Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 20 of 20
    Hall of famer

Dana White presskonferens i Abu Dhabi

Dana svarade på lite olika frågor ifrån journalister på plats i Abu Dhabi.

Tydligen så planeras det en UFC gala i Afghanistan, men säkerhetsfrågorna och hotbilden är enorm så de vet inte ens om det går att TV sända den. Men en gala där är viktig för deras trupper som UFC stöder.

TUF ska köra en Mellanöstern variant. Separat ifrån TUF USA. Med plats i Abu Dhabi

EN UFC Gala i Kina är planerad och kommer förmodligen komma tidigare än väntat enl Dana White, mycket tack vare Flash Entertainment som köpte 10% av Zuffa.

Värvningen av Fedor har blivit en besatthet för Dana, han har haft samtal med M-1 om Fedors kontrakt med Strikeforce och CBS.

Nedan kommer urklippet ifrån MMAfrenzy.

?James Toney’s UFC debut is still uncertain, and the aging boxer needs to pass his medicals before plans can be made.
    ?White predicts 150,000 buys for the April 24 WEC pay-per-view. He said he will help promote the event, and only smiled in response when asked about the possibility of UFC commentators Mike Goldberg and Joe Rogan being on the broadcast.
    ?The Middle Eastern version of “The Ultimate Fighter” will be filmed in Abu Dhabi, completely separate for US version.
    ?White lamented that the UFC will hold events in Abu Dhabi and Afghanistan before doing so in New York. The Octagon girls will be wearing their usual attire Saturday night. He also stated that the UFC have more speakers than Aerosmith did when they played Ferarri world, and that the stadium for the event will be torn down starting Monday.
    ?Acquiring Emelianenko “has become (his) obsession now,” and hinted that he had been in talks with M-1 recently. When pressed about the fighter’s contract with Strikeforce and CBS, which has come under question lately, White simply stated, “I would never interfere with someone else’s contract.”

Champ

Re: Dana White presskonferens i Abu Dhabi

De flesta grejerna låter väldigt bra men tror inte det kommer hända särskilt mycket med Fedor och UFC även om man hoppas.

Sen tycker jag det är en väldigt dum idé med en gala i Afganistan då det är krig där och jag tvekar på att dom kommer ha något där att hämta. (Fast å andra sidan har jag aldrig varit där så man vet aldrig)

Hall of famer

Jag kan tänka mig att det är för trupperna där som de har showen, för att vinna lite poäng hos patrioterna och få lite publicitet.

Hall of famer

Känns ändå bra att Dana inte gett upp Fedor, utan som han säger själv, blivit besatt av det. Hoppas att de kan komma överäns om nåt nu bara. Men man ska väl inte hoppas för mycket...

Up and coming

Känsla av att Fedor inte kommer signa för UFC då han redan är så Hypad och tjänar så bra med stålar då han bla rankas som världsetta, och om han skulle gå in i UFC och förlora som dem är rädda för så kommer han inte vara i närheten av det värde han är idag.

Hall of famer

Det kan va en bild som Fedor eller till och med TV har skapat för att promota den ryska björnen men faktiskt så tror jag inte att de handlar så mycket om pengar för Fedor. Jag tror inte Fedor är rädd att förlora de står lönekuverten. Jag fick ännu mer respekt för honom efter 24/7(primetime) eller va de heter inför fighten mot Rogers eller va de mot Arlovksi? När de visade hur Fedor tränade och bodde. Asså hans gym är något som jag inte tror att många "okända" fighters skulle trivas i med den standarden, sen bodde han i nått betongkvarter och verkade trivas bra med det. Fedor verkar inte vara killen som bara tänker på pengar. Jag tror de är andra anledningar till att han inte har kommit till UFC, politiska mm.

Champ

Jo man fick ju se att Fedor levde ju knappast något lyxliv direkt även om han lätt skulle kunna ha gjort det med tanke på vad han borde tjänat genom åren.

Jag tror snarare det är problem med kontrakten och sådan skit som hindrat honom.

Hall of famer

Mja, fast Fedor har ju mången gånger sagt att han inte fightas för att han tycker det är så fantastiskt kul, eller för ära och berömmelse. Han fightas för pengar. Det minskar inte på något sätt min respekt för honom, tycker det är gött med folk som vill säga som det är. Med det sagt lär det ju dock inte vara där skon klämmer i dealen med UFC. Jag tror nog de erbjuder rätt så nice kontrakt. Problemet har väl varit med M1 där Fedor också är delägare eller hur det nu var.

Champ

Tror snarare att Fedor syftade mer på slåss för att inte vara fattig än att slåss för att bli rik.(När han säger något som: "Att han föreställer varje motsåndare som någon som försöker göra honom fattig och måste stoppas") Så tycker jag det låter mer som iallafall fast å andra sidan har jag väl inte läst och sett alla intervjuer Fedor har gjort så jag kan säkert ha missat nåt.

Hall of famer

Det var det senaste. I Pride sa han ganska rakt ut att han slogs för pengarna. Ingen källa på det dock.

Moderator

Ja han har alltid sagt så. Att fightas är för honom ett jobb, ingen hobby och ingen riktig "passion" på det sättet som det är för många andra. Han fightas för att han tjänar pengar på det och för att han är bra nog att vinna hela tiden. Inga konstigheter i det. Problemet med UFC-kontraktet är ju att vill man ha Fedor följer M-1 global med på köpet och UFC vill inte dela med sig av sina marknadsandelar till en liten rysk promotor med 3 fighters i sitt stall och en tvivelaktig affärsmodell
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

Från MMAnytt.se

[youtube:1x4ui8d9]http://www.youtube.com/watch?v=834KZjEQZWo&feature=player_embedded[/youtube:1x4ui8d9]

Champ

Lite intressant att han säger att han ska kicka Silva om han uppträder sådär igen.
    Se vad det kan sätta för typ av ideér i skallen på honom!

Förhoppningsvis är detta positivt, men jag tror det kan ha en negativ effekt i att Anderson inte törs vara sig själv i ringen, utan han kommer förmodligen bara att stå i en och samma stance och bara boxa och sparka.
    Jag menar lite show vill jag allt se! Lite skiftning mellan olika stilar osv, det är hans grej!

Sen fattar jag inte hur Dana kan säga att BJ vs Frankie är den största upset han varit med om.. Jag menar, GSP mot Matt Serra måste väl vara det sjukaste som hänt.
    Enda upseten med BJ-Edgar var väl domslutet.. Kanske det han menade iofs.

Alltid kul att höra vad Dana säger, tycka vad man tycka vill om honom man han vet iaf hur man uttrycker sig

Hall of famer

Jag håller nog inte med dig om GSP vs Serra som större upset. Den va stor ja. Men BJ hade inte förlorat en LW match på 8 år(!!). Han hade enl Dana White rensat ut hela LW divisionen om han vunnit emot Edgar. Vilket han sa innan fighten. Edgar var även en 7 mot 1 Underdog, vilket är sjukt mycket för en contender.

GSP hade precis vunnit sin titel emot Hughes när han förlorade den till Serra. Skulle däremot säga att om GSP hade förlorat emot Hardy så hade det nog varit större upset. Då det känns mer likt situationen som var BJ vs Edgar.

Champ

Jo iofs, på pappret kanske det stämmer som du säger.. Eller inte bara kanske, när jag tänker efter så är det självklart så

Är nog bara för jag själv trodde på Frankie som jag inte ser det som en speciellt stor upset.
    Har hela tiden sedan matchen utannonserats ansett att Frankie kommer bli det svåraste motståndet för BJ i LW.

Nåja, rematchen vinner BJ alla gånger om han ser till att träna ordentligt.

Moderator

dana white kan för övrigt inte kicka fighters hursomhelst, de har rätt säkra kontrakt. Sålänge Silva fortsätter vinna får/måste han gå alla matcher han har kontrakt på..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Jag tror nog att de har klausuler i sina kontrakt som gör att UFC kan nog göra i stort sett som de vill. Kolla bara vad de gjorde med Randy tex när han låg i dispyt med dem? Han var under kontrakt men fick inte fightas för dem, eller någon annan eftersom han hade kontrakt med dem. De flesta kontrakt är ju som sagt även tidsbaserade...

Moderator

Randy ville inte slåss i UFC men zuffa vägrade låta honom köra i någon annan organisation. Dom brukar nog inte vara tidsbegränsade utan ett visst antal matcher tror jag

Hall of famer

Ja det är sant, det var Randy som ite ville fightas. Glömde det.

Hur som helst så tror jag nog att de är både tids och antals baserade. Det hör man ju rätt ofta att de skriver tex 4 fights kontrakt på ett spann av 24 mån.
    Sen tror jag inte Dana skulle gå ut så hårt om han inte menade allvar i det här fallet.

Hall of famer

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Randy ville inte slåss i UFC men zuffa vägrade låta honom köra i någon annan organisation. Dom brukar nog inte vara tidsbegränsade utan ett visst antal matcher tror jag
    Av vad jag läst så är dom både tids och matchbegränsade (hur fan det sedan fungerar vet väl fan)

Och vill Zuffa avskeda någon så kan dom förmodligen hitta ett sätt att göra det på, som exempelvis Matt Lindland.