Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 52
    Up and coming

Träningsjournal - Lethality

Hej på er!

Även om jag är ny här så har jag läst forumet ett tag och följt era journaler och även snott lite idéer ur dom för min egen vinning. Så jag tänkte att även jag kunde ta och föra en träningsjournal och tänkte då att det vore mindre rätt att inte dela med mig av den.

Förutom det så söker jag självklart råd av er mer erfarna fighters när det kommer till träning och kost ?. Jag har märkt att många av er tränar mycket hårt och förhåller er mycket hårt till vad ni proppar era kroppar fulla med.

Om ni är intresserade av lite personlig fakta så ser jag som fighter ut som följande.

Ålder: 18
    Vikt: 80.0 Kg
    Längd: 184 Cm
    Klubb: kampsport Sandviken

Just nu känner jag mig ganska bekväm i vikten men är lite orolig om jag kommer att klara av att gå ner så mycket om det skulle vara så att jag behöver banta. Det är inte alltför mycket fett på mig just nu och jag blir jämt så tjurig när jag bantar, men några kilon ska väl gå.
    Schemat jag följer just nu ser ut som följande:

• Måndag: Gym (Bröst och Biceps)
    • Tisdag: Gym (Rygg) och Bjj/ Grappling, teknik.
    • Onsdag: Gym (Axlar och Triceps)
    • Torsdag: Bjj/ Grappling, fys och sparring.
    • Fredag: Grappling, sparring och Boxersize där jag är instruktör.
    • Lördag: Gym (Ben och Mage) och Grappling, sparring.
    • Söndag: Fristils sparring, tränar oftast stående här.

Oftast så vilar jag typ 3-4 dagar den fjärde veckan i månaden om inte mer, beroende på hur jag känner mig. Sen så låter jag även skolan gå före om det är så att jag behöver plugga eller så.

Ifrån börja var klubben där jag tränar en sport-Jujutsu klubb, men den dåvarande tränaren slutade och vi gjorde om klubben till en Bjj/Sw klubb kan man säga. Så det man saknar just nu är väl stående jämfört vad man kan på backen. Dock så känner jag mig inte helt lost när det gäller stående, och när jag mäter någon jobbig tå petare så är det ju bara att slama skiten .

Had det bra!
    :twisted:

Up and coming
    19 februari 2007

Dagen började med uppstigning kl 08:00 följt av frukost bestående av två fullkornsmackor med keso och skinka, till det här drack jag ett stort glas mjölk och tog även en vitamintablett.

Dagen i skolan var väl ganska seg, vi hade projektarbete hela dagen och jag är i stortsätt klar med mitt arbete. Maten i skolan var väl inte super men inte helt värdelös heller. Det var fiskpanetter, potatis och någon sås som jag skippade för det så väldigt tjock ut. Jag åt 4 fiskpanetter, 2 potatisar och en hög med sallad, plus en hårdmacka utan smör.

Det vart ett gympass direkt efter skolan. Jag föredrar att gymma tidigare på dagen eftersom jag har mer ork då att pressa ordentligt. Jag tycker att det gick riktigt bra idag på gymmet, dock så lyckades jag sabba handleden någon gång under passet så nu har jag lite ont i den, men det går nog över. Musklerna jag tränade var bröst och biceps. Jag gillar att köra dessa två på måndagar då jag är hyfsat pigg för jag tycker att det både är roligt och tungt. Jag började passet med att dänga lite säck i ungefär 20 minuter följt av lite lätt stretching. Efter det kom det som en glad överraskning när jag orkade höja mitt max i bänk med 5 kilo från 100kg, så det vart ett rep på 105kg. Efter det så körde jag 90x8, 80x8 och 70x8. Sen var jag ganska pumpad i tuttarna måste jag säga så då gick jag över till att köra stående bicepscurl med hantel. Värmde ganska lätt och började med 22x8 efter det var det 20x8 och avslutning med 17x8. Passet fortsätter ungefär efter samma mall då jag skiftar mellan bröst och biceps. Tror det vart 4 övningar på varje muskel.

Efter passet vart det banan och proteindryck vilket satt ganska bra måste jag säga. Och nu har jag just käkat middag vilket blev 1 portion tortellini, 2 fullkornsmackor med skinka och mjölk.

Och nu när jag sitter här och skriver så käkar jag mitt kvällsmål bestående av fil, flingor, banan, två mackor med skinka och mjölk som dryck. Lite mycket tror jag det blev . Får käka mindre i morgon innan sängdags.

I morgon är det rygg på gymmet och SW teknik på kvällen :P

Ha det bra!

Hall of famer
    Tävlat nått?
    Du verkar satsa många timmar på gymmet iaf 8)
    upp med lite bilder ifrån träningarna..

har bjj/sw stället nån hemsida ?

Hall of famer
    Kul med en journal till och välkommen till forumet.

Up and coming
    Jorå jag har tävlat... fyra gånger har jag för mig :P. Första gången var det Sport Jujutsu, jag ledde matchen med över 10 poäng men vart diskad pga aggressivitet :cry:. Så jag bestämde mig för att lägga ner det och träna något där man fick vara mer aggressiv. Min nästa tävling var ett klubbmästerskap där jag slutade 3a efter att ha fått pisk av mina två tränare :x. Tredje gången var i Västerås på deras Bjj tävling där jag gick en viktklass över min egen och vart ägd på positionering av en som var lite tyngre och tydligen starkare än mig . Och sist var det också ett klubbmästerskap men då lära jag avbryta första matchen pga knäskada . Så jag har väl inte precis haft nå strålande resultat hittills.

Nu var det ett tag sedan jag tävlade pga just knäskadan, men det känns mycket bättre nu och knät har inte låsts sig på månader . Och knäskadan är även svaret på varför jag gymmar så mycket :P. När jag skadade mig så kunde jag inte träna så mycket kampsport så det fick bli gymmet istället. Och nu så har det liksom blivit att jag gillar gymmet och det är ganska skönt att i stort sätt vara starkast i min viktklass på klubben .

Någon hemsida har vi inte, vi är inte en så stor klubb. Det är kanske bara 10 personer som har någon vilja och tävla och det är väl kanske halva Bjj/Sw gruppen typ. Jujutsu Kai folket och Aikido nissarna sitter ju och mediterar hellre än att ha en hemsida skulle jag tro :P. Bilder kan jag nog fixa dock skulle jag tro . Tre av grabbarna jag jobbar med är fotografer :P.

Föresten vad brukar ni käka efter träning för att få i er snabba kolhydrater? Jag brukar köra på banan men det kanske finns nått bättre?

Contender
    Quote Originally Posted by Lethality
    ........................
    Föresten vad brukar ni käka efter träning för att få i er snabba kolhydrater? Jag brukar köra på banan men det kanske finns nått bättre?
    Hej och välkommen !

Kör kolhydratspulver. köp storpack. väldigt billigt,
    Banan är bra och jävligt gott!

Hall of famer
    maltodextrin är kanon att ta i proteindrinken efter träning. Snabbt och inte lika sött som dextropur.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    maltodextrin är kanon att ta i proteindrinken efter träning. Snabbt och inte lika sött som dextropur.
    kan man blanda malto tillsammans med prottepulvret som vanligt?

Hall of famer
    Yes bara blanda skaka och dricka

Är som dextro men inte lika sött typ.

Up and coming
    Den 20 februari 2007

Vaknade 08:00 och hade pissont i handleden och vart riktigt arg! Kunde knappt klä på mig och fixa frukost plus att fixa håret var ett helvete. Frukosten blev fil med flingor för jag klarade inte av att göra mer än så. Det vart till att linda handen och gå till skolan handikappad!

Skolmaten idag var Wraps och jag var så hungrig att jag åt tre stycken. Kanske inte det nyttigaste men om man är hungrig så är man. I wrapsen var det ris, nått kött och wokade grönsaker tror jag. Till den röran vart det så klart sallad och mjölk som dryck.

Efter skolan gick jag till gymmet fast handleden var paj. Jag visste att kvällspasset med grabbarna skulle utebli så jag bestämde mig att i alla fall pumpa lite ben så jag fick nå träning under dagen. Passet var väl som ett vanligt benpass… fett tungt och tråkigt det vill säga! Självklart så slank det ner en proteindryck och en banan efter passet.

Till middag vart det mer nyttig mat dock. Morsan hade lagat någon seafood soppa som var riktigt god och inte alls så fet.

Nu sitter jag och käkar keso och skinka för att få i mig det där slöa proteinet innan jag går till sängs. Jag hoppas att handleden blir bättre så jag får dra in några av de där uteblivna submissionsen från idag!

Det där med maltodextrin lät intressant måste jag säga . Hur mycket kör du i varje proteindrink Venom?

Over and out!

Up and coming
    Den 21 februari 2007

Jag gick upp 08:00 idag igen, vi har programvecka så vi börjar 09:00 varje dag vilket jag inte gillar då jag är van vid tider som 10:00 eller tom 11:00! ops:

Idag var det vidrig köttkorv i skolan som jag hatar otroligt mycket! Som tur var så fanns det keso och bönor som jag kunde ha som protein istället. Tallriken så riktigt puckad ut med bara potatismos, keso, bönor och sallad.

Idag valde jag att inte träna efter skolan för jag var så jäkla trött. Istället gick jag hem, käkade två mackor med skinka och ett äpple, och somnade snabbt efter det. Jag sov nog runt en timme och slappade lite mer efter det med lite tv-spel och liknanden tjockisaktiviteter.

Idag var jag bättre i handleden så jag bestämde mig för att testa på att köra lite triceps. Jag bytte axlar mot mage eftersom jag inte ville plåga den alltför mycket. Passet gick ganska bra tycker jag. Jag började med att köra dips med vikt hängande från ett bälte runt höften. Körde först 25kg x 8 och en till 25 x 8 efter den. Det är ganska tungt att köra den övningen tycker jag så jag bytte till en 20 kilos vikt efter det och körde x8 med den. Efter det körde jag lite magövningar för att vila armarna och handleden lite. Körde ganska mycket magövningar utan vikter vilket jag tycker är skönare, hatar gymmets magmaskin! Efter det så följde några tricepsövningar och magövningar som jag faktiskt inte kommer ihåg :P. Jag körde i alla fall bänkpress med tätt grepp tror jag.

Efter träningen vart det prottedryck och äpple, bananen var slut så det fick bli äpple istället. Jag börjar tröttna på min proteindryck nu som är av märket Star, Whey 80 samt smak banan. Kan ingen rekommendera någon annan sort eller smak?

Till kvällsmat åt jag lite av seafood soppan sen igår och den satt riktigt bra. Till den käkade jag även fullkornsbröd med keso och skinka.

I morgon är det dags för lite riktig träning! Då är det SW som gäller och det har lovats mycket sparring och fys! Det gillar vi! :twisted:

Ha det bra!

Up and coming
    Den 22 februari 2007

Idag så sket jag i att gå upp 08:00, gick upp 09:00. Min projektpartner och jag hade bestämt oss för att ta lite ledigt eftersom vi ligger före i vår planering. Till frukost åt jag 2 fullkornsmackor med smör och skinka, keson var slut.

I skolan var det ris och kyckling, kycklingen såg ut som våldtagen monkey brain men orka bry sig. Till det käkade jag en sallad som inte var den fräschaste precis.

Efter skolan bar det av till gymmet, tränade axlar och rygg idag. Tog det ganska lugnt, hade med mig en kompis som är ny på gymmet så jag hjälpte han lite. Det är grymt roligt att se va mycke starkare man är än alla andra normala människor på skolan :P. Körde som sagt ganska lätt och inte alltför tungt. Det enda riktigt tunga jag körde var hantelrodd som jag körde som avslutande övning, körde med 34 kg x10 där, 3 set.

Idag är träningen lite tidigare än på tisdagar, den är 19:00 på torsdagar. Så till middag åt jag 2 portioner gröt och en halv proteindryck.

Till min förvåning så vart det knappt nå mark alls idag! Men det var jäkligt roligt för det måste jag säga, om inte skit roligt. Min tränare som annars helst inte gör något annat än att krypa runt på backen och bita folk i tårna för att sedan subba dom körde faktiskt ett riktigt shooto pass idag!

Det började med att han vart lite sen så jag fick ta uppvärmningen. Körde en av mina vanliga med lite spring, trä armar och lite mjuk fight där man ska bitchslappa varandra på huvudet, axlar, mage eller knäna. Sen kom min tränare och överraskade med att alla skulle ta på sig handskar och tandskydd. Vi började med att man skulle blocka hårda slag från mitsar med tight boxar guard. Efter att man hade blockat 10 st mot huvudet eller kroppen så skulle man shoota, passera benen och etablera fast position. Efter det så körde vi lite slagkombinationer följt av nedtagningar, vi varierade med klassiska shoots och brottarlyft till axel, rotation av benen och lugn slam ner i mattan, med sid kontroll som avslut.

Efter det så körde vi slagkombinationer följt av att personen med mittsar backade så vi fick träna på långa shoots tätt längst backen. Efter det så kunde dock min tränare inte låta bli att lägga in lite sub drillar :P. Så vi körde först en drill övning med armbar från knee on belly där personen som hamnar i armbar gör en escape och hamnar själv med knee on belly.

Efter det körde vi kimura från guard där den som åkte på den klappade och då lät man denna rulla vidare och sen till mount vilket man sen vände och gjorde kimura igen, riktigt skoj!

Sen på slutet vart det lite fys vilket satt bra som fan :P. Självklart så vart det prottedrink och banan efter träningen.

Jag har snackat med en kompis om bilder på träningarna. Om jag har tur så kanske jag kan fixa lite bilder i morgon på både grappling- och boxersize passet.

Note to self: Jag tror nog att jag ska börja skriva denna journal som Xynd. Det börjar bli lite mycket att skriva såhär varje gång :P.

Ha det bra!

Up and coming
    den 23 februari 2007

Mat idag:

Frukost/Lunch 12:00: Vaknade 12:00 idag så jag käkade kominerad
    frukost och lunch. Den bestod av 2 portioner gröt, prottedrink, mjölk och 2 fullkornsmackor med smör och skinka.

Mellanmål 16:00: 185g tonfisk och hårdmacka utan nått på.

Efter träning 18:30: Prottedrink.

Middag 19:00: ca 250g fläskfilé, 2dl kesella med fun light och äpple.

Planerat kvällsmål: keso och skinka.

Träning idag:
    Körde SW idag med två av grabbarna på klubben, min lättviktar tränare och en tungviktare. Vi körde sparring i kanske 1 timme och 20 minuter och det gick riktigt bra. Alla matcher vart riktigt långa, över 10 minuter oftast, vi var ganska jämna. Jag fick in 1 americana, 2 snabba armbars som jag fick dit under pågående svep och 2 kneebars. Själv så åkte jag på en armbar och en guiliotine tror jag.

Sket i boxersizen eftersom jag har ont i handen, men några kort tog jag ändå. De kommer så fort jag har tid.

Jag fick även reda på att jag ska tävla i Umeå den 16 mars på en sport jujutsu tävling. Så det blir till att banta ner sig till -77 vilket jag inte gillar! Jag kommer att skita totalt i att köra karate och bara slänga nått slag för att sen shoota och göra pankaka av dom på backen!

Ha det bra!

Up and coming
    Okej här kommer lite bilder .

Ni får ursäkta bildernas skärpa :P. Jag tog dem med en riktig skit kamera .
    Tyvärr så vart det jag som tog bilderna så ni får inte se mig in action . Men det kommer! Om ni tittar i en av speglarna i ett av korten så kan ni skymta mig och hur gayigt jag står när jag tar kort ops:.

Lokalen: http://s123.photobucket.com/albums/o282 ... 010004.jpg
    Misshandel av mattans potential? :shock:

Den vackrare men ack så mycket skrikigare delen av klubben:
    http://s123.photobucket.com/albums/o282 ... 010003.jpg

Boyos in action:
    http://s123.photobucket.com/albums/o282 ... 010002.jpg
    http://s123.photobucket.com/albums/o282 ... 010001.jpg

Tänkte att jag skulle lägga in lite fler bilder sen när jag har. Jag hoppas att jag kan lägga upp några med mig själv då med :P.

Ha det bra!

Hall of famer
    Alltid lika kul med bilder. Det skulle som sagt va kul med lite bilder på dig också. De som är med på bilderna ingen av dem finns på forumet?

Up and coming
    Jag tror inte att någon av dom hänger på forumet. Men man vet ju aldrig, kanske . Jag ska försöka fixa lite kort på mig in action med.

Vikten går bättre än väntat , 78 kilo nu på morgonen :twisted:.

Up and coming
    den 24 februari 2007

Vikt idag: 78 kg .

Mat Idag:

Frukost 10:00: 1 DL Havregrynsgröt, 2 fullkornsmackor med keso och skinka och en liten prottedrink.

Lunch 13:00: 2 dl kesella med funlight tropical fruits och äpple. 1 konserv makrill med tomatsås.

Efter träning 17:00: Äpple och prottedrink.

Middag 18:20: Pasta ned tonfisksås. Cirka 250g pasta och 100 gram tonfisk i såsen. Vettefan hur jag gjorde såsen, dega bara ihop nått så kalorisnålt som möjligt.

Kvällsmål 22:00: 1 konserv makrill och 2 fullkornsmackor med keso och skinka.

Träning idag:
    SW sparring 14:15: Vart sparring i 2 timmar och 30 minuter idag. Helt slut i musklerna efter ett sånt pass. Det är alltid kul på slutet när man är helt cp i kroppen, då får man se vem som har drillat teknikerna mest och vem som har mest tekniker i sin arsenal.

Promenad i två timmar, hade inget bättre för mig.

Nu är jag helt slut så i morgon blir det sovmorgon kan jag lova.

Up and coming
    den 25 februari 2007

Vikt idag: 77,2 kg .

Mat idag:

Frukost 12:00: 1dl havregrynsgröt, 2 fullkornsmackor med keso och en liten prottedrink.

Lunch 14:30: Hade över en portion av pastan och tonfisk såsen sen igår så det vart det. Till det käkade jag även lite keso blandat med cashewnötter, öhm smakade lite konstigt.

Efter träning 18:30: Äpple och prottedrink

Middag 19:20: Tacos (Köttfärs, gurka, tomat, lite ost och någon sås).

Planerat Kvällsmål 22:00: Kesella, äpple och fun light.

Träning idag:

Sparring: Idag var det sparring som gällde och det gick väl bra. Dock så var det jobbigt som var eftersom de 5 boyosen som var där vara alla 90+ :S. Men det var kanske bra för jag fick bara ta i som fan för att rubba dem jävla jättarna. Jag satte några bra shoots och dom såg riktigt förvånade ut när dom åkte i backen på grund av en så liten människa. Jag tror jag satte två ominoplator och ett antal armbars, fick även in RNC på den störste :P.

Jag kände mig dock jävligt slut idag efter träningen och det kan hända att det blir vila i morgon istället för gymmet. ops:

Ha det bra!

ops:

Up and coming
    Jag har tyvärr blivit sjuk så min träningsjournal kommer att stå stilla tills jag är fit for fight igen. Räkna med comeback till helgen!

Up and coming
    Den 6 mars 2007

Äntligen är man tillbaka, inte helt frisk men tillräckligt för att träna. Det har vart riktigt drygt att inte kunna träna på mer än en vecka och jag har verkligen känt ordentligt med abstinens!

Undertiden jag har vart sjuk så har jag funderat på om jag kanske ska åka till sthlm istället för Umeå och tävla. Tydligen är det en Bjj tävling där samma dag som Jujutsu tävlingen i Umeå. Vad det blir beror på vart alla andra på klubben bestämmer att åka.

Mat idag:

Frukost 09:30: 4 fullkornsmackor med skinka och juice.

Lunch 12:00: Potatisklyftor och kyckling.

Middag: Någon gryta med kyckling i och ris till det.

Efter båda träningarna och kvällsmål: 1 prottedrink och frukt.

Träning idag:

Gick till gymmet efter skolan och körde bröst och biceps. Kände inte att jag hade tappat något efter sjuktiden men det kan nog vara för att jag nog har behövt vila ändå. Som vanligt så blev det ganska tungt och jobbigt, jag kör nästan endast fria vikter och tunga basövningar eftersom jag tycker att de tar mest och jag känner att jag hellre får trycka på ordentligt istället för att stå och fjutta.

På kvällen vart det ett BJJ pass där vi koncentrerade oss på tekniker från guard, både från försvar och offensiven. Körde mycket passeringar och vissa lås, en helt okej träning.

Tyvärr så fick inlägget bli lite kort då jag är jäkligt trött :P.

Ha det bra!

Up and coming
    den 8 mars 2007

Mat Idag:

Frukost: 2 fullkornsmackor med skinka vilket jag drack juice till.
    Lunch: Grilltallrik . ( Vi var på studiebesök och jag var jäkligt hungrig :P)

Middag: Spaghetti med köttfärssås och någon macka med keso och
    skinka.

Efterträning: Proteindryck

Kvällsmål: Tonfisk

Träning idag:
    Idag gick jag till gymmet lite senare än vanligt då jag har vart pisstrött hela dagen. När jag kom till gymmet så började jag värma på säcken och träna lite sparkar, 20 low kicks och 20 high kicks på vardera sida. Efter det så körde jag ett ganska tungt ryggpass med relativt tunga vikter och några repetitioner.

I morgon har vi en gästtränare på klubben som brukar köra jäkligt hårt när han kommer och hälsar på :P. Det är den lokala brottartränaren som brukar komma förbi och lära oss lite fristilsbrotting och mycket om balans, jäkligt nyttigt!

Ha det bra!

Up and coming
    den 7 mars 2007

Mat idag:

Frukost: 2 fullkornsmackor med keso och skinka.

Lunch: Torsk och potatis med sallad.

Middag: Lax och potatis med sallad.

Kvällsmål: Proteindrink och frukt.

Träning idag:

Idag så var som sagt den lokala brottar tränaren hos oss och körde. Det vart ett riktigt roligt pass som verkligen gjorde nytta för mig. Vi lärde oss riktigt många bra vändningar på backen som man snabbt la på en egen submission på för total effekt.

Efter att vi hade kört lite tekniker körde vi lite fristilssparring, känns jäkligt konstigt att inte få lägga sig på rygg när man gillar att jobba därifrån!

Till min förvåning så vart det ingen grisavslutning, utan det vart ännu mer sparring vilket passade mig bra. Jag koncentrerade mig på att köra höga lyft så jag bara behövde rotera motståndaren på axeln för att sedan ta sidemount och vinna matchen direkt på nedläggningen, funkade kanske sex gånger innan ryggen tog slut pga ryggpasset igår.

Idag kom även min tränare och satte upp en poster för vårt nästa klubbmästerskap! Jag vet inte men jag tror att det kan bli så att framtida mästerskap kanske kan bli offentliga så ni kanske kan få komma och rulla med oss!

Well well, titeln på klubbmästerskapet är SSCC 2007, krångligt namn :P. Om ni inte redan har fattat det så står det för Sandviken Submission Championship Challenge… tror jag :P.

Men, men inge mer snack om det nu, ni kanske vill se postern!

Den farliga skönheten på bilden är Camilla som är jäkligt duktig, har för mig att hon ville vara med i bloggen :P.

Länk: http://i123.photobucket.com/albums/o282 ... /sscc4.jpg

Ha det bra!

Up and coming
    den 9 mars 2007

Mat Idag:

Frukost/Lunch: Spaghetti och köttfärssås.

Middag: Spaghetti och köttfärssås plus proteindryck.

Planerat kvällsmål: Proteindryck och frukt.

Träning idag:

Idag var det dubbelpass innehavande grappling och boxersize. På grapplingen var vi bara 3 personer så vi körde 3 minuters matcher där den vinnande fick vara kvar, riktigt jobbigt. Efter det så vart det fem minuters vila innan det var dags för boxersizen.

Det var inte jag som var instruktör idag och tempot var inte särskilt högt. Tyvärr så har jag fortfarande ont i handleden så mina högerkrokar var knappast vad dom en gång har varit. Även om inte träningen var riktigt hård så är jag helt jävla slut nu.

Ha det bra

Up and coming
    Den 10 mars 2007

Mat idag: Vad fan jag vill :P

Träning idag: VILA

Jag bestämde mig för att ta en vilodag efter fredagens hårda träning, jag var helt slut på morgonen i musklerna.

ops:

Up and coming
    Den 11 mars 2007

Mat:

Frukost: 2 portioner gröt med honung och mjölk.

Lunch: Tonfisksallad och fullkornsmacka med keso.

Efter träning: Proteindryck.

Middag: Kycklinggryta och fullkornsbröd med keso.

Kvällsmål: Proteindryck och keso med skinka.

Träning: Sparring

Idag var det sparring som gällde för hela slanten för mig och grabbarna.

Eftersom det antagligen blir en BJJ-tävling i helgen så drog jag på mig min hatade tältduk till GI och rullade bara på backen hela passet.
    Jag tycker att det gick ganska bra även om jag börjar bli ganska ovan med att köra i GI, det var nog några veckor sen sist. Jag fick ta och plocka ur några gamla vänner ur mina fickor och leka med dom igen :P, hur kan man hata GI strypningar XD?

Vi körde sparring i typ en timme sen vart det ganska seriös stretching vilken man gör alltför sällan, det kändes riktigt skönt måste jag säga.

Ha det bra!
    :P

Up and coming
    den 12 mars 2007

mat:

Frukost: 1 portion gröt och 2 ägg.

Lunch: 2 portioner gröt och proteindryck.

Middag: Fläskfilé, potatis och sallad.

Efter träning: Proteindryck.

Kvällsmål: 2 fullkornsmackor med keso och skinka.

Träning: Styrka

Idag var det dags för bröst och biceps på gymmet som jag kör varje måndag. Jag kände mig ganska seg så jag körde dom övningar jag gillar bäst. Började med bänkpress där jag värmde lite först innan jag körde 6x90, 8x80 och 10x70.

Efter det körde jag stående bicepscurl med rak skivstång, vilket jag hatar! Jag värmde först med stången och körde sen 3x10x40. Efter det så körde jag hantelpress och någon discoövning med bicepsen som jag inte orkar skriva om.

Efter det här så tänkte jag att jag skulle testa något som Venom hade skrivit om i styrkeavdelningen. Jag hade aldrig hört om Tabata intervaller förr men nu vet jag vad et är och jag har djup respekt för skiten. Om ni vill veta vad det är så gå in på Venoms tråd i styrkeavdelningen och läs där, men jag varnar er, ni kanske dör…. :P

Jag har aldrig vart så jävla slut i benen som jag var efter det och nu är jag genuint orolig över hur morgondagen ska gå :P.

Ha det bra!
    :twisted:

Edit: Fick ner K-1 Heroes så det belv en skål popcorn ops:, men jag tycker att jag förtjänar det efter den där jävla Tabata skiten :P.

Page 1 of 2 12 LastLast