Tjena!
Jag tänkte ta mig i kragen och börja skriva en egen träningsjournal här också, istället för att bara läsa era och bli avundsjuk.
Kön: Kille
Stil: Thaiboxning
Ålder: 21
Längd: 190
Vikt: 67-70
Match resultat: 0-0-0
Jag har tränat thaiboxning sen november 2005 och sen några månader tillbaka verkligen förstått vad jag saknat alla dessa år.
Tränar i nuläget thai 3-6 timmar i veckan. Cirka 3 timmar styrkegymnastik bestående av pushups, situps, pullups samt Bas Rutten workout CDs diverse spår.
Förra hösten var det regelrätt styrketräning på gym istället för styrkegymnastiken, då enbart tunga bas övningar. Detta är det slut med nu dock för att gymkortet gått ut och jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att träna på gym (därav min kroppsform?).
I somras hade jag ambitionen att gå en D-klass match nu i vår. Dessa planer är slopade nu, jag har inte tid att satsa enligt mig själv. Min flickvän och mina kompisar gör mig lyckligare än att vara bra thaiboxare just nu. Detta kan ändras i framtiden vem vet…
Jobbar 8-17 som vaktmästare/receptionist, ingen möjlighet att träna på jobbet.
Typisk träningsvecka:
Måndag: Styrkegymnastik 1h
Tisdag: Thaiboxning: Nybörjarpass 1,5h + Avanceradpass 1,5h.
Onsdag: Styrkegymnastik 20min.
Torsdag: Thaiboxning: Nybörjarpass 1,5h + Avanceradpass 1,5h.
Fredag Vila
Lördag: Styrkegymnastik 20min.
Söndag: Styrkegymnastik 1h.
Typisk kost vardag:
Frukost: Fil, fullkornsflingor, banan.(100 k/cal?)
Mellanmål. Gainer + frukt (650k/cal)
Lunch: Dagenslunch alt. matlåda husmanskost. Stor portion. (600k/cal?)
Mellanmål: Gainer + frukt (650k/cal)
Middag: Husmanskost. (600k/cal?)
Kvällsmål: Sällan, mackor inget seriöst.
Dagligt k/cal behov cirka 4500, vid thai 3h samt jobb som vaktmästare 8h. Ligger på ett konstant underskott.
Sömn: 7-8h vardagar. Helg ingen aning.
Tar gärna emot alla tips, trix o funderingar. Detta är ingen elitsatsar journal fast fortfarande en medveten.

LinkBack URL
About LinkBacks
.
Reply With Quote