Hej på er!
Även om jag är ny här så har jag läst forumet ett tag och följt era journaler och även snott lite idéer ur dom för min egen vinning. Så jag tänkte att även jag kunde ta och föra en träningsjournal och tänkte då att det vore mindre rätt att inte dela med mig av den.
Förutom det så söker jag självklart råd av er mer erfarna fighters när det kommer till träning och kost ?. Jag har märkt att många av er tränar mycket hårt och förhåller er mycket hårt till vad ni proppar era kroppar fulla med.
Om ni är intresserade av lite personlig fakta så ser jag som fighter ut som följande.
Ålder: 18
Vikt: 80.0 Kg
Längd: 184 Cm
Klubb: kampsport Sandviken
Just nu känner jag mig ganska bekväm i vikten men är lite orolig om jag kommer att klara av att gå ner så mycket om det skulle vara så att jag behöver banta. Det är inte alltför mycket fett på mig just nu och jag blir jämt så tjurig när jag bantar, men några kilon ska väl gå.
Schemat jag följer just nu ser ut som följande:
• Måndag: Gym (Bröst och Biceps)
• Tisdag: Gym (Rygg) och Bjj/ Grappling, teknik.
• Onsdag: Gym (Axlar och Triceps)
• Torsdag: Bjj/ Grappling, fys och sparring.
• Fredag: Grappling, sparring och Boxersize där jag är instruktör.
• Lördag: Gym (Ben och Mage) och Grappling, sparring.
• Söndag: Fristils sparring, tränar oftast stående här.
Oftast så vilar jag typ 3-4 dagar den fjärde veckan i månaden om inte mer, beroende på hur jag känner mig. Sen så låter jag även skolan gå före om det är så att jag behöver plugga eller så.
Ifrån börja var klubben där jag tränar en sport-Jujutsu klubb, men den dåvarande tränaren slutade och vi gjorde om klubben till en Bjj/Sw klubb kan man säga. Så det man saknar just nu är väl stående jämfört vad man kan på backen. Dock så känner jag mig inte helt lost när det gäller stående, och när jag mäter någon jobbig tå petare så är det ju bara att slama skiten .
Had det bra!
:twisted:

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
. Och sist var det också ett klubbmästerskap men då lära jag avbryta första matchen pga knäskada
. Och knäskadan är även svaret på varför jag gymmar så mycket :P. När jag skadade mig så kunde jag inte träna så mycket kampsport så det fick bli gymmet istället. Och nu så har det liksom blivit att jag gillar gymmet och det är ganska skönt att i stort sätt vara starkast i min viktklass på klubben
ops:
.