Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 14 of 14 FirstFirst 1234567891011121314
Results 339 to 356 of 356
    Contender

Re: MMA for LIFE klättringen till toppen har börjat

edios- : hehe, tack så mycket jo det var en bra helg

Måndag/Tisdag:

Jag praktiserar den beprövade formen av uppladdning av gemene man inför helgen nämligen att vila sig i form. Idag hade jag fortfarande lite känningar i halsen hoppas verkligen att det släpper det känns inte så allvarligt men jag vet ju att alla bakterier och virus ligger på helspänn och bara väntar på att jag ska bli försvagad. För att då ta chansen att angripa med full styrka och göra mig helt utslagen. Jag får helt enkelt inte tillåta att detta händer. Idag har jag därför vilat ordentligt och utövat en av mina specialkompetenser nämligen att sova efter jobbet. En kunskap jag förfinade i lumpen då man inte visste när man skulle få sova nästa gång så att falla i sömn när man kunde blev nödvändigt.

Imorgon kanske det blir grappling men vi får se vad dagsformen säger.

/mike

Ett gäng bilder från träningen i söndags i detta inlägg:
    http://www.mmaproject.se/mike/?p=2022
    Ett smakprov klistrar inte in alla blir så mycket då:

Onsdag:
    Blev dubbelpass idag men körde lugnt och fint. Jag och Gonzales körde lätt mma standup några ronder och avslutade med lugn teknisk sluggfest/brawling om man det finns nått sånt Kul var det i alla fall och lärorikt.

Sen blev det grappling gick igenom japanese-neck-tie som en blandning mellan darce, peruvian-neck-tie, och giljotin kan man beskriva det. Sen blev det sparring jag körde ganska lugnt eller jag pressade inte takten i alla fall utan gick bara på sånt som gavs. Roligt pass och häll ett bekvämt tempo hela passet vilket kändes skönt och lite lyxigt att unna sig ett chill-pass nu när man kört på ganska hög intensitet den senaste tiden. Och det fina med grappling är att man inte alltid tjänar på att hela tiden ligga på som man måste i mma, man kan bara köra lite lugnt och hugga när tillfälle ges

Här är ett filmklipp från i söndags där Mange går igenom lite kontroll punkter i för mma grapplingen.
    [youtube:uxysun42]http://www.youtube.com/watch?v=0sX2jYKA3-o[/youtube:uxysun42]

Imorgon är det packa och sånt inför GBG får se hur mycket bloggande det blir men ska i alla fall uppdatera med bilder å sånt på twitter. http://twitter.com/mikehojer
    Annars kommer det upp en twitterfeed på http://www.mmaproject.se/mike/ natten mellan torsdag fredag.

/mike

Contender

Hemma nu från götet en riktigt rolig resa med allt man kan önska.
    Har skrivit en liten sammanfattning på bloggen: http://www.mmaproject.se/mike/?p=2047
    Postade första delen idag nästa del kommer imorgon.

Har även ett litet klipp med sparring från seminariet
    [youtube:3catppvv]http://www.youtube.com/watch?v=W5zfCZ1bk9E[/youtube:3catppvv]

/mike

Contender

Förkyld som bara den nu... det suger men bra att man har ett par veckor på sig att recover tills min nästa match som kommer vara 29:e maj i Stockholm då är det shoot som gäller. Var länge sedan jag gick en match stående nu så det ska bli intressant att se vad all träning har gett

Nästa del från Göteborgsresan ligger nu uppe på bloggen också: http://www.mmaproject.se/mike/?p=2076

Contender

Nu börjar man äntligen bli frisk nu är det bara sätta igång med träningen inför matchen i shoot. Igen tid till att köra teknik osv nu det blir brawling och kondis för hela slanten

Har en läsartävling på mmaproject.se nu också så vill ni ha den nya guld T-shirten från kenka är det bara in å skriva http://www.mmaproject.se/?p=720

Contender

Tisdag:
    Idag höll jag passet på Märsta Alliance känner nästan mig frisk nu men ville inte köra fullt ut och riskera att bli sjuk igen. Så jag tog istället MMA passet här hemma på klubben så kan man ta det lite lugnare och fokusera på andra lite istället.

Just ja snart får vi en bur till Team Gringo också riktigt fett

Uppvärmningen blev lite “basic moves in the art of MMA” kan man säga. Så det blev räkor, falltekniker och slutligen the 5 point dropstep. Enkla moves som tar år att bemästra (pratar av egen erfarenhet). Sen gick jag igenom en guard öppnare som jag lärde mig i Göteborg för att slutligen prata lite om the power of the underhook.

Tänkte ta å spela in dessa “enkla” tekniker nu eftersom jag får många förfrågningar om just dessa basic koncept som ofta inte är så lätt att hitta som nybörjare. Allt finns ju på nätet men hur vet man om det är ett bra move eller när man ska använda det osv. Det är det som är det svåra som nybörjare så det kommer blir lite fortsättning på mmaworkshopen jag körde igång för nån månad sedan. Det blir en “snabb kurs” i MMA så man som nybörjare kan få en bra överblick på vad som man bör kunna inom mma och hur man snabbast kommer dit. Även saker man kan öva på när man är ensam eller kanske tränar med sin kompis. Ett sätt att få lite allmän överblick på att träna mma i alltså.

/mike

Tordag:
    Är hemma efter en dags arbete nu… och fy f*n vad varmt det är att jobba på sommaren. Men nu är det bara att sätta sig en stund på balkongen och avnjuta sin power shake innan man beger sig mot träningen. Tänkte ta å filma lite tekniker nu eftersom många efterfrågat detta. Så vi får se vad det blir för fångst på dagens pass. Som kommer bli mma på märsta alliance.

Vill även tacka för stödet från alla läsare som hjälper mig att vinna tävlingen om en iPad uppskattas verkligen. Jag är skyldiga er alla en tjänst så det är bara fråga mig så ska jag hjälpa er om jag kan

Contender

Höll som sagt idag passet på Alliance tog det ganska lugnt själv men gick igenom en hel del tekniker. Första blev det lite standard saker. Sånt som jag tycker att bör vara med på varenda uppvärmning som tex: framåtfall, sidofall, räkor, dropstep, sitouts osv. Sen gick jag vidare med nackträning något som jag har märkt gör enorm skillnad för ens träning och kapacitet på mattan. En dag i veckan så har man en relativt stabil nacke efter ett halvår.

Sen blev det submission tekniker valde 2 relativt enkla tekniker men i gengäld valde jag att lägga in ganska många detaljer ca 50% av alla detaljer i en triangel och en något enklare armbar från guard. Filmade även dessa tekniker och kommer nog på sikt ha en ganska gedigen teknikbank här på sidan

Här kommer teknikerna från passet enjoy!

[youtube:36zqart5]http://www.youtube.com/watch?v=daBtSpCZQX8[/youtube:36zqart5]

[youtube:36zqart5]http://www.youtube.com/watch?v=4rALHS8Sxxw[/youtube:36zqart5]

http://www.mmaproject.se/mike/

Up and coming

Måste börja att tacka för en enormt inspirerande träningsjournl, är framför allt kär i delarna som mmaworkshopen och så! Känns som ett bra sätt för mig att sitta på egen hand studera olika rörelse. Samt mängder med bra tips!

Du råkar inte ha lite enkla tips för stretching? Jag tränar för tillfället mycket både dynamisk å statisk stretch men känner inte att jag utvecklas! Samtidigt känner jag att min stelhet försämrar extremt mycket i sparringen då jag inte kan komma ur många situiationer och så på grund av att jag inte har rörelseförmågan till det.

Contender

Majk: Tack så mycket kul att höra Ja stretching är det viktigaste att man ser till att man inte blir slapp i musklerna eftersom du måste ha kvar styrkan i alla lägen. Mycket av rörligheten ligger också i hur du vinklar osv. Jag har ganska naturlig vighet och har därför aldrig riktigt behövt stretcha. Det ända tipset jag kan ge är att gör det ofta och sitt inte å töj ut för mycket så du blir slapp.

Har haft mycket att göra så har inte hunnit uppdatera här på mmaforum på sistone men nu är det Shootmatch på gång

Imorgon smäller det och jag möter Alexandar Marsic fråns sthlm shoot han har gått 4 matcher med record på 3-1 här är 2 av hans tidigare matcher som finns på tuben.

[youtube:366ltk3q]http://www.youtube.com/watch?v=ttQBRkmV7n0[/youtube:366ltk3q]
    [youtube:366ltk3q]http://www.youtube.com/watch?v=lpiCTMD6TlA[/youtube:366ltk3q]

Contender

Matchdag! Ligger en live-twitter på bloggen så får jag twittra resultat från efterfesten eller sjukhuset

Contender

Efter matchen

YES! Jag är så glad över denna match av flera orsaker.Men framförallt är jag glad för allt stöd från alla runt omkring mig under förberedelserna. Emma som varje dag står ut med mig som tränar och att jag sen går in i matchbubblan blir helt blank i blicken några dagar och oförmögen att göra annat än tänka på matchen. Alla vänner som kommer och tittar och familjen som supportar mina galna upptåg. Men utan mina träningskamrater på gringo och märsta alliance hade jag inte haft möjlighet att gå upp i ringen och prestera. Vill speciellt tacka gringo klacken som alltid tar med kärlek och backar upp till 100% betyder allt att man har stöd från er

Kim har varit en klippa i mina förberedelser och alla som såg mitt stående game för ett år sedan kan skriva under på att jag hade lite kvar att jobba på om man säger så. Jag har fortfarande massor att jobba på men huvudsaken var att jag kände mig trygg och visste att jag kunde leverera i den stående kampen.

Vill också tacka för all bra sparring och supporten från Märsta Alliance utan er hjälp hade jag inte kunnat hantera den här strikern

Det jag är mest nöjd med i matchen är att jag tog med mig allt jag hade och lät det flöda, jag höll inget tillbaka. Att älska fighten och slåss med hela min potential var min huvudsakliga uppgift.

Innan matchen var jag riktigt taggad min mindset som jag tänkte skulle vara hitman var nog närmare viking på svamp.

Men jag var fast besluten min gameplan var i stående kampen hålla mig alert och låta varje utfall min motståndare gjorde kosta. Att jag skulle ta några slag var jag helt inne på. Jag kalkylerade kallt med att det var värt att offra lite bönder i schakspelet innan vi kom till marken där min huvudsakliga styrka finns.

Gick in i alert låg stance jag visste att han skulle kicka eller han måste kicka eftersom det är hans starkaste sida.

Möter upp kicken med bibehållen framåtlutande stance.

PAYBACK! CHARGE!!

Jagar in honom i hörnet

Han väljer att komma på distans istället för att gå i klinch

Efter en charge-combo på 15 slag kommer han i takt igen det har kostat honom att sparka.

Det bli lite slagutväxlingar jag känner att mina slag får fäste och även om jag får ta lite slag känns det som jag har kontroll. Min uppercut börjar träffa i duellerna och vid ett tillfälle tar in distansen samtidigt som han lägger ett perfekt timat knä i solarplexus.

Jag får ingen luft och måste ta fighten till marken tills jag återhämtat mig igen. Så jag tar ner honom det går ganska lätt eftersom hans stance är bakåtlutande efter knät.

Jag hamnar i guarden och låter honom ta lite overhook osv tills jag återhämtat andningen. Det tar ca 20 sek innan min andning är normal igen och jag klarar av att resa mig upp för att hota med slam.

Han väljer att släppa taget istället för att bli slammad och lirar då med öppenguard, detta är precis vad jag vill. Så jag kastar undan benen och dundrar ner för att ta sidecontrol. Han lyckas dock spinna runt och kommer till ett läge där jag måste sprawla ner honom och han har ett ben. Min första tanke är preuvuan necktie eller darce men jag märker att det inte kommer gå så jag börjar fiska på en triangel. Det är dock en jäkligt avig variant eftersom jag tar den både inverted och reversed men jag har lite attackserier att gå vidare på om han inte tappar. Dock får jag in den perfekta vinkelt efter lite lurigt micklande och han måste tappa när jag lägger på trycket.

Underbart!

Jag fick slåss ordentligt och jag fick vinna och dessutom på en submssion kan inte bli bättre

Filmen jag har på min kamera är av riktigt risig kvalité och man ser inget av vad som händer på marken. Langar kanske upp det stående momentet men det finns en bättre inspelning som borde komma upp snart där allt är med

over and out!

/mike
    http://www.mmaproject.se/mike

Hall of famer

dax att gå pro snart =)?

Contender

xynd: Hehe ja det börjar väll dra ihop sig En match till kommer det i alla fall bli om det inte kommer ett erbjudande som jag inte kan tacka nej till. Vill nog ha en till så man är lite mer förberedd innan man går pro.

Up and coming

Stort grattis till matchen! Säger som xynd time to go pro!

Contender

Tack så mycket

För tillfället jobbar jag mycket på BJJ´n som legat lite på is sen i vintras, men nu under sommaren kommer det bli ett bra tillfälle att få snurr på den biten igen och ytterligare förstärka min grund på marken. I höst kommer det bli mma träning och fokus på att förbättra mitt mma game men under sommar månaderna kommer det bli att ytterligare förbättra marken. Har skrivit en hel del om BJJ träningen på senare tid på bloggen har även blivit en hel del arbete med mmaworkshopen också.

Håller även på med en MMAshop men en polare vi säljer mma-utrutning men även en hel del mma-kläder och streetwear för tillfället jobbar vi på att bredda sortimentet och hoppas väll att vi till våren har ett ganska brett utbud både på kläder och utrustning. Vore roligt om man kunde få snurr på detta. Vore riktigt nice om man slapp jobba som hantverkare och gå upp tidigt varje morgon och lyfta tungt när man är helt trasig från gårdagens kvällspass.

Contender

Time to go Pro
    Michael Höjermark to fight at The Zone FC 7 - Warriors
    Michael Höjermark (Team Gringo) will make his Pro MMA debut at The Zone FC 7 - Warriors after making an impact in the Swedish Shootfighting Leauge.
    http://www.thezonefc.com/news.asp

Butiken jag pratade om är nu också igång för fullt, supporta mig inför fighten handla i den nya webbshopen http://www.undisputed.se

/mike :P

Hall of famer

Shit va nice Mike, ska heja stenhårt på dig! Kanske till och med finnas på plats, måste kolla upp det där. WAR!

Contender

Tack drue det låter bra det!

Är just nu i Brasilien/Rio med klubben är riktigt grymt här körde MMA på Team Nogueira i veckan och BJJ på DeLaRiva här om dagen. Ska försöka få till lite träning på BTT också riktigt najs att få köra mot så många olika personer här. Det är perfekt förberedelse inför matchen kommer hem om nån vecka då är det sista rycket inför fighten

Contender

Tjena mike, du har varit i las palmas/san agustin och rullat va?
    vad hette klubben, eller vet du nån?
    ska nämligen åka dit och tänkte passa på o köra ett pass bjj/sw!