Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8

Thread: tja , ny här

Rookie

tja , ny här

Tjabba mitt första inlägg nudå. Tänkte dela med mig av mitt tränings schema under en vecka och lite bakrund, vill gärna ha synpunkter på hur jag kan ändra det till det bättre.
    ålder , 17
    längd , 188
    vikt, 85-86kg

MT ett halv år
    MMA 1/4 år (tycker det är skit kul!!)

Måndag : MMA , Gym
    Tisdag: MMA
    Onsdag: Thai
    Torsdag: MMA
    Fredag:Thai , Gym
    Lördag Thai / vila
    Söndag VILA!

japp vad tycker ni?
    Last edited by fighter123; 02-18-2011 at 08:15 PM.

President
    Blog Entries
    30
    Tjena och välkommen! Ska bli kul att följa din träning i tråden, ska själv lägga upp en träningsjournal inom några dagar
    Finns nog de som kan ge dig bättre tips än vad jag kan men ditt schema ser tungt ut, satsar du mot något eller är det för träningen och nöjes skull just nu?

Moderator
    Tänk på att äta ordentligt mellan passen om du ska köra flera pass på en dag
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    tack okej , ja jag har alltid gillat att träna hårt och ofta. jag är också väldigt tävlings inriktad så mitt mål är nog att köra amatör match i shootfighting om kanske ett år. Vet inte riktigt hur duktig man måste vara?

Rookie
    tja shogunrua! det är det att när det är dubbelpass så börjar det andra när det ena slutar. Då hinner jag inte äta men brukar ta med en banan.
    jag kör inte alltid alla passen då jag fokuserar mest på mma nu. (kör 1 oftast 2 mt pass också)

Moderator
    Då skulle jag ändå rekommendera dig att äta något lite mer energirikt än en banan. Har du provat såna energi-bars? En liten rackare som innehåller både snabba kolhydrater och protein vore bättre att peta ner mellan passen. Annars riskerar du att tära på kroppen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Undrar bara hur det går, Kör du MMA förtfarande?
    Min åsikt är att man ska matcha så mycket man kan, för att lära sig! Tänk dina första matcher som glorifierade sparringpass.

Rookie
    Quote Originally Posted by Kilo View Post
    Undrar bara hur det går, Kör du MMA förtfarande?
    Min åsikt är att man ska matcha så mycket man kan, för att lära sig! Tänk dina första matcher som glorifierade sparringpass.
    Tjena har inte varit inloggad på ett tag men jag kör på som vanligt , har utvecklas mycket! Jag har också tävlat i svenska grapplingligan men gick inte så jätte bra men då hade jag bara kört brottning/bjj i ca 2 månader , har som mål att köra match någon gång efter sommaren.