Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 105 to 115 of 115
    Contender

Re: Wow!! What a ride...

fan va bull att din motståndare tacka nej, hoppas du får en match ändå, tråkigt när sånt händer..

Har ni träning på alliance imorgon? o på Onsdag, isåfall vilken tid, tänkte komma o köra nåt pass hos er denna veckan, missat dom senaste pga va i norge

Lycka till i alla tävlingar som kommer nu, vi ses på några av dom vilken vikt kommer du köra match i förresten?

Contender

I morn är det kl 12
    Onsdag vet jag inte men de är bjj schemalakt iaf ngn gång under kvällen, kolla den utomordentligt vackra siten www.mmaalliance.com
    Jag knallar runt på kring 82 nu så där i trakterna, beroende på vad jag får för matcher.
    Kul om du kommer ner!

Contender

Promotorn har tyvärr haft dåligt med lycka när det kommer till att hitta en ny proffsmatch till mig blend killarna på cardet och tyvärr kan dem inte lägga in fler nya proffsmatcher av ekonomiska skäl. Så jag har gått med på att gå som amatör, fick iaf en platts på main cardet...
    http://www.adrenalinesports.dk/fightcard4.asp

Dem har skickat ut en förfrågan till en kille med 7-8 matcher som jag förstod de, en av dem en vinst över Wassberg. Får hoppas han tar matchen så jag kan bli lite målinriktad igen...

Idag har jag vart ute i lund och kört thaiboxning nere på Real Fighter.
    Känns bra nu, boxningen börjar komma tillbaka till mig från mina forna dagar...
    Nu är det bara två tentor och två arbeten kvar på 10 dagar...blir kul de här...

Contender

there are good news, and there are bad news....
    Killen som jag nämnde i föregående inlägg, hans coach tackade visst nej till matchen... Så de blir inget med det.
    Dock har jag fått frågan om proffsmatch igen, denna gången mot en thaiboxare från Team Hellboy Hasnen.
    Får hoppas att denna går igenom, börjar bli smått frustrerad på detta... Jag är ju smart nog att fross-äta som nånn annan gris efter varje nej också så 8) :mrgreen:

Contender

=/

fan också... Killen ville inte ta matchen i min vikt utan försökte pressa ner de i en vikt jag aldrig kommer klara...
    så nu är jag tillbaka på square one again.
    Har sakt till promotorn att han ska höra av sig om något intressant dyker upp, kommer träna på som vanligt, många roliga tävlingar här framöver så det är la bara att tuta o köra antar jag...
    Lite surt, har väntat länge på att få gjort debut nu menmen, de kommer la fler chanser antar jag.

Goda nyheter är att Jonta är bokad för match mot någon stackars dansk, Glenn, som jag garranterar kommer få enöveraskning i vilken slagstyrka som går att komprimera på 69 kg...

Någon som vet hur man får tag på hjärnröntken (så man kan gå i sverige + thaiboxningsmatcher) gratis?
    Fick tips om att när man fick sig en blåtira skulle man passa på att knalla ner till akuten o säga att allt inte känns riktigt bra...

Hall of famer

Fan va trisst med allt strul runt matchen, kört hårt så kommer debuten och vinst på det!

War Jonta!

Contender

dags att avrunda Adrenalinestoryn...
    Jag har nu totalt accepterat 5 olika matchups.
    Det har i fyra av fallen varit betydligt mycket mer på pappret rutinerade motståndare, senast ut var danske Rasmus som med sina 50+ thaimatcher mot blant annat Yodsanklai och Tyron Spong, 10-0 i boxning, vm-silver och 2x dansk muay thai champ har en aaaning mer ringrutin än jag men tyvärr har motståndarna avböjt, skadat sig eller som nu senast visade det sig att vi tävlade för samma team...(!?!?!GAAAAAAAAAAH)
    Så....med andra ord....HELVETE
    blir ingen match den här gången heller...

Träningen har gått riktigt bra, formtoppat mig med Ilirs hjälp (klassiska pyramiden) inför detta så 3*5 håller jag rätt tufft tempo på nu. Framför allt tränat nere på Malmö Tigers (Brottning), Alliance (MMA/BJJ) och thaiboxning på Real Fighter i Lund.
    Legat på 3 fyspass och 5 kampsportspass / vecka.
    Många som tycks ha fastnat cedenblad-hysterin om att de ska in minst 3 pass om dagen för att bli något.
    Jag själv tappar bara på intenciteten och fokusen på passen om jag gör så, kör hellre mina 8-9 pass/vecka och har hög intensitet och kvalitet på de än att blajja ut de på 14-15 halvdana pass. Kred till honom om han lyckas träna ordentligt på sidan 15 pass dock!

Igår körde jag mina klassiska 100 burpiees på morgonen för att sedan åka ut till Real Fighter i Lund.
    Villket skönt gäng alltså. Du kommer in i lokalen och möts av klubbsymbolen i mosaik på golvet. Framfördig har du receptionen där alltid en an klubbens eldsjälar brukar stå. Lokalen är stooor, öppen och riktigt fräsh. Full size boxningsring, massor av säckar, allt du kan tänkas behöva av fysutrustning osv. Allt du kan önska dig med andra ord!

Tony och Fredrik som är huvudcoacherna på klubben är hur bra killar som helst och håller roliga och tuffa pass med hög kvallitet. Killarna på klubben tränar hårt och tävlar aktivt vilket som på så många andra klubbar har bidragit till att skapa en skön gemenskap mellan killarna och tjejerna i gruppen.

Nu är det många av dem som ska gå SM så det är mycket sparring på passen och intensiteten är hög. Jag gick upp i ringen med Adam, en duktig boxare och körde några tuffa ronder med högt tempo och relativt hård sparring
    för attt sedan avsluta med en klapp på ryggen och "br jobbat"... Så de ska vara i en sånn här träningsgrupp!

Stort tack till er alla som hjälpt mig träna inför ...ja...matchen eller vad man nu ska säga...
    Tänkte slänga upp lite film här nu i dagarna, rpomotorn har bett mig filma lite på passen för att kunna matcha mig så tänkte klippa ihop något kul

Contender

Danish Open

Motivationen fick sig en rejäl knäck efter hela Adrenaline-storryn men träningskamraterna listade mig till Danish Open BJJ. Var nästan glad i torsdags när jag vaknar förkyld, inte det minsta lust att tävla... Morgonvikt på 82 kg så behövde inte precis oroa mig för vikten då jag var anmäld till 88-klassen (Purple).
    07.00 Står Murre utanför o tutar med bilen, lördag morgon... Var inte så glad att se honom för att vara ärlig men en kvart senare hade han lyckats tjata in mig i bilen påväg till Köpenhamn.

Första matchen var mot en dansk, Theis eller ngt sånnt tror jag han hette.
    Har haft otroligt lite träning med gin så det stående gamet var en helt annan storry än det jag var van vid från brottningen med mmakillarna... Blev efter lite om och men svept på ett fotsvep men får benen på rätt sida och får snabt tag på ett ben, ställer mig upp och singelleggar honom, back to my world...
    Hamnar i hans halvguar, passerar til side, upp på knee on belly, tillbaka till halvguard. Han var rätt duktig på att vända upp på sidan o försvara för poängen där men gamet lämnar ju också lite öppningar så får låst in honom i head/armchoken. Kände mig sjukt klen o lyckaqdes inte avsluta choken så jag passade på att ta alla poäng jag kunde därifrån med guardpasseringar, knee on belly o ett antal mount. Avslutar med att ha hans rygg, vinst med 18 - 2.

Nästa match
    Ville inte veta av de här stående gi-gamet så sköt ner honom på en double rätt omgående. Återigen halvguard, killen var sjukt passiv här, tog en lockdown o höll som bara de... Var påväg att kontra den med en calfcrusher men blev påmin om reglerna från sidan Passerar guarden o håller i säkert 7-8 sekunder men får inga poäng, han turtlar, jag får en hook men han rullar vidare så får dra ut den igen för att inte hamna i halguard från andra sidan, återigen håller jag side en längre tid innan han turtlar men får återigen inga poäng. Kollar på poängtavlan, leder med 2 - 0 o får höra att de bara är en minut kvar. Vi är utanför mattan så dommarn flyttar tillbaka oss till mitten men killen passar på att possitionera sig helt annorlunda o så fort domarn säger go drar han full guard. Där satt jag o mös tills tiden var över.

Match tre
    VVar mot ngt danskt MMA-proffs, skulle tydligen vara riktigt bra. Går in o får over/under-grepp o går på ett kryss dirrekt. Tyvärr var det nog mitt livs sämsta kryss, o hamnar själv i botten i halvguard. Senn spelade han de safed resten av matchen. Framåt slutet på matchen är jag helt död, han leder på fördelar o jag gör ett desperat försök för att få något att hända vilket resulterar i att han får rygg på mig, han får in sina två hookar o 3 sekunder. Får vänt tillbaka o får ryggen fri, han försöker mounta men jag får in honom i halvguard där matchen sedan slutar...

Så ett silver blev det, får väll ses som ok, finalmatchen hade jag inget kvar i o idag är ja gåterigen dunderförkyld...

Contender

Skulle köra grapplingligan idag...
    De blev nog milt sakt en flopp kan man säga...
    Värmer upp med lite helt lugn brottning mot en kompis, han försöker passera min guard genom att slänga mina ben åt sidan så jag gör den här klassiska "studsa-till-med-benen-upp-på-nacken-tekniken" o hör ett litet plopp.
    Inte ritkigt säker på vad de var så tittar ner på fotens om de kom ifrån... pekar tån brevid lilltån åt helt fel håll.
    Gör inte de minsta ont så ploppar tillbaka den lite som snabbast. Tänker," såg jag rätt nu" så petar lite lätt på tån o inser att ja se på fan, jag kan flytta ut den i sidled ju... så tejpar den rejält och isar ner den. Grapplingligan var tänkt som en liten uppvärmningstävlign för Gameness så jag stod över tävlingen för denna gången. Fotade lite istället, fick ngra riktigt feta bilder på Marffy goes donkey kong, köpt nytt objektiv, guld...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 1905_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 7492_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9594_n.jpg

"Dina bilder får inte vara bredare än 600 pixlar."...gaaah MMAFORUM, fixa en automatisk resizer!!!

Hall of famer

Kul att se dig i kimura talent, Trym! Vad jag såg så gck du vidare också. Kul! Lycka till, kör hårt.

Champ
    mental midget hittade din träningsjournal nu när jag sökt inspiration, kom tillbaka och forstätt skriva på denna tråd! Får ta och kolla på gamla kimura avsnitten och se om man hittar dig där

Page 5 of 5 FirstFirst 12345