Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 26 of 92
    Up and coming

Se upp för hÀr kommer Myggan!!!!

Jahopp...sÄ blev man pÄtvingad av sin trÀnare att börja skriva hÀr :P sÄ here it goes...

22Ă„rig tjej som har sportat/dansat sen 5Ă„rs Ă„lder typ..hade dock en lĂ„ng paus pĂ„ 2œ Ă„r dĂ„ man blev soffpotatis och la pĂ„ sig massa kilon..jag tror det kallas för sambo liv....
    iaf sÄ har jag nu sen i october mÄnad börjat trÀna igen har nu gÄtt ner 22 kg har ca 10 till o gÄ ner..ungefÀr.. sÄ mÄlet Àr iaf att försöka fÄ bort 10kg pÄ 2 mÄnader..

En kompis rĂ„kade snubbla över MMA Kalmars hemsida som VERKLIGEN Ă€r uppdaterad...NOT...direkt sĂ„ fastnade jag, dĂ„ jag letade efter en thaiboxning klubb [trĂ€nade thaiboxning i min hemort innan jag flyttade för studier]..sĂ„ sen dess började jag trĂ€na MMA...var ensam tjej i ett halvĂ„r? ungefĂ€r..riktit kul med massa motsĂ„nd ..mĂ€rkte rĂ€tt fort hur mkt starkare och uthĂ„lligare man blev..SÅ himla mkt effektivare o trĂ€na med killar Ă€n med tjejer..tycker jag...kanske för att jag dĂ„ aldrig trĂ€nat med nĂ„gon tjej som verkligen brinner för trĂ€ningen?
    iaf..nu ska jag inte trÄka ut er nÄ mer....

Min trÀning ser ut sÄhÀr:

MÄndag: StyrketrÀning, simning och Thaiboxning
    Tisdag: Volley och Badminton
    Onsdag: Bjj och Grappling [ibland skippas bjj:n]
    Torsdag: StyrketrÀning, simning och Thaiboxning
    Fredag: Ibland extra pass MMA
    Lördag: Ibland extra pass MMA
    Söndag: Volley, Badminton och Öppen matta MMA

Efter varje trÀning sÄ tar jag en proto shake..sen blir det gröt dÀr hemma med banan.

KÀkar ingen ost lr smör..kör med keso pÄ grovmackan...sen blir d kyckling..sallad..pasta.. och massa frukt

Dagens trÀning:

Grappling..massa goa nya headlocks..otroligt kul
    skippade dock sparringen dÄ jag Àr skadad.. inge kul o vara skadad.. har ont i handled axel/bröst och rygg...sux ass!!

ska försöka ta det lugnt sÄ att jag blir frisk fortare..men svÄrt Àr det!!

lÄt feedbacken börja regna ner!!!

Hall of famer
    Roligt med en tjej som skriver trÀningsjournal!

Har du nÄgra tÀvlingsplaner inför framtiden?

Ska definitivt följa journalen!

Mvh//Sprawler

Up and coming
    Tack

Jajemen..blir en sw tÀvling i september faktiskt =) ..ser verkligen framemot att kicka ass hÀhÀ

Moderator
    VĂ€lkommen!
    Kul med lite tjejer pÄ forumet
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    tackar tackar =)

Up and coming
    Idag var man hos doktorn för att fÄ reda pÄ att man hade inflammation i muskeln som Àr kopplad till skuldrorna och nacken. Piller och salva i en vecka och vila ifrÄn trÀning... kul?...knappast!!!
    men..sÄnt man fÄr ta antar jag.

var iaf med o körde lite idag!
    blev lite sparkar [gick bra att sparka hÄrda höga..men dom lÄga fick bli fjutt sparkar] sen vart det lite sparring...försökte köra lite.. blev nÄgra rundor sparring men gick Ät sidan efter ett litet tag och tog lite kort istÀllet..hade alldeles för ont.
    Allra sist sÄ terrades vi med 300 benböj...spaggheti ben efter det

mat:
    frukost: gröt med frön o macka med kycklingbröst pÄ..
    mellanmÄl: mÄltidsersÀttning o frukt
    lunch: kyckling med fullkornspasta o grönsaker
    mellanmÄl: frukt
    [sen efter trÀningen protein shake och banan]
    och nu tÀnkte jag fixa nÄn macka med makrill och frukt.

//

Hall of famer
    VÀlkommen hit, de hÀr lÀr jag följa.

Up and coming
    Tackar =)

jo..visst Àr det spÀnnande med en tjej som fÄr stryk typ konstant under trÀningarna :P

hehe nÀ men lite bÀttre har man blivit nÀr det gÀller grapplingen iaf..nu har killarna inte lika lÀtt o fÄ sig ett lÄs lÀngre

Up and coming
    Min "trÀning" dom senaste dagarna har bara varit promenader..
    Har inte kunnat trÀna nÄnting pÄ grund av ryggen. KÀnns lite bÀttre idag men
    kommer nog hÄlla mig ifrÄn trÀning nÄgra dagar till.
    Ska försöka se ifall det funkar o simma imorrn dÄ min axel kÀnns bÀttre..

Verkligen segt att vara skadad och missa sÄ himla mycket trÀning..

Champ
    skador suger! men det Àr en del av trÀningen som man mÄste leva med. försök att bygga upp motivation och trÀningssug under vilan, sÄ kommer du tillbaka starkare!

Up and coming
    Mjo.. trÀningssuget blir större ju fler dagar som gÄr utan trÀning sÄ det finns ingen risk att jag tappar suget dÀr inte

Har bestÀmt för 2 timmars simning imorrn..lugn crawl simning.
    Ska bli skönt, var ett tag sen man simmade..

fy fan vad man sov idag assÄ..tror jag sov i 13 timmar??? snacka om utmattad!! ..kanske pillerna man tar för ryggen som orsakar det?

Up and coming
    Nyss hemkommen frÄn simhallen... hann med 1850meter innan simskolan kom.
    Var helt seg! ..ingen energi eller ork alls.. vart vÀldigt nÀra o svimma dom strÀckorna jag körde hÄrdast.. dÀrför tog jag det lugnare resten...blev lite chockad över hur svag jag kÀnde mig. :|

nÀr jag vÀl kom upp sÄ fick min kompis ta emot mig..var helt yr och ostabil..kunde knappt stÄ rakt.. fattar inte.. :?

hade iaf inte ont i ryggen..sÄ det var skönt ..kÀnns som om det var det enda positiva som kom ur denna trÀningen.. :shock:

Hall of famer
    Svimma nÀr du simmar Àr vÀll ingen bra idé!? :roll:

Ätit dĂ„ligt kanske?

Up and coming
    haha..ingen bra idé nÀ jag vet :P

nÀ men jag hade kÀkat innan...kanske inte tillrÀckligt? :? ..huumm...kÀkar nu iaf ..

Hall of famer

Re: Se upp för hÀr kommer Myggan!!!!

Quote Originally Posted by Giota

..hade dock en lĂ„ng paus pĂ„ 2œ Ă„r dĂ„ man blev soffpotatis och la pĂ„ sig massa kilon..jag tror det kallas för sambo liv....

iaf sÄ har jag nu sen i october mÄnad börjat trÀna igen har nu gÄtt ner 22 kg har ca 10 till o gÄ ner..ungefÀr.. sÄ mÄlet Àr iaf att försöka fÄ bort 10kg pÄ 2 mÄnader..
    har du trĂ€nat Sambo i 2ÂœĂ„r? najs hehe

Àr det inte ett rÀtt högt mÄl? 10kilo pÄ 2 mÄnader?, nÀr du redan har gÄtt ner 22kilo?

Lycka till och ha en fortsat trevlig vistelse hÀr pÄ forumet.

www.mmaforum.se- alla Àr sÄ snÀlla.

Hall of famer
    Jobbigt med skador, Àr sjÀlv skadad i knÀet just nu, ska till doktorn imorgon sÄ jag vet inte riktigt om det Àr nÄgot farligt eller inte, men det kÀnns verkligen som en lÄngtidsskada, visar det sig vara sÄ, dÄ blir det boxning tills jag blir frisk igen..

(ville skriva av mig lite, ber om ursÀkt för att jag gjorde det just hÀr.. :P )

Up and coming

Re: Se upp för hÀr kommer Myggan!!!!

Quote Originally Posted by N1clas
    har du trĂ€nat Sambo i 2ÂœĂ„r? najs hehe

Àr det inte ett rÀtt högt mÄl? 10kilo pÄ 2 mÄnader?, nÀr du redan har gÄtt ner 22kilo?

Lycka till och ha en fortsat trevlig vistelse hÀr pÄ forumet.

www.mmaforum.se- alla Àr sÄ snÀlla.
    haha..sÄdÀr kan man ocksÄ sÀga :P

mjae faktiskt inte...det Àr ett helt okej mÄl...5kg pÄ en mÄnad Àr inte svÄrt o kapa..sÄ.. .. inte sÄ att jag svÀlter mig ner liksom..

men tack

Up and coming
    Quote Originally Posted by JEJE
    Jobbigt med skador, Àr sjÀlv skadad i knÀet just nu, ska till doktorn imorgon sÄ jag vet inte riktigt om det Àr nÄgot farligt eller inte, men det kÀnns verkligen som en lÄngtidsskada, visar det sig vara sÄ, dÄ blir det boxning tills jag blir frisk igen..

i knÀet...usch!..har haft en del knÀskador..riktit förjÀvligt Àr det!..hur lyckades du skada knÀet? ...tycker att det jobbigaste o skada sig i..och farligaste för den delen Àr knÀn och rygg.. ..hoppas du fÄr glada nyheter av doktorn!! =)

det Àr ingen fara!..bara till o skriva av sig hÀr..alla Àr vÀlkomna

Hall of famer
    Quote Originally Posted by JEJE

i knÀet...usch!..har haft en del knÀskador..riktit förjÀvligt Àr det!..hur lyckades du skada knÀet? ...tycker att det jobbigaste o skada sig i..och farligaste för den delen Àr knÀn och rygg.. ..hoppas du fÄr glada nyheter av doktorn!! =)

det Àr ingen fara!..bara till o skriva av sig hÀr..alla Àr vÀlkomna
    Tack, mm, hÄller med knÀn och ryggen Àr riktigt jobbiga platser :P

Skadade mig pÄ det onödigaste och dummaste sÀttet nÄgonsin, det hade regnat sen skulle jag Äka ner för en sÄn hÀr "barnvagns-ramp" som brukar finnas vid alla trappor, sen pÄ nÄgot sÀtt rÄkade jag slÄ i knÀet riktigt hÄrt i en liten stÄng som hÄller upp rÀcket bredvid.
    Var tvungen att Äka ner för att min kompis precis hade gjort det, helt sjukt, av nÄgon anledning sÄ e jag lite arg pÄ honom för att han "fick mig" att göra det, Ängrar mig som fan :/

Up and coming
    hahaha...klant!!! :P ..nÀ men det brukar vÀll vara sÄ att sÄ fort man ska göra nÄtt som kompisen gjort..sÄ lyckas man alltid pÄ nÄtt sÀtt skada sig sjÀlv!! smÄpojkar

Hall of famer
    hahaha...klant!!! :P ..nÀ men det brukar vÀll vara sÄ att sÄ fort man ska göra nÄtt som kompisen gjort..sÄ lyckas man alltid pÄ nÄtt sÀtt skada sig sjÀlv!! smÄpojkar
    Hahah Har verkligen Ängest alltsÄ, ska man skada sig ja dÄ sÄ ska man skada sig pÄ trÀning eller nÄt liknande, inte nÀr man e pÄ vÀg hem frÄn skolan :shock:

Nu ska jag sluta gÄ off topic i din journal hehe

Up and coming
    förjÀvligt!!! :P..inte lika coolt o sÀga att du skadade dig nÀr du Äkte ner för en "barnvagns-ramp" ...haha

hehe ingen fara :P

Up and coming
    Testade o hoppa pÄ volleyn idag!..gick riktigt bra förutom att det började vÀrka lite i handleden igen..men ingen större fara.
    KÀndes dock ingenting i ryggen...trots att man slÀngde sig hit o dit.. [fÄr se hur det kÀnns imorrn] :shock:

kommer dock hÄlla mig borta frÄn grapplingen denna veckan ocksÄ..sen ska jag nog försöka köra thai passet pÄ torsdan och hÄlla mig endast till sparkar..

blir förhoppningsvist bra ..kÀnns iaf bÀttre i ryggen..sÄ frammÄt gÄr det =)

Up and coming
    Nacken kĂ€nns SÅ himla mycket bĂ€ttre!

Idag var jag pÄ gymmet och körde en halvtimma ungefÀr..blev baksida,insida och utsida av lÄren...lite rygg..och nÄgra chins..
    sen attackerade jag cross-trainern och körde fat burn i 60 minuter..sen simmade jag en halvtimma

helt nöjd!..lagom seg just nu ..kÀnns gutt!

har nyss kÀkat lite..ska ta o lÀgga mig snart...imorrn blir det nyköping med antagligen 13 andra frÄn klubben! =)

Up and coming
    And she is back in the game!! efter ca 3œ veckor!!

Idag fick det vara nog...hade fortfarande ont i handleden och liiite ont i ryggen/nacken.. men hoppade pÄ grapplingen ÀndÄ.

Innan grapplingen körde jag 30 min pÄ cross-trainern pÄ gymmet..

TrÀningen idag: började med rÀkan, sen lite pummeling, efter det sÄ vart det stÄende "sparring" dÀr man skulle försöka komma in under den andres armar o lÄsa armarna bakom ryggen/sidan eller bakifrÄn..den som förlorade fick göra 5 armhÀvningar.. jag fick köra med 3killar [ensam tjej]..var lite slarvig sÄ "DJB" lyckades fÄ runt armarna o lÄsa...o dÄ fick jag nog..sÄ det var bara att göra dom 5 armhÀvningarna o gÄ i attack!!:.efter nÄgra sekunder sÄ lÄg han dÀr o gjorde sina 5 armhÀvningar muahahah..revenge is sweet!!

Efter det sÄ skulle vi köra lite takedowns..men jag hoppade övningen pÄ grund av min rygg..

sen matade vi pÄ lite trianglar och kimuras..[lÀr ha go trÀningsvÀrk i magen imorrn]..sen körde vi lite brabo chokes efter att man sprawlat ner offret..och Àven brabo frÄn side mount.. dom satt som en smÀck!!!

nÀr det var klart sÄ blev det trianglar frÄn mount...tyckte att dom var kluriga som fan..jobbiga o fÄ in..kÀnns lite omöjligt att lyckas fÄ in en sÄn i en match...hmmm

sen sparring!!! tjoho!!..körde mot 4 st grabbar, INGEN lyckades fÄ in nÄgot lÄs ..okej visst..jag lÄg underst i en match.. :roll: men i resten sÄ hade jag faktiskt nÀstan övertaget... sÄ jag Àr riktigt nöjd med min insatts idag!..har ÀndÄ gÄtt en tid sen sist

det var nog allt för idag..natti natt

Hall of famer
    SĂ€ger bara

Giota a force to be recend in the future

Page 1 of 4 1234 LastLast