Så nu är det dags för mig och dra igång en träningsjournal och syftet med den är med att få synpunkter och hjälp och hjälp med min viktminskning.
Historia: Diskbrocket var ett faktum, åren som tatuerare och ett osunt leverne med brist på motion och fyllt med skräpmat hade utplånat min en gång hyffsade fysik och kondition och jag behöve göra något åt situationen.
Jag försökte med sjukgymnastik gick sedan över till att gymma men jag hade stora problem med motivationen och fick ingen kontiniutet.
Jag blev övertalad att hänga med en polare o testa på Ju jutsu och blev drillad i lite newaza och jag var fast och jag började köra men insåg rätt snabbt att självförsvar inte var min grej och jag bytte till BJJ och senare MMA också.
Mål:
Gå ner till -83kg och förhoppningsvis tävla till sommaren 2008 kanske ett orealistiskt mål men jag siktar högt och ser hur högt jag kommer![]()
Fakta:
Vikt: 103-105 kg
Längd: 183 cm
Tränings schemat som det ser ut nu:
Mån:Vila/kondition
Tis:Vila/kondition
Ons:BJJ
Tors:Vila/kondition
Fre:BJJ
Lör:Vila/Fristils brottning efter Jul
Sön:MMA
Kosten:
Den suger just nu har usel disiplin men håller igen på kolhydraterna och försöker maxa protein intaget och minska mina portioner.
en lyckad dag ser ut så här:
frukost 07:00 - 2 grova lingon med ost och ett glas mjölk och en halv protein shake.
mellanmål 10:00 - 2 kokta ägg och ett glas mjölk.
Lunch 13:00 - Oftast rester från middagen dagen innan
mellanmål 15:00 - 2 grova lingon med pålägg och en banan.
Middag 17-18:00 husmanskost
21-22:00 Efter träning protein shake, banan och en burk tonfisk då jag kommer hem.
Börjar med idag:
Fri träning BJJ: Uppvärmning Räkan,Sälen, Skuggboxning/Sprawl, Judo legtrip och sedan knäböj med partner i brandmanna lyft.
Efter det drillade vi Guardpasseringar en enkel då målet är sidemount och en flashig då man påbörjar som den föregående men istället spinner åt andra hållet med "knee in belly" och lurar in motståndaren i en triangel låter krånglig men den funkar
Sen drillade vi Gogoplata olika varianter och kombinerade den med en Gi strypning.
Sen vart det sparring 4*2 minuters ronder gick rätt hyffsat men det är tight o hinna submitta nån på 2 minuter,
första ronden tappade jag ryggen och turtlade med han på sidan blev grundlurad då jag hade fullt upp med att försvara en rear naked choke blev jag rullad in i en armbar och jag blev tvungen o klappa.
andra och tredje ronten blev bara en massa scramble.
Sista ronden startade jag i turtle och reversade såsmåning till side mount och vidare till nordsyd med motståndaren på rygg och försökte få in en Jeff monson choke/crank (vet inte vad den kallas) men man korsar handlederna som ett X under nacken med tummarna uppåt och glider bakåt men tyvär han jag bara få in ena handen innan ronden var slut
Blev ett lugnt pass då jag har en muskel inflamation i ryggslutet som inte vill ge sig har käkat pronaxen i fyra veckor nu.
idag var ingen bra kostdag så jag drar inte upp den här![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote