Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
    Hall of famer

Re: Solsken, Knogar & Skenben

TAPOUT LIVE RADIO INTERVJU MED RAY ELBE OM TIGER MUAY THAI

...och en hel del annat, pratar bla om den tunga förlusten i TUF9 och en hel del om MMA'ns utveckling här i Thailand och SEA regionen. Men mest om Tiger Muay Thai och träningen här.

Lyckas också nämna mitt namn i förbifarten, och en viss annan forum medlem, dock tror jag hans tunga slant när han skulle uttala dennes efternamn! :roll:

» LYSSNA HÄR! «

Hall of famer

RESPEKT OCH GRATULATIONER!

Claire Haight, en av campets fulltids fightande tjejer spöade skiten ur John Wayne Parrs fru, Angie Parr igår i sin professionella MMA debut i Cage Wars 2 i Australien!

Ngoo, en av campets thaitränare som också kör mma skulle gått match med, men tyvärr så krånglande den Australiensiska ambassadens med hans visa och han fick tyvärr inte det! Synd!

Hall of famer

MÅNDAGENS CROSSFIT TEST!

Så här såg måndagens varv ut, har varit utan internet några dagar så inte kunnat uppdaterar.

Samma övningar som vanligt på testet, varje övning i 1 minut med 30 sekunders vila mellan övningarna. Förutom tabata squaten som är 8 set och varje set är 20 sekunder med 10 sekunders vila emellan och sen räknas de högsta och de lägsta antal reps. Föregående 2 veckornas resultat inom parenteserna.

* Switch Kicks - 171st (165) - (142)
    * Jacks to Ankels - 46st (47) - (56)
    * Butt Drops - 19st (19) - (17)
    * Tuck Jumps - 68st (51) - (42)
    * Burpees - 29st (21) - (15)
    * Powe Push-ups - 31st (32) - (29)
    * Kneetucks from plank - 30st (32) - (35)
    * High to Low plank - 33st (30) - (25)
    * Tabata Squats - 17st/12st (19/14) - (17/12)
    * The Plank - 1:30min (0:58) - (1:53)

5000 BAHT FATTIGARE OCH 5 STYGN RIKARE

SKIT PISS, PISS OCH PISS! :cry: Cuttad 4 dagar före årets största grappling turnering, som dessutom är 2 veckor innan nästa MMA match och killen jag möter är i samma division samt viktklass.

Missade denna turnering förra året pga ett skadat knä, så såg fram emot att både köra den av den anledningen samt att känna på killen jag ska in i buren med om några veckor.

Så, skulle kunna dra ut stygnen på söndag morgon och köra turneringen ändå, nogi delen är på söndag. Men frågan är, är det värt att riskera att slå upp cuttet och inte kunna träna ordentligt de två sista veckorna inför matchen!? :?

Hall of famer

Bah, värdelöst. Var sitter cuttet? Skulle inte kunna köra en stor patch (kompress) tejpad över såret med stygnen kvar och bara köra så under turneringen?

Hall of famer

Ah, som fan! Sitter över ögat, på ögonlocket under ögonbrynet!

Jo, det skulle jag juh kunna...vette fan...

....får se hur det läker!

Hall of famer

NUMERA SPONSRAD AV RAINING BOMBS MMA GEAR

Det här är coolt, första sponsorn! 8)

Raining Bombs MMA Gear, ett Australienskt företag som säljer tränings kläder och utrustning. Han har skickat shorts och lite tröjor somt en slant som ska användas till ett litet projekt!

Hall of famer

Grattis
    Sök vidare och försök skaffa mer sponsorer

Hall of famer

BORDE HA RAKAT MIG!

...samt slutat dragit mitt lata arsle efter mig med de "professionella" högupplösta studio fotona som kunde ha kommit bra till hands här!

Och gjort några armhävningar innan! 8)

Sen att de behöver en ny kille som designar deras affischer är juh en helt annan sak! :roll:

Contender

Hahaha,coolt, men vad e de med deras layout-killar egentligen?
    Men vafan, ta några steg tillbaka o tänk lite: Fan det sitter alltså afficher uppe på DEJ!, de e jävligt stort, små grabbar går förbi o tänker: en dag så..en dag!, som kanske du gjorde när du kolla på Ultimate Warrior för många år sen(el va de bara jag ops: )

snart kommer action figurer :wink:

Hall of famer

Haha, nog ett tag kvar tills det...

...men ah, en action figur vore ballt....do kan jag ehm...leka med mig själv... :roll:

Föredrar dock denna affisch! 8)

Hall of famer

Riktigt najs med spons, men PLZ - kan du inte redesigna deras hemsida? Inte det vackraste man har sett. Kör hårt nu, hoppas det blir tävling!

Hall of famer

TILLBAKA FRÅN BKK & FBT THAILAND GRAPPLING & BJJ OPEN 2009

Var väll inte så värst spännande för min del! Sög rätt hårt faktiskt. Dels för att jag andra året i rad blivit tvungen att sitta bredvid mattan och se när mina team kamrater plockar medaljer till höger och vänster. Och misstolka mig nu inte, självklart gläds jag för dem.

Och ett speciellt stort grattis till träningspartnern samt forummedlemmen och även fd. sambon Xynd som smashade både sin egen viktklass i den avancerade divisionen samt den öppna viktklassen. Vann alla sina 5 matcher varav 4 på sub.

Sen sög det ännu lite mer då herrn jag ska gå in i buren med om två veckor också var där och vi hade förmodligen möts. Å är ganska säker på att jag hade rullat till mig en seger i det fallet. Om jag inte minns fel så lyckades han inte ta nån medalj alls. Men fick iaf möjlighet att scouta och spana lite på han. Samt att beundra hans otroligt fräsiga in rakade knogjärn han hade i bakskallen!

…hehe, jag hoppas han behåller den frisyren och trimmar till den till våran match för funderar på att kontra med att raka ett ännu större knogjärn på bröstet/magen! 8)

Som vanligt gjorde teamet från Tiger bra ifrån sig, tyvärr blev det bara en 2:a plats team troffe i år, vi har plockat 1:a plats där 2 år i rad annars. Detta beror förmodligen på att vi hade betydligt mindre deltagare i den avancerade och elit divisionen.

Men som vanligt många medaljer och en team troffé!

Samt att vi tog hem 3 segrar av 3 möjliga i de amatör MMA matcher som hölls efter turneringen!

Hall of famer

ROYCE GRACIE TILL TIGER MUAY THAI! 8)

Mannen, myten och legendens enda stopp i Thailand på sin South East Asia seminariums turné blir Tiger Muay Thai! 8)

Den 11:e November!

...så planerar nån en resa till Thailand snart kanske det kan vara värt att pricka in det!

Hall of famer

300 spänn för att träna med Royce Gracie? :shock: JAG KOMMER!

Hall of famer

Haha, eller hur!? 8) ...inte fy skam!

Hall of famer

HODDU PINK-EYE! :lol:

Hall of famer

Jag kommer nog komma!

Jag fyller 20 den 10e november och har ett gang foredetta klasskamrater som kommer gora sitt projekt arbete pa Tiger MT 21okt - 16nov sa tankte aka och halsa pa dom, klart som FAN jag kommer halsa pa nar Royce kommer!!

EDIT:
    Ska jag maila och boka plats redan nu eller ar det lugnt an sa lange?

Hall of famer

Quote Originally Posted by xynd
    HODDU PINK-EYE! :lol:
    Ah, å det är väll dig jag har att tacka det för!?! :roll:

Quote Originally Posted by Sprawler
    Jag fyller 20 den 10e november och har ett gang foredetta klasskamrater som kommer gora sitt projekt arbete pa Tiger MT 21okt - 16nov sa tankte aka och halsa pa dom, klart som FAN jag kommer halsa pa nar Royce kommer!!

Ska jag maila och boka plats redan nu eller ar det lugnt an sa lange?
    Sitt projekt arbete?

Hehe, då får vi fundera ut vad vi ska göra med dig i födelsedagspresent! :twisted:

Som det ser ut nu är det ingen bokning för seminariumet. Men att skicka iväg ett mail och säga att du kommer och när du kommer samt om du vill ha boende etc skadar juh aldrig! :wink:

Contender

Hur läker ögat?

Hall of famer

Tog ut stygnen i tisdags och det ser riktigt fint ut, har rullat som vanlig sen dess och sparras, dock med headgear då!

Så det har läkt bra, var ett litet cut men de gjorde ett bra jobb med stygnen!

Hall of famer

Quote Originally Posted by noname
    Sitt projekt arbete?

Hehe, då får vi fundera ut vad vi ska göra med dig i födelsedagspresent! :twisted:

Som det ser ut nu är det ingen bokning för seminariumet. Men att skicka iväg ett mail och säga att du kommer och när du kommer samt om du vill ha boende etc skadar juh aldrig! :wink:
    Jepp, dom ska gora ett projekt arbete om Thaiboxning i Thailand samt forsoka ga nagon match om jag inte missminner mig!

Alltsa dom gar 3an i gymnasiet och gor ett sant dar 3e arskurs arbete duvet?
    Dom far resan, boendet och allting gratis, samt massa klader och sant, dom har skaffat schyssta sponsorer, san javla lyx!!

Hehe, da hoppas jag ni tanker ut nagot bra. :twisted:

Jag ser sjukt mycket fram emot det, ska faktiskt ga thai-matcher har pa Koh Lanta for att ha rad med seminariet overhuvudtaget, haha!

Better be fuckin worth it! (Fast egentligen sa ar ju bara en bild med Royce vart det ALLA dagar!!)

Hall of famer

Nog ska vi hitta på nått roligt alltid! :twisted: ...senaste födelsedagsbarnet firade sin födelsedag i Bangkok förra helgen och är fortfarande blå på magen! :roll:

Ser du till att vara här när det är BBQ kan du juh kanske klämma in en MMA smoker match i BBQ Beatdown!? 8)

Hall of famer

BRIAN EBERSOLE, PINK-EYE, SNOR SAMT EN STUKAD STORTÅ, MEN RIKTIGT BRA TRÄNING!

Sista två veckornas träning har gått bra, riktigt bra. Dock lite mer skit i maskineriet efter stygnen, Pink Eye! Har gått en Conjunctivitis epedimi över hela Phuket och campet blev inte skonat. En mild form av ögoninflammation, dock jävligt irriterande, svullna, röda, kliande och svidande ögon. Jag lyckades dock minimera min Pink Eye tid till 3 dagar med hjälp av en massa saltvatten och en satans massa ögondroppar. Sen har jag lyckats stuka en stortå samt dragit på mig en förkylning, som också tycks gå runt nu.

Men, bortser från det, så har träningen varit riktigt bra! Vi har Brian Ebersole här nu, 39-15, dvs över 50 MMA matcher, snuskigt duktig brottare, var även Team Captain över Shamrocks IFL lag när IFL forfarande körde events.

Så han har hållit lite i träningen samt har kört lite själv med han och finslipat en del saker. Jävligt duktig och jävligt trevlig!

Har kört på med crossfitten på mornarna, slutade dock efter halva förra veckan då jag började känna av förkylningen, för att inte pressa mig för hårt. Å formen är, trots snoret, om jag får säga det själv, riktigt vass!

TILL TAIWAN!

Drar om några timmar....

...invägning på torsdag, match på fredag! :twisted:

Contender

lycka till du!!

Hall of famer

Kör över honom!

Moderator

WAR ANDREAS!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"