Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
    Hall of famer
    har inte läst igenom tråden så du kanske har svarat på den här frågan tidigare men ställer den ändå hehe

Hur fixar du pengar därborta? lever du på pengarna du hade med dig från Sverige eller jobbar du med något, kan tänka mig att du tjänar lite på matcher osv. men det räcker väl inte sååå långt

Hall of famer
    Tja!

Nope, arbetar inget alls här, tränar och steker bara! 8) Så jag har ingen inkomst förutom det jag tjänar på de matcher jag gått villket är en mycket obetydlig summa än så länge!

Lever helt och hållet på sparade pengar som jag slet ihop innan jag åkte ner!

Champ
    Hur mycket hade du med dig ned på ett ungefär? Hur mycket rekommenderar du för ungefär tre månader med träning och lite allt möjligt?

Hall of famer
    Hade inte "med mig nått ner". Har cashen på banken som vanligt och tar ut när jag behöver! ICA-korter rekommenderas då det är helt avgiftsfritt vid betalning och uttag hur små eller stora de än är!

Ska du spendera 1 månader här på Tiger och i Phuket så skulle det nog se ut så här!

Boende, 4000-9000baht/mån
    Träning, 8000baht/mån
    Mat 200-500baht/dag (6000-15000baht/mån)

Så baskostnaderna ligger på ca 18.000 till 32.000baht i månaden beroende på vad du väljer att äta och hur du vill bo.

Sen tillkommer ju nöjen samt om du vill ha scooter, finns från 2000-4000baht i månaden.

En liten riktlinje att gå efter iaf, svårt att säga exakt! ...och 5baht är 1kr, så dela allt med 5! :roll:

Hall of famer
    Mer celebert besök på G!

På lördag och söndag kommer Micke Swick förbi campet och kör lite, tror han ska hålla två pass, ett på lördag och ett på söndag.

...och det är lite dåligt med mma folk just nu, tyvärr...men det betyder kanske lite 1-on-1 tid och kanske några rull, vore roligt! :roll:

Hall of famer
    behöver man betala för mma/thaiboxning enskilt eller ingår båda i priset? kul att det kommer förbi ufc folk. tror navid från hilti är där atm också :]

Hall of famer
    Nu är det 8000/4000baht per månad, beroende på om du stannar längre/tävlar för dem, och då ingår allt. Men jag vet att dem håller på att göra om prissystemet lite med olika paket hit och dit så att man ska kunna anpassa pris i förhållande till träning mer.

Navid? Du menar David?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by noname
    Nu är det 8000/4000baht per månad, beroende på om du stannar längre/tävlar för dem, och då ingår allt. Men jag vet att dem håller på att göra om prissystemet lite med olika paket hit och dit så att man ska kunna anpassa pris i förhållande till träning mer.

Navid? Du menar David?
    vilken david? navid yousefi heter han jag menar men jag har för mig att ngn mer skulle dra dit, kommer inte ihåg vilka dock.

Hall of famer
    Aha, vet inte vem det är men trodde du slant på en bokstav!

Hall of famer
    Semester 8)

Så var det dags, efter 5 månader i Thailand, för lite ”riktig” semester. Morsan, farsan och lillbrorsan kommer ner och jag ska spendera 3 veckor med dem framöver. Så det kommer inte bli nån träning, förutom den löpning som jag har för avsikt att lägga in på mornarna så jag inte säckar ihop helt, få se om jag lyckas damma av löpskorna eller inte. Sen blir det nog ett eller två pass till helgen då Mike Swick tittar förbi campet. Men förutom det så ska jag bara slappa med familjen. Ska bli riktigt kul!

Kommer börja träna igen ordentligt efter den 25:e och då, iaf till början, lägga fokus på Thaien ett tag och satsa på att gå en Thaimatch, min första, i mitten av mars. Sen i slute av mars, början på april, blir det, med lite tur, en sväng till Kina och Art Of War!

Hörs om några veckor!

Rookie
    Hej. har följt din blogg, jag o tjejen ska ner till Tigers i september. Hur länge har du tänkt stanna ?

Jag tänkte träna Mma men hörde av ett par polare att ray elbe skulle vara galen, pajat nån tjejs knä o vara väldigt gapig o tokig..stämmer det ?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Ryger
    Hej. har följt din blogg, jag o tjejen ska ner till Tigers i september. Hur länge har du tänkt stanna ?

Jag tänkte träna Mma men hörde av ett par polare att ray elbe skulle vara galen, pajat nån tjejs knä o vara väldigt gapig o tokig..stämmer det ?
    Ah, va kul!

Jag hoppas jag är kvar då iaf, ev att jag måste hem och lösa lite saker med lägenheten, men förhoppningsvis kan fixa det här nerifrån, och då är jag kvar!

Pajat nått knä har han inte gjort så länge jag varit där, och jag har inte hört talas om det heller. Jag har bara bra saker att säga om honom, han och hans träning är faktiskt en av det största anledningarna till att jag fortfarande är kvar på Tiger!

Rookie
    Det låter ju bra det blev lite orolig där ett tag

Hoppas det kan ordna sig där nerifrån då så att du är kvar i september

Hall of famer
    Tillbaka

Solbränd, ur form och lycklig. Har haft tre riktigt bra veckor med familjen. Solad, badat, umgåtts, käkat massvis med mat och bara slappat. Det enda som saknades var syrran.

Först var vi en vecka här i Phuket. Sen 10 dagar på Koh Lanta. Jag gillar Koh Lanta, det är en bra kontrast till hektet i Phuket. Lugnt, skönt, inte så mkt turister, inge skrikande bartjejer och man blir lämnad ifred av tuk-tuk chaufförer, skräddare och affärsdårar, iaf till den grad att det blir unthärdligt. Så det var riktigt bra.

Sen tog vi dykarcert tillsammans också. Padi’s Open Water. Det var faktiskt bland de ballaste grejerna jag gjort. Kursen avslutades med 2 dagar i Phi Phi området med 4st dyk på upp till 18 meters djup. Funderar starkt på att också ta Advanced Open Water innan jag åker hem, och dra på en LiveOnBoard dyksafari. 3dagar och 3 nätter på en båt med typ 6-8 dyk eller nått, finns en hel del att välja mellan. Får se hur det går.

Mer besök från UFC

Den enda träningen under de senaste 3 veckorna var ett pass för 2 helger sen när Mike Swick kom förbi campet och höll i ett pass. Va riktigt bra faktiskt, blev som ett litet mini seminarium, vart lite stående men mest saker på backen. Bla ett försvar mot giljoutin från guard och en setup för triangel som båda kan se som rätt basic men som jag inte sett tidigare och jag gillade båda. Sen hans ”egen” variant på anacondan som han kallade swickoconda, hehe, snabb var den iaf! 8)

Här är lite bilder.

Nya MMA delen

Byggnaden är i princip klar, iaf själva grundstrukturen. Å buren är här, tyvärr har nån klantjävel sabbat leveransen. Vi fick den stora buren, som vi beställde, men alla tillbehör till den små. Dvs, canvas och spännen, kjol och alla skydden. Detta suger fett som fan. Hoppas att det går fort att få hit rätt grejer. Det kollas även på alternativet att tilverka egna temporöra sådana tills de riktiga kommer, får se hur det går.

Så här ser det ut nu iaf.

Dagens träning

Första på 3 veckor, förutom Mike Swick passet då och ett tafatt försök till att morgonlöpa på stranden, vilket bara hände en gång.

Däremot var jag ut imorse och sprang en runda på 7km. Käkade frukost, å sen vart det ett mma pass. Drillade lite stående kombinationer. Sen 5st 4minuters ronder stående boxningssparring med shootohandskar. Följt av ytterligare 5st 4minuters ronder med grappling. Å det räckte för att jag skulle få en näradöden upplevelse iaf! ops: Hoppas konditionen kommer tillbaka fort, för så här kan jag inte ha det.

Hade iaf tillräckligt med energi för att även köra eftermiddagspasset. Drillade teknik på backen först, svep från halfguard. Sen kondition 3st set med 30 shadowsprawls. Avslutade med 5st 4minuters ronder med grappling. Skönt, lite lagom andrapass.

Kommer köra likadant tills fredag, inklusive löpningen på mornarna, ska försöka göra det till en rutin nu efter att bara ha snackat om det i 6 månader. Sen till fredag måste jag till Burma på en visarun, 12h i en liten rutten minivan. Men lite skönt ändå för då blev det en kort första komigång vecka!

Bloggen uppdaterad

Hall of famer
    Off Topic:

Du borde definitivt ta AOW-certifikat!

Var nere i kolsvarta hålor på 35m djup utanför Phi Phi, Advanced är så OTROLIGT mycket roligare än bara OW.
    Man brukar dessutom få med både Vrakdyk och Nattdyk när man tar AOW, nattdyk är helt jävla otroligt.

Var du och tittade på Lanta Muay Thai på Kohlanta något?

Hall of famer
    hoppas buren snart blir klar..2 veckor kommer Olyckan ner om jag inte minns fel, sen kommer jag 29 April =)

Contender
    MMA Kalmars första representant, det vill säga Jag, åker mot min tvåmånadersvisit på Tiger redan nu på måndag. Dyker upp någon gång på tisdag/onsdag efter mellanlandning i Bangkok. WAR! 8)

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Sprawler
    Du borde definitivt ta AOW-certifikat!

Var nere i kolsvarta hålor på 35m djup utanför Phi Phi, Advanced är så OTROLIGT mycket roligare än bara OW.
    Man brukar dessutom få med både Vrakdyk och Nattdyk när man tar AOW, nattdyk är helt jävla otroligt.

Var du och tittade på Lanta Muay Thai på Kohlanta något?
    Ah, jag vet! Har tittat runt lite och hittat en kurs där 6 dyk ingår, där två är obligatoriska sen får man välja de andra 4. Fanns bla vrak, natt och grottdyk att välja mellan! Så dfet ska jag absolut göra!

Nope, va inte förbi där nånting alls faktiskt! Låg vara på stranden och lökade och käka glass! 8)

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Olyckan
    hoppas buren snart blir klar..2 veckor kommer Olyckan ner om jag inte minns fel, sen kommer jag 29 April =)
    Perfekt, en liten mmaforum trio! 8)

Buren kommer dröja OM vi ska vänta på orginalgrejerna. Men Will är skitsne och har redan börjat leta runt och jaga bra material till en canvas och skydd för burkanterna, så vi iaf kan använda den medans vi väntar på orginalprylarna. Han vill ha upp den så fort som möjligt så den borde bli klar snart...

Quote Originally Posted by Olyckan
    MMA Kalmars första representant, det vill säga Jag, åker mot min tvåmånadersvisit på Tiger redan nu på måndag. Dyker upp någon gång på tisdag/onsdag efter mellanlandning i Bangkok. WAR! 8)
    Naaajs! Bra tajming! Då har Ray kommit tillbaka från sina 5 veckor i staterna och då ska vi även dra igång med det nya träningsupplägget!

Hall of famer
    Veckan som gått

Har faktiskt varit en lite småseg vecka. Har inte riktigt kommit igång med träningen den här veckan heller, kondisen lider fortfarande efter 3veckors uppehållet, och jag hatar det!

Har iof varit duktig och löpt en 7km’s runda 4 av 5 mornar, innan thaipasset, som för övrigt bara blev två i början av veckan sen lyckades jag slita upp och spräcka skinnet på en knoga, samt få en infektion i såret. Så jag har inte kunnat köra nå mer stand-up i veckan. Och kommer inte kunna göra det förrän såret är helt slutet, infektionen är under kontroll iaf, tack var de helt underbara thailändska apotekens medicinutbud.

Älskar dem! Inge krångel, inga problem, gå in, tala om vad som är knas och kom ut med en arsenal av botemedel. 8)

Den här gången fick jag en 7-dagars atibiotika kur, bakteriedödande kräm och en karta piller som skulle motverka vätskebildningen som infektionen orsakat. Allt för en blygsamma 180kr. I Sverige skulle det ha krävts minst en heldags procedur med både läckare, sjukhus, recept och annat svennebyråkratiskt skit! :roll:

Sen har höfterna börjar spöka lite, tror dock och hoppas att det bara beror på min ovana med löpträningen, och att de ska ge med sig efter ett tag, får se hur det går. Ska fortsätta med löpningen iaf!

Sen har jag även fått tagit rätt mkt av mma passen då Wade har tränat inför ännu en thaimatch och Ray ännu inte är tillbaka från sin ”semester”. Har funkat ganska bra faktiskt då det är ganska mycket nybörjare som tränar just nu, och måste faktiskt säga att det är rätt roligt. Dock ser jag riktigt mycket fram emot att Ray ska komma tillbaka och att jag får börja träna ordentligt igen!

Sen har vi även haft en till guest vs. guest mma match, den här gången på Patong Stadium och från begäran av promotern. Å det är riktigt roligt, för nu har dem börjat fråga efter mma matcher, så sakta men säkert börjar thailändarna ta till sig mma’n, eller iaf pengarna som den extra publiken som kommer för mma’ns skull ger! Matchen slutade iaf med Svensk KO seger i första ronden!

Å sen sist, men inte minst! Olyckan här från mmaforum har kommit hit och redan hunnit både att svetta in och blodat in våra mattor!

Hall of famer
    din journal är jävligt läsvärd tycker jag. kul o höra hur det går där borta. ska också pallra mig över ngn gång efter sommaren hade jag tänkt

Hall of famer
    Tackar! Det tycker jag absolut att du ska göra!

Hall of famer
    Bättre sent än aldrig

Äntligen har jag fått armen ur arselet och köpt mig en scooter. Gjorde mig ett riktigt kap då jag hittade en svensk engelsklärare som sålde sin Yamaha Mio 125’a för 20.000baht. Förhandlade dock ner den från 26.000 med min oerhört välslipade prutförmåga! 8)

Borde ha gjort detta för länge sen! Har spenderat ca 22.000baht redan i hyreskostnader för den jag hyrde förut. Det betyder att jag totalt spenderat 42.000baht på moppe, detta skulle jag på en helt sprillans ny för!

Så, tips till er som ska ner hit och vara här mer än 4-5 månader, KÖP EGEN MOPPE PÅ EN GÅNG! Kostanden för ett halvårs hyra motsvarar ofta vad du får ge för en hyfsad begagnad en. Å den kan du sälja sen innan du åker hem!

Bloggen uppdaterad!

Contender
    Hahaha.. fan va fin, med korg o allt. Håller helt med dej ang deras apotek, så jävla smidigt.. Hur länge har du kvar där nere?
    Tar du av sparade pengar el har du nån extra inkomst( förutom match)?
    God fortsättning

Hall of famer
    Korgen är jag stolt över, mycket fin! ...notera även min ännu finare babyblåa badmadrass med fiskar på nere till höger i bilden! 8)

Deras apotek rockar! Vet inte, som det ser ut nu så stannar jag så länge pengarna räcker. Åker hem som tidigast i september iaf, ev. att jag måste lösa lite skit med lägenheten, men mitt mål är att stanna till 2009 och komma hem när våren har börjat! Lever i princip på sparade pengar, men betalar inget för träningen för att jag hjälper till lite på campet. Så jag har knappt nå kostnader alls förutom fritid och mat.

Up and coming
    Frågan är hur bra kol apotekarna i thailand har på saker och ting. När jag var där i höstas hade jag ett sår i vaden som blev inflamerat, så jag fick sy och ha mig på sjukhus. När jag tagit bort stygnen tänkte jag vara på den säkra sidan så jag gick till ett apotek för att köpa något att täcka över såret ärret med, då gav dom mig rådet att inte äta någon mer kyckling(?) för att de skulle tydligen göra att infektionen kunde komma tillbaka eller något sådant...