Tjenare.
Tänkte ge en kort bild av mig själv vad jag har varit, var jag är nu och vart jag vill.
Lite generalla stats om mig.
Fyller 21 nu i juni.
Väger i dagsläget cirka 81 kg.
Är exakt 172 cm lång.
Tidigarre träningserfarenheter.
Sysslat med "bodybuilding" liknande träning sen ja va 17 år gammal.
Sysslat lite med thaiboxning för några år sen.
Började i år träna lite brottning och grappling.
Har nu börjat på en MMA klubb som kör framför allt mycket mark i dagsläget.
Jag älskar fighting och har egentligen alltid gjort men av någon anledning aldrig riktigt kommit igång med det. Men nu finns motivationen här till 120% och jag fullständigt lever för det. Tränar mellan 5-8 pass i veckan just nu. Är verkligen ingen jätte talang men jag har viljan att ge allt. slutade dricka och röka i Januari då jag bestämde mig för att ge allt.
Tyvär uppstod massa annat krångel med skador och liknande under året så träningen har inte blivit så optimal som jag velat men känner ändå en stor uteckling. Men nu är jag tillbaka igen med lite hjälp av värktabbletter och villja!
jag tränar enligt detta schemat i dags läget (notera att allt e flexibelt, känner jag att jag behöver vila gör jag det, precis som att om jag kan slänga in ett eget extra pass någon gång ibland med).
MMA
Måndag
Onsdag
Fredag
Backträning
Var tredje dag.
Sprintar upp för backen kör 5-10 burpes sen trär jag med min träningskamrat.
Brukar köra 6 intervaller sen e man helt förstörd.
Styrka.
Var tredje dag.
Kör styrka enligt detta schemat:
Day 1: -Clean and Press: 15 sets x 2 reps
-Curl Grip Chin: 15 x 2
-Medium Grip Bench Press: 10 x 1
-Deadlift: 20 x1
-Abdominal Work
Day 2: -Dips: 12 sets x 3 reps
-Clean and Front Squat: 20 x 2
-Bent Rows: 12 x 2
-Barbell Curl and Press: 6 x 4
-Abdominal Work
30-45 sec vila mellan setten.
Förutom detta promenerar jag mellan 5-10 km om dagen i dagsläget, till och från skolan. Kommer dock med start idag börja jogga detta istället då det e alledes för tidskrävande att gå.
Kostmässigt är varken bullk eller deff, äter så jag känner jag orkar träna bara helt enkelt då målet idag inte är att nå någon speciell vikt. Även om jag i framtiden vill tävla i runt 70 kg klasserna.
Detta va en kort presentation om mig självJag kommer skriva ner all träning, kost och blivande tävlingsplaner här. Hoppas på mycket kritik och tips då jag verkligen vill lära mig så mycket jag kan för att kunna utvecklas så mycket som möjligt.

LinkBack URL
About LinkBacks
Jag kommer skriva ner all träning, kost och blivande tävlingsplaner här. Hoppas på mycket kritik och tips då jag verkligen vill lära mig så mycket jag kan för att kunna utvecklas så mycket som möjligt.
Reply With Quote