Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Intervju: Martin Lidberg - Funderingar kring MMA
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 15 av 15
    Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Jag kontaktade Martin för en kort intervju med några frågor om hans eventuella MMA satsning.

Kul och höra att du ska va med i Let's Dance, se till och inte göra en Peppe Eng bara. Det skulle inte se bra ut för oss kampsportare.
    Ja någon Peppe Eng får vi hoppas att jag inte gör om.

Nu till ämnet. Hur seriös är din MMA statsning?
    När det gäller min MMA satsning så var den seriöst menad och jag satsade hårt inför galan i globen och in för min try out i Las Vegas.

Vad hände sen?
    Målet var att börja med att gå några matcher i Japan. Men tyvärr skadade jag mitt knä och har sen dess inte satsat 100 %.

Hur är din kontakt ut med japanerna idag?
    Japanerna från Hero har varit väldigt intresserade att få mig till Japan efter att dem såg min try out I Las Vegas och kontakterna finns kvar.

Jag läste att du tränade med Omar på Pancrase, hur stor intresse har du för MMA och vad tränar du?
    Visst har jag ett stort intresse för MMA och jag tränar ibland hos Omar och på Hilti, men tyvärr har det blivit mindre sen min skada.

Hur ser framtiden ut, är du fortfarande sugen på att göra en seriös satsning?
    När det gäller framtiden så får vi se om det är värt att göra en hel satsning eftersom jag har både barn och fungerade business som tar mycket tid.

Men jag måste erkänna att drömmen och tankarna finns kvar på en satsning inom MMA eller ett OS i brottning och jag vet att jag har stora förutsättningar att lyckas om jag själv vill och har den motivation som krävs.

Må Väl
    Martin Lidberg

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Hur gammal är Martin?

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Citat Ursprungligen postat av Henrik
    Hur gammal är Martin?
    Han är 33 år ung.

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Det var ju inte så gammalt men det börjar bli ont om tid om han ska göra någon MMA karriär, kan tänka mig att hans standup är lika med noll + måste väl lära sig bjj också.

Contender
    Reg.datum
    Nov 2006
    Vilka andra svenskar är up and coming?

David Bielkheden var ju med i PRIDE. Finns det några fler ni vet om som är påväg mot de stora galorna?

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Per Eklund ju Tatsuya Kawajiri i shooto där även David Lejenas och Navid Yousefi tävlade. Tyvärr förlorade alla.

Thomas Valentin va ju också uppe i k1 heros men förlorade även han.

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    per eklund bielkheden och diego gonzalez skulle jag påstå är gräddan på det svenska mmamoset.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Citat Ursprungligen postat av Henrik
    Det var ju inte så gammalt men det börjar bli ont om tid om han ska göra någon MMA karriär, kan tänka mig att hans standup är lika med noll + måste väl lära sig bjj också.

han har tränat med omar då och då..så noll+ är han nog knappast..
    han skulle ju kört mma på k1 galan med Gary så..

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Han har även tränat thaiboxning/kickboxning i ung ålder. Sen lär han
    ju ha kört en hel del standup innan k1 galan.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ursäkta men denna tråd handlar om Martin Lidberg

Åter till ämnet

Contender
    Reg.datum
    Dec 2006
    Jag vill verkligen se martin gå minst en seriös mma match innan han lägger "handskarna" på hyllan.

Hoppas han får nytändning och kroppen håller

Contender
    Reg.datum
    Dec 2006
    Nu finns chansen att jag skiter ordentligt i det blå skåpet men jag tar chansen.

Vad har Martin för mma-meriter som gör honom attraktiv för japanerna? Inte för att försöka framställa honom i dålig dager, men jag hittade inte honom på varken sherdog eller fcfighter.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Citat Ursprungligen postat av Mange
    Nu finns chansen att jag skiter ordentligt i det blå skåpet men jag tar chansen.

Vad har Martin för mma-meriter som gör honom attraktiv för japanerna? Inte för att försöka framställa honom i dålig dager, men jag hittade inte honom på varken sherdog eller fcfighter.
    Han har inga MMA meriter. Han har aldrig gått någon mma match tidigare det är därför du inte kan hitta honompå sherdog.

Men han har fina brottnings meriter och har tränat MMA ett tag. Vi har sett många exempel på icke mma fighters som hoppar direkt in i de stora galorna pågrund av att det haft/har en framgångsrik karriär inom någon annan kampsport. Han ä rett stort namn och eftersom han hade en lyckat Try out så är det klart att de vill ha över han.

Contender
    Reg.datum
    Dec 2006
    Citat Ursprungligen postat av Venom
    Han har inga MMA meriter. Han har aldrig gått någon mma match tidigare det är därför du inte kan hitta honompå sherdog.

Men han har fina brottnings meriter och har tränat MMA ett tag. Vi har sett många exempel på icke mma fighters som hoppar direkt in i de stora galorna pågrund av att det haft/har en framgångsrik karriär inom någon annan kampsport. Han ä rett stort namn och eftersom han hade en lyckat Try out så är det klart att de vill ha över han.
    Då är det bara att hålla tummarna att han inte halkar på dansgolvet utan kan visa sina skillz snart!

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2007
    http://www.mmaforum.se/martin-lidberg-vt763.html
    det blir nog inge mma för martin

Liknande ämnen

1. Martin Lidberg
    Av N1clas i forum Allmänt om MMA
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 16:20
  2. Martin Kampmann
    Av aka i forum MMA Rykten
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 21:43
  3. Funderingar
    Av Dagsmeja i forum Söker du MMA klubb?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 00:04
  4. Martin Kampmann
    Av Starfighter i forum UFC
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 11:13
  5. Martin Lidberg?
    Av Venom i forum MMA Rykten
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 11:32

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32