Tjena. Så här tränar en 36 årig gubbe. Må 11/1 2010. Kl 10.15-11.15 Säck,marklyft.dips,chins och 30 minuter på löpband. Kl 18.00-19.30 muay thai,första passet för terminen så vi körde lungt. Teknik pass med stations fys som avslutning.
Tjena. Så här tränar en 36 årig gubbe. Må 11/1 2010. Kl 10.15-11.15 Säck,marklyft.dips,chins och 30 minuter på löpband. Kl 18.00-19.30 muay thai,första passet för terminen så vi körde lungt. Teknik pass med stations fys som avslutning.
Lycka till med träningen,kör hårt!
Ja, lycka till!
Härligt med flera "gubbar" här bland snorungarna.
/33-åringen
Sådär,nu var dagens första pass avklarat. Tre stycken nattjobbande och arbetslösa thaiboxare drog till gymet för en timmes socialt umgänge.... Uppvärmning och sedan boxnings sparring följt av clinch och härliga knän.. Sedan kom kort leken fram..nä vi spelar inte poker... Övningen funkar så här,hjärter=armhävningar,spader=dips,ruter=
benböj,klöver=situps. Ex hjärterkung=13 armhävnigar. Kortleken blandas och korten vänds uoo en efter en...
Det brukar bli jobbigt som f-n![]()
Tisdagens andra pass,boxning 18.00-19.30. Fotarbetsövningar följt av slag kombinationer på focus pads. Ett gäng ronder sparring hanns med. Sparrade med en 65 kilos kille som gått en del matcher,han är jävligt snabb,blev en del slag i luften :shock: I det läget vill man ju köra low kicks eller knän i clinch.....men jag är ju en snäll kille som följer reglerna....och får stryk!
Onsdag förmiddag,idag blev det shootfighting som start på dagen. Kallt som fan ute så det blev en ordentlig
uppvärmning! Sedan körde vi sparring först bara stående sedan hela vägen med nedtagningar och submissions. Sista ronden bara sw. Just nedtagningar är något jag verkligen behöver träna på! Nu blir det vila några timmar innan kvällens pass.
lycka till med satsningen
Från 32årig "gubbe"
Onsdagens kvälls pass blev en timme thaiboxning. Mycket clinch träning,efter det körde vi boxnings sparring. Lite thai mitts hör ju till! Så sparkarna talade i några ronder. Avslutning med benböj,situps och armhävningar. Svettigt och skönt!
Torsdag 14/1,jag börjar dagen med en löptur föjlt av situps,benböj,armhävningar. I kväll blir det ingen träning![]()
Men jag borde hinna ner till klubben och köra lite söck i eftermiddag!
Hade tur idag! En av killarna i thai gruppen kom ner till klubben samtidigt som jag. Så vi körde ett gemensamt
passFörst gick vi loss på säckarna i lite längre ronder efter det sparkar på mittsar i högt tempo. Avslutningsvis fys med vikter. Känns väldigt bra den här veckan!!
Fredag 15/1. Idag var det en jobbig träningsdagFörst ett pass shootfighting. Vi började med försvar och kontringar mot lowkicks.Sedan sparring först bara stående där gick det rätt bra,sen körde vi hela vägen och det var jobbigt idag! Känns som att handskar och benskydd "fastnar" hela tiden när det är grappling. På eftermiddagen blev det thaiboxning,även det tungt idag
Teknik,några ronder sparring sedan mitts,men sparkarna känndes bra idag... Vi avslutade med fys,hantlar,viktskivor situps osv. Nu blir det vila på lördag och söndag,fast man ser ju fram emot träningen på måndag!!! Peace.
I går lördag var det ju vila som planerat. Idag söndag blev det ett pass thaiboxningVi hann med flera mysiga saker som mitts,sparring,clinch och fys!!! Känns som att det finns lite krut i sparkarna även i slutet av veckan...
Känns skönt att vara i bra form. Jag var den enda i vårt villa område som klippte gräs i sommras iförd Tapout t-shirtPeace.
Måndag. Ett pass shootfighting stod på schemat den här förmiddagen. Vi körde mycket situationssparring bla båda boxas men ena partnern ska gå på nedtagningar oxå. Funkade bra idag både att hålla sig stående och nedtagningarnaSen körde vi fri sparring med shootfighting reglerna,benskydden är fan alltid ivägen vid grapplingen....
Kvällen pass blev thaiboxning,ordentlig uppvärmning sen skuggboxning. Lätt och avspänd sparring i 6-7 ronder. Sedan kom mittsarna framRaka sparkar,knän,rundsparkar i två minuters ronder. Sista kvarten blev det fys!
Tisdagen inleds med löpning i snön....Rocky feeling....sen körde jag situps,benböj. Skulle även köra armhävningar men var alltför sliten i det momentet sen gårdagen. Det blir ju ett pass i kväll oxå!
Peace.
Tisdag kväll blev det boxning helt klart de jobbigaste passen! Fotarbete,skuggboxning följt av grym konditions träning och säck som avslutning......skönt som fan!
Boxning och thaiboxning kör jag på Tranås boxnings gym,jag håller i thai passen och en norrman håller i boxningen.
Shootfightingen kör jag på Mjölby Fight Gym. Peace.
Onsdag förmiddag stod ett pass shootfighting på schematMycket sparring drillar,jag försöker få till mina nedtagningar som känns bra ibland och mindre bra ibland...men det är bara att träna på!
Onsdag kväll körde jag ett pass thaiboxning. Även detta pass innehöll mycket sparring drillar,jag inbillar mig att boxningen blivit lite bättre. Lite fys på slutet,kondisen bör vara rätt ok.
Torsdag morgon dax för en löprunda inte så kul men nyttigt!
Peace!
Denna Anders tränade tidigare på Titans i Växjö må tro ?
Japp,på Titans har man kört några passTorsdag kväll blev det boxning. Mycket teknikträning på pads idag. Fick inget bra tryck i vänster kroken den brukar bita lite bättre...spänner mig antagligen för mycket. Får försöka slappna av lite mer. Jobb inatt sova några timmar sedan dagpass på gymet!
Här kommer en kortare sammanfattning av de senaste passen.Fredag 22/1 thaiboxning,även lördagen ängnades åt
ett thai pass. Vila på söndagen. Måndag 25/1 dagpass shootfighting. Sparringdrillar med inriktning på nertagningar. Både nertagningarna och försvar mot dem funkade rätt bra. Kvällspass thaiboxning. Teknikpass där vi tränade på en del försvar mot slag och sparkar. Man behöver ju nöta för att det ska fungera på sparringen.
Tisdag 26/1. Dagpass thaiboxning,idag var det riktigt jobbigt!! Sparring (som gick bra) följt av mitts (som var tungt) följt av fys (som var tyngre)På eftermiddagen skulle jag hämta bilen som var på verkstan så det var ju lämpligt att ta en löprunda dit. Det känndes bra i början,sen var det mest jävligt jobbigt...
Peace.
Onsdag 27/1. Efter att ha sovit till 14.00 (jobbat natt) så var det dax att skotta snöDet blev ett mini fys pass...
På kvällen var det thaiboxning. Teknik träning där vi övade på blockering av låga sparkar och kontra efter det.
Sedan boxnings sparring på närdistans. Båda parterna hade främre foten på en focus pad som låg på golvet.
Sen sparrade vi och man får ej flytta främre foten,det blir riktigt nära och svårt att komma undan,att backa är ju
inget allternativ i den här drillen...Vi avslutade med fys...som vanligt
![]()
Peace.
Torsdag 28/1. Idag blev det bara ett kort fys pass på gymet,ibland blir det inte som man tänkt sig![]()
Fredag 29/1. Idag blev det mer träning,shootfighting på fm och thaiboxning på em.
Lördag 30/1. Säck och fys på gymet. Vila på söndagen. Hoppas att nästa vecka flyter på enligt planen med några
hårda och roliga pass![]()
Peace!
vad har du för mål med din träning?
tävling? med tanke på hur många timmar du lägger ner på träningen..
Mitt mål är egentligen att träna för att det är kul och jag gillar att vara i form. Men jag funderar på att kanske ställa upp i grappling ligan,har de nån gubb klass? Sen vore detju kul om nån av killarna i thai gruppen vill gå match.
Måndag 1/2. Thaiboxning på kvällen.Vi ängnade hela passet åt clinch både teknik och sparring. Clinchen kräver ju mycket träning då mycket går på känsla,det kan ju vara svårt att se vad som händer i en "grötig" clinch situation.
Givetvis fys på slutet![]()
Peace!
Tisdag 2/2. Boxning på kvällen,hårt pass idag med mycket sparring övningar. Gick rätt bra idag![]()
Onsdag 3/2. Då kvällen ängnades åt sociala åtaganden så blev det ett säck och fys pass på dagen.
Torsdag 4/2. Boxning igen skoj pass! Fotarbete och sparring drillar.Gick bra idag oxå!
Fredag 5/2. Först en halvtimme på löpbandet,inte så kul men nyttigt! Sedan ett Thaiboxnings pass,det var roligare!
Teknik och mitts,mycket sparkar idagBlev även ett gäng ronder sparring och sedan fys!
Lördag blir vilodag,sen blir man nog sugen när man sett Ufc på natten![]()
Peace.
Tisdag 2/2. Boxning på kvällen,hårt pass idag med mycket sparring övningar. Gick rätt bra idag![]()
Onsdag 3/2. Då kvällen ängnades åt sociala åtaganden så blev det ett säck och fys pass på dagen.
Torsdag 4/2. Boxning igen skoj pass! Fotarbete och sparring drillar.Gick bra idag oxå!
Fredag 5/2. Först en halvtimme på löpbandet,inte så kul men nyttigt! Sedan ett Thaiboxnings pass,det var roligare!
Teknik och mitts,mycket sparkar idagBlev även ett gäng ronder sparring och sedan fys!
Lördag blir vilodag,sen blir man nog sugen när man sett Ufc på natten![]()
Peace.
Söndag 7/2. Idag drog jag till Nässjö Grappling Center för ett MMA seminarium som min gode vän Ulf Elm höll i. Det var fokus på teknik och taktik på att gå från stående till clinch och vidare tii nertagningar. Mycket bra pass!!!
Måndag 8/2. På förmiddagen blev det shootfighting,sparring drillar. Först boxning med nertagningar sedan clinch med nertagningar och sist sparrade vi enligt shootfighting reglerna. Det var jobbigt idag![]()
På kvällen blev det thaiboxning,idag körde vi mitts både teknik inriktat och som konditions träning. Hade lite ont i knät så att knäa mittsen var lite smärtsamt idag,då kan man ju stå över det....men det som inte dödar...
Tisdag 9/2. Löpning på morgonen,skönt att det inte är så jävla kallt nu! I kväll blir det nog boxning![]()
Peace.