Tjena alla fighters!
För exakt 3 veckor sen började min shootfighting träning på fightercentre!
Hittills har det varit skit kul, känns skönt att kunna träna upp kondisen på ett roligt sätt.
Jag har styrketränat seriöst sen 16 års åldern, är 22 idag.
Idag håller jag mina styrketräningspass precis som förut. Jag styrketränar på morgonen 4 ggr i veckan ,i och med att styrkepasset är avklarat på morgonen (8.00-9.00), klarar jag av att köra ett shootfighting pass samma dag som brukar vara runt 21.00. Shootfighting passen försöker jag hålla 2-3 ggr i veckan, minst 2 iaf!
Jag äter regelbundet, 6 gånger om dagen --> och det är bra mat. Vet precis vad jag får i mig.
Jag hoppas på att lära mig mycket under nybörjar kursen och längtar tills fortsättningskursen då det sägs att man tränar lite mer intensivare. Mitt mål just nu är att bli så bra som det går, och blir jag tillräckligt bra, hoppas jag på att kunna tävla.
Min fråga till er som har gjort det här ett tag, hur schemalägger ni träningen? Om ni har jobb/skola, jobb OCH skola, om ni tränar fler kampsporter än mma, tex mma + bjj + etc, hur blir det med styrketräningen då?
Vad har ni för tips som ni känner fungerar bra för er, just för att kunna bli riktigt bra inom sporten.
Mvh
Molight

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote