Hej!
Välkommen till min träningsjournal, kom gärna med synpunkter!
Längd: 182 cm
Vikt: 82-86 kg
Ålder 17 år
Om mig:
Jag är en kille på 17 år som går andra året på gymnasiet.
Jag går "typ" en naturlinje med massa ekonomi.
Jag är i skolan ungefär 8-17 en vanlig dag. Efter det tränar jag och åker sedan hem till en gård på landet där jag tyvärr bor. Jag kommer hem 21.30 efter träning.
När jag går ut gymnasiet har jag tänkt jobba ett halvår och därefter resa till Brasilien eller USA i ett halvår och träna.
En sak som motiverar mig är min syster, hon är grymgrym och har skördat stora framgångar i både BJJ och SW.
Min bakgrund:
Jag började träna Sport ju-jutsu för fyra år sedan, precis när jag fyllt 13, men jag har nu slutat med det då det är få som tränar, men jag fick silver på SM 2008 i aspirantklassen.
För två år sedan började min klubb med BJJ och i somras fick jag mitt blåa bälte vid 16 års ålder.
Jag instruerar från och med denna termin i SW.
Jag har även kört MMA c:a 2 år, till och från men har blivit seriös med det nu.
Mitt mål är, liksom många andras att en dag kunna försörja mig på MMA och tävla på stora galor, jag har alltid ställt väldigt höga mål på mig själv och kommer alltid att göra det, så jag är inte nöjd förrän jag tävlar professionellt utomlands.
Tyvärr har jag haft problem med muskelbristningar i ryggen och nu med minisken i knät.
Min träningsvecka:
Måndag: Kickboxning-teknikträning / gym
Tisdag: BJJ
Onsdag: Kickboxning-sparring
Torsdag: MMA-sparring, därefter ett pass SW
Fredag: BJJ
Lördag: vila
Söndag: BJJ
Denna träningsvecka följer jag inte än då jag opererade bort näst intill hela inre minisken i höger knä och därför styrketränar jag 3-5 pass i veckan, men kommer vara tillbaka på klubben inom en månad.
Ungefärlig kost:
Frukost: 2 portioner havregrynsgröt med en banan och en halv näve linfrön i.
2-3 ägg
frukt
Mellanmål: Frukt eller macka
Lunch: Överfull tallrik skolmat
Mellanmål 2: frukt eller macka
Efter träning: Gainer
Kvällsmat: 3 grova mackor
Om allt går som det ska så kommer jag börja gå matcher i shootfighting inom en rimlig framtid och sedan gå så många jag hinner för att inom 1-3 år gå proffsmatch.
Hoppas ni tycker det verkar som intressant läsning och att ni följer den!
Kom gärna med synpunkter och uppmuntringar som sagt!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
d.s