Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 54

Thread: True Fighting

Up and coming

True Fighting

Tjenare.

Tänkte ge en kort bild av mig själv vad jag har varit, var jag är nu och vart jag vill.

Lite generalla stats om mig.
    Fyller 21 nu i juni.
    Väger i dagsläget cirka 81 kg.
    Är exakt 172 cm lång.

Tidigarre träningserfarenheter.

Sysslat med "bodybuilding" liknande träning sen ja va 17 år gammal.
    Sysslat lite med thaiboxning för några år sen.
    Började i år träna lite brottning och grappling.
    Har nu börjat på en MMA klubb som kör framför allt mycket mark i dagsläget.

Jag älskar fighting och har egentligen alltid gjort men av någon anledning aldrig riktigt kommit igång med det. Men nu finns motivationen här till 120% och jag fullständigt lever för det. Tränar mellan 5-8 pass i veckan just nu. Är verkligen ingen jätte talang men jag har viljan att ge allt. slutade dricka och röka i Januari då jag bestämde mig för att ge allt.

Tyvär uppstod massa annat krångel med skador och liknande under året så träningen har inte blivit så optimal som jag velat men känner ändå en stor uteckling. Men nu är jag tillbaka igen med lite hjälp av värktabbletter och villja!

jag tränar enligt detta schemat i dags läget (notera att allt e flexibelt, känner jag att jag behöver vila gör jag det, precis som att om jag kan slänga in ett eget extra pass någon gång ibland med).

MMA
    Måndag
    Onsdag
    Fredag

Backträning
    Var tredje dag.
    Sprintar upp för backen kör 5-10 burpes sen trär jag med min träningskamrat.
    Brukar köra 6 intervaller sen e man helt förstörd.

Styrka.
    Var tredje dag.

Kör styrka enligt detta schemat:
    Day 1: -Clean and Press: 15 sets x 2 reps
    -Curl Grip Chin: 15 x 2
    -Medium Grip Bench Press: 10 x 1
    -Deadlift: 20 x1
    -Abdominal Work

Day 2: -Dips: 12 sets x 3 reps
    -Clean and Front Squat: 20 x 2
    -Bent Rows: 12 x 2
    -Barbell Curl and Press: 6 x 4
    -Abdominal Work

30-45 sec vila mellan setten.

Förutom detta promenerar jag mellan 5-10 km om dagen i dagsläget, till och från skolan. Kommer dock med start idag börja jogga detta istället då det e alledes för tidskrävande att gå.

Kostmässigt är varken bullk eller deff, äter så jag känner jag orkar träna bara helt enkelt då målet idag inte är att nå någon speciell vikt. Även om jag i framtiden vill tävla i runt 70 kg klasserna.

Detta va en kort presentation om mig själv Jag kommer skriva ner all träning, kost och blivande tävlingsplaner här. Hoppas på mycket kritik och tips då jag verkligen vill lära mig så mycket jag kan för att kunna utvecklas så mycket som möjligt.

Up and coming

Re: True Fighting

Varit vaken i en timma dags och trycka i sig en tallrik gröt med linfrön, gainer, mjölk och en banan.

Om en timma är det dags att jogga lugnt till skolan, kommer bli tungt då konditionen i dagsläget inte är vad jag skulle villja att den va! Dock ett par veckor med 5-10 km lugn jogging om dagen samt min back träning borde kicka igång den en aning! Sen ikv Blir det MMA träning, vet ej om klubben skulle ha träning idag eller hur det va, annars blir det jag och kusinen som drar dit och kör ett eget pass.

Morgonvikten idag låg på nästan 82 kg, måste vara dom där jävla glassarna jag tryckte i mig igår kväll för att få lite socker kick och orka med skolarbetet.

Hoppas alla har en hård dag, nu kör vi

/Majk

Hall of famer

vilken klubb tränar du på

Up and coming

Quote Originally Posted by xynd

Tränar för Tillfället i falkenberg, minns ej vad våran klubb heter faktiskt då jag precis börjat där.
    Yogi mma eller något kan det vara den heter.

Hur tycker du om mitt upplägg osv förresten? Läst en del från dig och det vore intressant med din synpunkt.

Up and coming

Skulle ha uppdaterat redan igår kväll men va så slut efter träningen att jag krasha haha.

Kosten slutade så här för gårdagen iaf.
    Protein Fett Kolhydrater Kalorier
    167.1 g 63.7 g 249.7 g 2255 kcal

Är relativt nöjd med gårdagens intag så det känns bra.

Träningsmässigt blev det cirka 1 mils promenad, 4+4+2 km promenader.

Samt Träning på kvällen
    Vi började träning med hård stations träning, cirka 30 minuter körde vi.
    Sen efter det blev det gubben med stående träning.
    Sedan grappling sista.
    Passet va cirka 90 minuter. Ett riktigt skönt å bra pass!
    Känner redan hur jag utvecklas för varje vecka som går. Men har fortfarande långt kvar för att äns räknas som duglig hehe.

Nu ska ja ladda med frukost, sen ett lätt mellanmål innan jag drar te dages pass på gymmet. Kommer köra enligt pass 1 idag

Clean and press
    Pullups
    Benchpress
    deadlift
    Abs

Contender

Välkommen hit och lycka till!

Up and coming

Quote Originally Posted by Brushi
    Välkommen hit och lycka till!

Tackar så mycket.

Styrketräning blev uppskjuten till kl 6 idag. så blir middag nu sen pysa iväg te gymmet!

Hall of famer

Välkommen till forumet. Härligt med en ny träningsjournal, skall följas!

Up and coming

Quote Originally Posted by eidos-
    Välkommen till forumet. Härligt med en ny träningsjournal, skall följas!
    Tackar

Dagen är nu till ända! blev ett bra pass på gymmet

Clean and press, första 5 set körde jag med 55 kg för att sedan gå över till 50 kig sista 10 set.

Pullups körde jag 2or 15 set med cirka 20-30 sekunder vila mellan varje set, relativt enkelt.

Benchpress blev de 10 st ettor på 77,5 kg inga problem heller, blir nog att öka till nästa vecka.

Marklyft körde jag 12 st ettor på 135 kg, va tungt men inte så farligt ändå, skulle dock ha kört 20 set men kände i min höft att det fick räcka med 12.

Skippade magen idag då ja fortfarande va riktigt sliten sen gårdagens träning.

Kännt mig rätt sliten idag å vilat rätt mycket.

Dagens kost:
    149.2 g 78.6 g 222.8 g 2203 kcal

Kommer även äta ett par choklad muffins och mjölk nu till filmen ikv så kommer nog hamna på 2500-2700 kcal

Imorgon blir det MMA träning på kvällen och förmodligen backträning på dagen.

Up and coming

Blev ingen backe idag utan hängde med en polare te gymmet å körde ett stretch pass!
    Måste verkligen förstärka min extrema stelhet! Förstår inte hur jag kan vara så stel när jag ändå försöker stretcha så ofta jag kan. Känner ingen utveckling!

Dags att tagg för MMA ikv klockan 6 iaf! Blir lite hemmagjorda köttbullar med sås och potatis nu iaf.

Up and coming

Riktigt skönt pass idag med även om man fick en del smisk

Kom till träningen så va det först boxnings sparring.

Därefter tränade vi på escapes

Sedan körde vi att den ena låg i guard så skulle den andra försöka passera och få poäng medans han försökte vända om.

Därefter lite SW sparring.

Va riktigt kul att träna!!

Dagens kost
    113.2 g 70.3 g 217.7 g 1963 kcal

Här är inte dagens brunsås inräknad samt 1 chokladmuffins till filmen med bruden precis.

Imorgon blir det antingen brottningsträning (fys inriktad) eller egen back träning, har ej bestämt mig än men det lutar åt brottnings träning förmodligen.

Hej svej på er alla nu ska jag skriva ett personligt brev till min ansökan till VVS utbildning sen sova, godnatt på er!

Up and coming

Gått en halv mils promenad efter den goda frukosten!

Hemma nu igen ska strax dra köpa lite mjölk sen laga till middagen, tänkte idag skriva in exakt vad jag ätit under dagen för dom som är intresserade, kl 18:00 eller 18:30 (minns ej) blir det grek romersk brottnings träning.

Up and coming

Dagens pass på brottningen gick åt helvete då jag fick galet ont i mina leder och fick problem att fortsätta.
    blir vila ordentligt tills imorrn då det är styrketräning samt MMA att köra! Skall även införskaffa Glukosamin samt lite mer värktabbletter så man kan köra på oavsett haha

Dagens mat har sett ut så här:

Livsmedel Protein Fett Kolhydrater Kalorier
    80 g Havregryn 10.6 g 5.6 g 44.8 g 274 kcal
    200 g Råris 14.2 g 3.8 g 136.6 g 646 kcal
    30 g Linfrön 7.4 g 9.3 g 10.5 g 155 kcal
    500 g Kycklingfilé 107.5 g 15.5 g 0.0 g 575 kcal
    0,5 l Mellanmjölk 17.5 g 7.5 g 25.0 g 235 kcal

Totalt Protein Fett Kolhydrater Kalorier
    157.2 g 41.7 g 216.9 g 1885 kcal

här e 95% av min kostinräknad.

Kommer kanske bli ngt litet mer ikv men troligtvis inte.

Up and coming

Uppe med tuppen idag då bruden ville ha lite sällskap innan hon åker och jobbar! Detta passar mig perfekt då jag kan klämma in ett styrke pass nu på morgonen och sedan hinna återhämta mig innan MMA passet ikväll!

Nu till frukost kl 06:35 blir det gröt min Linfrö och halv dl gainer.

Sen vid 9 snåret blir det ägg, bacon rostat bröd.

Sen vid 10 blir de gymmet!

Sen skall dagen användas te att relaxa till träningen ikväll!

Up and coming

Gymmet gick helt okej.

12 set dips med 3 reps 15 sekunder vila mellan varje set.

Knäböj 20 set, försa 10 på 120 kg sista 10 på 90 kg, valde att sänka vikten för att utföra repsen bättre!

Stångrodd 15 sets 2 reps me 80 kg. va relativt enkelt idag.

Curl and press 6 sets med 4 reps, körde me 30 kg stång lagom.

Sen blev det även en 45 minuter promenad, sen kände jag nu när det va dags för mma att jag va helt jävla slut och på väg att krasha, så gjorde ett sista minuten beslut att inte träna idag och ta tidig vila denna helgen! Tanken är att inte träna innan måndag, men man vet aldrig om det slängs in ett pass kondition i helgen om jag känner att jag har energi till det.

kommer hamna på mellan 2500-3000 kcal idag, kommer bli ett överskott då jag antog att ja skulle kört mma passet men det gör inget.

Ha en bra helg!

/Majk

Hall of famer

Bra! vila när kroppen säger ifrån.

Up and coming

Quote Originally Posted by eidos-
    Bra! vila när kroppen säger ifrån.

Det är svårt och man har grym tränings ångest när man missar pass, men ibland måste man tänka smart och ta dessa beslut, ska se om jag inte kan ordna fram ett litet privat tränings pass i stående brottning i helgen.

Hall of famer

Återhämtning är AO. Jävligt viktigt och lätt att tro att det blir bättre resultat av några extra träningar i veckan, detta är oftast till det sämre.

Up and coming

Då va man tillbaka igen efter en helgs syndande av dålig mat! Har dock vatt skönt att vila upp sig och inte träna faktiskt. Kände mig lite halvkrasslig när jag vaknade idag, bruden är sjuk så är orolig för att hon kanske har smittat mig, men det börjar ordna upp sig nu känner jag.

Tanken är idag ett pass på gymmet och ett pass mma ikväll!

Men först kaffe och gröt

Up and coming

Riktigt rolig å jobbig dag måste jag säga.

Startade med ett styrke pass!

Frivändningar och stöt blev det först 5 set med 55 kg sen 10 set med 50 kg, körde 2or.

Pullups körde jag 2or med så lite vila som möjligt mellan varjhe, blev nog sammanlagt i snitt på 20 sekunder vila 15 set.

Bänkpress, 80 kg 10 set 1or.

Marklyft, 135 kg 1or 12 set.

Sen lite enkel mag träning.

Sen ´på kvällen va de MMA, idag va de thaiboxning på schemat, jag har inte kört 1 minut thaiboxnuing sen ja va 16, kunde fan inget å va sämst men kul va det Ska försöka hitta ngn polare som e duktig på de så man kan träna lite själv så man kan vara med bättre på träningarna!

Nu blir det rostat bröd med ägg,bacon,köttbullar! Har inte hållit koll på dagens kost, ska bara göra det imorgon.

Har börjat planera en deff efter min födelsedag den 11 juni.

Deffens upplägg:

30 dagar
    dagligt intag:
    0,8 kg kyckling file.
    150 gram tonfisk.
    1 kg broccoli.
    100-120 gram lätt majonäs.

målet kommer vara att tappa 5 kg.

Up and coming

Vilo dag idag!
    Morgon vikt: 80,8 kg

Precis fått ett telefon samtal om att jag har fått ett jobb. Detta kommer förmodligen innebära mycket kvällskift så jag vet inte riktigt hur detta kommer påverka min MMA träning då den är på kvällarna. Om det nu blir så att jag inte kan komma på dessa pass kommer jag fokusera denna sommaren på kondition och styrka plus försöka fixa lite privat lektioner från vänner och dylikt. Helt enkelt köra på så gott det går under tiden jag har kvällar på schemat.

Up and coming

Blivit massa saker kring jobbet denna veckan så har inte tränat sen i måndags. Tänkte ge mig iväg på ett Styrkpass om en liten stund dock. Kommer ej bli ngt mer än ytterliggare ett styrke pass denna veckan då jag ska fira min bror som tar studenten imorgon.

Det kommer bli så här med tanke på jobbet med träning och allt.

Måndag: kondition
    Tisdag: Styrka
    Onsdag: vila/stretching
    Torsdag:styrka
    Fredag: MMA
    Lördag: Styrka
    Söndag: Vila/stretching

Kommer även försöka fixa spordaiska kampsports pass när tillfällen ges!

Börjar även min diet på lördag redan. väljer att starta den tidigt då jag känner att jag borde passa på att ligga på låg kolhydrats diet när jag inte har viktiga kampsports pass lika mycket.

Dieten kommer vara uppbyggd så här

1000 g kyckling file Protein 215.0 g Fett 31.0 g Kolhydrater0.0 g 1150 kcal
    1000 g fryst broccolie Protein 34.0 g Fett 3.0 g Kolhydrater 23.0 g 260 kcal
    100 g lättmajonäs Protein 1.2 g Fett 32.5 g Kolhydrater 8.5 g 327 kcal

250.2 g 66.5 g 31.5 g 1737 kcal

Dieten kommer pågå i cirka 30 dagar va planen.

Rookie

Dude... Varför svälter du dig själv, genomgående i din tråd ligger du ju under dagsbehovet för en man med dina mått med ett stillasittande arbete. DU borde ju dra i dig ca 2300 kcal per dag, inräknat viktminskning. ( De dagar du tränar)

Sen måste du ju ha fett i dieten för att kunna bränna fett, annars stänger kroppen ned eftersom den tror att du svälter. Du borde ha ca 70 g fett per dag du borde kunna äta en del nötter eftersom du verkar gilla linfrö m.m.

Moderator

Kommer bli en dyr diet om du ska äta ett kg kylling varje dag men det låter rätt smarrigt ändå . Du bör nog kanske köpa omega-3 kapslar och komplettera med då majonäsen övervägande innehåller omega-6
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Quote Originally Posted by Majk

Tränar för Tillfället i falkenberg, minns ej vad våran klubb heter faktiskt då jag precis börjat där.

Hur tycker du om mitt upplägg osv förresten? Läst en del från dig och det vore intressant med din synpunkt.
    Grattis till jobbet, vad kommer du jobba med?

Tycker upplägget ser vettigt ut, men frågan är, vad har du för mål, tävla?
    skippa back träningarna och kanske träna något som gynnar din teknik i mma, kanske boxning 2 pass i veckan i stället för back träningen? dom enda gångerna jag är ute och springer är när jag har match, annars räcker det med att köra dom ordinarie passen på klubben.
    är det inte tungt att köra gym varje dag? kanske skippa ett par pass av dom i veckan och fokusera på tex boxningen mer så du är utvilad till den.

vad käkar du för kosttillskott?

Up and coming

Quote Originally Posted by Majk

Grattis till jobbet, vad kommer du jobba med?

Tycker upplägget ser vettigt ut, men frågan är, vad har du för mål, tävla?
    skippa back träningarna och kanske träna något som gynnar din teknik i mma, kanske boxning 2 pass i veckan i stället för back träningen? dom enda gångerna jag är ute och springer är när jag har match, annars räcker det med att köra dom ordinarie passen på klubben.
    är det inte tungt att köra gym varje dag? kanske skippa ett par pass av dom i veckan och fokusera på tex boxningen mer så du är utvilad till den.

vad käkar du för kosttillskott?

Jag jobbar på sia glass haha

Mina mål är helt enkelt att tävla och vinna, grejen är den att jag jobbar kväll nu och kan inte delta i teknik passen förutom på fredagar just nu. finns ej tillgång till morgon träningar där jag bor. Det jag kommer försöka göra är att så gott jag kan utnyttja folk i min omgivning som sysslar med olika kampsporter och lära mig från dom på inviduella tränings pass. Kommer dock hända att jag kanske är ledig vissa kvällar och kan delta men det kommer b li väldigt sporadiskt.

Därför kommer de bli mycket kondition och styrka denna sommaren. för att sen till hösten då jag förmodligen inte kommer jobba kvar på samma ställe utan studera istället så kommer jag kunna fokusera på teknik pass. Dock kör jag ju inte gym varje dag utan 3 gånger i veckan och en kondition ute och 1 mma pass som de ser ut nu.

Kostilsskott är Protein, vitaminer och omega som Shogun frågade efter.

Kommer nu under deffen köra en 3 split istället för de jag kört innan på styrkan för att jag tror inte jag orkar 70 tunga sets bas övningar utan kolhydrater.

Page 1 of 3 123 LastLast