Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
    Hall of famer

Re: Solsken, Knogar & Skenben

Tackar! Ah, skönt som fan! 100% vet jag inte, har inte börjat sparka nånting än...

...har dock siktet inställt på 2008 Philippine International Grappling Challenge hålls den 6-7 dec i Manilla, den första IBJJF sanktionerade turneringen i Sydostasien. Kommer vara står turnering och bra motstånd. Mike Fowler är bla anmäld till svartbältesklassen! 8)

Ska gå i Intermediate -79.5kg och idag visade vågen på 84.5kg ...så jag har exakt 3 veckor på mig att komma iform! :roll: Dock tror jag att 2 av de där 5 kg bara är överflödig vätskevikt...får se vad vågen säger om en vecka, nu stramas bältet åt iaf när det gäller dieten!

Hall of famer

Härligt att du snart är på banan igen, MMAforums bästa blogg behöver lite fights

Vikten är ju lugn, på tre veckor klarar du de där galant med lite vätska tömning på slutet.

Hall of famer

Kul att du är tillbaka och tränar :P

en fråga bara, de där vulkanskyddet? Hur skyddar det? Tänker mest på att det är tomt vid knäskålen, varför?

Hall of famer

Quote Originally Posted by Venom
    Härligt att du snart är på banan igen, MMAforums bästa blogg behöver lite fights

Vikten är ju lugn, på tre veckor klarar du de där galant med lite vätska tömning på slutet.
    Haha, tackar! Ah, jag känner fan att det är dags nu, 6 månader utan varken match eller turneringar pga skador börjar kännas, 1 mauy thai, 1 mma samt 1 grappling event finns på listan över inställd-pga-skador!

...hoppas på en mma snar men det är inget bokat! Så får väll stressa på med den, alldeles för sena, muay thai debuten så snart knät tåls att sparkas på!

Idag visade vågen på 83.5kg efter morgonpasset och med en frukost innan bestående av kaffe och nötter! 8)

Ska dieta på Lataremans röra fram till turneringen! :lol: ...så jag håller tummarna för att jag kan göra en invägning utan att cutta nån vikt alls förutom att slå en drill och en brakskit, invägning är bara några timmar före matchstarterna så jag vill helst slippa!

Quote Originally Posted by JEJE
    Kul att du är tillbaka och tränar :P

en fråga bara, de där vulkanskyddet? Hur skyddar det? Tänker mest på att det är tomt vid knäskålen, varför?
    Tackar! Vulkanskyddet använder jag inte alls, ger inget bra stöd...är lite för stort, har det dock ibland tillsammans med ett annat skydd under.

De skydd du ser på bilderna över är ett sånt här. Riktigt bra och ger fint stöd, antar att det är öppen för knät för att ge mer rörlighet vid helt böjt ben....eller nått... :roll:

Hall of famer

VECKAN SOM GÅTT

Har blivit lite glest med träningen. Två mornar spenderade jag på Land and Transportation Office...försöker få scootern skriven i mitt namn, har försökt med det i snart 6 månader. Men nån stjärna har tagit bort kåpan där serienumret stod och satt dit en ny...utan att pränta in serienumret igen...så den finns egentligen inte...men det verkar lösa sig nu iaf...

Iaf, har sprungit 3ggr, kört 2 grapplingpass, 3 mma pass och klämt in två gympass med. Tyvärr fick jag lite känningar i knät igår så struntar i träningen i dag och tar det lugn istället.

Å biljetterna bokade till Filippinerna och 2008 Philippine International Grappling Challenge. Åker ett gång några dagar tidigare och stannar en extra natt i Bangkok för att titta in under King's Cup! 8)

Sen har Art of War hört av sig och söker fighters till deras nästa gala, väntar på datum å sen få se vem dem vill sätta mig emot...

Lite bilder från fightingthai.com

Hall of famer

FULL MOON BBQ & BBQ BEATDOWN 4

De traditionella allt-du-kan-äta-och-dricka-BBQ va i helgen, med riktigt mycket folk och ett MMA smoker card med 6 matcher. Här har ni lite blandade bilder...

...många fler på http://fightingthai.com

Hall of famer

Ser skitskoj ut! Vad är det för folk som kommer dit, bara fighters från campet eller vanliga turister också?

Här hemma i kylan där alla tjatar om lågkonjunktur ser det mörkt ut för min del, ingen som vill köpa min bil, och således inga pengar till nån thailandsresa

Hall of famer

Mestadels är det folk som tränar på campet. Men många känner en eller två som dem brukar ta med, samt att de anställda brukar ta med polare och respektive. Så det är blandat med folk! Men öppen för vem som helst, så alla är välkomna!

Haha, snöstorm och skit har jag hört att ni har nu! 8)

Ingen idé att komma exakt nu ändå, People's Alliance for Democracy har stormat flygplatsen i Bangkok och dem smäller både bomber och skjuter med raketgevär! :roll:

...annars lät det som en bra idé, sälj bilen dra till Thailand! :wink:

Up and coming

Bloggen från Thailand är grymt intressant och kul att läsa Skulle och vilja åka dit och träna

Rookie

Indeed, sjukt intressant läsning. Hoppas skadorna ordnar sig inför din uppkommande turnering.

Sitter även och funderar lite på hur du lyckas försörja dig därnere?

Hall of famer

Quote Originally Posted by noname
    Tackar! Ah, skönt som fan! 100% vet jag inte, har inte börjat sparka nånting än...

...har dock siktet inställt på 2008 Philippine International Grappling Challenge hålls den 6-7 dec i Manilla, den första IBJJF sanktionerade turneringen i Sydostasien. Kommer vara står turnering och bra motstånd. Mike Fowler är bla anmäld till svartbältesklassen! 8)

Ska gå i Intermediate -79.5kg och idag visade vågen på 84.5kg ...så jag har exakt 3 veckor på mig att komma iform! :roll: Dock tror jag att 2 av de där 5 kg bara är överflödig vätskevikt...får se vad vågen säger om en vecka, nu stramas bältet åt iaf när det gäller dieten!
    far se om jag kan time:a in subic bay resan, isafall sa syns vi!

Hall of famer

Quote Originally Posted by Liljedal
    Bloggen från Thailand är grymt intressant och kul att läsa Skulle och vilja åka dit och träna
    Tackar! Ah va fan det är bara att börja packa!

Quote Originally Posted by Ratigan
    Indeed, sjukt intressant läsning. Hoppas skadorna ordnar sig inför din uppkommande turnering.

Sitter även och funderar lite på hur du lyckas försörja dig därnere?
    Tack! Knät verkar funka i princip felfritt, fortfarande inga sparkar men har börjat köra nedtagningar och rullat som vanligt nu, inga problem alls!

JObbade som fan innan jag drog ner så lever på sparade pengar, dock "tjänar" jag en slant har nere då jag i princip har hand om campets alla websidor! ...så jag gör inte av med så mycket pengar!

Quote Originally Posted by eidos-
    far se om jag kan time:a in subic bay resan, isafall sa syns vi!
    Ah fan va najs! Jag kommer köpa ett Fillipinskt kontantkort när vi kommer ner så jag kan dra iväg ett mail till dig med nr ifall du är i krokarna!?

Hall of famer

79.3kg BABY!

Att klara 79.5kg med invägning strax innan turnerings start kommer inte bli nå problem! 8)

Efter dagens träning visade vågen på 79.3kg, och det med normalt matintag under dagen och endast lite mindre vatten än vanligt. Drack 1.5l vatten under eftermiddagspasset, hade jag struntat i det hade jag vägt strax över 78kg. För 2 veckor sen visade vågen på 84.5kg!

Å då är det en halv träningsvecka kvar innan vi drar!

Hall of famer

HALVSLASKIGT PADWORK UTAN SPARKAR PÅ FILM

...har nu här! 8)

Fortfarande rostig! :roll: ...och har inte börjat sparka än heller pga vridningarna som uppstår i högerknät vid vänsterspark, samt kraften som knät utsätts för vid högerspark. Dock börjat knäa...och börjat kört nertagningar igen, så måste nog säga att knät känns riktigt bra, inget som gör ont eller känns svagt...

Contender

gillar armbågarna underifrån :twisted:

Hall of famer

fan, om endå mitt padwork kunde se lika snyggt ut =)

Hall of famer

Nice att knät känns bättre! Det är alltid kul med videoklippen men när kommer sparringklipp på mmaforums egna "små" thailändare?

Hall of famer

Quote Originally Posted by pPistole
    gillar armbågarna underifrån :twisted:

Ah, jag med! :evil: Börjar få dem riktigt snärtiga nu också, bra drag i dem med!

Hall of famer

Quote Originally Posted by Venom
    Nice att knät känns bättre! Det är alltid kul med videoklippen men när kommer sparringklipp på mmaforums egna "små" thailändare?
    Ah, skönt som fan, nu har jag börjat sparka på padsen igen, och lätt, lätt i sparring!

Haha, ah, det kommer när jag slutar blocka med ansiktet samt när Wiktor får kortare armar!

Hall of famer

DET RULLAR PÅ!

Har varit lite lat med skrivandet och uppdaterandet. Å har spenderat en vecka i Laos med, i Vientiane, och sökt nytt dubbelt turistvisum. Gick galant så nu har jag 6 månader till här och de enda jag behöver göra ör en en dagars borderrun under de 6 månaderna!

Iaf, träningen har börjat rulla igång igen, dock lite hackigt. Knät känns bra och har börjat sparka på padsen igen, och öven riktigt försiktigt i sparringen. Inget som gör ont, men inbillar mig att jag känner av en viss ostabilitet/försvagning i knät.

Får se hur det går...det går väll åt helvete vid första hårda inside lowkicken jag får ta emot!? Håller dock tummarna för att de håller! 8)

SPARRING MED MICHAEL KATSIDIS

Michael Katsidis är här och tränar samt acklimatiserar sig inför sin match i Filippinerna den 31:a januari. Proffsboxare med 23-2 record!

Han har egen tränare med sig, men inte egna sparringparters. Å han börjar varje pass med 6 ronder sparring mot 4-5 grabbar som varvar ronderna. Än så länge har jag bara varit där en gång....han är lättviktare....dvs, snabb som fan! De va inte mycket som satt inte, en och annan krok och rak höger träffade väll, men det var knappt. För det mesta stog jag bara och vevade i luften ovanför skallen på han.

Men kul var det iaf, om inte annat än att få reda på hur världelös boxning man har om man jävför med proffsnivå! :roll:

Lite bilder...

Hall of famer

"QUICK" SWICK MIKE TILLBAKA!

Mike Swick är på campet igen. Andra gången under tiden jag varit här som han är här. Förra gången tränade han inget utan höll bara i ett seminarium. Denna gång tränar han däremot, han ska vara här en månad ungefär.

Han sparrades med Katsidis (bilden) igår och båda två smällde av en hel del fyverkerier! :roll:

Hall of famer

Han sparrades med Katsidis (bilden) igår och båda två smällde av en hel del fyverkerier! :roll:
    Körde dom hårt?

Hur hårt körde dom, KO hårt eller hårdsparring-hårt?

Hall of famer

Hehe, dem försökte båda två pinka ut revir...dock vet jag inte om det var KO hårt direkt!

Men ingen höll igen direk! 8)

Hall of famer

MERA BLOMKÅL TACK!

Det är fortfarande lååångt ifrån så illa det skulle kunna vara....fortfarande en light variant, men ändå! 8)

Gör ont som fiiiiin...speciellt om nån gnuggar en armbåge emot den! :roll:

Har redan dragit ut 3ml ur den...får fortsätta tömma efter varje träning och gräva fram öronskyddet!

Hall of famer

Har redan dragit ut 3ml ur den...får fortsätta tömma efter varje träning och gräva fram öronskyddet!
    Det där lät nasty, påminner om filmer man sett på folk som fått giftormsbett som det rinner massa klet ur ^^

Hall of famer

Hehe, dem försökte båda två pinka ut revir...dock vet jag inte om det var KO hårt direkt!

Men ingen höll igen direk! 8)
    Så då har vi nästan svar på den eviga frågan; Hur klarar sig en pro MMA-fighter mot en proffsboxare, hur gick det för Swickan?