Ja, d var det nog dags fr mig att starta trningsjournal. Frhoppningsvis kan detta motivera mig till att trna mer och intensivare, frmodligen kommer den vara ganska tom. Men vem vet, konstigare saker har hnt!
Fakta
Lngd: 171 cm
Vikt: 65 kg
Ålder: 22 r ('86)
Storlek: A2, Small, 29", 41
Kroppsbyggnad: Ngorlunda atletisk och kompakt vltrnad, med vissa "energireserver".
Trning
Jag trnar nu BJJ 2-3 gnger i veckan och har gjort s sedan oktober 07 med vissa lngre uppehll, dels sjukdom och nu senast 2 mnader pga av B-uppsats. Har aldrig trnat ngon kampsport innan men trivs oerhrt bra med BJJ, om jag bara funnit det tidigare i livet... anyhow. Utver detta springer jag oregelbundet och spelar s mycket beachvolleyboll som jag bara kan, ngot denna journal dock inte kommer fokusera allt fr mycket p. Vardagstrningen bestr mest i cykel verallt (skola, handla mat, trning osv) och att knalla runt i den kldaffr jag extrajobbar i.
Ml med trningen r flera. Sjlvklart att bli starkare och mer vltrnad, minska lite p fettreserverna, att mjuka upp kroppen och bli mer vig, och att kanske ocks kunna tvla lite och se hur det gr. Detta har inte blivit av n p grund av oflyt med sjukdom/bortvaro innan tvlingar, men kanske i sommar eller till hsten. Jag ska eventuellt ocks prova p kickboxning i hst, beroende p om modet sviker eller inte. Min vikt r inte det jag fokuserar p, om jag vger 60 eller 70 kilo spelar mindre roll, utan det r vad dessa kilon bestr av jag vill ndra p.
Schema:
Mndag:
Tisdag: BJJ ~ 2 timmar
Onsdag:
Torsdag:
Fredag: BJJ ~ 2 timmar
Lrdag:
Sndag: BJJ ~ 2 timmar
Utver detta tillkommer lpning nr andan faller p, d p morgonen, och beachvolleyboll s ofta det tillts. Ibland sker ven annan trnings hemma, som styrkepass eller liknande, men det r sporadiskt. Tanken r att bli mer regelbunden med lpningen och kanske lgga till mer trning verlag.
Mat:
Jag fljer ingen speciell diet eller kosthllning, utan frsker bara hlla mig ngorlunda sund och skrpmat mestadels borta. Jag har dragit ner avsevrt p socker, frmst genom att minska godisintaget och helt strypa lskintaget. Jag kikar i vrigt ocks mot fullkornsprodukter, ostade flingor/brd och annat som faktiskt smakar bttre n deras onyttigare slktingar. Grnsaker r det lite smre med (om wok inte rknas?), p fruktsidan r det desto bttre d det blir minst en frukt om dagen. Alkohol har tacksamt nog aldrig lockat mig, inte heller tobak, utan mina strsta laster r nog en vattenpipa i veckan, popcorn samt en skrmmande svaghet fr 2-fr-99-dvd. Efter varje (BJJ)trning dricker jag i regel en kolhydrat/proteinshake (gainer pro frn gymgrossisten) fr terhmtningens skull.
Det fr rcka fr denna gng, frhoppningsvis blir det fler inlgg allt eftersom tiden gr. Om det kommer visa ngon skillnad kommer kanske ven bilder lggas upp :lol:

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote