Tjenare. Ny på sidan och insåg efter lite läsning att det kan vara en idé att föra dagbok. Jag försöker hålla lite koll i huvudet men det är svårt. Jag jobbar dessutom med IT för tillfället så det passar ju fint att sitta här och babbla om träningen istället för att jobba!
Jag började träna Thai för Ching i Uppsala hösten -05, tränade fram till juli och hade uppehåll fram till januari 07 ca, iom flytt till Norge och dåliga tider. Tränade ganska regelbundet under våren men söp bort allt under sommaren känns det som. Nu har jag hållt bra rutin sedan september med bättre jobbtider, mer sömn och mat och nära till gymmet.
Ska köra på bäst jag kan fram till jul, sen lämnar jag Norge och far till Thailand i januari. Planen är att hinna med iaf tre veckors träning i Chiang Mai innan vi far vidare till Kina.
Schemat ser ungefär så här:
Måndag: Styrketräning, komplex
Tisdag: Thai - teknik, mitsar etc
Onsdag: Kondition (*)
Torsdag: Thai - sparring
Fredag: Styrketräning, komplex
(Söndag: Säck)
Har inte följt detta slaviskt under hösten men har försökt att köra thaipassen och måndag och fredag bäst jag kan. Helgerna har oftast blivit "vila" då gymmet stänger lite för tidigt och... ja. Mest öl.
Körde intervall på onsdagar i början, slackade lite med det efter förkylning med nu ska jag ta upp det igen, känns lagom mitt i veckan. Körde säck i söndags och ska fortsätta med det fram till jul de helger om jag inte är sliten.
Kosten går väl ok:
Äter en tallrik gröt vid halv åtta innan jag drar till jobbet (har svårt att käka mycket på morgonen) och trycker i mig en All in one, vitamin/mineraler från GG/Star Nutrition. Hinner inte äta så mycket fram till lunch pga av telefonjobb, käkar lite frukt. Ordentlig lunch vid ca 12, har alltid med mig matlåda (norrmännen käkar som kärringar).
Runt halv fyra -fyra beroende på om det är lugnt (slutar kl 4) käkar jag en till tallrik gröt och sitter sen kvar ett om jag ska gymma sen drar jag dit eller så åker jag hem och hämtar prylar och drar på thaien som börjar kl 18. Tränar, åker hem, tar lite kreatin, fixar middag + matlåda, chillar lite, tar en shake, sover. Typ så.
Äter lite dåligt på helgerna tyvärr, blir ofta frukost vid 11-12 och sen bara ett ordentligt mål till vid 18-tiden.
Gillar inte att ta shake direkt efter träning, äter hellre ordentlig middag och tar shaken efteråt. Körde Creatine Complete första veckorna på träning i höstas, det gav en jävla fart och bra återhämtning efter passen.
179 lång, väger ca 74-76 kg.

LinkBack URL
About LinkBacks
).
Reply With Quote