Intervju: Diego Gonzalez - Bodog och CWFC
Vem är Diego Gonzalez?
Diego är en 22 årig latinamerikansk figher från fittja.
Hur kom du i kontakt med MMA?
Jag såg ett video band med nån UFC och jag visste direkt att det var det här jag ville hålla på med. Första jag gjorde efter jag sett bandet var att leta upp Omars klubb.
Tränade du någonting annat innan du började med MMA?
Tränade Karate när jag var mindre i ca 2 år. och provade på thaiboxning en sommar.
Vad bör man tänka på om man vill börja träna?
Ingenting speciellt. Det är en sport för alla. Sen så finns det såklart olika nivåer på träningen men det är en sport för alla tycker jag. Man ska bara tycka att det är roligt att träna hårt.
Vad anser du vara det viktigaste för att bli en riktigt bra fighter?
Hjärta helt klart. Du kan ha världens teknik men har du inget hjärta kommer du aldrig att lyckas.
Du tränar och tävlar för Hilti, hur kommer det sig att Hilti har fått fram så mycket bra fighters?
Vi är många bra killar som hela tiden sporrar varandra att bli bättre. Vi har en bra teamkänsla och alla hjälper alla att träna.
Dina tre senaste matcher har vart i CWFC i England, hur är det att tävla där?
Publiken är defenitivt annorlunda. Dem flesta där vill bara se våld. Dem uppskattar inte teknik på samma sätt som i Sverige.
Din första match mot Dan Hardy som du vann blev senare en No contest, vad va det som hände?
Det där var bara en massa skit. Jag vann matchen på rear naked i andra ronden. ungefär 2 månader efter matchen så ringer dem och säger att dem ska ändra till en no contest för att jag slagit han i bakhuvudet några ggr. Jag säger inte att jag inte träffade han i bakhuvudet men aldrig medvetet och sånt där händer i en fight och det blir aldrig såna här beslut. Det var enbart för att han är deras "golden boy".
Första matchen dominerade du ända från start men i returmatchen förlorade du, vad berodde det på?
A vad ska man säga. Slog honom så lätt första gången att jag underskatta honom. Tränade på ganska bra men var aldrig riktigt fokuserad. Skötte inte min bantning ordentligt och tänkte mer på matchen efter än på den matchen. Men jag har bara mig själv att skylla. Fick lära mig läxan den hårda vägen med 7 stygn över ögat och det är jag glad för.
Hardy besegrade nyligen Izidro och vann CWFC under 73kg-titeln, är du sugen på en Gonzalez vs Hardy 3?
Finns ingenting jag villl mer än att besegra Hardy igen. Jag vet att jag är den bättre fightern av oss två. Han snackar så mkt skit. Han vet innerst inne att jag tar honom om vi möts igen. Problemet är bara att pengarna i CW inte ens är i närheten av Bodogs och jag är proffesionell så jag måste ta den vägen.
Du har nyligen medverkat i Bodogs realityshow i St. Petersburg, berätta om det?
Bara att få va med var en upplevelse. Vi bodde på 5 stjärnig hotell i 10 dar bara det är någonting man inte brukar göra. Problemet är bara att jag är en ganska tyst person och dem ville ju att man skulle prata on synas så fort kameran var framme. Mitt humör innan match är inte så bra så det var lite svårt att va helt glad när man fick sitta i en buss halva dan och vänta på att bli intervjuvad. Det var jobbigt att man hela tiden var tvungen att göra en massa grejjer istället för att träna eller vila. Men man förstår ju varför det är så. Tror att resultatet kommer bli bra till slut. Man fick ju göra en massa roliga grejjer också. Och efterfesten var världsklass. Kan tyvärr inte säga hur matchen gick på grund av kontrakt.
När och var kan vi se det?
Det enda dem sa var att det skulle sändas nån gång i januari. Det går på någon kabelteve kanal i Usa och i flera andra platser runt om i världen. Man kan också ladda ner serien gratis på bodogfight.com
Vad händer nu, har du fler järn i elden med Bodog eller kommer du fortsätta fightas i CWFC?
Oberoende av resultatet så kommer jag nog att fortsätta samarbetet. Tror att Bodog kommer bli riktigt stort. Ni fattar inte hur mkt dem satsar på det här.
Flera från Hilti har provat lyckan i Japan, är det något du är sugen på eller kanske till och med har i planerna?
Det finns i planerna. Fast jag är faktiskt inte så intresserad av Shooto i Japan. Då stannar jag hellre kvar i bodog där det är bättre pengar.
Vad kan vi förvänta oss av Diego Gonzalez i framtiden?
Vad som helst. Jag kommer att nå toppen. Jag är bara 22 år och jag har en träningsvilja och träningsdisciplin som få har. Jag kommer att satsa allt för att nå mina mål.
Om du själv fick välja din motståndare till en match vem skulle det vara och varför?
Jag möter vem som helst. Jag tycker inte att man som proffesionell fighter ska tacka nej till matcher. Man kör bara. Om UFC skulle ringa mig och fråga om jag kan möta GSP imorgon så gör jag det. Skulle förmodligen förlora men jag skulle ge allt.
Vilka skulle du säga är Sveriges tre bästa fighters just nu?
Vi har många bra fighters just nu men jag tror dem bästa är Jag, Bielkheden och Eklund.
Efter nyår kommer den nya kamsportslagen att träda ikraft, hur tror du att den nya lagen kommer påverka det växande intresset för MMA i Sverige?
Man vet ju inte än hur det blir med mma i sverige. Förhoppningsvis så tillåter dem oss ha galor i Sverige och då tror jag att det bara är en tidsfråga innan sporten blir stor i Sverige.
Några sista ord till våra användare?
Se upp för mig i framtiden. Min tid kommer komma. Vill tacka alla som stöder mig när jag går match det betyder mkt för mig. Vill tacka alla på Hilti BJJ för all träning och stöd, min sponsor jabb.se som hjälp mig med allt jag behövt, min vän Reza Maddadi som sponsra mig inför den här matchen( se upp för honom inom snar framtid) och min familj och flickvän
för att dem står ut med mig innan mina matcher.
Vi tackar Diego och önskar honom lycka till i framtiden!
Ni kan läsa mer om Diego på www.diegogonzalez.se

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote