Tjena, ska nu starta min egna mma träningsjournal efter att ha snokat runt ett tag, funderade pa att starta en blogg men har nog inte tillrackligt med bloggig/ intressantinfo att komma med utan mer for att kunna följa min själv.
Har tränat boxning tidigare i flera år från och till , är 26 bast, egentligen en fotbollslirare ( låg nivå)och har ingen framtid som mma stjärna men daremot gillar jag träning, gillar kampsport och dags att komma i form igen för att må bättre, bli snyggare och vara redo för beachen efter mycket kontorssittande med en kontorskropp som resultat. (mr burns)
Alltid gillat att titta pa MMA men inte tyckt om att brottas eftersom jag tyckt att det var gay, men man har utvecklats i huvudet och sen fann jag en video här med Roger Gracie & Jacare som dominerade större killar och jag fastnade även för grappling / bjj och ska börja köra istället för segt gymmande och pumpande.
Eftersom jag ställer höga krav på mig själv måste jag först grejja grundkondis innan träningen börjar om 2 veckor så att jag inte tar slut efter 5min vilket jag kommer göra nu.
om 2 veckor då kurserna kör igång blir det:
2 gånger fotbolls träning / match (fotbollskondition har jag rätt bra)
2 gånger MMA träning ( 1,5h åt gången) (bjj / thaibox) (vill helst slippa GI:n )
i Veckan.
Målet är att helt enkelt komma i toppform till beachen via MMA träning och må bra rent allmänt.
Några här tillhör eliten inom MMA och jag är väl motparten, ett taggat fan men vill helt klart utvecklas i det jag gör då jag är en vinnarskalleKommer skriva kort kring min funderingar, min utveckling både form och teknik och skickligheten, även lite hur fotbollsmatcherna gått
Ska göra lite övningar hemma till att börja med innan allt börjar i mars.
Dagligen:
300 situps
40 armhävningar breda armar, 20 armar tätt intill kroppen.
Kör skuggbox med vikter ca 10x3 min
Antar att det finns rätt bra hemmaövningar som jag missat?

LinkBack URL
About LinkBacks
och har ingen framtid som mma stjärna men daremot gillar jag träning, gillar kampsport och dags att komma i form igen för att må bättre, bli snyggare och vara redo för beachen efter mycket kontorssittande med en kontorskropp som resultat. (mr burns)
Reply With Quote