Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 70
    Up and coming

Mr. Sverkers Träningsjournal

Mitt mål är att fortsätta vinna i emmaboda och även ge mej på nån shooto tävling nån gång i framtiden när jag känner mej mogen för detta =), En resa till thailand är också inplanerad, ska se vad man får ut av det :wink:

Lite bakgrund om mej då.
    Jag heter Sverker nilsson, väger ca 73kg och är 183cm, är 17 år och bor i en liten fin håla som heter Trekanten, går 2a året på en linje som heter säkerhet och räddning i torsås 8), jag började träna kampsport i 8an nån gång har jag för mej, då var det Taekwondo i NKC (NybroKampsportCenter) som gällde, trivdes bra där, men blev lite problem med klubben så fick gå över till Kalmar ist, men trivdes inte riktigt där, så efter 2.5års taekwondo började jag leta efter nått nytt att göra. Fick då höra av en kompis att dom dragit igång en MMA klubb i kalmar, jag drog dit och testade och jag fastnade där, så har tränat i MMA Kalmar i lite över ett år nu :P
    Har tävlat i Emmabodas sanshou tävling 3 gånger ( 5 matcher), vunnit samtliga och blivit utsedd till bästa fighter 2 gånger :roll:

Detta var då lite om mej, ska nu försöka skriva om mina träningar och hur det går för mej, ska även försöka lägga upp nån bild :lol:

Contender
    välkommen sverker =) kul å se dig här

Hall of famer
    ja när en annan börjar få sig en funderare när man kör stående med dej då vet man att det kan bli nått bra av dej =)

Contender
    Verkligen kul att se dig här med, Du har potential o gå hur långt som helst.

Lycka till!

Hall of famer
    Nämen!

När fyller du 18?

Verkar bestämt som att du hade varit en potentiell Shoot-matchning åt mig!

jag är 187cm, ligger på 74-77kg och har viss Thaiboxnings erfarenhet!

Up and coming
    Jag fyller 18 den 10 oktober =), hehe, ja man vet aldrig, vi kanske möts en dag

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Swiisch
    Jag fyller 18 den 10 oktober =), hehe, ja man vet aldrig, vi kanske möts en dag
    Ah, har nog hunnit få mig endel 2-3 shootmatcher tills dess, men man kan ju alltid hoppas!

Up and coming
    Vart på en träning som egentligen brukar vara ett SW pass, men eftersom min vänstra stortå är lite cp, så blidde lite gymmande,

20kg 5x4 Skivstångscurl
    7kg 10x4 Hantelcurl
    20kg över huvudet 20, 15, 10 gånger
    7kg 10x4 Axelpress
    Och nån annan övning där man står lite frammåtlutad med hantlarna först ihop för att sedan dra upp åt sidorna, ungefär :roll:

Och lite halvhjärtade situps, hann väll göra 150 st iaf sedan kollade jag på dom andra och försökte snappa upp lite

Up and coming
    Var nere även idag å körde ett mkt lätt pass.
    Värmde upp med lite skuggboxning, 15x50kg och 20x50kg knäböj, höll pads åt wiktor (xynd), och hjälpte nybörjarna lite, och detta var då min träning idag, hehe 8)

Up and coming
    idag blidde det uppvärmning i form av skuggboxning ett par minuter.
    Sedan slängde jag på mej padsen och magbälte för att hålla åt savate kid ola , 3x3 minuter fick jag välja vad han skulle köra, sedan min tur 3x3min boxning enbart för min del.
    Boxnings Sparring 2x4-5min

sen gymmet med wiktor:
    Dips i maskin 60 el 70kgx20x2 sen 7st på maxvikten 100kg tror jag
    Dips i bänk 20x3
    Hantelpress bakom nacken 7kgx20x3
    Sedan en 5kg hantel luta sej lite åt sidan och lyfta den bakom nacken, 5kgx20x2

Up and coming
    Nu har man då vart duktig och vart ute och löpt, tror det blev 9-10km´, trött är jag iaf :lol:

Up and coming
    Träningen idag bestod av:
    5min skuggboxning
    3x3min små padsen
    3x3min på thaipadsen
    sen ca 10min clinch med 2 valfria knän.

mkt bra pass idag, känns bra att köra lite redigt igen 8)

Up and coming
    Inte tränat sen måndags av olika anledningar, lite illa, men igår var det iaf skolidrotten vilket var mkt jobbigare än vanligt då vi gjorde "beep-testet", hatar verkligen detta test , sen efter det ett litet gympass:

hantelpress 7kgx15x3
    lutad lite frammåt, hantlar ihop sen åt sidan 7kgx15x3
    dips 20x3
    hantel bakom nacken lite lutad åt sidan 5kgx15x3

Up and coming
    Träningen idag bestod av köra på mittsarna och även hålla dom, körde 4 el 5x5min sen lite gym:

hantelpress 7x15x3
    frammåtlutad hantalr ihop sen ut 7x15x3
    dips i maskin 70x15x2...100x7x1
    vanliga dips 15x3

Måndag drar jag till fjällen=ingen träning på ett par dagar

Up and coming
    Back on track....

Träning idag thaiboxning, 5min skuggboxning och 7 minuter slaps som uppvärmning, körde en lowkick övning då man skulle sparka på partnerns ben som han har tyngden på....Efter detta blev det mittsar, 1 2 3 4 övning, 1=jabb 2=jabb, cross 3=jabb,cross, krok 4=avsluta med en cross, avsluta med ett knä efter varje combo..5min första...3min andra..sedan blev det flying knees ett par minuter, fick dock gå åt sidan och stretcha min vad då denna krampade när jag knäade :shock: , avsluta med ca 700 sittups..

skönt pass idag :P

Up and coming
    Idag blidde det thaiträning...värmde upp precis samma som i måndags, sedan körde vi samma combo 1,2,3,4 fast nu avslutar vi med spark istället för knä, efter detta blidde det lite varierad boxning å thaisparring i 10 minuter eller nått, känndes rätt bra faktiskt =), sen blidde det 200 situps innan jag var tvungen att kila in i duschen^^

Hall of famer
    msn:en ifrån Åland går varm att han läxade upp dej idag..kan du bekräfta

Up and coming
    Jag kan erkänna att han var rätt pilsk idag :P , och att han fick ner mej på marken, men jag trodde ju inte att vi skulle köra nedtagningar^^, jävla åland

Rookie
    tja sverker, bra kört idag, ja demeterar wiktors uttalande om "uppläxning" .

Up and coming
    hahah, du gör det va^^, men bra kört av dej med vettu :P

Hall of famer
    de vafan, smygtränat grappling eller vad har hänt med dej..=)?
    brabon satt fint såg jag :P

Up and coming
    Blidde lite SW idag, värmde upp med räkan runt på mattorna, efter detta blev det pumling för att sen "sparras" mot varandra då det första målet var att få grepp runt magen frammifrån, sidan å ryggen. Sedan blidde det ännu en stående sparring runda då vi skulle ta ner varandra helt enkelt, bara nedtagningar inget rullande...och 25 trianglar å 25 kimuras på varje sida

Sedan drillade vi brabo choke från olika positioner, sidemount och när man har sprawlat ner..

sedan blidde det sparring för fulla muggar i ett par ronder på X antal minuter :P ...Känndes rätt bra på rullningen idag, börjar få lite flyt på att iaf

Up and coming
    Quote Originally Posted by xynd
    de vafan, smygtränat grappling eller vad har hänt med dej..=)?
    brabon satt fint såg jag :P

Haha, vet inte vad som hänt redigt, men börjar iaf tycka om brabon :P

Up and coming
    träning idag thaiboxning..uppvärmningen bestod av att antingen börja med 1 el 2 slag för att sen sparka, eller börja med 1-2 sparkar och köra slagen efter....

Teknik träning idag gick ut på att tänka, eller försöka iaf :P , den ena får bara jabba medans den andra väljer fritt vad han vill göra, alltså gäller det att använda jabben rätt^^, varierade detta lite, den ena får använda jabb och vänster ben....och jabben, högern och vänster spark....en gång fick den ena bara boxas, alltså måste man hela tiden tänka sej för då den andra kan göra vad han vill, rätt knepigt, men nyttigt sen en fri sparring för båda, 3min och byte vid 1.5

Sen lite fys idag....den ena slår snabbt i magen i 15 sek, efter det gör den andra höga knän 15sek och detta i 2 min sen byter man....sen 3 pushkicks så snabbt man kan och sen 3 upphopp har jag för mej, 2 min sen byte.....efter detta 3 snabba sido sparkar med vänster och höger ben, sedan 3 armhävningar, 2 min...sen magen, alla ligger på rad med benen och ryggen upphöjda, lite sittande nästan, så ska man studsa en medicinboll till den bredvid sej, 2 min...sen klökte per ur sej att det kanske vore bättre att ge bollen ist, så 1 min ge boll ist....sen plankan i 2 minuter med medicinbollen rullande mellan varandra 8)

Mycket skönt pass idag, men ska dock börja köra Savaten med, få upp snabbheten och eventuellt få lite mer vighet än vad jag besitter :lol:

Up and coming
    Idag blev det dubbelpass :P

Savate 1.5 timma (kommer inte ihåg redigt allt vad vi gjorde för fiffigt^^)

Uppvärmning...jogga runt och göra olika övningar samtidigt, höga knän m.m.

Sedan blidde det uppföljnings combos..2 raka slag för att sen följa upp med nån trevlig huvudspark, lowkick och dubbla (en på låret och en i sidan)

nästa övning var att stoppa ett höger slag och kontra med ett förvirrande vänster slag och följa upp med den där trevliga huvudsparken, sen klämde vi in dubbla där med.

Sen skulle vi kontra när motståndaren sparkar vänster lowkick så ska man hinna undan och då kontra på dennes bakre ben

Sen blidde det sparring 1minX5 eller vad vi var

Thaiboxning 1.5 timma

Springer runt och värmer upp på samma sätt som Savaten.
    Sen kör vi club100 fast grejerna var nedsatta till 75 ist för 100
    Nästa övning var att hoppa över boxningslindor som knutet i ribbstolen i ena änden, den andra änden hade kompisen, man skulle hoppa jämfota över, sprawla ner, krypa under repet på magen, rulla runt och så blir det en sit up när man släner sej upp för nästa...detta 20X3 gånger

nästa övning var valfritt på mittsarna (en focus mits och en thai) i ett par minuter, 2 ronder...

Sen var det Sparring som gällde, hann med att möta ett par stycken, men vet dock inte hur länge...

Känndes hyffs idag, men har svårt att fokusera på vad jag håller på med känns det som, andra grejer som flyger runt i huvvet :shock: Men jag tror att Savaten kommer passa mej fint, rätt skojjigt är det faktiskt

DJB
    DJB is offline
    Contender
    du får ju se till att glömma bort din donna under träning!

Page 1 of 3 123 LastLast