Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 12 123456789101112 LastLast
Results 1 to 26 of 309
    Contender

Pro MMA, here i come!

Hej alla, min första post här på forumet=) efter at ha läst en del här o kollat lite på andras journaler har jag bestämt mig för at hålla min egen. Mäst för at kunna dokumentera o hålla koll på min egen träning, kost o framgång men oxo dela med mig o ta del av nyttiga tips o likande från er=)

Ni får ursäkta min stavning då jag kommer från Norge, bott i Malmö senaste åren.

Lite om mig:
    Har tränat lite olika gjenom åren, men alltid haft ett stort intresse för MMA och alltid velat tävla i detta.
    Min träning har legat lite på hyllan dom senaste 2 åren då jag har dedikerat all tid til min son(till o från på gym) men nu börjar han bli såpass gammal att han kan följa med vissa tider, annars barnpass..

24 år
    181 cm lång
    74 kg

Träningsbakgrund:
    Judo- 6 år, började vid 6 års ålder tills jag var 12 år
    Krav Maga- 1½ år, tränade från 16 till 17 år
    Boxning- 3 år, först 1 år från 18 tills jag blev 19 hos Dallas, sen 2 år med Armand Kranjc, 20 till 22 år.
    Träning på gym, vikter- till och från i 8 år sen jag fyllde 16, tar jag bort alla uppehåll, ungifär 5½ år med den senaste pausen på ungifär 10 mnd år pga min son.

Just nu tränar jag endast på gym sen 1 mnd tillbaks i väntan på att terminen ska starta den 19 var jag så börjar på frontiermma i malmö
    Mina veckor kommer se ut ungifär såhär efter den 19:
    PS: morgonträning e endast efter instruktörs medelande.

Måndag: Shooto/SW
    Tisdag : BJJ (morgonträning Shooto/SW)
    Onsdag: Shooto/SW
    Torsdag: BJJ (morgonträning Shooto/SW)
    Fredag : Shooto/SW
    Lördag : Shooto/SW / BJJ
    Söndag: Vila

Jag kommer satsa 110% på MMA träning nu och mitt mål er att gå första tävlingen innan sommaren 09.
    Annars i kost så äter jag mycket fiberrik mat, fisk, kött, pasta o ris, äter ungifär 5 gånger om dagen + kosttillskott 2 ggr om dagen.

Kul om ni kommer med tips, kritik eller vad som hälst, allt som kan förbättra mig sj o min träning uppskattas.

AK

Hall of famer

Re: Siktar 100% mot UFC

Intressant, skall följas.

Up and coming

Re: UFC here i come!

Måste bara börja med att påpeka din rubrik "UFC here i come!". Lite humoristisk rubrik med tanke på att du aldrig tränat allt inom sporten, som gör en till en fulländad fighter. Ser givetvis att du har mycket erfarenhet av sporter som är bra inom mma, men det är fortfarande många pusselbitar som måste falla på plats innan du kan tävla i en topporganisation, eller äns gå din första match.

Du verkar vara i toppform och längden är mycket bra för din viktklass. Men mma handlar mycket om erfarenhet. Du har 0 erfarenhet i BJJ, både i submissions och hur du ska utföra och försvara dig mot dem. Du har erfarenhet på marken, med tanke på att du har gått judo, men dessa kast och nedtagningar är mycket svåra att utföra (beroende på individ) inom sporten. Därför behöver du wrestling träning eller försvara dig mot nedtagningar, det beror på om du har talang ståendes eller på marken.

Jag vill inte dra några förhastade slutsatser, men vill bara säga att du inte skall sikta på att genom 6 månaders träning inom mma, kunna redan gå en amatörmatch. Av mina egna erfarenheter så vet jag att det krävs tid att kunna behärska en sport, hur bra man blir beror på individen, men man behöver utvecklas och utveckling kräver tid! Så ha inga förhastade mål, utan träna som om du skall gå match imorgon och inte om 6 månader. När du och din tränare känner att du är redo, då är det dags för match. Tills dess har du en massa kunskaper att lära in dig, både teoretiskt och utförligt. Kom ihåg att sparringen utvecklar dig väldigt mycket, se till att välja en sparringspartner som tänjer dina gränser.

Ursäkta om jag låter som en pessimist, men vill inte att du ska bli besviken till sommaren 2009, när du inte uppnått ditt svårnåeliga dröm. Lycka till förövrigt!

Hall of famer

Har du tävlat tidigare så är väl 6 månader nått att sträva efter..
    men såklart är det alltid din tränare som har sista ordet..
    ditt schema ser späckat ut, frågan är om du pallar träna så mkt i början?

Contender

Quote Originally Posted by Abracassus
    mma handlar mycket om erfarenhet. Du har 0 erfarenhet i BJJ, både i submissions och hur du ska utföra och försvara dig mot dem. Du har erfarenhet på marken, med tanke på att du har gått judo, men dessa kast och nedtagningar är mycket svåra att utföra (beroende på individ) inom sporten. Därför behöver du wrestling träning eller försvara dig mot nedtagningar, det beror på om du har talang ståendes eller på marken.

Jag vill inte dra några förhastade slutsatser, men vill bara säga att du inte skall sikta på att genom 6 månaders träning inom mma, kunna redan gå en amatörmatch.

Ursäkta om jag låter som en pessimist, men vill inte att du ska bli besviken till sommaren 2009, när du inte uppnått ditt svårnåeliga dröm. Lycka till förövrigt!
    Först vil jag säga kul med lite respons.. O jag förstår din synvinkel på det hela o håller med til delar..
    Det stämmer bra att jag har 0 erfaring innom BJJ, men derimot inte innom submissions och försvar emot dom då en stor del av Judo innebär Submissions, allt från stranguleringar til arm, knä och ankelsubmissions, detta är något man inte tränar för man har brunt/svart bälte och 18 år, men då min far var norgesmästare 8 år på raken o tränare fick jag en del mer träning innom detta en alla andra.

Känner helt klart at jag behöver mer träning innom detta o säger inte emot, men grunden finns.
    Judo´n vil jag hälst säga har gjort en enorm skillnad på balans, försvar mot nedtagningar o att inte hamna på rygg på marken.

lite av anledningen til att mitt mål är att tävla innom 6 mnd är för jag behöver sikta mot nåt som jag vet är mycket svårt att uppnå därför jag pressar mig sj 10 gånger mer då. Jag hatar att inte klara mina personliga mål=)

Ingen fara för att du låter som en pessimist, kritik o tips om vad som bör göras uppskattas bara..

Contender

Quote Originally Posted by xynd
    Har du tävlat tidigare så är väl 6 månader nått att sträva efter..
    men såklart är det alltid din tränare som har sista ordet..
    ditt schema ser späckat ut, frågan är om du pallar träna så mkt i början?
    Har endast tävlat legitimt innom judo, sitter med ungifär 25 guld, 15 silver o några brons
    Ja, vi får ju självklart se hur och vad tränaren tycker, lite lönt at ge sig upp i ringen om tränaren tycker det är dött, lol..
    Kommer iaf ge 110% för att nå mina mål.

Contender

Låter bra det här! Tycker du gör helt rätt i att satsa på att tävla inom 6 månader om man är inriktad till 100% kan man uppnå en hel del på 6 månader, du har många gånger mer erfarhenhet än jag när jag började med mma för precis ett år sedan, jag satsade lika hårt som dig och det har gått ganska bra. Akta bara då du inte övertränar med det där schemat, glöm inte att vila ibland för att ha en hållbar utveckling.
    Innan du går upp i ringen för mma/shoot bör du gå så mycket SW du kan och även några kick/thai matcher. Ska bli kul att följa, lycka till!

Hall of famer

Quote Originally Posted by Abracassus
    Måste bara börja med att påpeka din rubrik "UFC here i come!". Lite humoristisk rubrik med tanke på att du aldrig tränat allt inom sporten, som gör en till en fulländad fighter. Ser givetvis att du har mycket erfarenhet av sporter som är bra inom mma, men det är fortfarande många pusselbitar som måste falla på plats innan du kan tävla i en topporganisation, eller äns gå din första match.
    Vill bara påpeka att jag inte hade mycket mer än 6-månaders träning under bältet när jag gick min första Shootfighting (Typ, svensk, Amatör-MMA, inga slag på marken annars fullkontakt.) match, vilken jag gick ut ur med höjda armar due to Referee stops contest efter nån minut.

Hade kanske 7-8månader stående träning och 3-4månaders grappling när jag gick min första och det gick ju ganska bra.:
    (Jag med svart hår.)

Det är inte vackert men det är en match och det är en vinst och hade jag pallat tävla mer kontinuerligt så hade jag lätt kunnat få runt 5-6 matcher under mitt första år med MMA träning.

Min träningsjournal heter också ett liknande namn, "UFC here i come", och till någon större organisation ska jag, just nu vill jag till Dream och stompa nån jävel, men hur som!

Tränar han hårt så kan han visst gå sin första match innan sommaren, spela roll om man vinner eller förlorar en Shoot-match, det är inte direkt UFC ännu.

Jag tror du kan klara det om du håller träningen skarp, lycka till!

EDIT:
    Då ska tilläggas att jag är långt ifrån en talang, ligger 0-2 i BJJ matcher och 1-1 i SW-matcher.
    Jag är bara en vanlig kille som gillar att kasta läder och träna MMA.

Contender

Quote Originally Posted by mikeHojer
    Låter bra det här! Tycker du gör helt rätt i att satsa på att tävla inom 6 månader om man är inriktad till 100% kan man uppnå en hel del på 6 månader, du har många gånger mer erfarhenhet än jag när jag började med mma för precis ett år sedan, jag satsade lika hårt som dig och det har gått ganska bra. Akta bara då du inte övertränar med det där schemat, glöm inte att vila ibland för att ha en hållbar utveckling.
    Innan du går upp i ringen för mma/shoot bör du gå så mycket SW du kan och även några kick/thai matcher. Ska bli kul att följa, lycka till!
    Ja precis, jag tycker själv jag har en bra grund, och är en van fighter, både innom sport o gatan, haha! Vet jag har en tålig haka, och en bra teknik stående iaf.
    Klart jag har en del träning framför mig, men ger min tränare mig klarteckan att gå match innan sommaren kommer jag definitivt inte tacka nej.

Contender

Sprawler!

Tyckte du gjorde bra ifrån dig på din första match, du har en aggressiv stil o det gillar jag.
    Vinst som vinst=) Tävlat nåt i det senaste?

Jag e oxo en person som gillar att ta emot lite stryk o ge en hel jävla massor tillbaks, har växt upp med det og det får mig att känna som jag värkligen lever o inte bare sitter på röven.

Tack för alla lyckoönskningar=) Kommer köra en uppdatering 1-2 ggr veckan efter den 19 på hur träningar o sparrningar o utväcklingen går.

Kom precis tillbaks från gymmet efter kört det hårdaste explosiva passet sen jag började träningen igjen.
    Körde intervaller på 1 min 30 sek explosivt, 30 sek vila * 5, sen 1min 30 sek vila mellan dom olika övningar jag tagit från boxningen samt löp en 6km för att avsluta, kände värkligen blodsmaken i munnen efter det :twisted:

Contender

Veckan som har gått>

Tränade tors, fre, vilade lördag o söndag, tränat mån, tis, ons, tors sen den 31.
    Har tränat på detta viset sen jag startade träningen, ökt lite i vikter bara

Kört mycket kondition och eksplosiv träning där jag kör i intervaller på 1 min allt jag kan, hamnar på ungifär 30 reps, vila 20 sek för att upprepa detta 5 gånger per övning.
    Känner stor skillnad från när jag startade intervallträningen o nu, på hur mycket längre tid det tar innan mjölksyran kickar in och at jag kan fortsätta o köra över den.

Börjar varje träning med att springa på band(uppförsbacke) i 20 min

Dagerna jag har kört intervallträningen.
    Dag 1.
    Militärpress(axlar) snätt uppåt 30*5(1min, vila 20sek osv) 20kg
    Dips. 30*5(1min, vila 20sek osv) 45kg
    Flyes upp[tlutat 30*5(1min, vila 20sek osv) 10kg hantlar
    Biceps 30*5(1min, vila 20sek osv) 12.5kg hantlar

Dag 2.
    Tyngdlyft(från marken til fullt utsträckt över huvudet) 30*5(1min, vila 20sek osv) 30kg
    Knäböj 30*5(1min, vila 20sek osv) 40kg
    Pulldowns Wide grip 30*5(1min, vila 20sek osv) 40kg
    Hantelrodd 30*5(1min, vila 20sek osv) 20kg hantlar

Sen börjar jag på dag ett igen.

(självklart minskar antalet reps lite efter varje sett då mjölksyran sätter in o musklarna värkligen sliter ut sig, hamnar nog på en 20 reps på sista sätt, några även nere på 17/18) personligen tycker jag detta viset e sjukt bra tr'ning f;r at h;ja konditionen o minska mj;lksyran i musklarna

Dager då jag kör mer på styrka
    Dag 1.
    Bänkpress 6*5, 75kg
    flyes uppåtlutat 8*4, 20kg
    Militärpress 8*4, 20kg hantlar
    axelflyes (sidan o bak) 8*4, sidan 12.5kg hantlar, bak 10kg hantlar
    biceps (vanliga o hammercurl) 8*4 på varje. Varierar mellan 17.5 o 20kg hantlar
    Vadpress i sittande benpress maskin 8*4 fr[n 50 till 70 kg

Dag 2.
    Chins(Så många som möjlig*5) kroppsvikt 74kg
    sittande rodd 8*4, 80kg
    Knäböj 8*4, 70kg
    Marklyft 8*4, 90 kg
    Triceps 8*4 (inte helt koll på vikten, blir gjort i pullovermaskin)
    dips så många som möjligt*5 kroppsvikt 74kg

Sen börjar jag på dag ett igen.

Tränar 3 dager eksplosivt o två dager styrka i veckan för at bygga lite samtidigt som konditionen ligger överst på listan då MMA träningen börjar Måndag om 9 dager.

Avslutar varje pass med at stretcha typ 15 min, lägger stor vikt på benen då jag inte e lika vig som när jag va liten, lol.

Contender

Tja, nu e det inte sa mycket skillnad fran forra veckan pa min traning, har dock bara tranat 4 dar sen forra fredag da jag har haft grabben denna veckan.

Pallar inte skriva ner olika traningsrutinerna da dom finns i mailat over, hehe..

Darimot borjar mma traningen pa mandag Antligen...
    Har fan gatt o raknat dagarna i over en manad nu sa det ska bli kul som fan o fa slagits lite igjen.. :twisted:
    Kommer kora uppdateringar lite oftara da pa hur traningen gar, teknikker, groundgame o div..

Malet e nu at bli klar for forsta tavlingen till>

Westside Open Mat 4
    |2009-05-16|
    Gothenburg
    Sweden

Contender

Så, precis kommit tillbaks från min första mma träning, va riktigt roligt=) Precis de jag har gått o väntat på nu så jävla länge känns det som, så det va skönt at äntligen komma igång..
    Kände dock i slutet at min kondition måste bli en del mycket bättre, haha ,men så e det vel när man inte har tränat ordentligt på nåt/några år.

tränaren tog det rätt så lugnt med oss idag, iaf med tekniker, sumissions o sparrningar da jag hoppade in i nybörjarklassen, vi körde dock mycket fys o kondition. va 12 som inte hadde tränat detta innan så tror tränaren ville få lite känn på var alla lå på skalan..

Började med lite lätt uppvarmning, springa, armhävningar, sprawls och hopp..
    Gjorde sen lite rullövningar på mattan, lite tråkiga grejor faktiskt, haha men ända bra för att varma upp o få mjukat upp kroppen lite, van med detta från judon.

Gick efter det över til parövningar, raka slag med handflatan mot pannan och block på detta.. Sen raka slag, block för at komma in i clinch. Sedan gick vi över til raka slag mot pannan, blocka slagen o tima för skjut mot doubble legs nedtagningar, kontrollerade, inga hårda kast/slams..

Efter detta gick vi över til underhooksövningen, kommer nu inte ihåg va den hette, men men.. körde detta lite lett för att få in tekniken på den för sen at köra lite hårdare där målet va att få doubble underhooks, inga kast

Sen körde vi från single underhook til kast, typ judokast, skillnaden va dock at vrida höften utanför motståndarens höft för at sen släppa sig ned på knä medans man vred överkroppen med et gott tag i motståndaren arm, rulla han över o ta sidekontroll utan att själv tappa balans.

Avslutade med lite brottning på mark typ 70-80% av max, inga submissions idag endast "poäng" för sidekontroll, tog vi mount o ryggen o kunne kontrollera motståndaren i 5 sek, var de vinst o man började om igen.. Detta va nog det roligaste på hela träningen vi hadde idag.. ingen som värken tog sidekontroll, mount eller ryggen på mig=)

Sista övningen ble ca 40-50 armhävningar, hopp o sprawls, detta tog knäcken på mig efter brottningen, lol :lol:

Tyckte allt va skitkul men Kunne dock tänkt mig o hoppa in i fortsättningsgruppen efter nån vecka eller två för at få lite mer motstånd, satt o kollade nån timmes tid på dom efteråt o kände direkt at jag kan lära mig mycket mer där.. Vi får se hur det går resten av veckan o höra lite med tränaren.

Nästa shooto/SW träningen e på onsdag, o då skulle vi köra lite mer tekniker på submissions o lite stående tekniker, slag, spark, knä o lite sparrning=) cant wait..

Nu e BJJ träningen i morgon, men pålagt med gi sa han, då lönen inte kommer för på fredag får jag hoppa den träningen denna veckan.. tänkte sticka ut o springa nån mil istället..

The road has begun 8)

Contender

Härligt!

Contender

Nice, mangla på nybörjarna så du får gå upp till fortsättnings gruppen=)

Hall of famer

got damn vad mycket ni fick gjort er första träning, min första träning så fick vi slå raka slag ut i luften med öppen handflata och sen lära oss triangel, inget mer :P

Contender

Såja, då va andra träningen klar..

Ble tyvärr inget springande igår, då hela kvällen gick med polare på pokerklubben, hehe.. hade sånn träningsvärk i benen så det gjorde inte så mycket ändå, haha.

Idag körde vi lite mer teknik.. började som vanlig med lite lätt springande o så för at bli lite värma o mjuka.
    Tränare gick igjenom grundläggande grejor som at ha rätt stance, hur man ska slå, ducka osv osv..
    Gick sen över på lite raka slag i parövningar, vänster höger mot handflatan, helt vanligt. sen ducka/undvika slag.
    Sen tränade vi på at styra motstånderen, hallå sig borta från nertagningar då man gick ut ifrån at han va bättre på marken´o den som skulle styra va bättre på stand up. Motståndaren går emot och kör efter benen, dubble eller single, jag styr han med ena handen vid första forsök på närmande, han duckar o kör efter benen, jag typ sprawlar, sätter huved o armbogar mot hans kropp/axlar o flyttar benen längre bak, parralelt otrycker han ner med min kroppsvikt, flytter sen mig rundt åt sidan o styr mig bort från motståndaren..

Körde sen lite kicks, detta tyckte jag va bra då det är nåt jag vet jag måste förbättra, endast kört mycket knä innan.
    Denna övningen slutade med at vi körde 5 spark mot benen, alla från olika positioner och i en rörelse. Tre på motståndarens främre o två på bakre, mycket vikt på rätt teknik och flytt för att komma i position o få med hela kroppen o höften för at få max kraft, dock kontrollerade o takk för det då mina ben va söndriga sen måndags=) hehe

Avslutade sen med lite rullning på mattan. 4 sitter på röven o resten i en rad mot väggen, startposition va en på röv/rygg o andra framför, et ben emellan hans på knä o et utanför, han på rygg skulle snabbt ta guard eller halvguard, han som va framför skulle undvika detta o ta sig till sideposition kontrollerad i 3 sek. första för at klara detta vann o stanna på mattan, andra gick o ställde sig i kö igjen..

Kändes riktigt bra idag, bortsätt från att jag har rivit upp båda mina stortår på undersidan o några blodblåsor under fötterna här o där då jag inte e van me at träna på matta eller barfota på en hel jävla massa år, kan nästan inte gå på dom nu, hehe.. men men, det går över..

Nån som har några tips för at undvika detta i början? tejp eller nåt annat kanske?

Contender

Quote Originally Posted by JEJE
    got damn vad mycket ni fick gjort er första träning, min första träning så fick vi slå raka slag ut i luften med öppen handflata och sen lära oss triangel, inget mer :P
    Ja, va jävligt kul för at va första träningen faktiskt=) kul o inta bara stå o slå i luften iaf :lol:

Contender

Nice låter som du får mycket gjort på träningarna ju!
    Jag brukar tejpa tårna direkt när jag märker att en blåsa kan vara på gång innan det hinner få vätska osv men det är inte kul när man kör många sparkar dom kan komma snabbt om det är mycke friktion i mattan, blir dock bättre med tiden.

Contender

Quote Originally Posted by mikeHojer
    Nice låter som du får mycket gjort på träningarna ju!
    Jag brukar tejpa tårna direkt när jag märker att en blåsa kan vara på gång innan det hinner få vätska osv men det är inte kul när man kör många sparkar dom kan komma snabbt om det är mycke friktion i mattan, blir dock bättre med tiden.
    Ja, träningarna e faktiskt mycket bra så sett, tränaren e mycket pedagogisk, duktig, o kör mycket disiplin oxo.. vilket jag tycker e viktigt.. Roligt när det händer lite grejor.

Ja ok, nu har det redan blivit blåsor dock, men ska tejpa dom nästa gång.. fick sitta o ta hål på dom nu när jag kom hem o få ut blod o vätska från dom. Nån på träningen som sa at jag borde ta lite bomull under o tejpa hårdt rundtom på nästa träning då dom redan hade spruckit o så. hört nåt om detta om det hjälper nåt mer?

Hall of famer

Mina fötter är skitkänsliga och går sönder hela tiden. Tränarna brukar säga att jag inte tränat ordentligt om jag inte blöder om fötterna, hehe. Men det enda jag kan tänka på är att tejpa innan du börjar träna, om du redan fått blåsor så töm dem, tvätta ordentligt och gärna med sprit, samt torka upp på golvet/mattan efter dig, så inte massa bakterier sprids. Tror inte man kan göra mycket mer... Fötterna borde härdas efter ett tag, men mina envisas med att ta tid på sig

Contender

träningen i fredags..

tejpade mina fötter denna träningen o då kändes de jävligt mycket bättre, märkte inte ens at dom hade spruckit, tack för tipsen..

Denna träningen va riktigt rolig, hade gemensam träning med fortsättningsgruppen så man stötte på lite mer motstånd på mattan då=)
    Vi började med en rätt så tuff uppvarmning, springa, rulla, push ups, situps, hopp från knäposition, sprawls, höga knä + + +
    När vi äntligen va klara me uppvärmningen görde vi lite parövningar.. från klinch hoppar vi först in i guard, han som står håller balans utan att gå i marken, 20 gånger.
    Sen for första gången tränade vi lite lås/submissions.. Hoppar in i guard o drar han ner till marken, derifrån håller vi båda händer o vrider höften o tar armbar, först ena sidan, vrider höften om o tar andra sidan, 15 på varje sida..
    Nästa hoppar i guard o drar ner motståndaren, flytta hans ena arm bakåt o går på triangellås, 30 gånger..
    Efter det körde vi lite träning på escapes från sidemount med underhook, antingen att komma sig til guard, svep eller upp på benen, 1 min rond, full fart inga stopps.
    Körde därefter lite teknik på svep där motståndaren står på knä o armbogar som när han har ger sin rygg o vi vill ha han i sideposition..

Avslutade passet med lite brottning med submissions på marken.. typ som förra gången då 4 ligger på mattan o resten står i kö från veggen, börjar i guard o han som ligger på rygg vinner om han antingen får et lås så man klappar eller sveper han andra til rygg. Han som är i guarden ska passera denna o få sideposition eller mount.. Jäkligt roligt när man träffade på nån som kan jobba från guard istället för at passera på 123..
    Träffade dock på samma snubbe båda gånger de va min tur o han hade ju tränat nåt "sport jj" (bjj/judo/kickboxning berätta han sen) i 17 år samt som han hade goda 10-15 kg mer en mig bakom sig.. Jobbade häcken av mig båda gånger, första sluta efter typ 1 min, kom undan en triangel och ett axellås som jag fortfarande inte fatta hur han la upp, haha. men tillslut svepte han mig til rygg. Andra höll vi på i en god stund oxo, passera han til halvguard o kom undan nån armbar o så, men va så jävla slut efter detta at han på nåt vis svepte mig til sidan me ryggen mot honom o fick inn ett rearnaked choke på mig.. mycket roligt o kände jag fick lite mer erfaring utav detta..

Måste jobba på min kondition e en ting som e säkert iaf, kommer inte långt på mattan om man inte orkar.. Den har dock blivit mycket bättre en va den va så de e bara att köra på för fullt..

Contender

Nytt pass idag avklarat..
    Idag va det riktigt rolig träning en del nya folk, eller nya för denna terminen, har tränat der en stund innan dom flesta som kom idag så vi hade bra folk o motstånd..

Körde lite uppvarmning som vanlig.
    Gick sen över til raka slag med handflatan, typ lett sparring, öva mest på blocka o inte stänga ögonen eller böja huvedet för mycket o se var slagen kommer..

Körde sen lite sparkar, lite höger, vänster mot benen, höger venster mot kropp o sen mot huvudet..
    Sen ble gruppen delad i två, halva brottas på marken, körde escapes från mount og escapes från stengd guard.
    Resten av halvan körde lite padwork på kicks, först två höger, sen två venster 1 min, sen en höger, en venster 1 min.. riktigt roligt då det va första gången vi körde me mittsar.. bytte efter en stund..
    Körde me en thaiboxare som hade sånn jävla kraft i kicksen at jag fick fan bulor på underarmarna under mittsarna, haha.. tog av dom så va där två stk som poppa ut en centimeter eller nåt :lol:
    Sen för at avsluta passet körde vi lite brottning på marken, 4 på mattan o resten mot väggen som innan.. Han som började stående skulle passera til mount, sidemount eller rygg o vinner.. han på rygg vann vid stängd guard, svep til rygg eller submission, tapout!
    Höll på me detta i 10 min, känner konditonen e på bättringens väg då det inte tog knäcken på mig helt
    Körde till sist brottning me submissions mot en o samma kille i 3 min, fullt ös=)

Hade me min son for första gången på¨träningen idag då jag har han denna veckan=) va lite orolig da det säkert kan bli lite tråkigt för honom, men han satt fan som hypnotiserad under hela träningen han tyckte det va jättekul o säger till mig at han oxo vil träna..
    Dock blev han lite rastlös dom sista 10-15 min, men det e förstålig då vi kör 1½ timmes pass..

Tänkte sätta han på brottningen nu om et halvår när han fyller 4, sen kan han komma över på mma när han blir 7 typ om han fortfarande vil 8)

Det va vel allt för idag..

Contender

Onsdagens pass avklarat..

Träningen idag va riktig rolig, en sådan som man nästan inte vil ska ta slut..

Började med lite uppvarmning, ganska lett sådan..
    Körde direkt på att öva på at sjuta in för lyft o nedtagning/slam, sjuta in, doubble legs, lyft up, kontrollera ben o dra dom åt sidan upp mot taket, motståndaren ner på rygg med min axel o kroppsvikt bakom i solarplexus medans händerna fortfarande kontrollerar ben.. Körde detta en stund sen la vi på en passering til sidecontroll m/ underhook..
    Övade en del på detta sen la vi til antingen et figure4 subission(kimura) eller et anacondachoke efter passering o underhook, beroende på hur den under kämpade emot.. Roligt at träna lite teknik på nedtagningar/passering o submissions..

Slutet körde vi 6 på mattan, resten i kö mot veggen.. Han under skulle escapa från sideposition me underhook, antingen via guard/halfguard eller upp på knä/svep
    Han över ska hålla position på han under på rygg o få han i submission, antingen en kimura eller anacondachoke som vi då hade tränat på--

Började på mattan på rygg, efter at passerat 8-9 stk utan större problemer kom tränaren o sa at jag får börja på topp istället, första, andra o tredje tog jag ut me en kimura, 4e et anacondachoke.
    Börjar känna mig mycket mer komfortabel på marken nu.

Ser oxo mycket fram emot att äntligen börja me BJJ´n oxo då jag tror detta kommer sjuta skillsen rakt i taket, hoppas jag fixar det så jag kan börja nesta vecka..

Contender

Tillbaks..
    Har tyværr inte kunnat uppdatera sen førra onsdag då min j.vla dator har kræsjat, skitdator.. e på rep hos en polare så borde få den tillbaks på søndag.. Har hellre inte kunnat træna sen i tisdags då jag fikk åka hem til Norge i onsdags før at møta upp i retten idag..

Trænade som vanligt i fredags, kan sæga direkt at jag pløtsligen inte kænde mig lika "komfortabel" som jag så fint utryckte det i førra post, på mattan då jag rullade med min trænare og Martin Svensson(Frontiers bidrag til theZone) denna dag, hahaha..

Va dock jævligt roligt då jag lærde mig en del nya moves men kan trygt sæga att jag ble ægd, haha!
    Annars var træningen som vanligt, kørde en riktig tung uppvarmning, sen fokuserade mycket på escapes från guard o mount, sen frirullning..

Ledigt i helgen, tog de lugnt me min son..

Måndagstræningen fokuserade vi på lite mer sparkar.. kørde en vanlig uppvarmning, lett skuggboxning, sen slag me øppna hænder och block..
    Kørde sen olika spark mot utsida ben, insida ben, kropp och axlar/huved..
    Kørde sen lite kompinationer med slag o spark, block mot detta til svep, sidesposition ell mount..
    Avslutade passet med rullning på marken m/lås.

Tisdag kørde jag mitt førsta BJJ pass, fick veta på klubben på måndag att man kunde komma æven om man inte hade gi(kul nær jag missat førsta två veckor pga stått på siten at gi ær ett måste) så jag hoppade rakt in o kørde.. Va skitroligt faktiskt, kørde mycket svep o lås o avslutade me 10 min rullning.

Nu får jag inte trænat førran på måndag igen då jag stannar i norge øver helgen, tænkte dock se om jag inte kan hitta nåt stælle dær man kan komma me på nån træning i helgen.

Imorgon e sista dan i rættegången så wish me luck :roll:

Up and coming

Vad har du gjort? =)