Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 10 12345678910 LastLast
Results 1 to 26 of 250
    Hall of famer

Thaiboxaren från Stockholm

Tjena!

Jag tänkte ta mig i kragen och börja skriva en egen träningsjournal här också, istället för att bara läsa era och bli avundsjuk.

Kön: Kille
    Stil: Thaiboxning
    Ålder: 21
    Längd: 190
    Vikt: 67-70
    Match resultat: 0-0-0

Jag har tränat thaiboxning sen november 2005 och sen några månader tillbaka verkligen förstått vad jag saknat alla dessa år.
    Tränar i nuläget thai 3-6 timmar i veckan. Cirka 3 timmar styrkegymnastik bestående av pushups, situps, pullups samt Bas Rutten workout CDs diverse spår.

Förra hösten var det regelrätt styrketräning på gym istället för styrkegymnastiken, då enbart tunga bas övningar. Detta är det slut med nu dock för att gymkortet gått ut och jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att träna på gym (därav min kroppsform?).

I somras hade jag ambitionen att gå en D-klass match nu i vår. Dessa planer är slopade nu, jag har inte tid att satsa enligt mig själv. Min flickvän och mina kompisar gör mig lyckligare än att vara bra thaiboxare just nu. Detta kan ändras i framtiden vem vet…
    Jobbar 8-17 som vaktmästare/receptionist, ingen möjlighet att träna på jobbet.

Typisk träningsvecka:
    Måndag: Styrkegymnastik 1h
    Tisdag: Thaiboxning: Nybörjarpass 1,5h + Avanceradpass 1,5h.
    Onsdag: Styrkegymnastik 20min.
    Torsdag: Thaiboxning: Nybörjarpass 1,5h + Avanceradpass 1,5h.
    Fredag Vila
    Lördag: Styrkegymnastik 20min.
    Söndag: Styrkegymnastik 1h.

Typisk kost vardag:
    Frukost: Fil, fullkornsflingor, banan.(100 k/cal?)
    Mellanmål. Gainer + frukt (650k/cal)
    Lunch: Dagenslunch alt. matlåda husmanskost. Stor portion. (600k/cal?)
    Mellanmål: Gainer + frukt (650k/cal)
    Middag: Husmanskost. (600k/cal?)
    Kvällsmål: Sällan, mackor inget seriöst.

Dagligt k/cal behov cirka 4500, vid thai 3h samt jobb som vaktmästare 8h. Ligger på ett konstant underskott .
    Sömn: 7-8h vardagar. Helg ingen aning.

Tar gärna emot alla tips, trix o funderingar. Detta är ingen elitsatsar journal fast fortfarande en medveten.
    Last edited by Kilo; 03-27-2011 at 06:13 PM.

Contender
    67kg o 190 lång? Låter extremt...
    Testa o ät mkt nötter. Typ cashewnötter,valnötter, paranötter, pecannötter osv. Finns i hälsokostaffärerna bland annat. Innehåller mkt energi(mkt fett men det är nyttigt fett så oroa dej inte) och särskilt cashewnötter innehåller mkt protein, 15%... En annan fördel med nötter är att det är lätt o ta med sej så det är extremt smidigt ifall du skulle bli hungrig. Glömde nämna att det är djävulskt gott med ; ) Enjoy!

Hall of famer
    Välkommen till forumet. Ska bli roligt att följa din träningsjournal.

Contender
    rock on

Hall of famer

Tisdag

Första dagen i journalen.

Är ganska trött på förmiddagen efter att bara sovit ca 6h men piggnar till frammåt lunch och efter lite käk är jag på topp.

Träningen idag var thaiboxning 1,5h. Gick riktigt, riktigt bra fast jag var lite snorig och slemmig i halsen (beror nog på att det blivit minusgrader ute, ingen sjukdom).
    Det som funkade bäst var att jag fick till andningsrytmen, balansen och fokusen ordentligt. Jag brukar annars ha svårt att vara helt fokuserad när det går lite för fort i mitsronderna och tappar då lätt balansen när mitshållaren börjar kontra med valfri teknik. Idag klaffade allt däremot jättebra.

Styrkan är som alltid min största svaghet, ska jag slå hårt och vrida in kroppen ordentligt går det för långsamt. Mer släggträning på däck helt enkelt :wink:.

Kost:
    Frukost: Fil, mussli blandat med kellogs allbran + banan
    Mellanmål: Gainer
    Lunch: Köttbullar m. potatis & omelett +vatten
    Middag: Färsbiffar m. tomatsås & ris +mellanmjölk

67kg o 190 lång? Låter extremt...
    Testa o ät mkt nötter. Typ cashewnötter,valnötter, paranötter, pecannötter osv. Finns i hälsokostaffärerna bland annat. Innehåller mkt energi(mkt fett men det är nyttigt fett så oroa dej inte) och särskilt cashewnötter innehåller mkt protein, 15%... En annan fördel med nötter är att det är lätt o ta med sej så det är extremt smidigt ifall du skulle bli hungrig. Glömde nämna att det är djävulskt gott med ; ) Enjoy!
    Ger inte det väldigt dålig hy om man går o käkar nötter hela dagarna? Annars värt att testa. Något billigt alternativ för storpack, lidl?

Contender
    Man får dålig hy av chocklad inte nötter : ) Självklart ska du inte käka nötter hela dagarna. Är ett bra komplement till din vanliga kost.

Hall of famer

Kort liten video

För att stilla eran fruktansvärda (lite i alla fall) nyfikenhet vem denna magra wannabe-fighter kan vara kommer här en kort liten video.

Det var sent på kvällen och jag hade inget att göra. Klippet är efter ca 25min in i träningen. Som vanligt problem med fokusen. Sen har jag svårt för att slå hårt och bra utan något motstånd.

Contender

Re: Kort liten video

Quote Originally Posted by Kilo Lima
    För att stilla eran fruktansvärda (lite i alla fall) nyfikenhet vem denna magra wannabe-fighter kan vara kommer här en kort liten video.

Det var sent på kvällen och jag hade inget att göra. Klippet är efter ca 25min in i träningen. Som vanligt problem med fokusen. Sen har jag svårt för att slå hårt och bra utan något motstånd.
    Ett litet tips... Om du är nybörjare, träna fotarbete, nöta nöta, fotarbete=snabbhet=power

och gör allt väldigt sakta... lika när du skuggar... eller så pratar du med din tränare

Contender
    Träning hemma ?
    Är det ett band som du lyssnar på eller är det en instruktionsvideo ?

Såg helt ok ut.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by sluggo
    Träning hemma ?

Såg helt ok ut.
    Ett band är det, Bas rutten hör du väl!"!!!!! :P

Contender
    Quote Originally Posted by xynd
    Quote Originally Posted by sluggo
    Träning hemma ?

Såg helt ok ut.
    Ett band är det, Bas rutten hör du väl!"!!!!! :P
    ofan. är det bas.
    tyckte det lät som killen i sega rally 2, left turn, easy right.

Champ
    BAs rutten MMA-Workout perfekt för ensam träning

Hall of famer
    är absolut ingen expert på thaiboxning men dina raka högerslag är ganska mkt armpunches försök vända in höften som du säkert vet. sen råder det kanske lite delade meningar men försök skyla hakan med axeln i dem raka slagen. personligen håller jag inte med om att köra stenhårt när man skuggboxas heller men bas ord är ju nästan lag :P

ser bra ut gj kör på

Hall of famer
    Varför massa gainer när du ändå inte lyfter vikter? Du kan nog skita i en av dina gainers varje dag.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Björne
    Varför massa gainer när du ändå inte lyfter vikter? Du kan nog skita i en av dina gainers varje dag.
    Gainers = protein och kolhydrater, behöver itne alla som tränar det?

Hall of famer

Onsdag

Idag endast lite pushups, situps o pullups.

Kost:
    Mellanmål: Gainer + banan
    Lunch: Färsbiffar m. tomatsås & ris +vatten
    Middag: Fiskgratäng m. potatis +mellanmjölk

Man får dålig hy av chocklad inte nötter : ) Självklart ska du inte käka nötter hela dagarna. Är ett bra komplement till din vanliga kost.
    Jag var o kollade på en hälsokostbutik nära mig idag och de skulle ha 75kr för 0,5kg casewnötter. Det håller inte. Någon som har tips på billiga nyttiga nötter.

BAs rutten MMA-Workout perfekt för ensam träning
    Jepp! Rekommenderar det för alla som har lika dålig fantasi hemma som jag.

är absolut ingen expert på thaiboxning men dina raka högerslag är ganska mkt armpunches försök vända in höften som du säkert vet. sen råder det kanske lite delade meningar men försök skyla hakan med axeln i dem raka slagen. personligen håller jag inte med om att köra stenhårt när man skuggboxas heller men bas ord är ju nästan lag

ser bra ut gj kör på
    Tack för alla kommentarer, det motiverar massor! Jag ska tänka noga på alla tips jag får här.

Jag äter det som mellanmål jag dör av hunger på för- och eftermiddagen annars. Det är det snabbaste och billigaste alternativet.

Fortsätt med alla kommentarer det är skitkul o läsa. Trodde aldrig att det skulle kännas så motiverande att skriva ner allt man gör och få lite respons.
    All right!

Hall of famer

Torsdag

Sov ganska lite inatt, bara 5h. Min flickvän ville inte låta mig sova då får man offra sig lite :wink: . Var hos en ögonläkare idag som skulle kolla upp varför jag inte ser som jag ska. Har kollat hos en läkare förut som skickade mig vidare, denne kunde dock inte heller säga vad som var fel. Aja det löser sig nog till slut. Nu till det viktiga, träningen!

Nybörjarpass 1,5h + Avanceradpass 1,5h. Störtskönt att köra ordentligt. Vi gick igenom hela kroppen slag, armbåge, knä och spark dock ingen clinch. Träningarna var upplagda som vanligt nöta olika mits i olika kombinationer. Det hela avslutades med en hård sparring rond. Gick riktigt bra för mig fick skönt flyt och var först nästan hela tiden. Rörde mig jättemycket in och ut också så blev bara träffad på garden. Fick in riktigt sköna sparkar, alla höjder. Boxningen är jag dock helt kass på, använder det bara för att hålla avståndet och som setup till sparkarna.

Kost:
    Frukost: Fil, fullkornsflingor, banan.(100 k/cal?)
    Mellanmål. Gainer (600k/cal)
    Lunch: Pasta carbonara, sallad, 2knäckebrödmackor +vatten (ca800k/cal)
    Mellanmål: Gainer (600k/cal)
    Middag: Kebabtallrik med pommes +mjölk (hade inget val det var redan köpt när jag kom hem efter träningen) (ca1500k/cal?)

Dagar som idag kommer suget att gå match tillbaka rejält, hade de frågat mig på träningen hade jag kört på en gång där o då! Vi får se vad som händer i framtiden.

Kilo Lima out.

Hall of famer

Fredag och Lördag

Tjena tjena!

Här kommer ett sammandrag av veckoslutet.

Fredag.
    Sov 7-8h Ingen träning idag.

Kost:
    Lunch: Fiskgratäng m. potatis +vatten
    Middag: Tandoorikyckling m. ris +mellanmjölk

Lördag:
    Thai 2h avancerat pass. Vår klubb har bjudit in en före detta champion från thailand de senaste 3 veckorna och det här var sista gången han var där och visade oss hur det skulle se ut. Roligt att se klassik Muay Thai. Vi i väst och även på vår klubb har vi en annan stil. Vi kollar mycket på boxare i slagen och inspireras av K1 m.m. men här var det traditioner och grunder som visades. Ett exempel var att de stod på nästan raka ben när de boxades, annorlunda. Det var hälften ”föreläsning” hälften träning. Väldigt kul

Kost:
    Mellanmål efter träning: Gainer
    Lunch: 2 Whopper morätter +mjölk
    Middag: Fläskkött m grönsaker och ris. (på Thairestaurang)
    Kväll: Massa Öl fyllekäk på McDonalds McFeast fullkorn morötter o mjölk.

Hall of famer
    Upp med lite bilder!

Hall of famer

Sammandrag söndag, måndag, tisdag och onsdag.

Sammandrag söndag, måndag, tisdag och onsdag.

Ingen träning what so ever dessa dagar. Känner mig som en riktig lök men har inte haft suget att köra hemma och jag jobbet kom ivägen i tisdags som den vanliga thaiboxningsdagen.

Istället har jag kollat timtal på nätet om att sticka till thailand en sväng och kombinera semester och träning. Har inte haft mer än 6 veckor semester 2,5 år så jag känner att jag förtjänar det. Suget jag känner att sticka iväg är helt sjukt, jag får allvarligt ont i magen av alla tankar. Om det blir som jag vill sticker jag 2 veckor själv i mars till Lanna eller nått liknande mer turistboxar gym, kanske ett ännu mer turist vänligt och lite dyrare. Vill liksom känna på lite hur det är och eftersom jag inte stannar länge har jag råd att lägga lite på boende m.m. Vad tycker ni (xynd) om det? Är det bortkastade pengar om jag ändå inte ska stanna någon längre tid. Det kommer senare i år i sådana fall.

Veckan kommer däremot avslutas bra med thai torsdag, fredag och förhoppningsvis lördag.

Kosten har sett ut som vanligt, skriver utförligare de dagar jag tränar.
    Lunch: Husmanskost
    Middag: Husmanskost

Hall of famer
    Titta in hos Ole istället på http://www.legacygym.com

Hall of famer
    Titta in hos Ole istället på http://www.legacygym.com
    Funderade på det också, men de känns nästan lite för bra för mig och framförallt för bara 2 veckor. Även fast det är billigare och bättre enligt rykten på nätet. Tänkte man kunde köra en kortis på ett mer "avslappnat" gym för att satsa gärnet sen. Men jag vet ingenting egentligen bara spekulerar.

Hall of famer

Torsdag

Äntligen veckans första thaipass all right! Fortsättningspass 1,5h plus avanceradpass 1,5h. Körde som vanligt igenom hela kroppen det kändes riktigt bra och kunde prestera i alla övningar fast jag körde länge.

Clinchträning var bra också då vi inte har de så ofta. Mycket tekniskt och ett "ny" sak introducerads.
    Börjar få upp sparkarna kontrollerat i huvud höjd (jag är 190) känns bra. Nu är det streching som gäller.

I övrigt känner jag att jag måste träna upp min överkropp lite om jag någonsin ska kunna boxas ordentligt. Men gymmet är så tråkigt och jag vill inte tappa lusten att träna genom att tvinga mig till något tråkigt.

Statusen på thailandsresan är att jag ansökt om ledigt 19mars till 2april. Får jag ledig sticker jag iväg.

Kost:
    Lunch: Kalopps m. potatis +vatten
    Middag: Pasta m. köttbullar, 2 knäckebördmackor m. smöt&ost +mjölk

Hall of famer
    bättre jobba massa och säg upp dej
    och var borta några månader istället..

Hall of famer
    bättre jobba massa och säg upp dej
    och var borta några månader istället..
    tjänstledigt är väl bra mycke smartare

Hall of famer
    Om jag hade bestämt helt själv hade jag gjort det utan att tveka. Jag har jobbat tillräckligt och lagt undan pengar så jag kan vara borta länge. Har ändå inte tänkt vara kvar särskillt länge till.

Det som hindrar mig att åka är att jag har en flickvän jag måste räkna in i ekvationen. Henne vill jag inte mista genom att fly landet i flera månader.

Page 1 of 10 12345678910 LastLast