Originally Posted by
noname
Körde första thapasseti i morse, va lite segt att kliva upp vid 6. Men de va faktiskt skönare än att köra vid 9 för de blir två timmars extra vila mellan passen. Började med en halvtimmes hopprep, sen lite övrig gemensam uppvärmning och stretch. 2x4minuters ronder skuggboxning, sen vart det 4 ronder pads i ringen. Efter det 4 ronder på säcken. Sen körde vi lite knä, började med 100 knän på säcken, sen 20 vändor fram och tillbaka över träningsytan varanat knä, sen en 4 minuters rond med en knädrill i clinch. Efter det 400 situps och 100 armhävningar, och lite stretch på det.
De va totalt 5 thaitränare som höll ganska duktig koll. Oavsett vad man var så höll de koll och rättade fel och sånt, bra! Nu var detta pass i nybörjarringen, alla får börja där sen slussas dem vidare till medel och sen vidare till avancerade. Så imorgon ska jag köra i medel och förhoppningsvis senare i avancerade. Men oavsett ring så är det alltid 4-5 tränare per pass.
På eftermiddagen blev det mma. Drillade några escapes och ett stryp från halfguard. Efter det cardio, cirkelträning, 5 stationer, jobbade i par, 2 minuter per station, 1 minut per skalle. Knän, lowkicks mot liggande, clinch med knän, takedowns, uppkicks. Sen 3 ronder av, 30s sprawl, 30s upphopp, 30s armhävnigar och 30s situps. Efter det 6x4minuters grappling ronder. Sen efter passet körde jag 3 ronder på säcken för att verkligen banka ur mig.