Intervju: Martin Lidberg - Funderingar kring MMA
Jag kontaktade Martin för en kort intervju med några frågor om hans eventuella MMA satsning.
Kul och höra att du ska va med i Let's Dance, se till och inte göra en Peppe Eng bara. Det skulle inte se bra ut för oss kampsportare.
Ja någon Peppe Eng får vi hoppas att jag inte gör om.
Nu till ämnet. Hur seriös är din MMA statsning?
När det gäller min MMA satsning så var den seriöst menad och jag satsade hårt inför galan i globen och in för min try out i Las Vegas.
Vad hände sen?
Målet var att börja med att gå några matcher i Japan. Men tyvärr skadade jag mitt knä och har sen dess inte satsat 100 %.
Hur är din kontakt ut med japanerna idag?
Japanerna från Hero har varit väldigt intresserade att få mig till Japan efter att dem såg min try out I Las Vegas och kontakterna finns kvar.
Jag läste att du tränade med Omar på Pancrase, hur stor intresse har du för MMA och vad tränar du?
Visst har jag ett stort intresse för MMA och jag tränar ibland hos Omar och på Hilti, men tyvärr har det blivit mindre sen min skada.
Hur ser framtiden ut, är du fortfarande sugen på att göra en seriös satsning?
När det gäller framtiden så får vi se om det är värt att göra en hel satsning eftersom jag har både barn och fungerade business som tar mycket tid.
Men jag måste erkänna att drömmen och tankarna finns kvar på en satsning inom MMA eller ett OS i brottning och jag vet att jag har stora förutsättningar att lyckas om jag själv vill och har den motivation som krävs.
Må Väl
Martin Lidberg

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat
det blir nog inge mma för martin