligt mer avsiktliga än de som exempelvis Mir fick ta emot av Lesnar och det såg dessutom ut som om Kimbo tänkte stompa Tank i huvudet när han låg ner.
    Ja, jag tänkte också på det.
    Han spottade även ut tandskyddet och kastade iväg det.

Han har helt klart ett riskfyllt beteendé, både för sig själv och sin motståndare, men det ökar bara spänningen lite!
    När kommer Kimbo inte sluta slå när domaren byter?
    När komemr Kimbo stompa någon som är knockad?
    När kommer Kimbo få tänderna utslagna av en riktig fighter, när han spottar ur tandskyddet?

Hall of famer
    Det var inget tandskydd, det var någon grej som publiken kastade in när dom trodde att matchen stoppades.
    Någonting invirat i ett par trosor...

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kilroy
    Det var inget tandskydd, det var någon grej som publiken kastade in när dom trodde att matchen stoppades.
    Någonting invirat i ett par trosor...

haha, vad sjukt! :lol:

Champ
    Hahaha, alltså jag kan inte göra annat än att skratta när folk gapar "läggmatch"
    Vafan Tank Abbot liksom, Hallå??? Tank har aldrig, jag betonar aldrig varit speciellt bra. Han är så fet så han knappt kan gå normalt. Han har NOLL kondidion, noll teknik, och absolut ingenting som skulle kunna få honom att besegra någon fighter i nuläget. Möjligtvis en lyckträff med sina rallarsvingar han gör..

Skärp er förfan Jämför de bådas fysik, teknik och uthållighet så finns det absolut ingenting som tyder på en läggmatch. Dessutom tror jag Tank är den sista människan att lägga sig i en match.

Tank är väl den enda fighter som har mer förluster än vinster. Och hans senaste 5 matcher är väl förluster. Han vann några matcher i början av sin "Karriär" då han mötte motståndare som knappt visste vad de höll på med.

Jag tycker också det är roligt att han gör comeback, men för att vara realistisk, så har Tank varit slut som fighter i 10 år. Om han nu ens varit fighter någongång..

Han säger ju själv att han gillar att dricka öl och festa. Det syns!

Nej Kimbo mot lite riktigt motstång nästa gång, så vi får se om han har något att säga till om. Personligen tror jag han har all potential i värden att bli ruggigt stor. Jag menar killen är 27 (?) år ?, ser förvisso ut som 57, men han är bara i början av sin karriär.

Page 1 of 3 123 LastLast