Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 18 of 18

Thread: Dream 8

Hall of famer

Dream 8

Snabba resultat (då jag inte hunnit titta på fighterna ännu >.<):

* Hayato "Mach" Sakurai def. Shinya Aoki via TKO (strikes) - Round 1, 0:27*
    * Jason High def. Yuya Shirai via technical submission (rear-naked choke) - Round 1, 0:59*
    * Marius Zaromskis def. Seichi Ikemoto via unanimous decision*
    * Andre Galvao def. John Alessio via submission (arm bar) - Round 1, 7:34*
    * Daiki "DJ.taiki" Hata def. Hideo Tokoro via unanimous decision+
    * Jeff Monson def. Sergei Kharitonov via submission (North-South choke) - Round 1, 1:42
    * Riki Fukuda def. Murilo "Ninja" Rua via unanimous decision
    * Vitor "Shaolin" Ribeiro def. Katsuhiko Nagata via TKO (cut) - Round 1, 7:58
    * Andrews Nakahara def. Shungo Oyama via TKO (strikes) - Round 1, 2:00
    * Katsutori Shibata def. Ikuhisa "Minowaman" Minowa via unanimous decision

Aoki förlorade alltså på 27 sekunder.. Antagligen inte riktigt vad DREAM räknade med. Dock får detta resultatet mig att vilja se Aoki vs Penn ännu mer (eller Aoki vs Sherk).
    Fascinerande att Ninja förlorar mot en kille som tog fighten 2 dagar innan

Hall of famer

Re: Dream 8

ninjas karriär har väl börjar gå ut för lite... synd att aoki förlorade, håller med om att jag skulle vilja se aoki vs penn eller aoki vs sherk, dock tror jag att sherk skulle kunna vinna relativt lätt, han är så jävla kompakt och tror det skulle va svårt att få sherk i något :P

Hamnade för övrigt inte monson i typ fängelse nyss?

Hall of famer

nae Monson blev väll gripen för skadegörelse eller vad det var, men det lär inte varit så allvarligt i och med att han fick resa till Japan ^^

Hall of famer

[youtube:rjjtgt2k]http://www.youtube.com/watch?v=Qob5gvqvXYw[/youtube:rjjtgt2k]

Hall of famer

han åkte ju dit för typ misshandel på sin fru + att han slagit sönder massa skit i hennes hus typ

Hall of famer

Jag trodde inte att Monson skulle vinna så enkelt/snabbt över Kharitonov. Fan vad han kämpade in den där nertagningen, han är stabil på marken.
    Såg ni att Roy Nelson var i snowmans hörna? Eller såg jag i syne? Det var ju bara några veckor sen de fightades mot varandra.

Hall of famer

Mja det ser allt ut som Roy Nelson

Hall of famer

Visst är det roy nelson alltid.

Intressant att se hur annorlunda gamet blir med knän på backen, eller bör bli kanske jag ska säga. Aoki gick ju rakt in i den där. Det är konstigt, för även om jag gillar aoki väldigt mycket så tycker jag det är lika roligt att se honom förlora varje gång. Det är nog bara så skönt att se någon som är så självsäker åka på däng. Tror inte han skulle ha något mot Sherk heller, och BJ Penn tror jag är svår att subba.

Ganska roliga matcher för det mesta, lite dumt när det är två jappsare som man inte vet sådär jättemycket om som möts. Dock ska väl sägas att temat för kvällen var Favoriternas Fall? Om jag inte är helt ute och cyklar alltså.

Moderator

Jävlar vad Aoki blev skolad. Grattis mach och grattis venom
    Jag hade för mig att DREAM inte tillät knän på backen, regeländring eller pratar jag i nattmössan?
    Förövrigt var det väl knappast oväntat att Minowaman skulle förlora hehe, och Ninja har ju varit påväg neråt ett rätt bra tag nu.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

nä dom har alltid tillåtit det, bara det att man inte har fått se det så mycket av någon anledning

Hall of famer

spolade igenom minowamans match, hur förlorade han? han låg ju typ på shibata hela matchen :S

Hall of famer

Moderator

Synd att Kharitonov vägrar lägga energi på sitt groundgame...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

haha hur i helvete kommer man på tanken att göra sådär som han gör i din gif zeddiz? :P

Hall of famer

Såg du inte japsens (eeeh... asiatens?) försök till dubbelhandad supermanpunch? Det var mycket som va konstigt i den där matchen...

Hall of famer

Yes, Sakurai så jävla skönt!! Jag trodde inte på Sakurai i den här matchen och framför allt inte när han gick in och bomba på med högern direkt och blev nedtagen. Men vilka knän, sjukt snyggt. De är just därför knän ska vara tillåtna på marken!

Moderator

Jag måste säga att jag trodde faktiskt att Sakurai hade rätt stor vinstchans. Hans judo och grapplingskills är inte att leka med och han är en riktigt erfaren veteran.

Champ

Mmm blev bra paff när han började knäa. Hade helt för mig att det var otillåtet i Dream, men ack va fel jag hade som tur var
    Knän är så underbart att se när det används på rätt sätt.

Hade inte knän varit tillåtna vet man inte hur det där hade slutat.
    Höll såklart på Mach också, så det kunde inte bli mycket bättre!