Jag är totalt grönis på alla sorters kampsporter men har nu kört ett par träningspass MMA och det har varit det bästa jag provat i träningsväg! En del stryk blir det, nästintill frivilliga giljotiner när mjölksyran gör att livet flimrar förbi men kamratandan mot alla oavsett bakgrund meriter etc är riktigt peppande. Min förhoppning är att med rätt inställning och genuin vilja att ta in och lära, så får man inte bara respekt utan det bör nog bära långt inom MMA:n också! Då tänker jag inte på tävlingsnivå, utan att kunna hänga med bra på passen.
Så till saken... Möjligen en synnerligen korkad fråga men:
Vilken typ av gymträning skulle ni i första hand rekommendera för nybörjare? Då tänker jag inte primärt på spec träning bland hantlar och skivstänger utan även de grupptränibgsklasser som finns. Jag sitter fast med ett kort på en större träningskedja ( börjar på s slutar på ats)... nämligen. Jag behöver bli bättre på allt men prio är smidighet, balans och kondis. Råstyrka har jag ganska mycket av. Jag är 185cm och 83 kg. Tips fr någon som kör denna typ av kombo MMA + annan gruppträning och som känt bra synergieffekter, helt enkelt.
Allt gott, tack på förhand!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote