Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 9 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 209 to 234 of 250
    Hall of famer
    Träning igår kickboxning 1,5h.

Först boxningssparring många ronder.

Sen kombo på mits. Stoppspark, högerspark, högerslag.

Vänsterslag, högerslag, vänster kroppsslag. Högerspark, vänsterspark.
    Sen var det fys, ben böjj och massa sparkar på varje sida.
    Armhävningar och tunga kroppsslag.
    Höft taekwondo övningen.

Avslutade med masken-armhävningar.

Hall of famer
    Träning igår torsdag, thai fortsättning 1,5h.

Teknikpass. Skönt med lite avrundning inför helgen. Blir vilodag idag och imorgon.

Hall of famer
    Igår måndag kickboxning 1,5h.

Passet gick bra. Men jag lyckades med två idiot grejjer, först på uppvärmningen trampar jag snett och får en lätt stukning på högra stortån. Iskallt vatten direkt och den domnade bort så jag kunde fortsätta efter några minuter bara.
    Nästan direkt efter kör vi lite boxning, jag kör med en nybörjare som bara har säckhandskar och inget tandskydd. Bra vi kör jättelungt säger jag och tänker på min tå, då lyckas han peta in tummen rakt i ögat på mig, suck. Det gick också bra senare. Men all sparring vi hade i början föll bort då jag bara stapplade runt halvblind.

Mitsarna och fysträningen gick bra.

I övrigt börjar jag bli lite taggad nu inför lördag.

Hall of famer
    Idag tisdag. thaiboxning 1,5h.

Matchansvarig på klubben kommer fram till mig idag och säger att han har fått meddelande om att de inte har någon motståndare till mig. Samma med en annan kille från klubben.

Skittråkigt nu får jag vänta en månad till minst! Jag har inte gjort välrden uppoffringar och laddat i flera månader, men jag hade ändå ställt in mig mentalt. Nu ska jag träna hårt veckan ut. Ta det lite lugnare nästa vecka och sen öka.

Hall of famer
    Igår kickboxning 1,5h.

Hela passet var inriktat på benträning. I måndag var det axlar/armar. Massa springa runt, utfall, stoppsparkar, groddhopp (övningen från helvetet!).

Detta varvades med roundhouse och knän, lite sinningback-kick också allt i högt tempo.

Passet avslutades med groddhopp i 3*1 minuter. Fy fan jag kan inte gå idag.
    Jag är helt slut i kroppen också, håller på och somna sittades, ståendes hela tiden. Tog en kebabtallrik med pommes o cola till lunch för att kicka igång lite, känns typ som om allt blod i hela kroppen sitter i benen.

Hall of famer
    Mmm, grophopp!

Vi brukar köra grophopp varvat med grop-spring.

När man sitter på huk och ska springa utan att höften kommer ovanför knäna.

fyfan säger jag bara.

Hall of famer
    Varit borta från träning ett bra tag känns det som, en o en halv vecka. Varit massa strul privat och motivationen för att träna har legat på noll.

Nu blir det en period av bira och kebab träning typ 2-3gånger i veckan tills motivationen kommer tillbaka.

Var nere o körde 1,5h thai idag. Passet klarade jag enkelt, första passet efter vilan så kroppen hade laddat med energi. Imorgon lär jag inte vara lika kaxig .

Hall of famer

Re: Thaiboxaren fr

I'm back bitches!

Jag kommer skriva om hur det är att ta sig tillbaka till träningen efter ett långt upphåll. Inte tränat något fysiskt sen i mars 08. Hela mitt liv ser annorlunda ut nu jämnfört med då och nu vill jag dra igång träningen igen.

Jag vill träna thai MAX 3gånger och gym MINST 2gånger i veckan. Jag vill även få ordning på kosten igen så det kommer jag även posta här.

Ha det bäst!

Contender

Re: Thaiboxaren från Stockholm.

Välkommen tillbaka, kul me thaiboxare som skriver.

Hall of famer

vart kommer du träna nånstans och vad =)

Hall of famer

Förmodligen på slagskeppet thaiboxningklubb i Stockholm. Jag har varit där och testat och är nöjd. De har även ett stort välutrustat gym i samma lokal som jag ska använda mig av.

Kommer koncentrera mig på att träna för fysiken och för att det är kul, inga ambitioner för match eller sånt.

Hall of famer

Jag har lovat att skriva om hur det är att ta sig tillbaka till träningen. Ikväll hade jag tänkt köra första passet för terminen, men jag fuckade upp tiden och insåg att jag skulle komma försent. Jag gick o sov 4 timmar istället.

Kost
    Frukost: 2ostmackor, en portion havregrynsgröt, omega3, vitaminer.
    Lunch: En portion flaskfile med grönsakslasange.
    Mellanmål: 2ostmackor.
    Kvällsmål: Gainer, Omega3.

Betyg på dagens kost: IG
    Betyg på dagens träning: IG

Contender

Re:

Quote Originally Posted by Kilo
    Sprawlers svarade helt rätt. Olika övningar för att stärka höften vid sparkar. Man behöver inte göra speciellt mycket eller länge för att det ska bränna regält i muskulaturen i området.
    Nu vet jag att jag drar upp något MYYYCKET gammalt =)
    Men tänkte höra vad för höftövningar du kör/körde?
    Jag behöver köra detta, inte hittat några vettiga övningar (Google tog mig hit, hehe)

Contender

Jag har lovat att skriva om hur det är att ta sig tillbaka till träningen. Ikväll hade jag tänkt köra första passet för terminen, men jag fuckade upp tiden och insåg att jag skulle komma försent. Jag gick o sov 4 timmar istället.
    haha, nice start

Hall of famer

Re: Re:

Quote Originally Posted by Royk
    Sprawlers svarade helt rätt. Olika övningar för att stärka höften vid sparkar. Man behöver inte göra speciellt mycket eller länge för att det ska bränna regält i muskulaturen i området.
    Nu vet jag att jag drar upp något MYYYCKET gammalt =)
    Men tänkte höra vad för höftövningar du kör/körde?
    Jag behöver köra detta, inte hittat några vettiga övningar (Google tog mig hit, hehe)
    Shit det var ett gammalt inlägg du hittat, hittar det inte själv och orkar inte leta längre.

Det finns många bra övningar för att stärka muskulaturen i höftområdet. se:
    http://www.exrx.net/Lists/ExList/HipsWt ... hor1938163

Den övningen som jag pratade om var dock den så kallade taekwondo spark övningen.

Du står med handen mot en vägg för balans, sen sträcker du upp det yttre benet så högt du kan rakt utåt, knät ska peka frammåt eller lätt uppåt.
    När du står i position sparkar du med underbenet rakt ut så mycklet du orkar.
    kolla videon, de gör sparken hoppades vid 1:00.

Hur har tränignen gått för Kilo då? Just nu är det bara styrketräning på schemat 3 gånger i veckan minst och kosten är uppstyrd.
    Last edited by Kilo; 03-27-2011 at 08:58 PM.

Contender

Tack och bock

Hall of famer

Dagensträning bestod av gym.
    Det lilla jag kört nu har jag faktiskt gillat, omfg vad har hänt med lille kilo?

Jag har alltid tyckt det varit bajstråkigt att gymma, inte längre. Vad har jag ändrat? Tränar på ett bättre ställe (närmare hem, billigare, mindre folk, mer vikter) som har dygnet runt öppet. Att träna på kvällen är det bästa jag gjort. Mellan 21 och 24 har jag enormt mycket energi som kan användas på gymmet. Istället för att slösurfa, se nån film eller så. Det gör jag mycket hellre på dagarna. Om man är ledig villsäga. Nog om detta.

Träning:
    Bröst, triceps, ben.
    Bänk, "pecs", hantelpress i vinkel.
    Dips, "klättra ribbstol".
    Knäböj i smith.

Kost:
    Frukost: Macka, 2 ägg, omega3, vitaminer.
    Mellanmål: Fralla.
    Lunch: Kebabrulle, cola.
    Mellanmål: sov istället
    Middag: Korv, pasta, sallad.
    Kvällsmål: Gainer.

Betyg på dagens kost: G+
    Betyg på dagens träning: G+

Hall of famer

Omstart

Rebooting...

När jag började min kampsportskarriär (ni kan läsa starten i denna journal) var jag en ung, sprallig och nyfiken grabb som för första gången i sitt liv klev in på en thaiboxnings-klubb. Det tog inte många minuter, snarare sekunder innan jag visste att jag hittat hem.

Tidigare hade jag hållit på med Ninjutsu och lite judo. Dock flög allt vad pjamassport hette direkt ur minnet när jag kände lukten av linnement, hörde den pumpande musiken och såg vuxna killar med rakade skallar, tatueringar och thaishorts banka på varandra, på riktigt. Inget slå i luften på någon hitte-på motståndare här inte. Det var på riktigt från första sekunden, no mickey-mouse bullshit!

Obsessive som jag är började jag direkt träna tre gånger i veckan. Det växte med tiden till fyra, fem ibland sex gånger i veckan. Allt jag kunde komma över. Grundträning på klubben, extra sparringpass, styrketräning på gymmet och "teori" alla filmer, böcker och ljudband man kunde få tag på.

Efter ungefär två år drog jag till thailand (själv) och tränade i en månad. När jag kom hem kände jag att det var dags för min första D klass match. Jag pratade med min tränare, fixade matchbok och skulle gå om några veckor. Awww Yeahhh!

Veckorna gick och det var bara några dagar innan min match. Min tränare säger då till mig att de inte har hittat någon motståndare till mig. Fan va typiskt tänkte jag, nu förstår jag att han döljde sanningen. Han tyckte inte jag var redo helt enkelt. Något stämde inte.

Tiden efter hände mycket på en gång. Jag skadade armbågen utanför träningen. På uppvärmningen snubblade jag så jag stukade tån (bilder finns i denna tråd) och min dåvarande flickvän gjorde slut. Jag brydde mig inte om henne längre utan det enda viktiga var min "jävla träning hela tiden". Hon hade helt rätt men jag kunde inte se det då.

Allt detta gjorde att jag tog en paus och la handskarna på hyllan. När jag tänkte tillbaka på tidigare pass var det en återkommande grej som inte stämde. Jag hade ständigt problem med balansen. Det hade också blivit värre på senare tiden och det var förmodligen därför min tränare inte trodde fullt ut på mig. Jag hade styrkan, kondisen och alla grundteknikerna men kunde jag inte sätta ihop det.

En veckas paus blev en månad, tre månader, ett halvår. Jag gick ner till klubben några gånger under tiden men det funkade inte. Jag fick koncentrera mig enormt på nybörjarpassen och fotarbetet var som bortblåst.

Även i vardagen kände jag mer och mer att något var fel. Jag hade mina misstankar, flera år tidigare hade min mamma fått en diagnos att hon led av en obotlig nervsjukdom: SCA7 (spinocerebellar ataxia type 7). Denna är ärftlig och det är 50% risk att ens barn ska få samma åkomma. Jag har en storasyster som är helt frisk.

Efter många, långa samtal och tester med olika läkare fick jag min diagnos i november förra året.
    Jag lider av SCA7.

Hur påverkar det mig idag? Min koordination, balans, syn samt finmotorik är regält nedsatt och blir sämre varje dag. I praktiken: Jag har svårt att gå, måste hålla i räcket om jag går i trappor etc. Jag kan knappt skriva för hand och jag kan exempelvis inte bära glas med vätska i, jag skakar för haftigt med handen och spiller. Jag kan inte träna någon sport som kväver koordination, balans eller liknande. Exempel på sådan sport: thaiboxning.

Under en längre tid (år) har jag, som ni nog förstår inte haft lust att träna alls. Vad är poängen när jag ändå inte kan göra det jag tycker är kul. Fram tills för några timmar sen!

Jag ger er: HIT (high intensity training). Styrketräning som bygger på få, långsamma, tunga, tidsanpassade övningar. Helst i maskin för kontroll, inget fladdrande eller hoppande. Love at first sight (lift ). This is the shit! Alla som är intresserade av denna träningsmetod/filosofi, våga testa några månader och ge er ärliga åsikt. Aldrig tidigare har jag varit så utpumpad efter ett så kort gympass. Jag känner av det i hela kroppen.

Jag har hittat hem igen.
    Last edited by Kilo; 03-25-2011 at 06:46 PM.

Hall of famer
    Andra veckans träning med HIT avklarad. Kändes mycket bättre den här gången då visste precis vad jag skulle göra. En sak jag måste se till att göra i framtiden är att verkligen ta ut rörelserna helt. Fram för allt i chest och legpress, måste gå djupare och inte vända för tidigt.

Just nu kör jag basövningar en gång i veckan. Två set per övning, räknar inte reps utan kör till fail varje gång. Min träningspartner tar tid. Tid och vikt är det viktiga. Hur lång tid muskeln är under stress (måste jobba hårt).

Övningar:
    Chestpress
    Midd row
    Pull down - front
    Overheadpress
    Legpress
    Last edited by Kilo; 04-02-2011 at 03:19 PM.

President
    Blog Entries
    30
    Hade inte hört talas om HIT och läste din wikilänk, verkar grymt att bodybuilders oftast använder HIT träning temporärt när deras vanliga styrketräning slutat ge effekt

Hall of famer
    Jo, det är the shit . Jag har inte läst allt på wikipedia men denna artikel om träning och HIT är väldigt bra.
    Last edited by Kilo; 04-03-2011 at 02:13 PM.

Hall of famer
    En till vecka avklarad, känns bra i kroppen. Nu har jag en anledning att se över min kost. Jag vill kunna prestera max på träningarna, då måste jag ladda med bra mat innan.

Efter nästa vecka börjar det roliga, då har jag hunnit samla lite statistik över mig själv och kan börja utvädera hur det går. Gångerna innan har mest varit prova-på alla övningar och känna in vad som känns rätt. Can't wait!

Dagens övningar:
    Chest press
    Midd row
    Pull down - front
    Leg press
    Calves press

Up and coming
    Ja mat är A-O

Dock lever jag inte som jag lär hahaha. Mitt kaloriintag är lite för lågt dom dagarna jag kör MMA, pga att jag vill inte spy på den jag sparras med

Hall of famer
    Som Mark Sisson (författare Primal Blueprint) sa: your body composition is 80% what/how you eat and 20% how you train. Stämmer det kan man inte blunda för vad man stoppar i sig.

Ja, ska man springa omkring och sånt måste man äta vettigt innan. Har man en chipspåse i magen kommer den upp rätt fort :P

Hall of famer
    Dags att uppdatera journalen.

Denna veckas träning gick inte alls lika bra som de tidigare. Jag var själv och hade inte ätit bra (för lite) innan så jag hade ingen energi och ingen som kunde pusha mig. Styrketräna själv är fortfarande bajstråkigt. Jag gjorde alla övningar och stack hem så snabbt jag kunde.
    Det känns mycket värre när en träning går dåligt om man tränar sällan. Varje gång bli viktig.

Dagens övningar:
    Midd row
    Chest press
    Overhead press
    Pull down - front
    Calves press

Nu har jag fått tillbaka lite energi efter två grovbrödmackor med keso och en halvliter fet mjölk.
    Nästa vecka ska jag vara ordentligt förbered, då jävlar! Time for some pain!

Contender
    riktigt tråkigt att träna själv utan någon som pushar en, har man käkat dåligt så behöver man det ännu mer
    hur länge har du hunnit köra nu? 3 -4 veckor ?
    tar du kosttillskott?