Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Solsken, Knogar & Skenben
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Sidan 1 av 34 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 SistaSista
Resultat 1 till 26 av 863
    Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006

Solsken, Knogar & Skenben

DÃ¥ var det dags!

På måndag (läs 3/9-07) bär det av till Thailand för att träna thai & mma. Fast de lär bli en hel del, sol, bad, dyk och surf med! 8)

Tanken är att va borta så llnge pengarna räcker, men de lär bli minst ett är iaf. Har en polare med mig som gör mig sällskap i 3 veckor och första anhalten är Tiger Muay Thai.

Kommer blogga lite mer allmänt om thailand och hur det är att leva där som svenne på:
    http://solskenknogarskenben.blogg.se

...sen försöka blogga mer träningsinriktat här på forumet. Har med laptopen och kameran och ska försöka vara så aktivt som möjligt och lägga upp gott om bilder och filmer i den mån det går!

EDIT: Ny blogg & träningjournal » MMA i Thailand

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Låter gött, hoppas du får en grym resa.

Rookie
    Reg.datum
    Jun 2007
    Är något avundsjuk Blir nog grymt.

Skulle vara shysst också om du skriver med åäö även när du är i thailand, blir så jävla jobbigt att läsa annars enligt mig.

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Ah, kommer bli hur grymt som helst!

Citat Ursprungligen postat av Dr.Blä
    Skulle vara shysst också om du skriver med åäö även när du är i thailand, blir så jävla jobbigt att läsa annars enligt mig.
    Har ju laptopen med, så allt som skrivs på den kommer vara med åäö!

Up and coming
    Reg.datum
    Apr 2007
    gah så du hinner åka iväg strax innan mig

Så du vågar också ta med dig kamera och laptop?
    vad för kamera har du?

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Citat Ursprungligen postat av Norrsken

vad för kamera har du?
    Äsh, va fan, jag tror det är större risk att bli av med dem här i sverige om du är på resande fot än vad det är där nere. Får vara lite försiktig bara!

Nä, inget speciellt, har en vanlig digitalkamera bara, Sony DSC-W80.

Up and coming
    Reg.datum
    Apr 2007
    Citat Ursprungligen postat av noname
    Citat Ursprungligen postat av Norrsken

vad för kamera har du?
    Äsh, va fan, jag tror det är större risk att bli av med dem här i sverige om du är på resande fot än vad det är där nere. Får vara lite försiktig bara!

Nä, inget speciellt, har en vanlig digitalkamera bara, Sony DSC-W80.
    Mjo tänkte likadant. Sen e min laptop så skrutten så dom lär bara bli förbannad på den ifall dom nu får för sig att ta den Skärmen börjar flimmra ibland, och det finns bara ett sätt o lösa det på

En sån kamera räcker ju ändå, lätt o handskas med och bara lägga i fickan. Själv fick jag för mig att köpa en Canon EOS 350D. Jobbar på att lära mig den nu

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    woah!
    då kanske vi ses i februari nånstans, då ska jag ner +1år...

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Citat Ursprungligen postat av xynd
    woah!
    De lär vi ju styra upp! Vad blir din första anhalt då?

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Citat Ursprungligen postat av noname
    woah!
    De lär vi ju styra upp! Vad blir din första anhalt då?
    Blir nog ett halvår minst på mmahpuket aka tiger, blir billigast så..så blir träning/boende/mc billigare..
    brukar få bra pris då..snortdyrt annars att bara stanna nån månad sen åka vidare..

hur mkt cash har du med dej allt som allt på kortet?

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Blir nog ett halvår minst på mmahpuket aka tiger, blir billigast så..så blir träning/boende/mc billigare..
    brukar få bra pris då..snortdyrt annars att bara stanna nån månad sen åka vidare..

hur mkt cash har du med dej allt som allt på kortet?
    Ska försöka hålla mig på samma ställe så mkt som möjligt jag med. Ska möta upp en polare som kommer ner i oktober, får se var vi hamnar, men han drar hem i januari sen. Efter det ska jag nog "slå mig till ro" om jag hittat nått bra ställe. Å sen när reskassan börjar sina blir det några månader på Sitpohom! 7000 baht/mån all inclusive! 8)

Som det ser ut nu har jag 115k, men då måste det täcke resan hem också!

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    På plats i Bangkok nu! 8)

Ska möta upp polaren på flygplatsen imorgon bitti sen drar vi direkt till Phuket och TMT!

Bloggen uppdaterad!

Contender
    Reg.datum
    Feb 2007
    Ska bli kul o följa dej.. Sjukt avis, blir "bara" 2 v thai semester för min del i feb.
    Må Väl.

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Så, framme i Phuket och på TMT.

Inte lika sjysst som på hemsidan men najs som fan iaf! Forest Bungalows va riktigt trevligt iaf!

...så, första träningen imorgon! Idag har vi bara slappat och kollat runt, varmt som fan iaf! Å då är det tydligen ganksa milt väder! ops:

Bloggen uppdaterad!

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Tänk på om du ska stanna längre, betala helr i förskott några månader så blir det billigare..

Angående boende så finns det billigt boende på båda sidorna om du ställer dej och tittar ut med vägen utanför gymmet och kör höger sen vänster, efter 2-3min bör det dyka upp lite tätare med hus/lägenheter bara köra in på vägarna och kolla, rum lite överallt där och billigt..

Har buren kommit?

Har du checkat Chalong Chi ? gymmet som ligger innan Tiger precis innan Forrest..När jag var där sist så hade dom inte mattor i buren än..

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Tänk på om du ska stanna längre, betala helr i förskott några månader så blir det billigare..

Angående boende så finns det billigt boende på båda sidorna om du ställer dej och tittar ut med vägen utanför gymmet och kör höger sen vänster, efter 2-3min bör det dyka upp lite tätare med hus/lägenheter bara köra in på vägarna och kolla, rum lite överallt där och billigt..

Har buren kommit?

Har du checkat Chalong Chi ? gymmet som ligger innan Tiger precis innan Forrest..När jag var där sist så hade dom inte mattor i buren än..
    Dem kör med en discount, för varje månad som jag stannar får jag rabatt, oavsett om jag pröjsar i förväg eller inte. Sen när polaren drar hem så blir det nog att ta ett rum i delad villa, blir billigast så. Men ska kolla ditt tips.

Japp, går förbi det när vi går till å från gymet, verkar ganska dött där, har bara sett två thaisnubbar köra, men det ser ut som de fått in mattor i buren iaf.

Nope, buren har inte kommit än, men de har börjat förbereda för den iaf!

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Så där då, då har vi kort försa passen. Två mma pass blev det. Verkligen riktigt tungt att köra i värmen, de va väll uppemot en 35 idag iaf. Varmare än vanligt sa grabbarna som varit där ett tag. 8)

Första passet drilla vi lite sätt att ta sig upp från guard/half guard/butterly guard till stående. Sen vart det några ronder säck medans två och två fick gå upp i ringen och sparras 2 ronder i ganska lugnt tempo. 5 minters ronder å har aldrig varit så trött efter att ha gjort så lite!

Andra passet drilla teknik först. Första, gå på oma plata men ta armbar på andra armen istället. Sen oma plata som slutade i ett choke. Sen samma som första fast in till en triangel. Kändes ok med tanke på att jag i vanliga fall brukar va så stel och paj i ljumskarna/höfterna att jag har svårt att jobba med benen högt ifrån guard. Men fick allt att funka iaf, tror jag har värmen att tacka för det! Sen fysade vi lite. Vart en 10, 9, 8… med jumpingjacks, sprawls, armhävningar, situps och upphopp. Å efter det vart det 5x5 minuter grappling. Sen var det bara packa ihop och gå till bungalowen, slå på airconditionen och dööö… ops:

Va 6 pers på både första och andra passet. Men de brukar va iaf 10-12 sa Ray, det har gått ner nu medans de håller på att bygga nytt tak över en del av campet, bland annat mma delen, men som de ser ut nu så är det klart på måndag och vi får tillbaka våran vanliga plats, skönt. Sen har de precis börjat bygga för en ny del, ska in med en fullstor cage och bygga åskådar platser, det blir smut.

Hoppas det inte tar för lång tid bara.

Bloggen uppdaterad!

Peace!

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Blev två pass i fredags. Första passet på backen. Drillade lite attacker från mount, armbar, han försvarar, gå på andra armen, han försvarar den med, bryt, eller gå på triangel. Sen fys. Två och två, 3x25 sprawl. Skugga mot partnern sen bestämde han när sprawlet kom genom att toucha höften. Efter det 5x5 minuter grappling.

Andra passet, körde stående. Basic, slag, block och kontringar, efter det så stående sparring, endast boxning. 4x5 minuter. Blev ganska hårt och tempot drogs upp rejält. Riktigt skönt.

Sen på lördagen var det bara ett pass, öppen matta. Gick igenom lite triangel defens sen vart det grappling, höll väll på i 1.5 timme ungefär. Ray var med och körde, har han iof varit alla pass. Men det såg ut ungefär så här, jag i Ray’s triangel, jag i Ray’s triangel och jag i Ray’s triangel. ops: Den mannen har en snuskigt bra guard!

Sen var det vila resten av lördagen och söndagen å nu på måndag blir det hårdkörning då vi får tillbaka den vanliga mma träningsdelen, med mattor på väggarna och mkt större yta. Bildera som är tagna nu är från den temporära platsen mma träningen varit på medans det byggt nytt tak.

EDIT! Notis, det jag i vita linnet och svarta shortsen.

Bloggen uppdaterad

Rookie
    Reg.datum
    Jun 2007
    Verkar ju helt underbart. Hur är vädret då, regnar väl och är jävligt fuktigt i phuket vid den här årstiden?

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Nu har vi fått tillbaka våran ordinarie träningsyta. Skönt. Vi är fortfarande i snitt 6-8 pers per pass, men då är det lågsäsong. Å sen är väll träningsmoralen bland en del av grabbarna som är här inte den bästa, många vändor till Patong per vecka.

Kör 2 mma pass per dag och kommer fortsätta med det ett tag nu. Ska va med i Grappling Games som hålls i Bangkok i mitten av oktober. Sen efter det börjar jag varva med thai också.

Passen består av uppvärmning, stretch, teknikdrillning, fys och sen avsluta med sparring, oftast grappling. Så att beskriva varje pass skulle bli rätt tråkigt och enformigt, plust att jag pallar inte skriva så mkt. Men pass nr2 ida såg ut som följande iaf:

- Klassisk mma uppvärmning, jogga runt, höga knän, bearwalk, räka runt på golvet, kullebyttor hit och hjulningar dit, ah, ni hajar. Sen 50 armbars och 50 trianglar på varje sida.

- Kort stretch.

- Sen drillade vi några talkedowns mot burvägg, defens mot dem och kontringar mot defensen.

- 3x40 sprawl med skuggning emellan efter det 3st set á 5 olika magövningar á 100rep, och för er som inte kan räkna blev det 1500st! De sved…de svider fortfarande! ops:

- Sen avslutade vi med 5x4minuter grappling

Bloggen uppdaterad

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Citat Ursprungligen postat av Dr.Blä
    Verkar ju helt underbart. Hur är vädret då, regnar väl och är jävligt fuktigt i phuket vid den här årstiden?
    Vi hade tur med vädrer de 5 första dagarna, var ganska klart och solen sken, 30-35 grader. Men de säger ju att september är det som sämst väder här och det har märkts de senaste 2 dagarna. Molningt och 3-4 störtskurar per dag. Men det är rätt skönt ändå, luften blir fräshare och det är lite behagligare temperatur. Gäller bara att inte sitta på moppen när en sån skur kommer! 8)

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Nöjd med träningen nu efter någon veckas träning?
    hur ser Rays pass ut? filma lite och lägg upp?

Contender
    Reg.datum
    Maj 2007
    Läste nyss igenom hela bloggen (som för övrigt är grymt bra upplagd och skriven), och blir jädrigt sugen. Skulle uppskatta, förutom mer bilder/filmer förståss, om du kunde nämna lite allmänt om vilket intryck man får av träningen/tränarna. Mer professionellt än här hemma/mer individuellt inriktat o.s.v?

Keep it up!

Rookie
    Reg.datum
    Sep 2007

Vad är?

noname:
    " 3x40 sprawl med skuggning emellan"
    Vad är: "skuggning emellan"? Vad innebär det? Vad gör man då?
    Verkar vara riktigt bra/hård träning & det är inte konstigt att det sved i magen! :shock:

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Nöjd med träningen nu efter någon veckas träning?
    hur ser Rays pass ut? filma lite och lägg upp?
    MMA träningen är riktigt bra faktiskt, vissa har dock problem att se förbi Ray's attityd, men han håller riktigt bra pass och jag gillar han. Plus att han engagerar sig med dem som är där och kör, så det är inte så han bara dyker upp, drar en suck och håller i passet, han är med å kör.

Han lägger upp passen bra, när det drillas teknik så är det alltid 4-5 som kan köras i följd, typ submission, defens, ny sub pga defens, transission, ny sub, defens, ny sub på defens, ah du hajjar!

Sen är det alltid cardio varje pass, oftast mellan teknikerna och sparringen som brukar avsluta passet. Runt en 2h brukar de vara.

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    Citat Ursprungligen postat av Olyckan
    Läste nyss igenom hela bloggen (som för övrigt är grymt bra upplagd och skriven), och blir jädrigt sugen. Skulle uppskatta, förutom mer bilder/filmer förståss, om du kunde nämna lite allmänt om vilket intryck man får av träningen/tränarna. Mer professionellt än här hemma/mer individuellt inriktat o.s.v?

Keep it up!
    Tackar, tackar!

Hade faktiskt samma tanke jag med, men tänkte göra det efter att jag fått lite mer kött på benen vad det gäller träningen, bara tränat en å en halv vecka än. Sen har jag inte kört nått thai än, ska lugna mig lite med det. Men som sagt, hade iaf den tanken jag med, så det kommer!

Liknande ämnen

1. Sår på knogar.
    Av Brushi i forum Hälsa / Rehab / Skador
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 13:25

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32