Hej alla tänkte börja med min träningslogg på nätet nu efter att ha skrivit på datorn innan blir lite roligare med feedback som ger motivation och nya synsätt på saker i träningen=)
Ålder: 25
Längd: 185cm
Vikt: 78kg
Mål: Att tävla i proffs MMA
Styrka: Driven, Smalstark, Vig
Tränings Historia:
Helt ny inom kampsport tills jag förra hösten 2007 började köra WingChun jag blev så betagen av att man kan bli så mycket starkare och bättre på att slåss med rätt teknik att jag fastnade för kampsporten direkt. Efter halva terminen fick jag vara med på avancerade passen där inslag av SW fanns med det var ju galet roligt att man blev så ägd av någon bara för dom hade brottats några pass innan. När jag då började kolla på The Ultimate Fighter visste jag vad jag ville bli! MMA fighter finns inga limits, det går inte att bli fulllärd dessutom med spänning och oändlig variation perfekt! En sport för mig. Efter att ha kollat runt å läst fattade jag att man tydligen måste köra Thai-boxning och Shoot för att få en bra MMA träning. Jag började träna på Märsta Alliance och eftersom jag var så driven och inte ville missa något och man var tvungen att vara med i tävlingsgruppen för att få grapplas den veckan fick jag ställa upp i SGL med endast 20 timmars grappling träning i ryggen. Det gick ändå bra och jag kunde åka hem med 2vinster 1lika å 1loss.
Av bara farten tog jag ville jag köra en Kickboxnings turnering 2 veckor efter sgl. Då hade jag tränat kickboxning tot 15tim och kom hem med 1vinst 1 loss och ett brons. När jag tänkter tillbaka på det fattar jag inte hur jag kunde ställa upp men jag hade väll fått för mig att jag var "the chosen one" eller nått...
Sen rullade det på och jag gick en till SGL nu med dubbel erfarenhet och med 3 vinster och 1 lika.
Innan sommaren gick jag min första Shoot-Match och blev till mitt stora förtret nertagen efter 10sek jag som ville slugga men jag lyckades ta ryggen på honom och få in en rearnaked chocke efter 1:26 så jag antar att jag kom billigt undan med den.
Efter sommaren Började jag med BJJ på en BJJ klubb och blev mörkrädd när man upptäckte vilka skills det finns på marken kände mig som en baby igen och mina fattigta slappa grepp och svep var inte vatten värt... men efter några veckor senare catchade jag upp och började studera 10TH planet systemet, började hårdplugga rubberguard osv och med detta kom även framgångarna 2veckors streck läsning å studerande på internet gav resultat och min guard är ganska bra nu.
Edit: Lägger om träningsschemat
Måndag:
MMA 90min
SW 90min
Tisdag:
MMA Brottings orienterad 120min
Onsdag:
MMA 90min
SW 90min
Torsdag:
MMA Sparring 120min
Fredag:
GYM 45min
Lördag:
Träningsfri dag
Söndag:
JUDO eller Brotting 90min
GYM 45min
TYPISK KOST:
Frukost: Smoothie: 1.5dl havregryn, 2 rågknäckeskivor, 1/2 banan, 75g björnbär/hallon, 1dl yoghurt, 2dl proviva skogsbär/mango. +omega3 +25g slow protein
Mellanmål:Smoothie: 1.5dl havregryn, 2 rågknäckeskivor, 1/2 banan, 75g björnbär/hallon, 1dl yoghurt, 2dl proviva skogsbär/mango.
Lunch: Kycklinggryta 250g, råris 300g, riven vitkål 100g+omega3
Mellanmål: 3 knäckemacor, sardiner 125g, frukt,
Efter träning: Gainer
Middag: Köttfärsås 200g pasta 400g, gurka 50g sallad 50g+omega3
Kvällsmål: Smoothie liknande morgon men med 25g slow protein.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
Lycka till och kör hårt, ska bli kul att följa!