Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7
    Rookie

Terrormachine träningsjournal.

Grundinfo:
    Ålder: 24 år.
    Lengd: 192 cm.
    Vikt: 75 kg.
    Journal del ett:
    Dag 1 - Överkroppsträning (19.00)
    16.00 Löpning
    • Benchpress
    • Standing barbell military press
    • Lying tricep press
    • Side lateral raise
    • Preacher curls
    • Seated dumbbell curl
    • Dumbbell rows
    • Dumbbell shrugs

Dag 2 – Nedre kroppsträning och magmuskler (17.00)
    • Barbell squat
    • One leg barbell squat
    • Lunges
    • Standing calf press
    • Stiff leg barbell
    • Crunches

Dag 3
    16.00 MMA träning.

Dag 4 - Överkroppsträning (17.00)
    • Chin ups (get assistance if necessary or use a machine)
    • Seated dumbbell hammer curls
    • Dumbbell presses on an inclined bench
    • Standing barbell military press
    • Standing bicep curls Barbell tricep extension
    • Upright barbell row
    • Front dumbbell raise

Dag 5 – Nedre kroppsträning och magmuskler (17.00)
    • Standing calf press
    • Lunges
    • Barbell squat
    • Stiff leg barbell
    • Standing calf raises
    • Crunches

Dag 6
    08.00 Löpning
    09.30-10.30 MMA träning.

Dag 7 - Vila.

Hall of famer

Re: Terrormachine träningsjournal.

vart tranar du mma?

Rookie

Quote Originally Posted by xynd
    vart tranar du mma?
    Jag tränar hemma med en kompis. Vi kunde inte hitta ett MMA gym, bara ett gym där man tränar japansk MMA.

Vi vill tränar BJJ och thaiboxing och inte något lamt alternativ som kallar sig MMA.

Moderator

haha, vad exakt är det dom tränar på det där gymmet ?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

Quote Originally Posted by ShogunRua
    haha, vad exakt är det dom tränar på det där gymmet ?
    här är en länk till deras sida http://www.tsg-pitea.com
    The Tsu Shin Gen - Mixed Martial Art is a system that Soke Cook started developing in 1995. The Basics, Fighting Drills, Grappling Drills and Fighting Combinations contain most aspects of “allround fighting”. This system is built on a ratio of approximately 70% standing fighting, similar to Kickboxing or K-1, and 30% grappling. The system includes punching and kicking to the head and body, throws, takedowns and grappling. Such tournaments as Extreme Fighting, Pancrase, Pride, the UFC and Vale Tudo etc. have proved how effective a mixed martial art can be.

The throws (Nagewaza) and grappling (Newaza) have been chosen for students who prefer standing fighting. The students learn to punch and kick first and if necessary take their opponent down to the floor and “finish the fight” with some suitable technique.

Just as with the kicks and punches, a couple of new throws are taught for each grade and the same applies to the joint-locks (Kansetsuwaza) and strangles & chokes (Shimewaza). The basic hold-downs (Osaekomiwaza) are spread out through the first couple of grades.

Most people in Europe train Martial Arts primarily as a hobby or a way of keeping fit, so even though the system is an effective fighting art, it is still a suitable training form for both males and females of all ages.

In the opinion of Soke Cook, it is important to offer the students something new and stimulating in order to keep them training, without swamping them with too much information. It is also very important to have a feeling of realism in the training, so unlike such traditional Karate systems almost all training is performed with a training partner.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Terrormachine
    vart tranar du mma?
    Jag tränar hemma med en kompis. Vi kunde inte hitta ett MMA gym, bara ett gym där man tränar japansk MMA.

Vi vill tränar BJJ och thaiboxing och inte något lamt alternativ som kallar sig MMA.
    hur lange har du tranat thaiboxing/bjj? om du bara kort nagra ar kanske endo tsg vore natt? dom har kanske en tavlingsgrupp/avancerad grupp som ni kan rulla med ett par ganger i veckan..alltid bra att sparras med andra utifran...

eller spring ner pa
    judo
    boxning
    brottning

klubbarna och sparras lite med dem..
    kolla hur gsp tranar, han tranar boxning med boxare, brottning med brottare etc etc..

Hall of famer

Quote Originally Posted by Terrormachine
    vart tranar du mma?

De du kallar lamt alternativ till MMA, dvs Tsu Shin Gen, och som jag för övrigt har spenderat många år med i mina yngre dar...är ett betydligt bättre alternativ till en bra grund än att lalla runt med en polare hemma i garaget framför en gammal VHS kopia av Bass Ruttens Freestyle fighting! :roll:

De har två "uppdelningar" en del sker i traditionell budo gi, den andra i vanliga boardshorts och t-shirt, nu var det några år sen jag var ner på nån klubb men så såg det ut då iaf. Å skräms inte av gi'n, ingen av den "ineffektiva" statiska delarna av traditionell Karate finns kvar, de låter McDojo, men tänk Shootfighting i Gi! ...men som sagt, stor del av träningen sker utan Gi med!

Hur som helst, bra träning och definitivt en bra grund att bygga på.
    TSG "kom" till Sverige i mitten av 1990 talet samtidigt som shootfightingen började dyka upp här och där, och (Uppsala)klubben hade faktiskt ett samarbete med Omar i början. Bass Ruttens första seminarium i Sverige hölls förövrigt där...dagen innan han satt och beundrade insidan av svenska häktet! :roll:

Dra ner och testa, Piteå grabbarna är hårda och jag skulle bli riktigt förvånad om du inte får bra träning där! ...å om jag inte misstar mig helt har vi en eller annan Piteå TSG'are på brädan, så jag kan tänka mig ett du får ett varmt välkomnande!

Summan av kardemumman, träningen blir vad man gör den till, TSG är en allround fightingstil som i princip är identiskt strukturerad som MMA'n med men lite mer influerat av traditionell budo! Jag lovar att du gör mer framsteg där än i ditt garage!

Tyvärr hittar jag ingen Gi-lös tävling och heller ingen som visar vidare mycker groundgame, men här är en match från deras egan AFS II som för övrigt, rätta mig om jag har fel, är öppen för alla stilar samt under samma regelerverk som nuvarande amatörvalutudon fast utan shinpads och i Gi då! ...dock tror jag inte dem har haft några fler tävlingar sen "kamsportsförbudet"

[youtube:1i40vpfx]http://www.youtube.com/watch?v=WECWZ19VYe0[/youtube:1i40vpfx]