Intervju: David Bielkheden - om träning och Pride Fc
När och hur startades ditt intresse för kampsport och vad tränade du först?
När jag va 13 år började jag träna kickboxning, kommer inte ihåg anledeningen. Gillade väl karate filmer
Hur länge har du tränat MMA, och hur gammal va du när du började?
Jag började träna seriöst i slutet av 2002 men tävlade i MMA första gången 2001. Jag är idag 27 år
Vad bör man tänka på om man funderar på att börja tävla?
Att det kräver mycket tid,hård träning och man bör rådgiva med nån som har erfarenhet av sporten innan man tävlar.
Vad är din styrka och svaghet som fighter?
Fördelar: träskalle, stark. Nackdelar: Har varit kondition men nu är den på topp!
Hur ser din träning ut idag?
3ggr Thai/Boxning, 4ggr styrke med inkl löpning, 3ggr MMA i veckan.
Hur länge har du haft kontakt med BTT och hur startades den?
BTT startades av Murilo Bustamante,Mario Sperry och Bebeo Duarte år 2000.Har tränat med dom till o från sen 1999.
Hur ofta är du och tränar med BTT nu?
Väldigt olika men i år har jag varit där 4 månader.
Finns det några och isåfall hur skulle du vilja beskriva skillnaderna mellan att träna i Brasilien och i Sverige?
I Brasilien har man mycket mer erfarenhet av pro fighting och fler proffs,därför är allt bättre där.
BTT har massa välkända och meriterade fighter, hur mycket har du utveckalts av att träna där?
Väldigt mycket, både tekniskt,fysiskt och psykiskt.
Du gjorde nyligen din debut i Pride mot Ishida, vad tyckte du om att tävla i Pride och hur skulle du beskriva matchen?
Väldigt roligt att fightas mot "the best of the best" och att sätta Sverige på världskartan i MMA.Matchen va ganska tråkig tycker jag.
Du satte ett ganska bra knä i andra ronden, hur nära var det att avsluta matchen?
Ja, Jag träffade med lår muskeln men hade det varit knät hade det varit över utan tvekan!
Du sa efter matchen att du ville fightas i pride igen, har du någon mer match på gång?
Jag har signat för 2 matcher till 2007 än så länge.
Vilken skulle va din "dröm match"?
GP final i Pride
Hur ser framtiden ut?
Mycket jobb och mycket resor.
Några sista ord:
Hoppas kampsports Sverige är med mig och att vi får ett bra 2007 !
Vi på MMAforum är iallafall med David och önskar honom lycka till i framtiden.
Läs mer om David på http://www.bielkheden.com

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat