Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
    Hall of famer

Re: Vad är?

Quote Originally Posted by NoGi
    noname:
    " 3x40 sprawl med skuggning emellan"
    Vad är: "skuggning emellan"? Vad innebär det? Vad gör man då?
    Verkar vara riktigt bra/hård träning & det är inte konstigt att det sved i magen! :shock:
    Skuggboxning! Så här var det, vi körde två å två, den ena personen skuggboxade mot den andra. Den andre personen bestämmer, genom att försöka ta på din höft, när du ska sprawla. Sen direkt upp och fortsätta skuggboxa, osv, osv tills dui har

Hänger du med?

Hall of famer
    Idag så gästinstruerade ett svartbälte från jordanien som var på smekmånad här i Phuket. Han höll i förmiddagspasset, visade lite armdrag från guard, nåra sätt att ta ryggen och sen strypa ut. Sen var han även med och rullade efter det, roligt.

Några fler bilder från de passet:

- http://solskenknogarskenben.blogg.se...1190039063.jpg
    - http://solskenknogarskenben.blogg.se...1190038933.jpg
    - http://solskenknogarskenben.blogg.se...1190039029.jpg
    - http://solskenknogarskenben.blogg.se...1190038992.jpg

Eftermiddagspasset blev också lugnt, ganska skönt faktiskt då en dags vila inte gör så mkt nytta igentligen. Vi va ganska några. Så jag boxades några ronder mot Ray, sen körde vi cardio, cirkelträning. Å sen drilla tekniker med två thaiare som ska gå mma matcher snart.

Polarn som är med mig nu hade det lite tuffare. Thaipassen är 3h långa. Så när ja var klar så passade jag på att filma han lite och ta några bilder, här är bilderna:

- http://solskenknogarskenben.blogg.se...1190039420.jpg
    - http://solskenknogarskenben.blogg.se...1190039390.jpg
    - http://solskenknogarskenben.blogg.se...1190039332.jpg

...och här är videon:

http://www.megavideo.com/?v=RLA6HQDA

Den blev lite mörk, men ändå, å det här är 2.5h in i passet!

Hall of famer
    Du måste testa dessa matställen

Du kör förbi Phuket spa tar höger in till chalong, cirka 50-100meter ifrån gymmet (stor skylt med muskel-snubbe) checka på vänster sida, dom har riktigt bra mat bra kyckling typ där..brukar öppna lite senare på dagen eller kvällarna.

samt om du tröttnar på all Thaikäk
    ta vänster efter du kört förbi spaet, sen på höger sida cirka 200meter finns ett redigt schysst Cafe, massa bakelser och grejjor, tokgött!
    testa deras kycklingsallad!
    lite dyrare men fan så gött.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Du kör förbi Phuket spa tar höger in till chalong, cirka 50-100meter ifrån gymmet (stor skylt med muskel-snubbe) checka på vänster sida, dom har riktigt bra mat bra kyckling typ där..brukar öppna lite senare på dagen eller kvällarna.
    Vänster sida om gymet eller? I samma byggnadstråk, typ brevid internetcafét som ligger där? För där har jag kikat in men de va stängt, fast det va iof på söndag, har inte hittat nått bra mathak som har öppet söndaga! Har käkat på Fatty's några gånger, ligger också brevid gymet, men de är lite smådyrt.

Vi brukar oftast käka på Momma's, Forrest Bungalows resturang, dem har byggt ut, nu har de riktigt många platser, stort tak, intertet och satt upp en plasma. De håller på att bygga en pool med och ska ställa in ett biljardbord, riktigt sjysst faktiskt, och ok priser.

Hall of famer
    Läste också nyss igenom hela bloggen. Väldigt snyggt och bra skrivet. Skitkul att följa din utveckling.

Hall of famer
    Skolkade från förmiddagspasset idag, och sov några extra timmar. Sen pysslade vid med det här på dan! 8)

Eftermiddagspasset var jag med på däremot. Vi drillade lite teknik först, några guardpasseringar. Efter det lite cardio. Hopprep. Tre och tre, sen håller två pers hopprepet emellan sig och den tredje hoppar över, gör en sprawl, krälar under och så över igen. Nudda hopprepet och den gången räknas inte. 3x25st. Efter det 5 ronder grappling, 3 ronder boxing och 3 ronder clinch, 4 minutersronder.

Sen ska jag formodligen gå match den 12-13 oktober nångong, på Bangla Stadium i Patong här i Phuket. En mma match med ufc regler minus armbågar på backen. Ska möta en annan kille här på campet, så dem har separat på oss nu så vi inte tränar sammtidigt. De gör så ibland för att försöka promota mma'n här i Thailand.

Ska bli riktigt kul faktiskt, hoppas det blir av!

Bloggen uppdaterad!

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kilo Lima
    Läste också nyss igenom hela bloggen. Väldigt snyggt och bra skrivet. Skitkul att följa din utveckling.
    Tackar!

Contender
    Fan va grymt om du f[r g[ mma match, blir sugen att komma o kolla men jag kommer va i bangkok då tyvä
    rr.. lycka till som fan om det blir av!

Contender
    kán bara instämma me alla andra, grym blogg, riktigt snygg o bra uppdaterad med bilder o video.. keep it up.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by gatzzzo
    Fan va grymt om du f[r g[ mma match, blir sugen att komma o kolla men jag kommer va i bangkok då tyvä
    rr.. lycka till som fan om det blir av!
    Den blir av! Å den kommer att filmas, så du får se ändå!

Hall of famer
    Quote Originally Posted by pPistole
    kán bara instämma me alla andra, grym blogg, riktigt snygg o bra uppdaterad med bilder o video.. keep it up.
    Tack! Kul att ni gillar den! Ska försökla slänga in lite mer träingsbilder!

Hall of famer
    Matchen blir av! 8) Skitkul! Den 9:e oktober på Bangla Stadium. Ska tom få va med på affisherna å grejs, skitnajs! Så nu kör jag inte längre mma förmiddagspassen, då kör han jag ska möta. Så från och med måndag blir det thai på morron och mma på eftermiddagen.

Får se hur mina höfter klarar av allt sparkande. Har dragits med inlamation i höftböjjarmusklerna och röven ganska länge nu, som resulterar i diverse skumma snedragningar i rygg å grejjer. Men de har faktikst blivit lite bättre nu när jag varit här, tränat mer regelbundet, stretchat och sen säkert en hel del pga värmen med!

Blev bara ett pass idag pga uppdelningen. Å idag var första dagen då jag kunde ligga på rygg på backen utan att grina illa pga solbrännan. Å det blev ett riktigt bra pass faktiskt. Vi var en hyfsad grupp också, 10 pers. Först drillade vi lite tekniker och escapes från mount. Sen blev det cardio, 3x30 sprawl med skuggning emellan. Efter det grappling, blev en 6x4 minuters ronder. Sen efter passet körda jag 3x4 minuters stående sparring med Ray. En riktigt bra pass rakt igenom.

Märker en enorm skillnad vad det gäller konditionen redan nu, efter 3 veckor. Återhämtar mig snabbt mellan ronderna, plus att jag orkade hålla bra tempo i sparringen efter passet också. Sen har jag mer eller mindre vant mig att träna i den här värmen nu. Skönt!

Bloggen uppdaterad!

Rookie
    Hur bra är killen du ska möta då?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Dr.Blä
    Hur bra är killen du ska möta då?
    Han är bra! Det är ju en annan kille här från campet, han har varit här i några månader nu tror jag, engelsaman. Ray har sparrats en del med oss båda två och säger att det är en ganska jämn matchup! Vi är också lika långa, runt en 1.74, jag väger 80 han 77, men det är lite mer än 2 veckor kvar så jag kommer nog ligga runt hans vikt då.

Hall of famer
    Körde första thapasseti i morse, va lite segt att kliva upp vid 6. Men de va faktiskt skönare än att köra vid 9 för de blir två timmars extra vila mellan passen. Började med en halvtimmes hopprep, sen lite övrig gemensam uppvärmning och stretch. 2x4minuters ronder skuggboxning, sen vart det 4 ronder pads i ringen. Efter det 4 ronder på säcken. Sen körde vi lite knä, började med 100 knän på säcken, sen 20 vändor fram och tillbaka över träningsytan varanat knä, sen en 4 minuters rond med en knädrill i clinch. Efter det 400 situps och 100 armhävningar, och lite stretch på det.

De va totalt 5 thaitränare som höll ganska duktig koll. Oavsett vad man var så höll de koll och rättade fel och sånt, bra! Nu var detta pass i nybörjarringen, alla får börja där sen slussas dem vidare till medel och sen vidare till avancerade. Så imorgon ska jag köra i medel och förhoppningsvis senare i avancerade. Men oavsett ring så är det alltid 4-5 tränare per pass.

På eftermiddagen blev det mma. Drillade några escapes och ett stryp från halfguard. Efter det cardio, cirkelträning, 5 stationer, jobbade i par, 2 minuter per station, 1 minut per skalle. Knän, lowkicks mot liggande, clinch med knän, takedowns, uppkicks. Sen 3 ronder av, 30s sprawl, 30s upphopp, 30s armhävnigar och 30s situps. Efter det 6x4minuters grappling ronder. Sen efter passet körde jag 3 ronder på säcken för att verkligen banka ur mig.

Hall of famer
    Hur går det?
    nån vecka kvar nu bara tills det smäller..

känns det inte lite wierd, gå match mot nån på samma gym?

Contender
    Quote Originally Posted by noname
    Körde första thapasseti i morse, va lite segt att kliva upp vid 6. Men de va faktiskt skönare än att köra vid 9 för de blir två timmars extra vila mellan passen. Började med en halvtimmes hopprep, sen lite övrig gemensam uppvärmning och stretch. 2x4minuters ronder skuggboxning, sen vart det 4 ronder pads i ringen. Efter det 4 ronder på säcken. Sen körde vi lite knä, började med 100 knän på säcken, sen 20 vändor fram och tillbaka över träningsytan varanat knä, sen en 4 minuters rond med en knädrill i clinch. Efter det 400 situps och 100 armhävningar, och lite stretch på det.

De va totalt 5 thaitränare som höll ganska duktig koll. Oavsett vad man var så höll de koll och rättade fel och sånt, bra! Nu var detta pass i nybörjarringen, alla får börja där sen slussas dem vidare till medel och sen vidare till avancerade. Så imorgon ska jag köra i medel och förhoppningsvis senare i avancerade. Men oavsett ring så är det alltid 4-5 tränare per pass.

På eftermiddagen blev det mma. Drillade några escapes och ett stryp från halfguard. Efter det cardio, cirkelträning, 5 stationer, jobbade i par, 2 minuter per station, 1 minut per skalle. Knän, lowkicks mot liggande, clinch med knän, takedowns, uppkicks. Sen 3 ronder av, 30s sprawl, 30s upphopp, 30s armhävnigar och 30s situps. Efter det 6x4minuters grappling ronder. Sen efter passet körde jag 3 ronder på säcken för att verkligen banka ur mig.
    Nice du verkar köra hårt! Heelt rätt prapare for the worst and the best will always happends... Är du mer av en grappler eller standupguyy? o samma fråga om din motståndare ??

Hall of famer
    Nice du verkar köra hårt! Heelt rätt prapare for the worst and the best will always happends... Är du mer av en grappler eller standupguyy? o samma fråga om din motståndare ??
    Mina skills är nog bättre stående än vad dem är på backen, även om jag gjort riktigt bra framsteg den senaste månaden. Men jag vill helst avsluta det på backen, fast med lite skön G&P! 8)

Sen vet jag inte mkt om han, eftersom de håller oss separerade. Men de som kört med både han och mig säger att jag borde ha övertaget på backen. Sen har jag sett lite av hans stående när han kör thai, ser helt ok ut. Men känner mig rätt säker både stående och på backen. Får se hur det går! 7 dagar kvar!

Hall of famer
    Dagens träning.

Blev ett pass i måndags, sen inget i tisdags pga massagen. Men idag körde jag på. Ett thaipass på morgonen och ett mmapass på eftermiddagen plus lite extra ronder med Ray efteråt. Totalt strax över 5 timmars träning.

Morgonpasset, thai.

Första passet i avancerade ringen. Började med uppvärmning, 40 minuter med hopprep och studsande på bildäck, varvat med lite dynamiskastretchövningar. Har börja lagt till det i mina uppvärmningar nu för att försöka öka flexibiliteten.

Sen en gemensam stretch och lite fler uppvärmningsövningar. Efter det 2 ronder skuggning, 3 ronder sparring, endast boxning. Sen 3 ronder pads och avsluta med 3 ronder på säcken. Alla ronder på 4 minuter.

Sen till lite fys, börja med en övning som inte låter så jobbig men faktiskt är riktigt besvärlig. Stå på tå framför en säck, sen putta säcken med raka armar tills armarna är rakt ovanför huvudet och säcken i kraftig vinkel och sen hålla den där i 10 sekunder, ta ner den, daska på med några knän, sen putta upp den igen, osv. vet inte hur länge vi gjorde det men hela kroppen skrek iaf efter en stund. Sen en massa olika hantelsving. Sen 3x1minut med steppa upp och ner på en bänk och avsluta med 200 situps.

Eftermiddagspasset, mma.

Gemensam uppvärmning och stretch, sen 20 armbars, 20 trianglar och 20 svep från guard. Efter det drillade vi några tekniker. Armdrag och olika sätt att ta ryggen. Sen efter det fys, blev 3x4 minuter med olika övningar, typ sprawl, upphopp, armhävningar, knän, situps, med övningsbyta var 30’e sekund.

Sen grappling, 5x5minuter. Å efter passet körda jag lite stående tekniker med Ray. Där ena personen körde lätt sparring helt valfritt och den andra kontra med givna kombinationer, 3x4minuter var.

Riktigt bra träningsdag, känns bra i kroppen nu får se hur det känns när jag vaknar!

Contender
    Quote Originally Posted by noname
    Mina skills är nog bättre stående än vad dem är på backen, även om jag gjort riktigt bra framsteg den senaste månaden. Men jag vill helst avsluta det på backen, fast med lite skön G&P! 8)

Sen vet jag inte mkt om han, eftersom de håller oss separerade. Men de som kört med både han och mig säger att jag borde ha övertaget på backen. Sen har jag sett lite av hans stående när han kör thai, ser helt ok ut. Men känner mig rätt säker både stående och på backen. Får se hur det går! 7 dagar kvar!

ahh okej låter juh som det kommer gå bra

blir ritkigt shoow att se din atch sen så lägg upp den här då!

Hall of famer

Imorgon kl 21 thaitid smäller det!

3x3 minuter i ring på Bangla Stadium med UFC regler minus armbågar mot huvudet och även deras typ av handskar. Hade gärna kört längre ronder och med armbågar, men, men, alltid en början! 8)

Kul ska det bli af! Återkommer så fort jag kan med resultat, video och bilder!

Bloggen uppdaterad!

Hall of famer
    Roligt! önskar dig lycka till

Hall of famer
    Grymt, se till å visa vad svenska fighters går för.

Lycka till!

Contender
    fan va gött lycka till som fan!
    första matchen eller?

Hall of famer
    hur gick det

Hall of famer

Planen var enkel, slå först, slå hårt och gå efter en tidig nertagning och sen jobba med slag. Å så här gick det till, ungefär, har inte fått videon än och minns bara delar av händelseförloppet. Den lägger jag för övrigt upp så fort jag får den!

Rond 1

Första kombon höll nästan på att sänka honom och medans han stapplade bakåt sköt jag in och gjorde en redig dubble leg slam. Landade i sidemount, några armbågar mot kroppen, några hammerfist mot ansiktet, men hade svårt att kontrollera honom och han lyckades ta sig därifrån och tog guard. Jobbade med slag inifrån hans guard, lyckas ställa mig upp, forsätter slå och känner hur en av hans uppkicks stryker min kind, bakar bort och jag hamnade stående framför honom. Skickade iväg några sparkar mot benen, några träffade där de skulle men en träffade hans knä, kände inget då men idag är foten fortfarande svullen. Försökte även med en yxa i magen på han men till min stora besvikelsen så missade jag på håret. Domaren ställer oss upp och vi blir stående en kort stund, tror jag träffar med lite mer slag här och sen får jag en till nertagning, återigen till sidemount, bankar lite på han, tar mount, försätter banka, han ger mig ryggen, jag får in hoockarna och vänder på honom. Försöker mig på ett rearnaked choke, men han lyckas ta dig därifrån och hamnar i min guard och där bryter domaren och rond ett är slut.

Rond 2

Jag minns inte riktigt men tror det här går rätt fort. Båda går ut hårt med slag, jag får in några träffar och han kontrar, han får in en ganska fin träff, jag stapplar till och han skjuter in och tar ner mig men på vägen ner lyckas jag koppla en giljotin och få honom i min guard. Först hade jag huvudet och ena hans arm inne, men den satt fortfarande tight, lyckades justera greppet och fick in den djupt utan hans arm och efter några sekunder klappade han ur.

Jag hade faktiskt velat avsluta det annorlunda och en kort, kort stund funderade jag på om jag skulle släppa giljotinen och försöka ställa mig upp igen, för jag hade hellre vunnit på en TKO eller KO. Men jag kände att jag kunde avsluta och vågade ärligt talat inte chansa.

Bloggen uppdaterad!