Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 9 of 9 FirstFirst 123456789
Results 209 to 230 of 230
    Hall of famer

Re: Hellre en armbar än en arm i baren

BJJ idag. Körde ett par inverted guard-tekniker, alltid lika kul att prova på. Sen massa sparring, kände att jag gjorde lite skäl för mitt blåbälte idag. Låste ut två 110kg+ nissar idag, så det va gott. Tog dock slut fullständigt efter ett tag och gick på vilja snarare än nåt annat. Höll på att sabba vänster axel på en omo plata idag också, försökte ta mig ur för länge och vid smärtgränsen tappade andra killen balansen och höll påatt vrida till riktigt ordentligt. Men det gick nog bra, vi märker imorn

Hall of famer

Grymt tung BJJträning idag. Var duktigt seg till att börja med, och det var mycket fys på dagens meny. Efter det ett par tekniker, fokus på guardpassering. Sen körde vi herren på täppan med guardpasseringar, sjukt jobbigt. Efter det typ 6-7*5min fri sparring. Blandade och gav rejält, tog slut fysiskt... måste fixa kondisen. Får se om det blir träning imorn.

Vägde mig på klubben idag och vågen landade på 66 kg. Lite väl lite, men det var efter träning också. Ingick idag också löfte om slut på godis och chips för tre månader framöver, får se om det ger resultat. Mors.

Contender

66 kg är väl precis lagom om du planerar att tävla? Speciellt i SGL där närmaste upp är -77 och närmaste ner är -60 från -66.

Hall of famer

Mja, är väl mest känslan av att jag har blivit av med ett kilo eller två under en period då jag inte har tränat särskilt mycket, så det är ju inte så svårt att gissa vad som har försvunnit :| Men annars är väl vikten helt okej, dock tävlar jag endast BJJ och där är det ju -70.

Hall of famer

Årets första löprunda avklarad! 6.4 km på 37 min vilket är bättre än jag trott. Fortfarande inte i närheten av halvtimmen som jag hoppas kunna uppnå såklart, men idag var förhållanden långt från optimala också. Det var hinderbana av is, snö, slask och framförallt vattenpölar. Stora sådana. Det gick bra, även om fötterna blev blöta, och jag är nöjd. http://bit.ly/9JNwX7 för den som är intresserad.

Hall of famer

Gårdagen bjöd på BJJ. Fint pass med få men långa tekniksessioner där grunder var key. På sparringen var höjdpunkten att sätta en gogo plata från mount (för första gången inte på en 55kg tjej utan normalstor kille!) och att allmänt lulla runt men klara sig hyfsat ändå.

Hall of famer

BJJ idag. Teknikerna var uteslutande stående, något jag suger så otroligt hårt på och därför egentligen behöver träna. Körde tre olika kast/svep och sedan sparring från stående. Gjorde hyfsat bra ifrån mig idag, inget märkvärdigt. Är väldigt öm i kroppen dock, så något måste jag ju ha gjort rätt :twisted:

Moderator

Hur gick det med styrketräningen?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

All form av träning har legat på is lite på grund av ett halsont som har vägrat ge med sig, men nu är jag igång igen. Kör därför mest BJJ/SW till en början och när jag kommit igång igen ska jag lägga till nåt/några pass hemma i veckan. Känns som jag har hittat ett ganska bra "program" att köra nu i alla fall, så det är gött.

Hall of famer

Det var ett tag sen nu, men SW på schemat idag i alla fall. Underbart med vår, nu kan jag ÄNTLIGEN cykla till träningen igen. Död åt Jönköpings lokaltrafik. Anyhow, cykel dit och det kändes ordentligt i benen på uppvärmningen. Ovan helt enkelt. Körde några tekniker från halvguard, mycket benlås och fotlås. Är precis kass på detta. Sen var det sparring, gick väl hyfsat idag. Körde först mot rejält mindre tjej, försökte att inte muskla men det är svårt. Sen mot en marginellt större kille, fick kämpa men dominerade faktiskt. Det var skoj. Sista körde jag mot ett muskelberg till blåbälte, och trots ett par klappningar är jag ganska stolt. Gav aldrig upp trots rejält styrkeunderläge utan kämpade hela tiden och lyckades hålla mig ganska bra ifrån det mesta. Ett fotlås kämpade jag dock lite onödigt länge på, det värker lite nu men det är nog ingen större fara.

Hall of famer

Löptur igår och lite hemmaträning. Skalade nästan 3½ minut på 6,3 km, känns gött. http://rnkpr.com/a4d74v för den som vill se. Så nu ska det bort ca 4 min till så når jag mitt mål, det vore häftigt. Hemmaträningen bestod mest av chin-ups, diverse magövningar och lite KB-övningar.

Contender

Damn drue, ska du blir löpare Fett program btw kanske till o med jag kan motivera mig själv till stordåd inom löpningen, tycker det är så trist att springa annars :roll:

Hall of famer

Oh ja, marathon nästa! Hehe, kanske inte... alls. Springa suxxors, men det blir i alla fall pyttelite roligare när man får ha lite tekniska prylar till det. Kilometertider och sånt gör det ju mycket mer spännande! Tjackade även nya pjucks nu i helgen, så jag är riktigt pepp på att ta en tur i mina nya Nikes nu Fick även tjejen att skaffa nya med sån där Nike+ dongle som man kopplar till sin iPod. Värt

Hall of famer

Sådär ja, busy vecka.
    Onsdag: 2 h innebandy med bland andra en världsmästare (och flerfaldig världens bästa spelare) på planen. 4 mot 4 på nästan fullstor plan med målvakter och stora burar - huj va det var länge sen jag lirade. Spelade rätt mycket i tonåren men har inte lirat alls på tre fyra år. Tog någon halvtimma att bli kompis (nåja) med bollen igen, men sen gick det lite bättre. Märktes väl att kroppen inte var van vid sånna start/stop och snabba vändningar i alla fall.

Torsdag: missade SW men tog istället en löptur med mina sprillans nya Nikes. http://rnkpr.com/a4ntiv Shit vilken skillnad! Märktes otroligt tydligt att mina gamla skor var helt slut i dämpningen, det var som man studsade fram i de nya skorna. Tiden blev bara 10 sek bättre, men det berodde nog också till ganska stor del på onsdagens aktiviteter som satt kvar REJÄLT i benen.

Idag: BJJ. Blev direkt från jobbet till träningen idag, funkade faktiskt bra. Lite svårt med mat bara, måste försöka hitta på något bra snabbt mellanmål. Körde lite roliga svep a la marcelo garcia idag, de är alltid häftiga och förvånansvärt funktionella. Efter det sparring. Gick väl hyfsat idag men kände hur kroppen var ganska slut och framförallt benen var ordentligt sega. Gjorde typ vad jag skulle men inte ett dyft mer, hade lite dålig fantasi. Har börjat få väldigt svårt att hitta lagoma sparringpartners på klubben också, antingen är de för stora eller för små nästan hela bunten. Men men, det är väl bara köra på. Har inte bestämt mig för stockholm open än eller ej, orkar/klarar man det tro?

Contender

Klaga inte på att du har små träningspartners drue, själv har jag tre killar på hela klubben som är i någorlunda samma storlek, resten är sådana där hulkande hemska figurer med stora muskler.
    Klart du ska köra Sthlm Open!
    Att tävla är ju alltid kul, blir min första tävling med gi om jag nu kommer ner 4 kilo så jag kan köra -64 , men ska nog inte vara några problem, cuttade tre kilo på en vecka genom att bara ändra kosten lite före förra SGL.

Hall of famer

Näe de små kan jag ju leva med, det är skönt att byta av från muskelbergen ibland. Det är ju de stora som är svårare, särskilt när man inte är helt 100 fysiskt. Men det är bara kötta på antar jag, eller själv gå upp till 90+ :twisted:

Contender

Äta kött och lyfta skrot! :lol:

Hall of famer

Typ alot of kött.

Gårdagen bjöd på BJJ. Ingen tränare så efter lite väldigt enkel uppvärmning var det sparring nästan en timme. Gick väl hyfsat, men shit vilket krig det är varje pass nu. Får ta i för kung och fosterland mest hela tiden, och killarna blir varken mindre eller sämre. Löste det mesta ganska bra och fick ett gäng x-guard-svep. Körde mycket från halvguard så det kändes bra att få till lite därifrån.

Hall of famer

BJJ idag. Mådde funky i magen, så jag vågade inte ta i fullt men det gick helt ok ändå. Först några tekniker, ganska basic hur man tar sig ur mount. Sen sparring. Hade mycket inspiration och kreativitet idag, så det kändes bra. Sthlm open hägrar i den nära framtiden men jag kan inte bestämma mig. Kroppen är ju dessvärre inte i toptrim heller.

Hall of famer

BJJ idag, länge sen sist. Har varit mycket det senaste och träningen har lidit hårt för det. Tävling i helgen för många i klubben, så vi var bara 8 man på plats. Judoinspirerade tekniker då det var en (omskolad) judonisse som höll i passet. Alltid lika spännande då dessa tekniker ofta är väldigt olika jämfört med BJJ-tekniker. Ofta lite mer styrka och tyngd. Sen sparring. Körde på bra och kämpade livet ur mig, kändes gott. Sen cykling ~5km i konstant motvind. Mumma.

Hall of famer

Inte tränat på nästan 2 veckor på grund av ett rejält halsont som vägrat lägga sig, men heller inte utvecklats till någon riktigt sjukdom. Blev så trött på det igår att jag tänkte "fuck it, jag kör. Antingen blir jag supersjuk eller så svettas jag ut det". Såg jag inledde träningsperioden lite fint med en timmes ganska hård innebandy (3 mot 3, 3/4 plan) för att sedan fortsätta med nästan tre timmars volleyboll. Inte supermachokampsport, men ändå träning så det räckte och blev över. Ganska mör i ben och rygg idag vill jag lova

Hall of famer

Löpning idag, första rundan på två veckor eller något. Mot bakgrund av det och att jag körde sista 2 km med sjukt mycket håll på höger sida så är jag hyfs nöjd med tiden 35 min. Tänkte ju komma igång här igen och skala ner den tiden ett gäng minuter... http://rnkpr.com/a5krjz för den som är intresserad av hur rundan såg ut.

Page 9 of 9 FirstFirst 123456789